A jakou to má relevanci k výpočtu grafiky? Celou dobu se výrobci grafických karet snaží vyrábět co nejvýkonnější HW, pro co nejvyšší přesnost při co nejvyšším rozlišení s dostatečným množstvím FPS, aby vytvořili dojem plynulosti. Jediný důvod pro DLSS (a alternativy) je prostě nedostatek výkonu při náročných grafických výpočtech. Prostě snaha docílit plynulosti na úkor kvality. Přičemž tak, že ubere kvalitu tam, kde je předpoklad, že si toho málokdo všimne. To není o tom, že si něco domýšlí, protože i to domyšlené musí počítat, ale o tom, že ubere detaily tam, kde to podle nějakého algoritmu nebude působit jako pěst na oko. Takže upscale z FHD na 4K bude vždy hnusnější, než nativní 4K, bez ohledu na vaše naivní představy. Konkrétně třeba SOTR vypadá s DLSS strašně.