Nvidia | Hry

Nvidia přidá podporu ray tracingu do dalších starších her. Čekat můžeme Half-Life 2 nebo Doom 3

Když Nvidia uvedla poslední generaci grafických karet GeForce RTX, byla největší novinkou podpora nasvícení scény pomocí ray tracingu. Jenže nových her, které tuto technologii přijaly, nebylo tolik, kolik bylo zprvu slibováno. Některá herní studia dokonce podporu pro ray tracing následně zrušila. Nvidia se proto rozhodla, že začne podporu přidávat i do starších her, aby pomohla tuto technologii dostat více do povědomí a zpopularizovat.

První starou hrou, kam se podařilo přidat podporu ray tracingu dostat, byl 22 let starý Quake II. Nyní Nvidia startuje program, ve kterém chce postupně přidávat ray tracing i do dalších starých, kdysi velmi úspěšných her.

Porovnání efektů herní scény ve hře Battlefield V bez RTX a s ním:

Technologické demo využivající ray tracing z prostředí Star Wars:

Seznam titulů, kde se uvažuje o přidání podpory pro tyto nové efekty, prozatím prozrazen nebyl, ovšem už se vyrojily spekulace, že bychom se mohli dočkat předělaných her typu Half-Life 2, Doom 3 a dalších kdysi velmi úspěšných her.

Staré hry mají výhodu, že jsou na dnešní poměry hardwarově nenáročné, a tak zbude prostor pro větší záběr efektů ray tracingu. To je obecně problém aktuálních her, kde se vývojáři rozhodli ray tracing implementovat. Například Battlefield 5 měl s tímto velké problémy a následně musely být efekty o něco zjednodušeny formou patche, protože jinak docházelo na většině grafických karet k razantnímu poklesu rychlosti vykreslování snímků. 

Diskuze (21) Další článek: Facebook chystá opatření na ochranu dětí před sexuálními predátory

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,