nVidia vs. ATI: Špinavé prádlo grafického průmyslu

Diskuze čtenářů k článku

Ľuboš Javorček  |  22. 06. 2004 10:16

Nvidia ako vždy preháňa,pretože ati uviedla lacnejšiu a omnoho lepšiu kartu začala urážať ati ja tuto novú ati už mám doma a môžem povedať,že beží ako hodinky a vyšla ma na iba 15000SK s Dph

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Hyka  |  05. 11. 2004 18:09

V tom pripade je mi te opravdu lito :p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  05. 11. 2004 18:42

Nevim proč, když chtěl nejlepší kartu na trhu a má na to tak proč ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gogoman  |  30. 05. 2004 12:30

Nikdo tu nezminil zasadni rozdil v ovladacich. Kdyz chcete mit brutalne rychlou grafiku, ale padajici windows, kupujte jedine nVidii. Pokud chcete mit windows stabilni, tak je volbou jednoznacene ATI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
umi  |  30. 05. 2004 11:16

mam prastaryho athlona 1Ghz, 512MB RAM a Radeona 8500 od Herculesu z druhy ruky za cca 1500,- a parim hry jako NHL 2004, Splinter Cell etc. naprosto v pohode. pripada mi to tady jako zavody ve zbrojeni:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  28. 05. 2004 21:04

Mam GF6800 zatim jen 3 dny a je to opravdu narez. Ve spojeni s Intel P4 3.4GHz je to opravdu max. U GF6800 mi trochu vadi, ze mi zabira dve zaslepky (ten chladic s vetrakem je trochu robustnejsi nez obvykle) a trochu neprijemne je, ze ventilator jede naplno ihned po zapnuti PC a zpomali az po "najezdu" do OS. Je to dobra grafika, skoda ze si ji nemuze nikdo z Vas jeste koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  29. 05. 2004 14:16

Koupit bysme si ji mohli, ale nemusime mit hned kazdou novinku za "zavadeci" cenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ropucha  |  30. 05. 2004 09:35

No koupit ji muzem, ale ne kazdy ma jako smysl zivota ukajeni se nad 3DMarkem. To je asi tak jednia aplikace, ktera to vyuzije.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Humungus  |  31. 05. 2004 12:48

Proboha, ani to ne. Jak by se mohl ukájet, když na všech předních pozicích jsou samí Radeoni X800. Pokud se dotyčný chtěl ukájet výkonem v 3DMarku, tak si měl pořídit Radeona X800 a ne nVidii .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Řehoř  |  28. 05. 2004 10:47

chtělo by to nějakého třetího silného hráče na trh.. bylo by to jen dobře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  28. 05. 2004 12:02

S3 trio.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bacil  |  30. 05. 2004 23:11

S3 Trio 3d :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  28. 05. 2004 09:28

Mel bych dotaz: ted mam GF4200Ti, premyslim o nove karte, klidne o Radeonu, ale kvuli diteti me zajima, jak je to u ATI s kompatibilitou. Budou na ni chodit bez problemu 3 - 5 let stare hry? Na GF4, snad az na jednu dve vyjimky, chodi bez problemu.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  28. 05. 2004 20:25

jasně že jdou, proč by proboha neměly jít???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  27. 05. 2004 23:31

Takový lži, to nvidie přehnala, žalovat!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kejbord Manyjak  |  27. 05. 2004 18:42

Ja neviem uverit tomu, ze z Nvidie "unikli" celkom nahodou a nie zamerne take informacie a prave v tak vhodnom case.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kejbord Manyjak  |  27. 05. 2004 18:24

"proč platit 500 dolarů za loňskou technologii?"
Moja odpoved: Mna v podstate nezaujima ako to funguje, mna zaujima ze to funguje rovnako/lepsie a s mensimi narokmi na HW hlavne zdroj minimum 460W u Nvidie (

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Bartička  |  27. 05. 2004 16:44

Trochu si ještě pamatuju, jaká byla 3DFX Voodoo 5 velká karta s nároky na napájení a dost mi to evokuje současnou GeForce 6800. Jen aby nVidia nešla rovněž tou samou cestou jako 3DFX, tj. krach a prodej společnosti konkurentovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huugh  |  27. 05. 2004 14:05

nekdo tu psal ze mu nesmirne vadi vykonostni skok - vzdyt to je naprosto zcestne, kdo by si pak koupil kartu ktrea je o 1/4 rychlejsi za cenu 3x vyssi?
kazdy! :)
nejde sice o ceny 15K ale kdyz si kazdy rok a pul koupite grafiku trebas za 4-5K tak uz to tu mame krasne, navic technologicky narust za tu dobu celkem nijaky zadny
nova generace by imho mela mit narust v radu stovek procent, ovsem marketing masters vedi jak na to :p
samozrejme nikdo necekejte ze se dockate high-end veci skokove (i kdyz by to mozne bylo) ale jednoduse - vyvoj tech high-end veci se krasne zaplati kdyz se to rozlozi na 5 -6 let ve kterych budet s velkou slavou prezentovat drobne malicherne nic jako neskutecny narust a boost vseho mozneho - nadela se velka kupa prachu
kdysi pred lety se objevily drobne zminky o Glaze 3d, ktera v dobe kdy by teoreticky mela vyjit mela vykon zhruba 4x-5x vyssi nez tehdejsi nejmastnejsi kousky, obdobne zableskly i informace o vyvoji novych procesoru vychodni provenience
celkem hodne by me zajimalo u ktere ze spolecnosti (i kdyz je to par let zpet take asi Nvidia + Intel :) ) se prototypy vali v malych plastovych bednickach, v zamklych registrackach a v dobre hlidanem skladu (samozrejme spravne prostudovany, zdokumentovany a pripraveny pro vypousteni po drobnych kapickach - oooh money come to me, my money

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  27. 05. 2004 20:05

Glaze3D melo mit integrovanou cache 9MB s 512bit interni sbernici. Ted se Bitboys Oy pokousej o podobnej trik s necim, cemu rikaji Acceleon pro mobily a podobny maly zarizeni. Taky sem o tom slysel uz asi pred rokem a nedostalo se to za stadium ohlaseni, takze to asi dopadne jako Glaze3D
Kdosi to prorokoval uz davno - prijde doba, kdy se novy produkty budou pouze ohlasovat, ale nikdo se nebude zdrzovat s nejakym vyvojem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peet  |  27. 05. 2004 14:05

Skoro vždy jsem měl kartu od Nvidie ( síla zvyku ), ale takovéhle špinění konkurence je opravdu pod úrovní. Příště si asi pořídím Atinu. Ať si u Nvidie uvědomí co je slušné chování. Výkon ve hrách není pro mě prioritou takže nějaké srovnání obou mě při nákupu neovlivňuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adamek  |  27. 05. 2004 13:59

Nevite, kde na netu je nejaky pekny, ale vyvazeny, srovnani vlastnosti a vykonu novych grafik. Nejak sem to od nakupu svyho Radeona 8500 prestal sledovat a pomalu uz ani nevim, co ktera popisovana featura ve clanku dela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Akce  |  27. 05. 2004 12:59

Me osobne to prijde jako akt naprosteho zoufalstvi. Aneb nVidia uz nevi co by. dalsi komentare jsou zbytecne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coder  |  27. 05. 2004 12:53

Akoze ohanat sa vykonom je blbost, vari vam nieco teraz seka na 9800 pro ? Alebo len chcete o par bodik viac v 3dmarku ? Ked vam hry zacnu sekat tak tu uz budu novsie karty ako tieto dve, resp. tieto budu lacnejsie. Ale pre nas programatorov ktori sa zaujimame o shadre je to len bonus ze je tu ps 3.0, ja osobne si chcem kupit 6800, ale ak pride R5xx tak sa pozrem ako je na tom a podla toho sa uvazim. Ak sa rozhodnem pre PS 2.0 (finacne dovody napr.) tak si kupim 9800 pro, lebo x800 aj 6800 je v cena/vykon dost v nevyhode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  27. 05. 2004 21:36

Pane programátor, rád bych upozornil že X800 má shadery 2.B, které mají většinu funkcí 3.0 (ano včetně až 512 instrukcí na shader a instrukcí pro virtual dispalcement mapping, jak požadují PS 3.0)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coder  |  27. 05. 2004 22:16

Pokial viem (nie som neomylny) tak 2.B nema two sided stencil co je cool vecicka chyba im vPos(PS) a vFace(VS) register, ma mensiu prenost, 0 textures do VS ... Ja osobne nemam moznost testovat 2.B (mam len 1.3) takze len to co vycitam na nete sem pisem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sw33t1e  |  27. 05. 2004 12:07

takovy shity, voodoo3 je neporazitelne este dneska mam furt cic fps nez nektery lidi s radeon 9800 bo kolik ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  27. 05. 2004 12:00

nVidia by se spis mela zamyslet nad tema dvema Molexama, co ji tam vzadu na karte trcej. Jak dlouho potrva, nez nekdo oprasi starej napad 3Dfx a bude ke grafice dodavat externi napajeci zdroj?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
no-X  |  27. 05. 2004 11:00

Je to velice zajímavé. Můžeme z toho ale snadno učinit pár závěrů:

1) Tole nVidia už jednou udělala a bylo to v době, kdy bylo představeno Kyro II, které (když se objevilo na pultech) GeForce MX (proti které bylo postavené) výkonnostně rozcupovalo. nVidia to samozřejmě věděla a ještě než ta karta přišla na pulty, se jí pokusila odrovnat. Teď dělá nVidia totéž => bojí se konkurence (jinak by to neměla zapotřebí)

2) Na slidech nVidia kritizuje princip AF, který ATi používala na předchozí generaci karet a používá ho nadále. Proč ale nVidia tuto imlementaci AF použila na NV40 také, když je tak špatná? (a navíc, proč to nezmiňuje?)

3) nVidia zmiňuje, že výkon je dosažený vysokým taktem. Když se podíváme do minulosti na Radeon 256 vs GeForce GTS, či Radeon 9700 vs GeForce FX, nebo Radeon 9800P vs GeForce FX 5900U, tak snad není nutné připomínat, kdo výkonu dosahoval použitím hrubé síly (taktovací frekvecne). nVidia není schopna navrhnout jádro tak, aby bylo schopné běžet na frekvencích vyšších, než rok stará FX5600U, nebo rok a půl stará FX5800 non-U, kdežto ATi ano... Takže je nutné od toho odvrátit pozornost pomluvami o .

4) Absence 3.0 shaderů sice pro ATi nezní dobře, ale pravdou je, že program, který by 3.0 shadery využíval naplno stejně na GeForce 6800 nepoběží (je to více-méně marketing - stejně jako hry, tkeré naplno využívají T&L na první akrtě, která ho podporovala - GF256 - neběží, protože na to nestačí, nebo první pxl shadery na GeForce3). Navíc je rozdíl mezi PS. 2.0 a 3.0 (myslím po stránce mžoných efektů) mnohem menší, než třeba mezi PS. 1.1 a 1.4. Zde přichází otázak: Proč implementovat shadery 3.0, když ještě není HW, který by byl dostatečně výkonný pro aplikace plně využívající shaderů 2.0. Velmi mi to připomíná 32 bitové barvy: TNT vs. Voodoo3, kdy TNT sice 32 bitové barvy uměla, ale pokud jich někdo využil, musel osekat jiné detaily, protože by mu hra stejně neběžela.

5) Není dobře, že ATi dodala na testy karty s různým taktem (i když ty rozdíly nejsou nijak drastické), ale nVidia to dělávala taky stačí projít staré recenze na zahraničních webech. Navíc ATi nikde netvrdila, že jde o finální produkt, ale bylo upozorněno na to, že jde pouze o vzorky karet.

6) tomshardware... je poměrně zaujatý; stačí projít pár posledních recenzí (ati vs. nv), takže se není čemu divit, že na těch 15mhz na v-ram tolik upozorňuje

7) pokud je r420 po technologické stránce tak zastaralá a má tak nemožnou architekuru, proč je tedy výkonnější, než supermoderní nv40? Když je tak markantní, jak špatná karta to je, proč to musí nVidia tak podrobně rozebírat, aby se jí to podařilo dokázat...

8) měl jsem dojem, že po vydání nV40 (která je podle mě opravdu povedená), nebude mít nVidia potřebu kolem sebe plivat jed a cheatovat v driverech, aby svůj produkt postavila do lepšího světla. Už jsem si naivně myslel, že se něco změnilo. Bohužel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  27. 05. 2004 11:17

Tak tohle je přesný... :)
Nelze než souhlasit.
Trošku mi vadí jako majiteli Ati 9800Pro, že tu kartu mám chvíli a teď v podstatě zjišťuji, že bude za chvíli zastaralá... :) No co se dá dělat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  27. 05. 2004 11:53

naprostý souhlas ... já bych neměl tolik trpělivosti to tak pěkně poskládat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sw33t1e  |  27. 05. 2004 12:11

hmm no kdyby nikdy PS 30 nemel v karte tak se s tim nebude programovat a nevznikne karta co by to dobre umela

(ne ze by me to nak trapilo ((: )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  27. 05. 2004 12:16

Ad 7) No, ja nevim, ale i malemu decku je snad jasne, ze cim je najake zarizeni jednodussi, tim mene potrebuje energie/vykonu k tomu, aby bezelo. Navic pocitat ve 24b namisto 32b, je snad nejlepsi dukaz toho, za ATI zajima jen FPS a nic jineho (jako treba specifikace DX apod.)...

Ad 8) Staci NV40 kapku potaktovat a kde je Radeonum konec... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
no-X  |  27. 05. 2004 13:13

Už jsem to psal na PCT. Názvy 24bit a 32bit používá ráda nVidie, protože se tím snaží mlžit, aby se zdálo, že ATi používá nějaké 24bitové barvy! NESMYSL. Těch 24bitů je na jeden barevný kanál, tzn: jsou to 96bitové vs. 128bitové a zajímalo by mě, jestli ty v tom vidíš nějaký rozdíl . Zvlášť výsledek je dithered a jde přes 10 bitový ramdac (opět 10 bitů na kanál).

A pro úplnost: První, kdo se nedržel specifikací DX9 byla nVidia se sérií FX (výpočty měly být v 24bit na kanál, ale nvidia používala 16bitů na kanál a sem-tam 32bitů - teoreticky, prakticky /kvůli výkonu/ šla ještě níž). ATi se striktně drží specifikací DX9.0b. Právě nVidia se nedržela žádných specifikací...

Ad OC: R420 lze přetaktovat na +- 600MHz. Hoď link na NV40 běžící na téhle frekvenci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  27. 05. 2004 21:18

Mám takový dotaz, používají karty 10bit vždy, nebo jen při použití HDR, ale u starších her ne? Zdá se mi že vždy, protože když zvýším gmam u svého radeonu 9600XT tak žádné viditelné artefakty (banding) nejsou vidět, ale u GF2MX byly. Ale přesto si nejsem jistý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  27. 05. 2004 21:19

gamma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  27. 05. 2004 21:24

Co se týče shaderů nemáš pravdu, specifikace dovoluje jak nastavitelnou přesnost tak pevnou, to jen tak pro detail. Ovšem nvidie řady FX porušují standart tím, že nepodporují FP textury, takže je nemožné na nich zprovoznit HDR (bude v HL2).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  28. 05. 2004 17:24

Tomsharware uz jsem prestal brat za bernou minci asi tak 4 lety nazpatek .. uz je to asi cista komerce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
321  |  27. 05. 2004 10:38

Vypada to ako plac makretingu Nvidie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
choro  |  27. 05. 2004 10:37

Dělá si snad autor srandu, nebo opravdu neumí napsat slovo "slide"? Když už musí být "in", tak může rovnou začít psát "šejdr" místo shader nebo "rejdon" místo radeon...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  27. 05. 2004 10:44

Hele fósku, poslóché.
Nás zajímají technické informace a né nějaké recenze od profesorky češtiny...

PS: tu jsem vždycky nenáviděl... i přes to, že jsem s češtinou neměl žádné extrémní problémy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomm  |  27. 05. 2004 10:22

PS3.0 jsou asi to samy jako DX9.0 v R9800/FX59xx :(

Stejne ve chvili kdy vyjde hra co vyuziva DX9 jako HL2,Doom3 tak splaceme nad vydelkem. Ano hry nam pujdou ale v 1024*768 bez AA a AF takze 10tis je v pr... a stejne aby clovek zase koupil NV40 nebo R420.

Stejne to je s PS3.0, radci koupim ati s vhodnejsim systemem AA se kterym si dnes uziji vice nez cekat dva roky na nejakou slusnou hru s PS3 abych pak zjistil ze si stejne musim koupit dalsi genetraci za dalsich 14tis...

Me nejvice vadi ze ten vykonovy skok tech karet je tak vysoky.Ted se mohou hry optimalizovat na 2xvetsi vykon nez ma treba R9800 takze jejich majitele vyhodili penize zbytecne a lide s R9600/FX5600 mohou zapomenout i na ten Medium detail :( -proste neprijemne snizili jejich zivotnost narust vykonu by mel byt 20-25% a ne 100% SAKRA!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  27. 05. 2004 10:30

Ať je klidne 200% nárust, ale karta pro čecha je moc drahá... :(
Pokud by stála novinka cca 7000,- Kč tak je to šuma fuk... že áno, pane Klobouk...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miro_X  |  27. 05. 2004 09:33

Jen bych podotkl, ze uvedena prezentace neni "oficialni", jak chybne uvadi autor. NVIDIA INTERNAL DOCUMENT snad hovori za vse. Spise se redakce dopousti poruseni NDA (at uz slajdy ziskala kdekoliv), coz muze mit neprijemny pravni dopad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  27. 05. 2004 09:50

Právníky postřílet...
Když je to interní dokument, tak má zůstat uvnitř NVIDIA... Je to jejich problém...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Adamek  |  27. 05. 2004 10:06

Rekl bych, ze redakce muze byt uplne klidna; bat se musi maximalne ten, kdo ten NDA podepise a pak to vynese ven. NDA je bezna smlouva, ktera je zavazna pouze pro smluvni strany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  27. 05. 2004 11:04

Je to prezentace, kterou nVidia ukazovala několika novinářům a analytikům, není tajná, jen využívá základní poučky marketingu - co je "tajné" se mnohem více rozšíří.

Jinak NDA bychom porušili jen v případě, pokud bychom nějaké podepsali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  27. 05. 2004 09:05

Proc autor pouziva pro oznaceni vyznavacu te ktere grafiky, vyrazy fanATIk a NvIDIOT ...?!?!? Neni to urazejici?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZIP  |  27. 05. 2004 09:27

Není, autor se pouze snaží přizpůsobit mentální úrovni většiny čitatelů a přispěvatelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lab  |  27. 05. 2004 10:22

Taky se me to nijak nedotklo, je to srandovni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  27. 05. 2004 11:48

Tak me se to taky nedotklo, ale preci nebudu oslovovat redaktora na ZIVE jako ZIVDEBIL!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  27. 05. 2004 11:58

Živel mi říkat můžete :) ne vážně, ta dvě označení jsou velmi častá, není to něco, co bych si vymyslel a také jsou záměrně psána kurzívou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat  |  27. 05. 2004 14:31

Truchu se Vás zastanu, ale urážlivé mi to nepřipadá.
Je to trefný název ,kterým nazvat fanatického člena skupiny příznivců jedné ,nebo druhé značky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rychlá Nozdra  |  27. 05. 2004 14:18

No, známe třeba taky "eNVISRAT" a podobně.

Na těchto názvech není nic špatného, je to jen součást IT koloritu. Například na AK Točná jsme  motorovému kluzáku Vivat říkali hádejte jak? Ano, správně,  "Vysrat" ! A nikomu z pánů pilotů to nevadilo, jen ten pasažár, nebo případný nezasvěcený dvounožec se na to koukal jako vrána.

"Dneska ráno si skočím Vysratem, tak mi ho prosím pomozte vyndat z hangáru"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  27. 05. 2004 14:36

Me pouzivani techto vyrazu nevadi!! Jen jsem chtel upozornit, ze jejich pouzit v mediich apod. neni moc vhodne, i pres jejich jasny vyznam!! :) To je jako kdyby nekdo napsal "Mamem dobrou zpravu pro vsechny SRACE (hrace) ..." tak me to bude vadit ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  28. 05. 2004 17:22

nahodou .. asi nejlepsi vec z celeho clanku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Don Juan  |  27. 05. 2004 09:04

Tiez sa plne staviam za ATI. Totiz v novych kartach (narozdiel od nVidie), dali ludom to co potrebuju viac = vykon. Je mi akurat na dve veci mat technologie, ktore si "vychutnam" len v nakom 100Megovom deme....Osobne vlastnim (stale) Radeon 8500 a nemam najmensi dovod ho dnes za cokolvek menit. Dobry obraz 2D + ziadna hra ktoru som si pustil (priznam neni ich vela) ide perfektne v 1024x768/32...takze naco....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeawwell  |  27. 05. 2004 09:03

Ja myslim, ze kazda z karet ma neco do sebe a neco zase nezvladla a zatimco ATI nezvladla Shadery 3.0 tak NVidia nezvladla napajeni - kdo mate 400W zdroj ?

Jinak souhlsim s tim, ze dat za kartu 15.000,- je prehnany, to bych se musel zivit hranim her.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xJohny  |  27. 05. 2004 09:40

Finalni specifikace rika:
6800 Ultra - 350W
6800 GTS, 6800 - 300W

To uz se mi zda rozumejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  27. 05. 2004 09:48

Jo a PLUS ostatní zařízení? procesor, síťová karta, disky... to je hukot...
pak prý se spotřeba snižuje... hehe...
ani omylem... potřebujeme další Temelín...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xJohny  |  27. 05. 2004 09:52

Prepokladam ze autori 6800 pri navrhu zdroje predpokladali ze v PC nebude nejaky Duron a maximalne jeden HDD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  28. 05. 2004 12:02

Uz se taky dalsi Temelin zacina stavet!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikdo  |  27. 05. 2004 12:49

takova ludra mi do PC nesmi  a tudiz me absolutne nemrzi ze na ni nemam "pouhych" 20 smetanu, to ty mary radsi naCPU do 64bit CPU, to mi prinese rozhodne vetsi uzitek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  27. 05. 2004 22:15

64-bit procesor ti prinese uzitek mensi nez ta graficka karta, ne? Dokud na to nejsou Windows, tak ti to muze bejt jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowracer  |  27. 05. 2004 23:38

A Windows jsou středem vesmiru, že? Nevěřil byste, ale existují i jiné operační systémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  28. 05. 2004 17:21

"Dokud na to nejsou Windows, tak ti to muze bejt jedno." - ty ses bavic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XMike  |  02. 06. 2004 01:54

Ja mám 400W zdroj :) Ale nie kvôli grafke, ale kvôli tomu, že sa mi pri dvoch 7200diskoch a dvoch mechanikách tie disky vypínali za chodu, tak som sa nasral a rovno kúpil 400W :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kyle Simmons  |  27. 05. 2004 08:40

Presne ako to napisal Martin. Este sa poriadne nevyuzili ani dvojkove a oni uz tocia o nejakom dalsom stupni. Rozdiel v kvalite podla toho, co som mal moznost v testoch vidiet nie je velky. Priznavam sa, som skor 'fanusik' ATI, ale viem si predstavit, ze si tiez nebudu davat servitky, ked im to budu vracat..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
leppard  |  27. 05. 2004 08:59

Opravdu "skvely" argument.  Kdyz ATI vysla z podporou DX9, taky se jeste 1 rok neobjevily hry, ktere by ji vyuzivaly, nicmene tenkrat to asi nevadilo, rptoze s tim prisla ATI.  Toto je opravdu demagogie nejhrubsiho zrna, s takovym pristupem by prvni hry s podporou DX 8.1 vysly nekdy v roce 2010...je stesti, ze holt nekdo prorazi dal a druhy se veze - ten kdo se veze je bohuzel casteji ATI.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  27. 05. 2004 09:29

a o tom to celé je.  Existuje několik typů přístupů k vývoji a prodeji (jakož i k inovačním cyklům), kdy existují tzv. inovátoři, kteří ukazují cestu a nasazují prémiové ceny, pak "střední proud", jejichž výhodou je výborný poměr cena/výkon, ovšem za cenu toho, že v produktech člověk nenajde ty futuristické features a pak jsou ještě např. tzv. "dojížděči", kteří produkují sice zastaralé výrobky, ovšem za velmi nízké ceny. NIc ovšem není černobílé, a většinu výrobců nelze zařadit jen do jedné kategorie (ono by to nebylo ani pro toho výrobce moc rozumné) - viz třeba nvidia, která vyrábí od GF4MX, což je dnes už odpad, až po GF6800. To, že ATI dokáže vymáčknout ze stávající technologie více než nvidia, bych bral jako pozitivum (z hlediska uživatele) -- než se objeví hry a aplikace, které dokáží využít nabízených možností GF6800, bude z ní "dnešní GF4MX" a je dost možné, že mezitím ji uživatel vymění za jiný (výkonnější) model. Oproti tomu, pro vývojáře je GF6800 zcela jistě přínosem, nicméně já jím nejsem, tudíž mi nemá co nabídnout. A i tak si myslím, že vývojářům spíš než karta pomůže kvalitní SDK, karta pro testování je IMHO důležitá až někde v polovině (a dále) vývoje hry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  27. 05. 2004 20:50

Ono jsou to lži, X800 nemá stejné shadery jako 9800, to je vyslovená lež nVidie. X800 má nové shadery 2.Bn které mají všechny podstatné funkce shaderů 3.0, navíc na rozdíl od nvidie zvládá dostatečně rychle i víceprůchodové shadery díky f-bufferu, který umožňuje renderovat další prúchod jen v pixel shader pipeline. Pokud má ATI jen trochu rozumu tak se žalobou nebude čekat dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas 2  |  28. 05. 2004 12:01

Jo, Nvidia sice udelala technologicky pokrok, ale ted je jim to prd platny, kdyz se to v realu nevyuzije. ATI jde spravnym smerem, a prvni testy X800 ukazuji, ze Nvidia bude neprodejna drahota, protoze ATI X800 PRO je lepsi a bude stat min nez 9800XT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2004 08:23

Protože žiji v naší krásné banánové republice, kde je koupěschopnost obyvatelstva na takové úrovni, kterou pánové Z oddělení marketingu obou firem nejsou ani schopni pochopit (tak níZké číslo určitě neZnají), vidím kolem sebe trend "koupím si jen to, co potřebuji".

Osobně hraji jednu hru, která vyžaduje implementaci DX8.1. Proto jsem si pořídil kartu s DX 8.1. To, že existují na dnešním trhu karty Za cca 20 000,-, které mají takové vlastnosti které nevyužiji je mi v současné době šumafuk.

SamoZřejmě chápu, že meZi námi existují i lidé, kteří chtějí mít "co nejvíce bodů v 3DMarku", "nejpřetaktovanější kartu či procesor", "největší počet fps"; já se však počítám meZi ty ostatní s problémy Ze skutečného života. Postupy, které jsou Zmíněny v článku nejsou Zrovna kompatibilní s mým žaludkem.

Tím nechci nikoho napadat. Je to jen můj osobní náZor, jako jednoho konkrétního koncového ZákaZníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zipiik  |  27. 05. 2004 10:54

nojo, ale engine BoB by mel vyuzivat DX9. na druhou stranu, diky tehle tak trochu nesmyslne honicce za vykonem klesnou dnesni vykonne karty na prijatelnou cenu. krome toho budou mozna zajimave i levnejsi derivaty novych karet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  27. 05. 2004 11:59

Hmm, ani bych nerek, zrovna jsem znamemu kupoval grafarnu a pri te prilezitosti jsem s podivem zjistil, ze abych si koupil neco opravdu vykonejsiho nez je moje 2leta GF4TI, tak to vidim na cenu kolem 10kKc. Ta karta me stala cca 5kKc a za ty prachy koupim maximalne neco srovnatelnyho (bude to umet sice DX9, ale ne dost rychle aby to bylo pouzitelny).

Takze muj nazor je, ze spravnou cestou se vydala ATI, nikoli Nvidia. Nova technologie, kterou A) karta nezvladne dost rychle B) X let se to nebude pouzivat C) az se to pouzivat zacne, bude karta zastarala a za stejny prachy bude k dispozici neco lepsiho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2004 12:43

Jak rychlá by ta karta měla být, aby byla použitelná; příp. použitelná na co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  27. 05. 2004 14:14

tak s názorem J musím souhlasit taky mám GF4 Ti a díval se...tak jako minimální náhrada je Radeon 9600XT (5500kč min s dph za 128mega verzi ) spíš ale nějaký obyčejný ale neosekaný  9800 (žádný LE...) to je tak za 8 s dph minimálně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2004 15:14

Dík za odpověď. Zas vím ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  27. 05. 2004 15:51

9800 Pro sly ted dolu, za neco hodne malo pres 200€ je k dispozici 128MB varianta (Powercolor, Sapphire, MSI?). Ne-Pro verze by asi byla lepsi (kvuli pretaktovani), ale nejak zadny nevidim. Od nVidie vypada celkem zajimave 5900XT v cene kolem 170€.
Takze nahrady jsou, i kdyz GF4Ti pro obcasnyho hrace este do vanoc postaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  27. 05. 2004 19:37

no buďto ty ceny ještě nestačili slítnout nebo díky dph stojí zhruba tak jak jsem psal (t.j. 9800 přes osmičku) náhrady jistě jsou ale vypláznout dejme tomu 5500 za R 9600 XT se 128m se mi moc nechce přeci jen ten rozdíl výkonu GF 4 Ti - následník by měl být větší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  27. 05. 2004 20:16

Ono koupit Pro pres osmicku v nemecku taky neni problem, ale da se i za sestapulku. DPH je podobna, takze bych to asi videl na typickou nenazranost ceskejch dovozcu Ale souhlasim, ze pro majitele slusny GF4Ti asi nema smysl 9600XT...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2004 12:42

Však až bude BoB (za dva roky), tak DX9 native karty budou v nižší střední třídě. Deriváty nových karet (tzn. že se nějak ořeže výkon) stojí za prd a kolikrát jsou horší, jak plná karta z nižší modelové řady. Jednoduše past na zákazníkovu peněženku. Typickým zástupcem je nVidia GeForce4 MX440.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zipiik  |  27. 05. 2004 12:57

zalezi, jak se oreze. treba takovy radeon 9800SE/256bit nebyl spatny. a podle majitelu i R9500Pro mel super pomer cena/vykon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2004 13:14

No - to je orezani spravnym smerem. Ale je to spise vyjimka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  13. 07. 2006 23:39

No, jo ale moje Grafická karta NVIDIA GeForce FX5200 se 128 Bit. sběrnicí s procesorem téhle Grafidké karty na 250 MHz, a se 128 MegaBajty DDR-RAMky, běžícími na 333 MHz (Efektivně), umí taky DirectX 9, i když plně "jen" verzi DirectX 9b, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  13. 07. 2006 23:41

Jo a ještě je ta Grafická karta NVIDIA GeForce FX5200 se 128-Bit. sběrnicí je od Galaxy, na kterou slyším jen teď samou chválu, což, mě moc těší, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zipiik  |  27. 05. 2004 11:03

kdyby radsi vyrobci udelali nejakou poradnou paku s pedalama :c((((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2004 12:39

Však pořádný páky s pedálama existují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zipiik  |  27. 05. 2004 12:54

ale vyber nicmoc, aspon v porovnani s grafikama. 1 model s FF od ms, saiteku, thrustmastera. a pedaly na usb jsem tu videl vsehovsudy 1 typ za 5k :c( bral bych neco jako saitek 45ku (co se poctu cudlu a vrtitek tyce) s FF a k tomu pedaly. nechapu, proc k volantum se pedaly bezne dodavaji, ale k joysticku se musi kupovat zvlast a prakticky nejsou, pokud teda prodejce neudela nejake kombo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2004 13:15

No s pedalama je to spatne. Ale mezi joystickama jsi zapomnel uvest Logitech Wingman Force 3D.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zipiik  |  27. 05. 2004 15:19

no, logitech se v diskusi IL2 na bonuswebu dost propira, ze je dost poruchovy. zatim jsem spokojeny s thrustmastrem afterburner2 (ne FF), ale u kamose jsem k FF pricuchl a dava to hre novy rozmer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2004 15:36

Jo, ale tam se jedná o Logitech Extreme, nikoliv Logitech Wingman Force 3D. Ten poruchovy navic nema ani FF. Logitech Wingman Force 3D FF ma, ja jej pouzivam uz 3 roky a stale funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zipiik  |  27. 05. 2004 17:37

aha. priznam se, ze tak podrobne nesleduju. proste jak vidim logitech, tak delam oblouk kolem :c) prave na force 3d jsem zkousel ff a neslo u nej ovladani SOP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  28. 05. 2004 09:28

Ovládání směrovky? A jak myslíš, že točím směrovkou? Nemám pedály, tak joyem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  28. 05. 2004 17:20

A neni lepsi za tu cenu (gfx + gamesa + joystick) koupit normalni starsi skodofku ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka S.  |  27. 05. 2004 13:19

Vysvětlení je prosté, většina "běžných" uživatelů by pedály stejně nevyužila. Navíc slušné pedály, to je dost velký kus plastu. O dost by to zvýšilo cenu a takové kombo joy+plyn+pedály by přišlo docela draho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zipiik  |  27. 05. 2004 17:40

myslim, ze by to nebylo tak nerealne. o kolik by byla cena vyssi nez u volantu s pedaly? a volantu s pedaly je pomerne vyber. chapu, za na vesmirne strilecky asi nejsou pedaly potreba, ale se simulatorem to udela svy. hned se cloveku uvolni zapesti nebo 2 prsty, podle toho, jak SOP ovlada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ps  |  02. 06. 2004 15:18

Mam Saiteka X45 v usb a do gameportu mam zapojenej starej volant s pedalama. FS2002 i LockOn jde nastavit tak ze pouziva i x45, i pedaly na smerovku. Jen je potreba najit ten spravnej starej volanty kterej ma oba pedaly stejny, a dost daleko od sebe. Lita se s tim skvele. Problem je u Falconu kterej ma dokonce problemy s vyberem joysticku kdyz jich je zapojenejch vic a neustale mi preferuje ten volant co je v gameportu, tak jsem ho prestal hrat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redwasp  |  27. 05. 2004 12:51

nojo, mozna tomu nebudes verit, ale kdyz jde o vyrobci povest ze dela nejrychlejsi karty, tak se mu lepe prodavaji i ty mainstreamove karty, ktere jsou treba oproti konkurenci daleko horsi. Takze mit nejrychlejsi kartu se vyrobci vrati jako od tech movitych (ti si to koupi a nehledi na cenu) tak i v mainstreamu, protoze pak cely sortment hodnoti zakaznici lepe...

Mimochodem jak uz nekdo psal, budme radi za ten vyvoj, protoze postupne se tim highend posunuje do mainstreamu a snizuji se ceny. Krome toho, rozhodnuti ATI bych videl jako spis marketingove, tezko mi vysvetli ze za tu dobu co existuje soucasny chip jeste nevyvinuli nastupce - spis zjistili, ze reseni od nVidie neni zas tak velka bomba a ze vydelaji vic kdyz ted vydaji jen vytuneny soucasny procesor a novinku nechaji spat az ji bude treba...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2004 13:12

Prvni odstavec  - souhlas.

Druhy odstavec souhlas.

Nic z toho však nemění můj původní názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  27. 05. 2004 12:58

trend "koupím si jen to, co potřebuji"

a proc bych si kupoval neco co nepotrebuju?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2004 13:16

Treba aby jsi ukazal, ze na to mas. Videl jsem chlapika, ktery si takto koupil pocitac za 250 000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem  |  27. 05. 2004 14:32

Ty jo, co v nem mel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2004 15:16

Nejnovejsi procesor, nejnovejsi grafarnu, nejnadupanejsi board, hodne pameti...velky monitor. Bylo to cca pred tremi lety. Ted uz je to prumernej pocitac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  13. 07. 2006 23:35

Prostě a proto já mám Grafickou Kartu NVIDIA GeForce FX5200 se 128-bit. sběrnicí s podporou Pixel a Vertex Shaderů verze 2.0, a jsem celkem spokojenej, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 05. 2004 07:21

Obě řešení ( nvidia i ATI ) jsou přibližně stejně výkoné. Minimálně v příštích dvou letech to, co má Nvidia navíc nevyužijete. Je to škoda, ale co se dá dělat. Jen trochu zamrzí, že své síly mohli napnout na výraznější zrychlení dnešních aplikací. To by ocenilo více lidí. Takhle je to remíza a alespoň to tlačí ceny dolů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  27. 05. 2004 02:08

to zase bude flame
ale ta prezentace je fakt husta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  27. 05. 2004 00:53

"Hlavní boj se vede o podporu Shaderů 3.0, tyto prográmky pro jemné ladění výsledku na úrovni pixelů nebo hran...."
to si snad ze me delate srandu?! Nez budete priste psat o PS, doporucuji precist, co to vubec je!!

PS: podle toho jak jste to napsal, predpokladam, ze jste nVidiot (jak pisete, nechci urazet). Ono je mit podporu PS3.0 sice pekne, ale jelikoz jeste nejsou plne vyuzite PS2, je to trochu hudba budoucnosti. Musite si uvedomit, ze dokud tyto technologie nepodporuji karty z Mainstreamu, ve hrach se neobjevi!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JacquesClousaeu  |  27. 05. 2004 02:06

Ony se v podstatě ještě neobjevily ani hry využívající nadoraz PS1.1 (až na pár vyjímek). Stačí si přečíst vyjádření vývojářů k novému gafickému hardwaru za posledních pár let - vždycky to je "ta minulá technologie nás nepříjemně limitovala, ale s tou novou už opravdu dokážeme všchno, co chceme".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  27. 05. 2004 11:19

No pokud bych se měl nějak vyhrazovat, tak jsem spíš fanATIk, který má zrovna počítačích karty od nVidie ;o)

Souhlasím, že PS3.0 je hudba budoucnosti a PS2.x teprve prožívají velmi pomalý přechod z doplňku vylepšujícího vzhled na důležitou součást scény nesoucí informaci. Jinak FarCry má na spadnutí PS3.0 patch... takže to celkem půjde svižně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sunny  |  27. 05. 2004 12:30

Svizne to nepojde, pretoze vykon nVidie pri pouziti PS3.0 je dost nizky. Maju podporu pre PS3.0, ale nic moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  27. 05. 2004 20:32

No a co? Navíc musíš instalovat patch abys dosáhl rychlosti ATI, takže je to plus pro ATI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikdo  |  27. 05. 2004 12:41

1) dokud se karty s nove tech. nerozsiri opravdu nema cenu tuto vyuzivat
2) pokud opravdu vyuzijete vsechny moznosti PS stane se hra nehratelnou, to plati i ostatnich efektech, zvlaste upozornuji si povsimnouti ze v technologickych demech je zpravidla zobrazovan jenom ONE efekt najednou (proc asi)
3) fillraty, instrukce atd. jsou reklamovany za 1s jenomze MY za tu sekundu potrebuje snimku nejmin 60... = hodnota/60 coz uz neni optimisticky vysledek
4) Ati a nVidia si mohou podat ruce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor