NVidia uvede NV35 v půlce května

Od výstavy E3 bude nabízen lepší výkon na pomalejších pamětech. Virus SARS ale kupodivu zasahuje i zde.
Z více zdrojů je potvrzeno, že firma NVidia plánuje na výstavě E3 začínající 14. května uvést oficiálně na trh grafický procesor s prozatímním kódovým označením NV35. Na rozdíl od NV31 a NV34 (GeForce 5200 a 5600), které jsou slabší než NV30 (GeForce 5800), by měla být NV35 rychlejší než současná GeForce 5800/ultra.

Neoficiální, ale oficiálně vypadající soupiska vlastností se na internetu povaluje již delší dobu. Hlavním tahákem by měla být 256bitová paměťová sběrnice a podpora rozšířenějších DDR pamětí na rozdíl od DDRII ze současné nejvyšší GeForce.

Pro ty co umí anglicky (beztak jde jen o marketingové názvy technologií a čísla) je k dispozici tento přehled:

  • CineFX Shading Architecture;
  • Support for the Microsoft DirectX 9.0 Pixel Shader 2.0;
  • Support for the DirectX 9.0 Vertex Shader 2.0;
  • Long pixel programs up to 1024 instructions;
  • Long vertex programs up to 256 static instructions with up to 65 536 instructions executed;
  • Dynamic, conditional execution and flow control;
  • 256-bit advanced memory interface combines a wider memory data path with next generation controller technology for superior performance and throughput;
  • Full 128-bit, studio-quality floating point precision through the entire rendering pipeline with native hardware support for 32bpp, 64bpp and 128bpp rendering modes;
  • Accelerated pixel shaders allow for up to 12 pixel shader operations/clock;
  • Up to 16 textures per rendering pass;
  • Support for sRGB texture format for gamma textures;
  • Intellisample performance technology, a Hi-Res compression technology (HCT), increases performance at higher resolutions through advances in compression and anti-aliasing technology’
  • Shadow Volume Accelerator – accelerates shadow volumes by maintaining them more accurately and discarding useless information;
  • Full nView multi-display technology capability;
  • Integrated NTSC/PAL TV encoder supporting resolutions up to 1024x768 without the need for panning with built-in Macrovision copy protection;
  • Microsoft Video Mixing Renderer (VMR) creates support for multiple video windows with full video quality and features in each window;
  • DVD and HDTV-ready MPEG-2 decoding up to 1920x1080i resolutions;
  • Dual, integrated 400MHz RAMDACs for display resolutions up to and including 2048x1536 @ 85 Hz;
  • Dual DVO ports for interfacing to external TMDS transmitters and external TV encoders;
  • Dual internal TMDS encoders (one single and one Dual link) able to drive next-generation flat panel displays with resolutions greater than 1600x1200;
  • Digital Vibrance Control 3.0;
  • 0.13 micron process technology for higher levels of integration and higher operating clock speeds;
  • 40 mm x 40 mm, BGA 1309 flip-chip package;
  • Comprehensive Microsoft DirectX 9.0 (and lower) and OpenGL 1.4 (and earlier) support;
  • DirectX and S3TC texture compressions.

NVidia zamýšlela uvést nové grafické čipy v Asii, ale tamní situace s virem SARS jí tyto plány pokazila. Ostatně hrozí, že i velmi významná počítačová výstava Computex, která má proběhnout v červnu na Tchaj-wanu, bude rovněž z podobného důvodu posunuta nebo dokonce úplně zrušena. Na Computexu se přitom rovněž počítalo s uvedením několika novinek. SARS prostě čím dál více ovlivňuje počítačovou ekonomiku, která má hlavní centra výroby v oblastech nejvíce postižených tímto virem.

Diskuze (13) Další článek: ADSL: FTP už běží!

Témata článku: Video, Microsoft, Sars, Superior, Vertex, Performance, Next, Pass, The One, Nvidia, Up, Technology, Full, Dual, Forum, Clock, Floating, Květy, Flat, Support, Shadow

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší