Hodnota a výhodnost pořízení téhle generace karet se může posuzovat až poté, co se ukáže, jaké možnosti vlastně nabízejí nově podporované technologie. Což je teď trochu problém, protože žádná hra, která by je implementovala, ještě nevyšla.Je např. možné, že se dočkáme nových optimalizací (jako onen nový antialiasing), takže se i výrazně zvýší výkon při stejné kvalitě obrazu...
nevyhoda toho noveho antialisingu je v tom ze se ztraci detajly a obraz se rozmázne.. funguje to podobne jako FXAA ktery defakto neprijemne rozmaze obraz i text taky..
Mě by zajímalo, jakým kurzem autor ty dolary přepočítával. Protože 500 dolarů ani plus 21 % DPH opravdu 16 tisíc není.
CLO + DPH
Kolik je clo na grafiky? Mam za to ze toto zbozi ma 0.
Clo na HW je zatím 0, což se může samozžejmě změnit, ale zatím to tak je.
Ofiko cena pro cr pro fe edice je16400 za 2070, 22000 pro 2080 a 32700 pro 2080ti. To jsou ceny z nv eshopu. Nejde vzit aktualni kurz cnb a snim pracovat. Distribuce pouziva vlastni kurz zohlednujici rizika zmen kurzu, asi nebudeme radi kdyz kazdy den to bude stat jinak protoze se pohl kurz
Evidentně nVidia předpokládá, že kurz CZK vůči USD se zhroutí, nebo nevím.
To tak klidně může být, ovšem to by ta věta nesměla znít " V případě nejslabší GeForce RTX 2070 by to mělo být 500 dolarů, což je v přepočtu asi 16 tisíc korun s DPH.". Ne, není to v přepočtu 16 tisíc Kč, možná to bude u nás za tu cenu, ale rozhodně to není přepočet té částky a to ani s DPH.
cena je normalni 1080Ti stoji 1199 dolarů 999 dolaru je naka podtaktovana edice kterou Nvidia zatim ani nenabizi FE edice stoji 1199 dolaru protoze je od vyroby mirne pretaktovana.. Vsak cena 1199 dolaru plati i pro USA eshop...https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/ge... A pokud 1199xcena dolaru + DPH vychazi to plus minus spravneNvidia s tema cenama v prezentaci opet trosku "carovala" napsala "odL 999 dolarů ale karty stoji 1199 dolarů.. Proste opět ojeb na lidi..RTX 2070 taky nestoji 499 dolaru ale 599 dolarů..
Názor byl 3× upraven, naposled 22. 8. 2018 13:48
Ale já přece nerozporuji tu konečnou cenu v obchodech! Já rozporuji to, že 500 dolarů + DPH není V PŘEPOČTU! 16 tisíc korun. Veřím, že tady u některých obchodníků bude i za 20 tisíc, ale nemá to nic společného s přepočtem. 🙂
jenze ona nestoji 500 dolaru ale 600 dolarů.. OMG.. dival ses vubec na ten eshop Nvidie kde jasne pisou 599 dolarů?
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 8. 2018 18:00
Ježiši, to si děláš srandu? Já reaguji na to, co je napsáno v článku! V článku je 500. V článku je 16000. Když si ty informace budu chtít zjistit odjinud, tak si je najdu. Ale potom takovýto článek nemá smysl psát, že? To si je taky mohu najít v cenících firem z jiných zemí a určitě v nich budou dost velké rozdíly. Ale to s tímhle článkem absolutně nesouvisí.
Není nic jednoduššího než se podívat přímo k nVidii, je to o chlup levnější https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/buy/
No, koukam na tu grafiku, ale nejak mi to nedochazi. Dejme tomu jsem raytracing pro renderovani scen pouzival pred 10-15 lety, ale tato videa jsou dost zalostna a tristni.Raytracing mi dava smysl u fotorealisticke tvorby a drahych CGI, pokud vysledek (zisk) odpovida cene. Ze se to pocita desitky vterin i minuty, mi nevadi.To, co moje oci vidi v tech videich, je jakysi paskvil s rozplizlou mlhou, ktera pri pohybech sceny spis maskuje nedokonalosti "raytracingu", nez ze by mi subjektivne zvysila pocit realneho osvetleni prostredi.Mozna v nejake dalsi generaci, s lepsi kvalitou obrazu a za smyslupnejsi penize, ted je to spis zmena jednoho pismenka a nasobilka s cenou.Nvidia ma proste pruser, partnerum i ji zustaly tuny neprodanych chipu minule generace, ktere si za plne (a diky crypto menam pekne prepalene) ceny uz nikdo nekoupi.Zrejme se tedy rozhodla zahojit se na hracich timhle ubohym a jeste vice cenove prepalenym svindlem.Cest jejich pamatce.
Raytracing samozřejmě žádnou úžasnější kvalitu natož realismus nepřináší. Umí simulovat odrazy a refrakci, obvykle se bez toho v klidu obejdete. Pro realistickou grafiku a mnohé efekty potřebujete global illumination a další techniky, které s raytracingem nijak vyloženě nesouvisí.
raytracing je samozřejmě jednou z možných podstat global illumiation
Při tomhle výkonu to vypadá s odřenýma ušima na ten klasický základ.
A presne o tohle se prece rt stara. Dnes se to musi slozite obchazet a delat fake zdroje svetel, upravovat textury, lecos predpocitavat. Vysledek je sice slusny ale stoji to moc vykonu a lidske prace, rt tohle obstara ze sve podstaty, rasterizaci se ulehci, vyvojarintaky a uzavření vatel ma verohodnejsi vysledek, win-win scenario pro vsechny
Sorry za nektere nesmyslne slova. Mobil se snazi opravovat dost nevhodne.
mně by tedy dost vadilo znovu, například dvacet hodin, přepočítávat desetivteřinový filmový trik jen proto, že jsem díky raycastingu neviděl chybu... Nemluvě o tom, jestli tyhle (nebo profi karty) plně podporují třeba renderman. Pak už vůbec není co řešit.
Pocitam ze profi programy to budou implementovat. Ukazali nejake dual quadro za 20k pro rt by to mohlo srovnat z velke casti dgx stanice ktere jsou vyrazne drahzsi
dřív nebo pozdějc určitě. Už mě nebaví solit těžký prachy za render farmy.
Nv ctvrtletne bez krypto horecky prodava konzistentne 9-10 milionu karet mnoho let, mluvilo se o milionu karet v horsim scenari = 10 dni prodeje. Opravdu pruser to je
No opravdu doufám, že RTX 2080ti přinese ve hrách alespoň 40% výkonu navíc a nVidia se dohodla s vývojáři, že pro AAA tituly bude podpora pro Ray-tracing. Jinak si, ale vůbec nedokážu ospravedlnit tak ohromný nárůst ceny, kdy 1080ti začínala na $699 za FE a 2080ti bude začínat na $1,199. Okolo nové generace byl obrovský hype kolem toho, že 1 karta už konečně zvládne 4K a ultra/high nastavení, ale jelikož se nVidia o tomto ani slovem nezmínila počítám, že ne.
herni vykon prej moc vejs nebude.. proto ho zatim ani nvidia neprozradila a spolehaj se na to ze kazdej si to preobjedná.. Vzhledem k parametrum klasickej herni vykon bez RT moc nepoleze nahoru.. Uz se o tom vsude suska a je to duvod proc Nvidia zadny herni vykon neukazala.
Hm... proto ho zatím neprozradila? A směl bych vědět, kolikrát už Nvidia ten herní výkon jindy prozradila dopředu před oficiálním uvolněním embarga na recenze s měřením výkonu?
Myslím že je celkem jedno, co tam Nvidia ukázala. I kdyby tam nějaké testy dala, byly by jistě buď vybrány specifické scénáře, takže by to nemělo vypovídající hodnotu nebo by byly rovnou zfalšované a nemělo by to vypovídající hodnotu.Jediné, co by podle belky mělo smysl, kdyby tam oznámili, že ukončují svojí činnost a budou už jen pomáhat AMD v jejich nejlepších GPU na světě, protože ty sračky od Nvidie nikdo nechce (jakou že grafiku má belka?).Já si počkám až na nezávislé testy napříč netem. A moc se těším na vtipný test od oDDborníka.
Presne to padlo v nasledne diskuzi na otazku a jaky vykon to ma v soucasnych hrach byla odpoved ze tam posun je a ze mohou plátnout cislo, ale ze tomu by stejne mnoho lidi neuverilo, tak at si pockaji na recenze
Kdybyste měli mozek v hlavě tak si koupíte Playstation <3 a ani vás nenapadne kupovat tyhle předražený šílenosti k ničemu.
ono tak nakonec mozna dopadne ze lidi radsi koupi konzole, protoze davat za novy grafiky tyto horentní sumy nebude pro kazdeho..
K tomu len tolko ze ked sa chces ozrat tak si zrejme kupis krabicove jablcne vino za par drobnych 😀 Ale ja napriklad nechcem aby mi bolo na druhy den zle jak psovi, tak idem radsej do niecoho lepsieho. Inak povedane cena PS3 zodpoveda aj kvalite vystupu 😀
Ta posledni veta... lol
Ale on nepíše o PS3. Píše "<3". Takže nejspíš myslí PS2 nebo dokonce PS1. 😀
Prave! To mi vrta hlavou, co tim chtel vyjadrit. "<3" se pouziva jako zastupny ascii znak pro srdce nebo lasku, ze ano. Tak treba jen sdeluje sve city?
Protože mám mozek tak na konzole seru a raději jsem si postavil herní PC za 15 000Kč a za hry neutratím ani korunu.
Děkuji Živě, že tento článek svěřili někomu normálnímu, kdo má v hlavě mozek. Kdyby to nechali na belkovi, byl by to zase jen kýbl sraček. Ale on ho jistě vylije minimálně do nějaké diskuze. RT vypadá opravdu pěkně. Těším se na dobu, kdy to bude standard ve všech nových hrách a budou to umět všechny grafiky na trhu. Ale na to si počkáme minimálně ještě jednu, dvě generace grafik. Jsem zvědavý, jak budou RTX vypadat v aktuálních hrách. Zda to skutečně bude provar, jak to zatím vypadá. A ještě jednou díky za odstavení belky.
Provar? Budoucnost. Realisticke ztvarneni grafiky, zadne fake. Vyvojaruv vlhky sen, nemusi slozite vymyslet aby to vypadalo, nadefinuje zakladni parametry a ono to proste funguje.az tohle bude standardni vybava a bude se rt vyuzivat, vyvoj her to vyrazne urychli protoze odpadnou prace se vsim tim fake co dnes ve hrach musi byt aby to vypadalo.Samo i uzivatlesky je to prinos. Bude mitnrealistictejsi zobrazeni
Provar píšu vzhledem k aktuálním hrám. Přečti si to ještě jednou. Z hlediska RT je to něco jiného, ale to se ukáže až časem.Nicméně jsem zvědavý, jak se na to bude belka tvářit, protože Vulkan a DX12 prezentuje jako něco převratného, i když většina her je stále v DX11. Takže jestli bude u RT naopak tvrdit, že to je záležitost jen pár her, tak to bude k smíchu, protože by to bylo v přímém rozporu s tím, co plácá o Vulkanu. Na to, jak je tu Vulkan dlouho a kolik je reálně her, co ho umí, byl seznam RT her v prezentaci Nvidie dost velký. Ale spíš z toho bude dělat něco zbytečného, co nikdo nepotřebuje a co má jen Nvidia, takže je to k ničemu. Tedy alespoň do doby, než to začne používat i AMD. Pak to jistě přehodnotí.Teď bude záležet hlavně na tom, jak to budou používat vývojáři. Ale vzhledem k tomu, že by jim to mělo dost usnadnit práci, tak bych se nedivil, kdyby to dříve nebo později začali používat hodně a na rasterizaci začali kašlat a dělat ji jen tak, aby to na starých grafikách alespoň trochu vypadalo a nazdar (asi jako když si člověk pustil DX9c hru na grafice, co uměla jen DX8.1). Ale to si budou moci dovolit až tu bude více RT karet než jen 3 hodně drahé.
DirectX12 = (nemocné) Windows 10 + plno prachů za malý pokrok ve výkonu? To tedy ne! Nejrozumnější bude pořídit předešlou generaci GTX 1080 či GTX 1080Ti!
nastesti VULKAN je jeste lepsi a podporuji ho i WIN 7..
Ale RTX ho nepodporuje 😀
Já jsem čekal že se bude moct hrát ve 4k a vono to zase stěží utáhne FHD. To je teda pokrok.
A to je informace odkud. V prezentaci bezelo demo od epicu? Ktere na 1080ti v 4k dela neco nad 30fps a tady to 2080ti bezela konstantne na 60 diky projekci s vsync na 60hz. Jinak to dava cca 75fps. A ne nejde o demo vyuzivajici nove rtx technologie. Co je mi znamo byly pouzite tensor cores pro upscaling dle predpocitaneho modelu na dgx stanicich a to bude standard. Nv nauci umelou inteligenci na superpocitacich a nauceny model pres driver vyuziji tensor jadra na grafice k dopocitani vyssich rozliseni. Proto to vyjadreni ze tlacit hruby vykon nema budoucnost, ten kremik ma nejake limity na ktere se zjevne vyrobci dostavaji, je treba hledat jine cesty.
30 snímků 60? to je na velkých plochách tragédie. Chtělo by to něco na čem se dá reálně hrát.
Ne kazdy hrac potrebuje vysoke fps. U me je treba vsync by default zapnuty v driverech. Misto vyssich fps chci vyssi vizualni kvalitu, presne to mi muze rtx poskytnout. Zadne fake ale fyzika.
Měl jsem v plánu po pár letech pořídit novou grafiku, ale po tomhle co představili nějak nevim 😁 Mám aktuálně GTX 960... má smysl rvát takovou raketu do 2080? Nebo by mi plénum doporučilo třeba jen 1080? Babo raď 😀Edit: Zapomněl jsem dodat, že jsem si pořídil 2K monitor, takže potřebuju grafiku co pojede v rozlišení monitoru... málo co mi ta 960tka ve 2K utáhne plynule...
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 8. 2018 15:40
Mám gtx1080Ti za 27 tisíc a jsou to vyhozený prachy hry hraju na 2k rozlišení na médium detaily abych měl aspoň 100snimku. Monitor mám 165Hz OLED IPS gsync. Takže ono plynulý je o těch 30 ale já chci maximální refresh rate a ultra detaily. Vyhozený prachy akorát. Nedoporučuju kupovat high end stejně nepoběží plynule.
OLED IPS neexistuje.
To se nedivim ze to jsou vyhozene prachy kdyz 1080ti sla v poho sehnat pod 20k
"abych měl aspoň 100snimku"Cim vice snimku, tim vice Adidas?Pro upresneni prikladam cast jednoho komentare z redditu:"The average population would perceive about 45 frames per second (nice going HFR movies). But on the other hand, you have 25% of the population who will percieve more than 60 frames per second, with extremes going to seeing temporal gaps of up to 2 ms. Which is insane. When I wrote my replies and the first post, I did not know about this research. New conclusion: By far most of the human population (test in USA) will see more than 24 fps, only the extremes will see just the 24 fps or less (we're going towards visualle impaired elderly). More than 50% of the population will benefit greatly from FPS of 45+. Trained fighter pilots can see even more, so training of the brain might just be possible in perceiving a lower threshold of temporal gap"
Výše uvedená čísla neodpovídají současným vědeckým poznatkům.Původní výpočet snímkové frekvence kinofilmu (24 fps) byl odvozen od Blochova zákonu (tj. R = I × T) z roku 1885. Od té doby jsme objevily další proměnné, které významně ovlivňují vnímání zrakového stimulu, resp. časovou sumaci zrakového systému. Mimo výše zmíněného trvání nabídnutého stimulu (T ve vzorci) a jasu stimulu (I ve vzorci výše) hraje rovněž roli kontrast barev, vznik pohybových artefaktů či poloha oka vůči zrakového stimulu (kupř. periferně je možné vnímat stimuly rychlejší než 1000 fps).Více info: https://www.pcgamer.com/how-many-frames-per-secon... Studie na toto téma: https://doi.org/10.1016/j.visres.2007.05.004
Cituji z vami uvedeneho clanku:"“The brain does the same thing,” says Chopin. “You can see this without a camera. Given all the studies, we’re seeing no difference between 20hz and above. Let’s go to 24hz, which is movie industry standard. But I don’t see any point going above that.”The important thing here is that Chopin is talking about the brain acquiring visual information which it can process and on which it can act. He’s not saying that we can’t notice a difference between 20 Hz and 60 Hz footage. “Just because you can see the difference, it doesn’t mean you can be better in the game,” he says. “After 24 Hz you won’t get better, but you may have some phenomenological experience that is different.” There’s a difference, therefore, between effectiveness and experience."
To zalezi na pozadavcich. Pokud chce clovek high refresh rate nebo vysoke rozliseni nebo max detaily, potrebuje to nejsilnejsin zelezo na trhu a aninto nemusinstacit. Pokud si clovek vystaci s malem, staci mu neco jako 1060.
Počkám na nějaký výsledky testů a potom uvidim... Každopádně půjdu nejspíš min do 1080. Nechci hrát na 2K monitoru v 1080p
Osobně teď mám v plánu upgrade z GTX 660 na bazarovou GTX 970 za 4000Kč. Takže relativně za pár korun budu mít celkem slušnou grafiku. Určitě doporučuji mrknout se na bazar.
Ray-tracing nová technologie? Autor tomu moc rozumí. To už uměl i program Imagine nebo Lighwave v roce 1990 na počítači Commodore Amiga. Akorat, že vypočítat jeden snímek v těchto renderovacích programech v řežimu ray-tracing trvalo klidně i 24 hodin. Ty nové karty to zvládnou real-time. Takže velký pokrok, ale proboha ne nová technologie.
Ale oni tam nikde nepisou, ze ray-tracing je nova technologie ;) Na zacatku pisou, ze je to technologie, nove implementovana v DirectX 12 a na konci, kdyz je zminka o priplatku za prvni generaci technologie, je celkem jasne, ze je tim myslena hw akcelerace ray-tracingu.
Tak už to asi opravili.
No pozor! Ray-Tracing je algoritmus počítačovej grafiky, presnejšie povedané globálny osvetľovací model... Jeho hardware-ová implementácia na grafikách nVidie je nová technológia...
Cena je jasna. Jsou plne sklady stare grafiky. Ma vyznamne graficke vylepseni. A take se jedna o novinku, takze nebude mit zatim dost kusu. Ja to beru, ze je to zatim jakysi kousek luxusu, ktery neni urcen pro bezne hrace, pokud si nechteji priplatit.
Presne tak, nema cenu se vzrusovat, az se vyprodaji stare grafiky, pripadne az uvidi, ze to moc lidi za tyhle ceny nekupuje, cena spadne dolu.
Ceny mimo, a výkon je zas malý oproti GTX 1xxx serie
On nekdo uz vydal vykonnostni testy?
https://www.cnews.cz/nvidia-geforce-rtx-2080-t...
Před pár lety měl človek za 34K velmi slušný high end počítač.Dnes máte za tu cenu tak maximálně těžítko s nadpisem GTX 2080Ti.Ah, ten monopol.
to je dusledek toho kdyz AMD melo slrovnatelny grafiky a lidi stejne kupovali karty podle loga na krabici.. za tohle si lidi muzou defakto sami.. Treba v dobach GTX9xx mela Nvidia horsi nabidku s horsi podporou novych her a stejne se prodavaly lepe jak AMD s generaci R9 3xxx.. Kdyby v te dobe lidi nebyli slepi a nekupovali podle loga, AMD mohlo uzmnout vetsi cast trhu, vice penez, ty nalejt do vyvoje a dneska mohla bejt situace uplne jina.. Bohuzel no..
jakože třeba recyklovaný Radeon R9 390X byl s jeho o 150 W vyšším příkonem lepší volba než GeForce GTX 980? No... 😃 Jsem si to pamatoval trochu jinak, no. Výkon to tak nějak mělo, ale za jakou cenu.
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 8. 2018 23:00
Ehm tak série nVidia 9xx vs AMD Vega. V ćem přesně kromě spotřeby a tepelného výkonu byla Fury X oproti 980ti? AMD trvalo přes půl roku než vydalo ovladače které výkonově dohnaly 980ti. Jako bonus se dodávala pouze s vodním chlazením a pokud člověk chtěl napojit na vlastní musel dokoupit blok což byl další náklad neb 980ti šla koupit už s blokem a kvůli politice AMD uživatel přišel o záruku po odmontovábí povidniho chlazení.
stacilo koupit FURY NANO za 11tis + blok za 3tisice + nataktovat a mel si vykon lepsi ne FURY X :) Tohle delalo vetsina lidi co chtela AMD na vode.. A vyslo to mnohem levneji nez 980Ti + vodaJa se spise bavil o nejprodavanejsim segmentu trhu tj R9 380/380X nebo R9 390. Proste grafiky do 10tis s DPH, zde melo AMD mnohem lepsi nabidku a zastaralost generace Maxwell byla do nebe volajici. Kdyz si dneska porovnas vykon v novych hrach u R9 380 vs GTX 960 je kolikrat Nvidia klidne o 10-30% pomalejsi to same v situaci R9 390 vs GTX 970. A v DX12 nebo Vulkanu je rozdil jeste vetsi (hlavne v tom Vulkanu)
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 8. 2018 09:11
Babime se o kartách z Q2 2015...tam se o Dx12 a Api Vulkán více méně jen mluvilo, penetrace her byla a je mizivá pořád drtivá většina her jede pod Dx11 a dokud se to nezmění tak výkon v Dx12 ani Api Vulkan není moc relevantní.
W10 jeste nebyly venku
Dury Nano nestálo v době vydání 11.000,- ale 16.000,- https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/3... Jestli to cos psal udělala většina lidí co chtěla AMD (tudíž to logo na krabici jak píšeš) tak plně souhlasím s tvrzením, že lidi jsou debilové a můžou si za to sami 😀
Stačilo působit po vzoru tvého vyjadřování a AMD karty ztratili na popularitě. Ty kecy už prohlédl každý. Ty jsi měl zrovna velký podíl na tom, že AMD ztratilo popularitu, jelikož lhát a nevidět si do mozku umíš skvěle. Jsi prostě expert na hate, který se nakonec vždy obrátil proti tobě. Jan Belka je vymazané jméno na poli objektivity a nikdy už respektováno nebude.
Ještě že se zmátořilo AMD. Vzhledem k tomu, že se nehoním za každou desetinou FPS a na krmení Vive mi zatím v pohodě stačí 1070, až odejde, pořídím si pravděpodobně něco od nich.
To by mně docela zajímalo co, jelikož Vega 56 a 64 vychází oproti 1070 a 1080 v poměru cena/ výkon o dost hůř.
ale treba v Nemecku koupis uz 3 mesice Vegu 56 v nereferenci za 11-12tis a pritom vykonove nema problem kolikrat dohnat i GTX 1070Ti.. Takze vyber je jenom u nas v CR sou ceny VEGY dosti mimo.. Obecne ceny AMD karet sou v CR stale vysoke a vyssi nez byly pred tezebni horeckou
Kolikrát ji nemá problém dohnat... a kolikrát ji má problém dohnat, že se tak ptám?
Pred lar dny hw unboxed vydali retest vegy64 vs 1080. Pouzili oc edice a testovali 26 nebo 27 her. 1080 bez oc je v 1440p o 5% vyse nad vegou bez oc, s custom oc pak 1080 vede o 8% napric spaktrem her a. To s temer o 100w nizsi spotrebou. Takze asi tak.
Bože můj, stratos zase jede to svoje, jen aby nám ukázal, že AMD je v jeho hlavě implementováno. Ceny Vega karet jsou šílené na poměr výkonu a to nahrálo Nvidia. A to hlásal o Vega největší hypetrain. Ten člověk už si nevidí na špičku nosu a tento magazín angažováním AMD trolla jen ztratí. Takže jedeme dále "lživě.cz".
Kvůli odleskům na 5 zrcadlech co jsou v celé hře si to pořizovat nebudu. Ale zajímalo by mě, zda by tyto nové karty nebyly využitelné na přesnější modelování projektilů a výbuchů. Mít možnost zasáhnout protivníky i odrazem, možnost vypočítat pohyb jednotlivých šrapnelů a podle toho určit poškození, ve strategiích vypočítávat pro každého vojáčka v lese, zda vidí na cíl, ...
Tohle řešit raytracingem je zcela nesmyslné plýtvání výkonem.
To je váš dojem nebo mi to dokážete nějak zdůvodnit? Jen se ptám, protože mě to zajímá. Já totiž žil v domnění, že pokud pro to je HW podpora a ta karta zvládá vypočítat miliardy paprsků za vteřinu a na toto jich spotřebujete tak tisíc paprsků maximálně, tak by bylo naopak plýtvání výkonem, řešit to na procesoru.
A tohle bude standard direct x a vulkan? Tohle je grafika a jadra pro specificke standardizovane ukony. To co dnes vyvojari slozite obchazi a delaji fake svetla, stiny, odlesky s rt nemusi resit, vse funguje temer bez prace a diky specialnim jadrum i ulehci rasterizaci, zrovna tyhle hratky se svetlem a stiny jsou nejnarocnejsi v soucasnych hrach. Jeden problem tu je. Rt vykon karty muze byt nizky a pak bude brzdit rasterizaci. Toho se obavam u nizsich modelu, 2080ti je na hrane, co bude delat 2070 netusim. Na druhou stranu to pujde vypnout pripadne nastavit uroven efektu tak jako dnes bezne mame pro klasickou rasterizaci.
Souhlasím. Proto se ptám na to jiné využití. Aby se neubíralo výkonu pro rasterizaci. Těch několik set až tisíc paprsků pro výpočty odrazů a kolizí se na tomhle snad zvlášť neprojeví, ale procesoru to hodně uleví. Ale možná se pletu, proto sem započal dotaz. 🙂
Ale procesory se dnes ve hrach flakaji, brzdi je grafiky. Dnes porad staci 4 jadro na vyssim taktu a uzivi i nejsilnejsi grafiku v pohode, samo pri max detailech, ve vyssich rozlisenich uz je cpu de facto irelevantni (brat s rezervou) .Tak jak tak nepredpokladam ze ty jadra pujde pouzit vyrazne jinak, je to mikroklima uvnitr gpu. To mi prijde reaalnejsi to provadet na univerzalnejsich vypocetnich jadrech.
To jestli se CPU fláká záleží od hry. Každopádně jsem se dokopal k tomu se podívat na to, co to vlastně mají. A k mé smůle máte asi pravdu. Sice ty jednotky jsou oddělené, takže RT jádra běží současně s rasterizací, ale dopočítává se pak výsledný obrázek pomocí nějakého filtru co vytvořili za pomocí umělé inteligence. Takže jiné využití je asi nesmyslné.
Takže nové karty od nVidie budou řady 2000? Však před pár měsíci se říkalo, že to budou řady 11XX. Dlouhou dobu jsem se v tomhle neorientoval tak nevím. Klidně mi to někdo vysvětlete.
No prostě 11XX byla spekulace která nevyšla.
Dobře děkuji.
Jsem opravdu zvědav na výsledky těchto karet v současných hi-end hrách, jak moc to 1080Ti překoná. Bez těch výsledků je to vše jen a pouze marketing :).
Nemusíš čekat. Tomb Raider s RTX 1080p pouze 30-60 FPS, skvělý za 1400€ 😃 http://www.pcgameshardware.de/Grafikkarten-Grafikkarte-...
This is by no means a final version of Shadow of the Tomb Raider, the developers have already confirmed that the game will be released without raytracing features. The raytraced shadows will be submitted by patch after release..Tj. výpovědní hodnota velmi malá. Nikoliv nulová, ale počkal bych aspoň na ty první patche.
Nj to je tak kdyz se hodnoti neco in development. Kdyby to bylobamd tak tu bude hate jak to neni hotove, optimalizovane, jak je tu early stage... presne v te fazi sotr a rtx jsou. Potvrzeno vyvojari hry. Zase jsem videl zminky od lidi co tam na tom hrali jine soucasne tituly a 4k ultra na 60fps nebylo nic neobvykleho.
Ten samy zdroj uvadel ze ten sottr bezel v ultra 4k typicky mezi 50-57fps s rtx on. To potvrzuje slova vyvojaru ze to neni vsude jeste uhlazene. Pravdepodobne to nekde prepiskli a neodhadli vykon rt
Lež.
Nevím, co si o nové generaci myslet. RT vypadá nádherně, o tom žádná, ale připlácet si kvůli tomu tak šílený částky? To teda fakt ne. Jsem zvědavý na nižší modely, snad alespoň tam bude rozumný nárust výkonu s adekvátní cenou. Na druhou stranu třeba bazary zaplaví hráči, co chtějí mít neustále TOP a nám "normálním" se zadaří koupit 10XX za rozumný peníz.(Příjde ještě někomu podezdřelé uvedení 2080Ti hned ze začátku generace? Na mě to působí tak, že ji chtějí mít co nejrychleji za sebou.)
Spekuluje se ze nizsi modely nebudou mit hw pro rtx technologie, uz ta 2070 je pomerne slaba. Ceny jsou vysoke a je proc. Pro rt takova 2080ti prekona vykonem board z dgx-2 stanice za 68k. Taky na to v prezentaci zertoval a ukazoval ho.
Jako souhlasím, RT je hudba budoucnosti a vypadá pěkně. Jen jsem zkrátka doufal spíše v něco jako "na 2060 jde plynule hrát ve 2K při stálých 60 FPS".Zkrátka to není generace pro "běžné lidi" (Tedy alespoň to, co zatím ukázali)
No fasa, 500$ za referencnu 2070 v konecnom dosledku bude znamenat minimalne 650 Euro za nereferencny model, sorry ale dat 650E za 70ku je teda moc, nehovoriac o nehoraznej cene 80 a 80Ti. Toto cele pre NV dobre nedopadne, su sprosti ked si myslia ze neskoncia ako intel u CPU. na Alze 2080 Ti za 1400 E!!! to je chore.
Názor byl 2× upraven, naposled 21. 8. 2018 13:33
Prave ze founders nejsou reference. Jsou to vyberove cipy s factory oc, vylepsenym chlazenim a posilenym napajenim pro lepsi oc. V podstate jsou na urovni oc edic aib. Tentokrat priplatek za fe jde na kartach videt 2080 ma 13 fazi, pri max oc bere bez problemu 280w
Inak povedane 10x0 rada ostane cenovo tam kde je az kym sa nevypredaju zasoby a nova 20x0 sa zaradi nad nu a nastavi standartne ceny za GK od nv.
Hm mám pocit, že 3 roky vymýšleli nový název a ještě přidali funkci, kterou nikdo stejně nevyužije, protože to na to nemá výkon... nevidím žádný důvod proč si koupit tuhle generaci, když předchozí je levnější a má větší výkon, když vynecháme vrcholnou 2080Ti...
Myslím, že ten název je (2000 a ne 1180) aby opustili řadu GTX a začaly s RTX. Čili jakoby oddělení nové éry grafik co do technologie.
Zato název RX Vega je naprosto geniální a hlavně, že má funkce nad DX12 specifikace - ty totiž využije každej druhej 😀
bla bla bla,cryptonightV7ethhashx16hashrate, bez toho je to fakt nezajimave ty cisla
Pokud nevyletí krypto nahoru, tak to budou hodně blbě prodávat... Při uvedení GF21x0 se budou stále doprodávat skladovky 10x0 a následně 20x0 😃
Jestli bude mezi 21xx a 20xx stejný rozdíl jako mezi 10xx a 20xx tak se pak už nebude prodávat asi nic až dojdou 10xx😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.