Nvidia uvádí Quadro pro high-end grafiku

Rychlost a cenová výhodnost, to jsou hlavní trumfy nového grafického procesoru Quadro.
Rychlost a cenová výhodnost, to jsou hlavní trumfy nového grafického procesoru Quadro. Jedná se opět o GPU, jak Nvidia označuje své grafické procesory, které přebírají určitou výpočetní zátěž z procesoru. Quadro si nese své označení z integrované architektury QuadEngine pro nastavení, osvětlení, transformace a rendering. Quadro je cíleno na profesionální návrháře a tvůrce vyžadující maximální a precizní výkon v renderingu scén. Mez méně obvyklé funkce patří například antialiasing bodů a čar, osvětlení ze dvou stran a další funkce. Uváděný výkon je 17 milionů trojúhelníků za sekundu a texturování rychlostí 540 milionů pixelů za sekundu (pro GeForce 256 jsou tyto údaje 15 a 480 milionů). První ohlášenou kartou s tímto procesorem je Elsa GLoria II. Podle firemních testů je získal Quadro v testu Gbench99 84 bodů v porovnání s 77 body pro Intense3D Wildcat a 78 pro 3Dlabs GVX1.

Živě komentuje: Nvidia se snaží pokrýt celou šíři trhu. Nyní s vývojem vlastního GPU může citelně bodovat i v nejvyšší třídě. Na vývoji tohoto procesoru mělo jistě vliv i převzetí grafického vývoje od SGI. V současnosti je procesor GeForce 256 nejrychlejším řešením pro herní grafiku, Quadro si klade stejný cíl v profesionálním nasazení. Přenesením výpočetního výkonu na grafickou kartu se ovšem objevuje kuriózní problém. Pokud ovladače převedou požadované úlohy na grafickou kartu, je časem možné, že toto řešení bude v důsledku pomalejší, než kdyby to stále dělal procesor. Procesory totiž šplhají nahoru s výkonem také velmi razantně, a jak ukazují testy na Tom's Hardware, nejrychlejší Athlony již dokáží přivést GeForce 256 na hranici výkonu, kdy další zvyšování frekvence procesoru již nezvyšuje podávaný grafický výkon. Pentia III zatím i při nově uvedených frekvencích GeForce 256 naplno nevyužijí. Nicméně odlehčení hlavního procesoru je jednoznačně pozitivním krokem. Současné hry musí dělit celý výkon počítače mezi grafiku a inteligenci hry, pokud budou moci celou grafiku dát jen na kartu a pracovat na inteligenci, budou hry opravdu lepší. Quadro ovšem není na hry, zde odlehčení procesoru pomůže v analýzách modelů v reálném čase a podobných případech.

Diskuze (2) Další článek: Search By Media 2.04 – perfektní vyhledávač multimedií

Témata článku: Hardware, Quadro, Profesionální nasazení, End, Nvidia, Požadovaná rychlost, Výpočetní hardware, Grafika, Obvyklá funkce, Výpočetní zátěž, Grafik, Stejná úloha, HIGH, Profesionální grafik, Výpočetní výkon, Gloria, Nvidia Quadro, Reálná rychlost, Graf, Wildcat


Určitě si přečtěte

Velká pitva telefonu: Co se skrývá uvnitř šestipalcové placky Nokia 7.1

Velká pitva telefonu: Co se skrývá uvnitř šestipalcové placky Nokia 7.1

** Jak vypadá nitro téměř 6" mobilního telefonu? ** Provedli jsme pitvu Nokia 7.1 se třemi kamerami ** Základní deska je vlastně docela maličká

Jakub Čížek | 16

Mac Pro: Apple nehraje na kompromisy a postavil počítač bez ohledu na cenu

Mac Pro: Apple nehraje na kompromisy a postavil počítač bez ohledu na cenu

** Apple uvedl nový modulární počítač s vysokým výkonem ** Vrátil se k rozšiřitelnosti a standardnímu formátu ** Cena se může vyšplhat až k milionu

Karel Javůrek | 140



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch