NVidia uvede NV35 v půlce května

Od výstavy E3 bude nabízen lepší výkon na pomalejších pamětech. Virus SARS ale kupodivu zasahuje i zde.
Z více zdrojů je potvrzeno, že firma NVidia plánuje na výstavě E3 začínající 14. května uvést oficiálně na trh grafický procesor s prozatímním kódovým označením NV35. Na rozdíl od NV31 a NV34 (GeForce 5200 a 5600), které jsou slabší než NV30 (GeForce 5800), by měla být NV35 rychlejší než současná GeForce 5800/ultra.

Neoficiální, ale oficiálně vypadající soupiska vlastností se na internetu povaluje již delší dobu. Hlavním tahákem by měla být 256bitová paměťová sběrnice a podpora rozšířenějších DDR pamětí na rozdíl od DDRII ze současné nejvyšší GeForce.

Pro ty co umí anglicky (beztak jde jen o marketingové názvy technologií a čísla) je k dispozici tento přehled:

  • CineFX Shading Architecture;
  • Support for the Microsoft DirectX 9.0 Pixel Shader 2.0;
  • Support for the DirectX 9.0 Vertex Shader 2.0;
  • Long pixel programs up to 1024 instructions;
  • Long vertex programs up to 256 static instructions with up to 65 536 instructions executed;
  • Dynamic, conditional execution and flow control;
  • 256-bit advanced memory interface combines a wider memory data path with next generation controller technology for superior performance and throughput;
  • Full 128-bit, studio-quality floating point precision through the entire rendering pipeline with native hardware support for 32bpp, 64bpp and 128bpp rendering modes;
  • Accelerated pixel shaders allow for up to 12 pixel shader operations/clock;
  • Up to 16 textures per rendering pass;
  • Support for sRGB texture format for gamma textures;
  • Intellisample performance technology, a Hi-Res compression technology (HCT), increases performance at higher resolutions through advances in compression and anti-aliasing technology’
  • Shadow Volume Accelerator – accelerates shadow volumes by maintaining them more accurately and discarding useless information;
  • Full nView multi-display technology capability;
  • Integrated NTSC/PAL TV encoder supporting resolutions up to 1024x768 without the need for panning with built-in Macrovision copy protection;
  • Microsoft Video Mixing Renderer (VMR) creates support for multiple video windows with full video quality and features in each window;
  • DVD and HDTV-ready MPEG-2 decoding up to 1920x1080i resolutions;
  • Dual, integrated 400MHz RAMDACs for display resolutions up to and including 2048x1536 @ 85 Hz;
  • Dual DVO ports for interfacing to external TMDS transmitters and external TV encoders;
  • Dual internal TMDS encoders (one single and one Dual link) able to drive next-generation flat panel displays with resolutions greater than 1600x1200;
  • Digital Vibrance Control 3.0;
  • 0.13 micron process technology for higher levels of integration and higher operating clock speeds;
  • 40 mm x 40 mm, BGA 1309 flip-chip package;
  • Comprehensive Microsoft DirectX 9.0 (and lower) and OpenGL 1.4 (and earlier) support;
  • DirectX and S3TC texture compressions.

NVidia zamýšlela uvést nové grafické čipy v Asii, ale tamní situace s virem SARS jí tyto plány pokazila. Ostatně hrozí, že i velmi významná počítačová výstava Computex, která má proběhnout v červnu na Tchaj-wanu, bude rovněž z podobného důvodu posunuta nebo dokonce úplně zrušena. Na Computexu se přitom rovněž počítalo s uvedením několika novinek. SARS prostě čím dál více ovlivňuje počítačovou ekonomiku, která má hlavní centra výroby v oblastech nejvíce postižených tímto virem.

Diskuze (13) Další článek: ADSL: FTP už běží!

Témata článku: Video, Microsoft, Forum, Květy, Shadow, The One, Flat, Up, Superior, Floating, Performance, Clock, Půl, Support, Full, Nvidia, Pass, Technology, Sars, Next, Vertex, Dual

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů