Nvidia GF100: Co Fermi přinese hráčům

Diskuze čtenářů k článku

23. 01. 2010 00:57

3 miliardy tranzistorov??? zasnem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 22:45

Už sa teším na tie perfektné hry. Popozerám si vymakané šutre, vodu, škridle na strechách, trošku si zalietam a po 15 minútach môžem hru vypnúť

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 14:48

ja bych řek že bude mít fermi o znatelně vyší výkon ale za ukor vyší spotřeby a za nekřesťanske peníze,podle meho první modely budou spíše učené pro prumysl než pro hrače jelikož jestli vyjde fermi tak bude nv muset vydat nove ovladače což asi ještě nevydaly,ati sice přišla dřív z novou technologii ale s ovladačema je to víc než bída,nv spíše jde po strance marketingu přenaznačovaní pro supermarkety než aby vydala další,výkonější kartu ktera bude konkurovat inuž je jasne že nv fermi bude lepší po vykonostní strance než amd ale zase bude horší ve spotřebě,neak nechapu duvod proč kupovat ati když se ještě neukazala nvidie spíše bych počkal na vyložení karet a podle toho se rozhodoval,jelikož nv nedokaže dodat fermi a amd zas kvalitní ovladače nikomu bych se nepřiklaněl sam jsem odcouzenej na nv 250 gts sice stačí na 17´monitor na hry ale stale to neni ono kupovat neco noveho u čeho nejsou vychytaný mouchy nemá cenu každopadně čekam na fermi jak se ukaže případně si jí koupím ne že bych byl fanatikem nvidii ale nejsem i fanatikem amd obě strany mezi sebou soupeří a na to doplací kupující lepší si počkat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 13:11

Ano, Fermi od Nvidie bude prostě bomba, už se těším. Co se ceny týče... Já jsem kupoval fungl novou 8800GTX před cca 2.5 roky za necelých 17.000 Kč a jedu na ní do dneška naprosto bez problému. Takže opět koupím high end od Nvidie. Jestli bude stát 8 nebo 11.000 je mi fuk, protože vím, že to bude kvalitní řešení s obrovským výkonem za 50% ceny staré dobré 8800GTX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 13:26

... osobně bych na Zive zakazal klikat na souhlasim / nesouhlasim bez nutnosti zadat duvod souhlasu / nesouhlasu. Ja za to nemuzu, ze jedete jeste na Ati X800

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 14:57

Tak já Ti to teda vysvětlím.

1) třeba kdybs předtim koupil grafiku za 6kKč a za rok zase grafiku za 6kKč, tak Ti ještě půl peněz zbylo a přitom bys už rok měl silnější grafiku než jakou si měl teď.

2) Je mi jedno kolik to bude stát, hlavně když to bude NVidia. Argument jak noha.

(ps - ve svejch počítačích mam jak grafiky nvidia, tak ati, bys mě nepovažoval za fanatika).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 15:57

jenže já mám vodní chlazení i na grafice, takže bych každej rok musel kupovat kartu za 6000 - v tu dobu by to ale byla líná mrcha, tak malo nestala ani 8800GTS - a k tomu full water blok za další 2000. Bod 2. ano, tak to prostě mám. Měl jsem i Ati, ale už nechci. Ani v tak jednoduchém a nenáročném zařízení, jako je HTPC nebyla schopna normálně fungovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 23:48

no vidíš - mě teď zas ve W7 neběhá NVidia, zatimco stejně stará Ati jo.

btw.: A seš si tak jistěj, že to náhodou nebylo mezi židlí a klávesnicí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 01. 2010 13:33

ja mam zas windows 7 profi 64b a msi gts 250 a bezi naprosto v pohodeee mas whql ovladace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 13:48

Je to tak. Navíc NVIDIA podporuje uživatele jak se dá - backportuje co se dá, třeba 3D Vision Surround, PhysX, není to jak u ATI, kde do budoucna automaticky utřete s novinkama nos. Takže proč si nepořídit něco lepšího. Jinak co se týká ceny, to že je čip větší než u ATI, neznamená, že musí být dražší. Ta drahota u ATI není dána výrobními náklady, ale současným nedostatkem konkurence. Takže já si počkám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 15:07

Jasně - třeba drivery do win7 64bit, kde ati podporuje radeon 9500 - současníka GF4xxxx, zatímco nvidia až gforce 6xxx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 15:33

Asi nerozumíš výrazu "not supported", troubo?

AMD’s DirectX 9 ATI Radeon graphics accelerators are not officially supported under Windows 7. If the user chooses to, they can install the ATI Catalyst Windows Vista graphics driver under Windows 7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 15:48

Jinak to samé platí pro celou Xxxxx sérii (X1950 apod.). Ta je sice o takové dva roky novější než NVIDIA 6000 series, ale na drivery se už vykvákli. Na AMD dobrý, ale další důvod ne, díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 23:46

Zajímavý je, že mám Win7, mám 1950GT a drivery my fungujou....

Ono je not supported a not supported. Nvidii 5x bych pod sedmičkama prostě nerozběhal.

(teda rozběhal, s default VESA driverama, wau).

A 6x generace je sice oficiálně podporovaná, ale na 7 32bity jsem u 6300 grafiky jich vyzkoušel asi

osm (včetně neofciiálních omeg a spol.), než jsem se smířil s tim, že direct3D overlay prostě nefunguje.

Čistá instalace sedmiček na počítači, na kterym předtim šly XP bez sebemenšího problému.

Takže ano - Ati sice možná svoje drivery tak netestuje a proto je "oficiálně" nepodporuje (respektive to znamená, že tam nedoplnila vlastnosti WDM 1.1) - ale rozběháš v pohodě i starý karty, zatimco nvidia "podporuje" jen novější a stejně jim drivery nefungujou...

PS: Nechci tim říkat, že drivery ati jsou lepší. Ale to, že nvidia má lepší drivery je prostě dávno neplatící pohádka, která platila v roce razdva a jen jí lidi furt papouškujou dokola. Ani ati, ani NV nemaj dokonalý drivery a těžko říct, který jsou lepší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 19:17

Řadu 5 má Microsoft vedenu jako Compatible, tzn drivery by být měly aspoň MS. Hrát se na tom už stejně dávno nedá, takže postačí i základ.

Ohledné té 6kové... spíš si myslím s prominutím, že to bude rukama, ale ověřit to nemůžu. Možná půjdou taky Vista drivery, ale NVIDIA má pro 7, tak o tom nemusí mluvit. Pořád jsme ale u karet mnohem starších, než již také nepodporované ATI.

NVIDIA prostě "vydrží" softwarově dýl a aspoň podvědomě to bude plus pro ni pro hodně uživatelů.

Jinak měl jsem teď 3x po sobě a pořád mám Radeon, ale už se to ve mě naskládalo a navíc už nebudu grafiky měnit často, takže teď to bude téměř jistě NVIDIA, propadák nečekám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2010 23:51

Opakuju, nejsou to žádný vista drovery, stáhnul jsem z na 1950GT označený legacy pro win7 64bit, nainstaloval spustil, hry na tom běhaj. Že je tam napsaný unsupported mě je putna, běhá to. Běhaj tak i o dvě generace starší karty, jejichž NVidia současníky na W7 nerozběháš

Vzal jsem na druhym stejnym PC drivery od nvidie, naisntaloval, neběhalo. Hrál jsem si s tím (průběžně) asi dva dny, zkoušel různý varianty, čištění.... a pak se na to vykašlal. Prací s počítačem se živim - a poměrně úspěšně, takže věř, že začátečnický chyby nedělam. (a i pokud bych připustil, že jsem chybu udělal, tak stejně považuju za chybu driverů. pokud je profesionál v oboru - byť svojí chybou - nedokáže správně nainstalovat.).

Rozdíl mezi náma dvěma je: ty si někde přečteš unsupported a vyvozuješ z toho, jak ten zlej ati nenapíše drivery. Já vyzkoušim dvě starý karty, jedna mi jde, jedna mi nejde. A stejně z toho nevyvozuju, že Ati má lepší drivery, pouze jsem oponoval názor, že ati má daleko horší podporu starejch karet - protože z mojí zkušenosti nemá.

Kdo z nás je větší fantaik?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 17:30

To seš teda kingoj. Hlavně, že se ti to vyplatí. Já jel 3 roky na 6600, teď rok na 9600 GT za 3 litry a ječtě nějaký čas pojedu. Kupovat si nejnovější novinky se absolutně nevyplatí. Ale když si to myslíš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 12:58

ahoj, koupil jsem si procesor na Aukru - X2 EE http://aukro.cz/48031_athlon_64_x2.html... , utáhne mi Fermi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 13:13

s odřenejma ušima ano a taky záleží v jaké hře. Např v ARMA2 ani náhodou.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 13:18

To je jako, kdybys dával například Radeona HD2400Pro ke Corei7 965...a chtěl na tom hrát hry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 12:45

Díky za výborný článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 12:12

Notebooky?

Bude Fermi letos i do Notebooků? Nová řada 5xxxx je už i u notebooků k dostání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 11:10

To je přímo článek z marketingového oddělení nVidie??? Ukazované grafy srovnávají existující a prodávající se Radeony HD5000 se sériově nevyráběnými G100. Až podobné grafy zveřejní důvěryhodný server zabývající se hardwarem, bude to něco jiného.

Toto je ale typický blábol, jakých teď vypouští NVidie velké množství. Karty žádné nemají, ATi je válcuje na celé čáře, tak se musí alespoň pořád dokola psát o tom, jak budou ty nové Fermi karty úžasné.

Doufám, že až za 3-4 měsíce tyto karty skutečně vylezou a ukáže se, že s výkonem to není tak žhavé, jak grafy v článku naznačují, se bude jeho autor zde veřejně kát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 11:21

To už je natrénovaná odpověď pro každý článek o fermi, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 11:30

Někteří to ani jinak neumí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 11:34

Ještě dodám, koukal jsem na různé e-shopy a nabídka karet nvidie, které jsou skladem, je žalostná. Měli by si s vydáním nových karet pospíšit, aby ATI měla proti HD58xx konečně konkurenci a hlavně aby se nám ceny snížily...konkurence je pro nás zákazníky výborná věc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 11:41

No, já bych nějaké výrazné snížení cen nečekal. O nějakou stovku to do léta klesne, ale nejspíš ne díky Fermi, ale spíše díky zvýšení výnosnosti 40nm výrobního procesu. Ostatně už teď se objevují polooficiální zprávy, že Fermi bude určitě dražší (větší chip, více tranzistroů), takže zas takový tlak na snížení ceny na AMD nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 11:33

Ne, není. Je to moje první zapojení do diskuze existující HD5xxx vs. neexistující Fermi. Jenom mě trochu štve, že rádoby nezávislý server tu supluje PR oddělení nVidie. Správný novinář by si tu měl položit pár otázek, např. proč se architektura GF100, u které nejsou zatím známi parametry finálních modelů, srovnává s existujícím mainstream kouskem od konkurence (HD5870 je mainstream, high-end bude až v podobě karet HD59xx), nebo jaká bude finální cena těch "supervýkonných" Fermi karet?

Prostě trvám na svém, žive.cz prostě bezmyšlenkovitě "otisklo" PR článek nVidie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 11:34

Aha. A četl jste i text?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 11:54

Jo, četl. Sice v úvodu je pár větiček, říkajících, že ani "vyrobce nebá ve všech parametrech tak úplně jasno", ale ve zbytku článku jsou uváděna "výrobcova zbožná přání" bez jakéhokoli komentáře, dokonce i bez poznámky, že uváděné grafy jsou výrobkem nVidie, nikoli nějakého nezávislého testera. Následují výčet teoretických vylepšení, které karty přináší a celé to končí větičkou, že snad tu za dva měsíce tyto. Žádná rekapitulace, žádný závěr, žádné poznámka o zdroji informací.

Uznávám námitku a měním své původní hodnocení článku - autor připsal 5 odstavců úvodu k PR prezentaci od nVidie a celé to shrnul větou typu "budou snad za dva měsíce".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 12:11

Takže až teď? :) Dobře. Pokračujem.

Myslíte, že se najde někdo, kdo by se mohl domnívat, že u článků, které reagují na oficiální představení Nvidie a vycházejí z materiálů, které Nvidia při té příležitosti vydala, budou výsledky karty, která existuje pouze v prototypech a která se "nezávislým" testerům nemá dostat do rukou dříve než za měsíc, pocházet z jiného zdroje, než přímo od výrobce? A že je zapotřebí u každého ze všech čtyř grafů zdůrazňovat?

Které grafy z těch, co tam jsou, jsou zbožným přáním Nvidie? Která vylepšení jsou jen teoretická? Podle toho, co Nvidia v prezentacích i whitepaperech tvrdí, jde o reálná měření, nikoliv o odhady nebo zbožná přání.

PR prezentace Nvidie? To jste si spletl web, ta vyšla (v nepříliš vydařeném překladu) jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 12:59

Aha, takže měření, která provede výrobce (nVidia) na prototypech bez uvedených parametrů (taktovací frekvence, typ a velikost použité paměti, použité chlazení, spotřeba karty) se mají brát jako hodnoty "které karta skutečně bude mít"? Je použitý chip jejich maximální high-end nebo je to opravdu srovnatelná karta (zaměřením i cenou) s Radeonem HD5870???

Očekával bych v článku trochu vlastního názoru a objektivní kritiky a ne článek typu "o kartách zatím nic nevíme, v ruce jsme je neměly, ale budou naprosto válcovat konkurenci, protože to tvrdí výrobce".

Chápu nVidii, že v době, kdy nemá proti HD5xxx co postavit (a ještě minimálně 2 měsíce mít nebude), potřebuje masírovat spotřebitele články to tom, že se na Fermi vyplatí čekat a nekupovat karty od konkurence. Že jim to budou "žrát" (a ještě ji v tom pomáhat) i novináře, které nVidia již několikrát s Fermi pěkně vypekla, to bych nečekal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 13:16

Autor přihodí vlastní názor na Fermi a uvidíš, co se tu strhne za boje v diskuzi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 13:19

v odstavci v úvodu:

Ještě nějaký ten týden (či měsíc) si budeme muset počkat, než se dozvíme detaily o konkrétních modelech s GF100, jejich výkonu, taktovacích frekvencích, spotřebě (má být vyšší než u GT200), a cenách. Parametry prototypů, které Nvidia předváděla na CES, nejspíš nebudou odpovídat konečným specifikacím, takže ani těch pár výsledků, které novináři při prezentaci ukořistili, nelze brát úplně vážně.

ve vašem předchozím komentáři záměrně zredukovaném na "Sice v úvodu je pár větiček, říkajících, že ani "vyrobce nebá ve všech parametrech tak úplně jasno", se říká co?

Co se HD 5870 týče, opět navážu na jeden z předchozích komentářů. Sorry, ale kartu, jejíž cena po čtvrtroce, co se prodává, klesla z 9700 na osm a půl s daní, při nejlepší vůli nedokážu považovat za mainstream. Ostatně ani ATI už na rozdíl od předchozích generací nikomu nepodsouvá, že HD 5800 je mainstream (viz http://www.zive.cz/uploadedfiles/836437856.png... ) , na rozdíl od nejmenovaného webu, odkud myslím vítr vane.

Co se toho je nefér srovnávat "mainstreamový" HD 5870 s highendem týče, ATI nenabízí lepší jádro, se kterým by se GF100 dala porovnávat. GT200 neměla teselátor a nepodporuje DX11. Co jiného by tedy v grafech mohlo být?

Mám pocit, že byste si představoval především tu "objektivní" kritiku, jenže když půjdete k pramenům, zjistíte, že vás většina těchto "objektivních" zpráv zavede na "objektivní" SemiAccurate.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 14:11

No, ohledně definice mainstream a low/high-end je to nejednoznačné - podle vyjádření ATI je řada 59xx high-end, 58xx vyšší mainstream, 57xxx nižší mainstream, 56xx lowend a nižší řady budou už jenom hlavně pro HTPC. Takže dohadováním, jestli je to heigh end nebo mainstream se zabývat nebudem, každý by asi obhájil svoji pravdu.

K další námitce - vám přijde košér srovnávat v nezdokumentovaném neobjektivním testu cizí produkt se svojí nedostupnou, zpožďující se novinkou?? Objektivní novinář by měl u takovýchto testů naopak zdůraznit (nejlépe opakovaně), že se nejedná o nezávislé a ověřitelné testy a že zdrojem je právě nVidia. Vy jste to "nechal na čtenáři", ať si to domyslí.

Jinak co vím, tak tak GF100 nemá oficiálně tesselátor, pouze jednotky, které ho umí emulovat. Navíc porovnání, že ATI méně tesselátorů než GF100 je zcestné, neboť přistupují k tesselaci zcela jinak, takže vzájemný rozdíl k tomu určených (principielně různých) jednotek je irelevantní. Opět je to "nástroj" marketingového oddělení "zelených", výkřiky "máme více tesselátorů!!"

Btw. tesselace není vůbec matematicky náročný proces, který by nějak brzdil vykreslování - proto ho uměly i prastaré radeony 8500. Náročné je až texturování/stínování/nasvícení/vyhlazování nově vzniklých polygonů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 14:42

Ad teselace není vůbec blablabla... Ano, taky jsem ten post, co psal no-x, viděl.

Máte někde to vyjádření ATI, podle kterého je HD 5900 highend, 58xx vyšší mainstream, 57xx nižší mainstream a 56xx lowend? Z doby po zdražení HD 5800, tedy minimálně po uvedení HD 57xx? Já jsem vám naopak dal odkaz na screenshot, podle kterého ATI za nový standard pro mainstream považuje HD 5670. Je týden starý, pochází z oficiálních zdrojů a byl v oficiální prezentaci.

ad GF100 nemá oficiálně teselátor. Pouze jednotky, co jej emulují... Říká kdo? Kde? Čím to má podložené?

ad "blablabla.... Opět je to "nástroj" marketingového oddělení "zelených", výkřiky "máme více tesselátorů!!"

Díky, že jste zopakoval, to, co je v článku. Na rozdíl od vás si nemyslím, že nejdůležitějším důvodem k tomu zařadit teselátor přímo do SM bylo pro Nvidii jen to, aby mohla ve specifkacích uvádět, že jich má šestnáct. Projděte si whitepaper Nvidie, projeďte si všechny zahraniční články lidí z deep dive. Že se tak ptám, co si myslíte o 1600 stream procesorech u HD 5870?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 16:03

ad 1600 SP u ATI - to je prakticky to samé. Jak počet "tesselátorů", tak počet streamprocessorů se nedá mezi ATI a nVidií srovnávat. Sice se "to" jmenuje stejně, dělá to skoro totéž, ale jiným způsobem a zcela odlišně to ovlivňuje výkon.

Ad low/high end, mainstream: Tak to týden staré rozdělení neznám. To, co jsem popisoval, je záměr uváděný AMD při vypouštění řady HD5xxx na trh. Pokud svoji strategii přehodnotily, tak o tom nevím a máte asi pravdu.

Ad tesselátor: Snad to někde najdu odkazem, ale zatím obecně: ve Fermi je vyčleněn určitý počet jednotek (tedy těch 16), které mohou tesselovat, ale mohou také dělat cokoli jiného. Správně by se mělo uvádět, že v GF100 bude až 16 jednotek, které mohou (pokud bude třeba) počítat tesselaci. A jelikož tesselace není až tak náročná operace, budou se tyto jednotky nejspíše zabývat texturováním/stínováním/vyhlazováním tesselací vzniklých trojúhelníků (polygonů).

Ad výkřik marketingu: Přesně jako když AMD vykřikuje, že má více streamprocessorů, tak nVidia bude vykřikovat, že má více tesselačních jednotek. Jde mi hlavně o to, že je to zcela zavádějící srovnání. Konkrétně řečeno, ve vašem článku mi chybí poznámka, že srovnání počtu tesselovacích jednotek je nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 18:43

Namátkou z prezentace k HD 5800:

ATI Radeon HD 5800 Series: Unrivalled GPU compute powerATI Radeon HD 5800, Best Power on an Enthusiast Solution, World’s Most Powerful GPU, More than 2.7 TFLOPS of Compute Power for Extreme Performance: unmatched, The World’s Most Powerful and Advanced GPU

a skromné

ATI Radeon™ HD 5850 GPU - A New Class of Performance

Výraz mainstream se v celé prezentaci vyskytuje přesně 0krát.

Tak na ten odkaz jsem vážně zvědavý. Obecně: uvnitř každého SM je polymorph engine. Jeho součástí je i teselátor. To, co mi cpete vy, je nepodložená teze (která je mimochodem v článku zmíněná), která možná kdysi vznikla na základě toho, že při představení GPGPU architektury ve schématu chyběl teselátor. Podle ní se tvrdilo, že se teselátor bude emulovat na grafice softwarově na stream procesorech (CUDA cores) pomocí programu napsaného v CUDA. Níkdo z Nvidie také zatím nikde nezmínil, že by teselátor uvnitř SM byl nějaká univerzální jednotka a mohl dělat něco jiného než teselovat.

Nvidia ani při této příležitosti (a kdy jindy by už měla mít lepší příležitost) netvrdila, že je lepší, protože má více teselačních jednotek. Tvrdila jen, že je její řešení při teselací podstatně výkonnější, než ATI. Počet teselátorů není ani součástí specifikací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2010 17:03

A jsme u toho - člověk, který má cca 1 měsíc staré informace (třeba já) ze sebe může dělat blázna. Vy uvádíte, co nVidia tvrdí teď (nebo na poslední prezentaci). Já to nemám čas pořád sledovat a informace se ke mě dostávají trochu opožděně. Hlavní problém bude asi v tom, že nVidia tvrdí na každé prezentaci něco jiného - jednou bude teselátor, podruhé pouze emulace. Jednou to bude high-end specializovaná nehráčská grafika, podruhé games-killer.

Asi dokud nebudou finální specifikace od nějakého výrobce konkrétních grafik (a ne pouze neustále měnící se výkřiky od nVidie), nemá cenu se o specifikacích a výkonu vůbec hádat.

Navíc z dnešních zpráv vyplývá, že high-end grafiky série 380 se ještě více opozdí a první várky budou k dispozici pouze pro novináře za účelem testování, na trh půjdou nejspíše "pouze" karty z řady 360. A kdo ví, zda-li se ten únor stihne, přeci jenom únor nVidie oficiálně nepotvrdila (opět pokud nedošlo ke změně), oficiálně pořád platí do konce Q1 2010.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 16:20

Ještě bych dodal, spíše tak trochu osvětlil, co mě na podobných článcích doslova vytáčí. Ano, architektura Fermi vypadá velice slibně - ale oficiálně existuje vlastně jenom na papíře. A to na papíře od nVidie. Funkční prototyp zatím pouze ukázali (a to na druhý pokus, poprvé ukazovali pouze nefunkční maketu). Proto mi přijde docela nevkusné srovnávat jakýsi prototyp (jak je taktovaný? odpovídá main-streamu nebo té nejnadupanější variantě?) s reálně existující kartou, která už je v obchodech.

Všichni ví, že Fermi je z hlediska všech problémů a zpoždění, předvádění očividně nefunkčních maket a dalších lží ze strany nVidie marketingový průšvih - minimálně do doby, než bude první Fermi karta na trhu a nVidia tak bude mít kartu schopnou nějak konkurovat HD5xxx. Proto bych čekal u novinářů více objektivity a skepse ohledně takovýchto prezentací a testů přímo od nVidie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 11:37

Ono ať se koukneš sem, nebo na jiné české IT magazíny, tak všude píšou v podstatě to samé. Ceny...výkon Fermi...všechno by to jen byly zbytečné spekulace a v diskuzích pod články by se to hemžilo zbytečným flamewarem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 12:49

Ale tady je to zpracováno asi nejlépe, je vidět, že si s tím autor dal dost práce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 15:39

dobrý článek chválim autora aspon za čas že sem něco o tom vidá nejde ani tak o kvalitu o kterou bych se stejnak nepřel ale o to že aspoň nějaké info je tu:) Ale jinak si myslím že fermi se maskuje něčím co je na dolní stupnici tudíž chce aby konkurence si řekla "achh sme lepsi" tim konkurence povolí, a oni pak vydaji pecku ze opet zase jako kdysi spadneme ze židle jak jinak řečeno.

Projel sem skoro půlku internetu ale článek o MSN mě mrzí že tu nikdo nechce nějak vidat :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 13:21

Mno... nechci ti brát iluze, ale:

1. Je jasné, že to musí porovnávat se současným high endem ATI.

2. Na Fermi se pracovalo 4 roky, jde o úplně jinou architekturu řešení. Oproti ATI revoluční.

3. Dle všeho Nv Ati svým Fermi totálně převálcuje a proto již nyní zdejší fanATI vřeští zděšením.

4. Ve chvíli uvedení Fermi na trh budou i odladěné ovladače - a ty je nutno kvůli rozdílné architektuře zcela překopat - takže výsledky budou jistě ještě vyšší, než současně předvedené.

Takže v poho, a začni šetřit na Fermi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 13:27

Tak vzhledem k tomu, jak moc se Fermi liší od všech současných grafik nVidie (které jsou tak podobné, že je jasné, proč jsou tak dobře vyladěné ovladače), tak jsem ochoten se vsadit, že bod 4. se rozhodně nesplní. Vsadil bych se i o to, že se nesplní bod 3. - ale tam jde o definici "převálcování": největší peníze i počty prodaných kusů generuje mainstream a tam Fermi (zatím) nemíří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 13:43

Ano, možná jsem se špatně vyjádřil. Ovladače nebudou sice zřejmě perfektně odladěné, ale budou na tom rozhodně lépe, než v současné chvíli. Mě osobně by ke štěstí naprosto stačilo, kdyby na tom byla podobně jako Ati 5970

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 13:22

Je hezký, že má ATI super výkoné grafiky, ale dokud neopraví ovladače, ať jdou někam. Před měsícem si otec koupil Radeon HD3650 do AGP a ty orgie, to jste neviděli - instalace nových ovladačů z netu, nainstalováno, ale při spuštění Race Driver 1 se ovladač zacyklil (to hlásil BSOD). Smazání ovladače, nainstalování toho z CD - ten měl v sobě nějaký fallback, který resetuje grafiku za běhu při pádu ovladače (jak jen se to jmenuje), takže zase neustálé zasekávání hry s restartama ovladače. Po vypnutí dané funkce opět BSOD. Smazání ovladačů, použití několika čistících prostředků na ovladače od ATI, nová instalace systému (BTW Windows XP), zkoušení AGP hotfixu od ATI - neustálé padání.

Schválně jsem zkusil Windows 7 RC s jím dodávaným ovladačem - funkční, nic nepadalo, takže za to může ovladač. Jelikož se tátovi nechtělo kvůli kartě za 1500 za 4000 kupovat Windows 7, tak to reklamoval a reklamaci uznali a vrátili peníze s tím, že tam s těma radeonama do AGP je někdo každou chvíli a že maj pro Windows XP totálně poblitý ovladače (a hlavně, že na krabičce je vypíchnutá podpora XP, XP x64 a Vista).

Dlouhou dobu jsem přemýšlel o výměně GF9600GT za nějaký výkoný radeon, ale po tom, co jsem viděl u otce, nikdy bych si ho nekoupil, i kdyby mi slibovali hory doly. Grafika bez funkčních ovladačů je prostě vadný výrobek, protože je potřebuje k plnému využití svého potenciálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 01. 2010 16:46

A nebyl náhodou spíš problém mezi židlí a klávesnicí? Ať už jsem měl AGP Radeona 9550 (XP) nebo PCIe (Vista64)...žádný problém jsem nějak neviděl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 22:50

tak to jste toho jeste moc nezazil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 01. 2010 21:11

nerikej hop dokud nepreskocic, aby jste se pak jeste nedivil....

ja bych si s temito vykriky jeste nejaky ten mesic pockal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 01. 2010 18:34

Já naopak doufám, že to bude pravda, a že se situace na trhu karet srovná. Současná situace, kdy nVidia nemá co nabídnout, je ke škodě všem - i těm, kteří by si stejně koupili ATI, protože ty jsou teď díky jejich náskoku nehorádně drahé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor