Třeba říct jednu podstatnou věc:Zatímco Drive PX 2 byl k dispozici pro": Linux, Android a QNX. Pegasus je dodáván pouze s Nvidia Drive Platform Software na platformě Linuxu. Tato otevřená architektura obsahuje Root File System optimalizovaný pro Ubuntu 16.04 LTS a je založen na Linuxu 4.4.38 s opravami RT_PREEMPT (AKA PREEMPT_RT) v reálném časeWidláci ze zaprdenejma Desítkama zde nemají šanci.
me jako uzivateli bude uplne jedno, na cem to bude postavene. Ale hlavne, ze jste si plivnul spravnym smerem.
Kdy plně autonomí řízení zcela nebo aspoň převážně vytlačí profesi řidiče, to není jisté. Avšak jsem přesvědčen, že zcela jisté je, že mladší profi řidiči autobusů, náklaďáků, TIRů, taxi, apod.... ti, kteří to zatím stále ještě nemají za pár do důchodu, nejspíš zažijí situaci, kdy se budou muset přeškolit na něco naprosto jiného. 😝
Jenže ono to není 320 bilionů operací za sekundu, ale 320 bilionů operací za sekundu strojových příkazů a to je něco jiného než celá operace.
Pravda. Do 100 miliónov max. reálnych operacií a to je slabota 😀
Po chvilce googlování jsem se dočetl, že se má jednat o "320 trillion deep learning operations per second (TOPS)". Tedy nikoliv o 320 bilionů jednoduchých operací, ale jde o AI operace hlubokého učení. Co přesně toto označení znamená, to netuším, ale nejspíš to budou operace docela komplexního rázu.😝
Nějak nechápu, proč by autonomní systém potřeboval lidar, radar a 50 kamer. Člověk řídí se 2 kamerama a limitující faktor pro bezpečnější řízení je lidské chování, ne nedostatek kamer. S dobrou computer vision budou stačit kamery.
Ono muzete mit bud par spatnych cidel a extremne vykonnou logiku za tim, nebo bambilion superdokonalych cidel a primitivni AI.To prvni je clovek, to druhe jsou soucasne vtipne pokusy s autonomnimi vozy.PS: "Dobra computer vision" je v kontextu silnic docela povedeny vtip, respektive hezky namet na sci-fi.
Ona ta vyšší bezpečnost se nezíská tím, že auta budou vycházet ze stejných informací jako člověk, ale tím, že díky čidlům a radarům uvidí za roh, do boků, před několik aut před sebou, neustále za sebe ... pak mohou reagovat dříve.
Moje první auto mělo jako vrchol elektroniky digitální hodiny a bezkontaktní zapalování svíček. Zbytek byla čistá mechanika. A jaká s tím autem byla sranda.
Jakkoliv se zdá ten výkon pro autonomní řízení impozantní, člověk má v hlavě stále ještě nedostižný "superpočítač". Možná ale ten čip bude kvalitnější než mozek nějakého tupého frajírka za volantem, který se řítí silnicí hlava nehlava na hraně fyzikálních zákonů.
No jo, ale ten nVidia počítač, na rozdíl od lidského mozku, se bude plně soustředit pouze na jediný úkol - na řízení auta. Nebude se rozptylovat např. špatnou náladou z toho, že se opět pohádal s manželkou, potomek přinesl další kouli z diktátu, šéf po něm chce odevzdat práci, která ještě není hotová a milion šest dalších podobných ptákovin.😝
A taxikáři nebudou mít co žrát. ☺
Nebojte, oni se neztrati. Porad je dost oboru, kde se frajer od kolotocu se zakladnim vzdelanim a ochotou okrast kohokoli hodi.
U nás tak maximálně v létě. V zimě když nasněží tak si jsem jistý že se ta AI nehne z místa.
Nez si budou automnomni vozy kupovat krome jasavych blbu, frikulinu vseho druhu a jim podobnych exotu kupovat i normalni lide, zcela jiste bude tohle konkretni reseni od nV uz desitky let v muzeu.Takze s tim smesnym tvrzenim v nadpisu jdete laskave k sipku. Takove blbosti vetsinou nepise ani ten Blesk, se kterym jste po pravu casto srovnavani.
Pokud nenastane nějaká fatalita, tak si naopak myslím, že se autonomní řízení uchytí hodně rychle. Už jen to, že politici potřebují snížit počet mrtvých na silnicích (aby lépe vypadali) i obměnit vozový park obyvatel (aby byl výnos z DPH) napovídá, že podpoří různé zákazy, které omezí běžné řidiče nebo podpoří astronomické zvýšení pojistného pro běžné řidiče. Takže učiní z koupě samořiditelného elektrického auta nevyhnutnost a lidé se budou muset přizpůsobit.Dobře je to vidět na omezeních pro vjezd starých aut do center měst, ekologické plakety a podobně. Osobně se na samořiditelná elektrická auta těším, ale současný stav baterií a cena mě zatím nechávají v klidu žít s mým současným autem.
Ale tenhle frikulinsky pristup nebude sdilet vetsina a ani politici si nedovoli eskalovat iracionalitu ruznych buzeracnich volovin ad absurdum.Ty ekofasisticke plakety jsou ostatne dobry priklad - zelene mozky nad tim par let jasaly, tu a tam se to zavedlo, celkem rychle se ukazal nulovy ekologicky prinos (a zasadni nevyhody) a pomerne rychle se od toho zase upousti.
PS: Prvni fatalita (doslova i obrazne) nastane ve chvili, kdy prvni takove auto nekoho zabije (cestujiciho, nekoho jineho). Bude po ptakach.
Souhlasím. Byť robotické auto bude jezdit 100x lépe než běžný řidič a ušetřit tisíce životů, tak pokud takové nehody nastanou, média to nafouknou a může to zlomit celému odvětví vaz. Je to o pocitu. Člověk se raději zabije svou blbostí sám, než by se nechal zabít strojem.
"Ale tenhle frikulinsky pristup nebude sdilet vetsina"Ve chvili kdy bude tech aut hodne a budou existovat verohodne statistiky, ze kterych treba vyplyne, ze v samoriditelnem aute mas petkrat nizsi pravdepodobnost ze se zranis nebo zabijes, tak to pujde hodne rychle.
Ja pisu o stavu, kdy tech aut nebude hodne.A ze takovy stav bude se soucasnym stavem techniky trvat VELMI dlouho, o tom snad ani nema cenu diskutovat, ne?(Tady si jasavi blbove navzajem casto lici svetle zitrky, jaka to bude parada, jak uz to ne skoro, ale uplne(!) funguje ted, atd. Pevne bych doufal, ze se k nim nebudeme pridavat)
Myslím, že pak už nebudou obměňovat vozový park majitelé aut, ale provozovatelé služeb. Prostě si pronajmete auto na potřebnou dobu, samo vám přijede (něco jako dnes Uber, jen bez řidiče), až jej nebudete potřebovat, tak vystoupíte. Toť vše. Tím se vyřeší problémy s parkováním, neboť drtivá většina lidí ráno sedne do auta , pak s ním jede do práce, tam auto celý den stojí někde na parkovišti a stárne. Večer do něj nasednou, vyzvednou děti z nějakého sportovního kroužku, nakoupí a jedou domů.
A nabíjení a parkování by mohlo být v nákupních centrech, kde je přes noc prázdno a ulice kolem paneláků jsou přeplněné auty...
Drtivá většina lidí do práce autem nejezdí, nevím, kde jste to sebral.
"Podle aktuálního průzkumu Dojíždění za prací pořádaného společnosti KPMG Česká republika se nejvíce Čechů do zaměstnání dopravuje automobilem (40 procent). Hromadnou dopravu, městskou či meziměstskou, využívá 35 procent osob. Jen zhruba každý devátý (11,3 procenta) chodí pěšky a 6,3 procenta jezdí do práce na kole." (2013)A vidim to i kazdy den pred firmou, kde pracuji - plne parkoviste aut a ti co prijedou pozdeji maji problem najit misto k parkovani.
Je ale potřeba počítat i se situacemi, kdy potřebuješ, aby to auto na tebe někde čekalo. Třeba dojedeš na nákup, tam hodinku nakupuješ a pak přijdeš s plnýma taškama na parkoviště a potřebuješ je naložit do auta a odvézt domů. Buď by sis to auto pronajal na dobu neurčitou (až ho nebudeš potřebovat, tak mu dáš volno a pojede k někomu jinému) nebo budou tak dostupná, že to nové ti dorazí do pár minut kamkoliv.
Ano, presne tak jsem to myslel. Vcetne toho, ze nakoupim a autonomni vuz s nakupem poslu domu, kde nakup nekdo vyzvedne a ja muzu jit do kina :)
Těm "jasavym blbum a frikulinum vseho druhu" byste měl být vděčný, protože tím, že jsou ochotní novou technologii používat a vrážet do ní svoje prachy ještě v době, kdy nemá úplně vychytané všechny mouchy a zároveň je enormě drahá... posouvají technologický pokrok kupředu a přispívají k tomu, že se dotyčná technologie zefektivňuje a časem se stane spolehlivou a zároveň finančně dostupnou úplně každému. 😉
Až se stane finančně dostupnou každému, dotyční už nebudou mít zájem. Pokud to bude fungovat tak, že zmáčknu tlačítko na mobilu a do patnácti minut přijede taxi. (Zaplatit za auto, měnit gumy, hlídat technickou, platit opravy,umývat...atd)
No, jak se píše v článku nejdříve příjdou na řadu taxíky. Tím, že se uspoří řidiči, bude zisk. A to je motor, který to všechno pohání. Pak je ovšem otázka, jestli si za takových deset patnáct let ti normální lidi najdou důvod si takové auto koupit. Pokud to bude stále pádit zvyšující se rychlostí a taxíky budou dostupnější a levnější než dnes.
Kolik již těchto mozků Nvidia měla a zatím nic a příští rok vydá opět nový mozek.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 10. 2017 13:50
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.