Základní desky s čipovou sadou nForce 4 jsou už od podzimu na seznamu nejočekávanějšího hardware. Že jsou všichni nejvíc zvědaví na reinkarnovanou technologii SLI, která umožňuje zapojit dvě stejné grafické karty do jediné desky, o tom nemůže být pochyb. Na desce ASUS A8N-SLI vám přinášíme srovnání dvou karet GeForce 6600 GT v SLI režimu s cenově podobným řešením (GeForce 6800 GT a Radeon X800 XT).
Testovací sestava a použité testy
Hardware |
Procesor |
AMD Athlon 64 3800+ (2,4 GHz, NewCastle, 512 KB L2 cache) |
Základní deska |
ASUS A8N-SLI Deluxe (nVidia nForce 4 SLI) |
Paměť |
2× 512 MB Mushkin DDR 400 MHz 2,5-3-3-6 |
Pevný disk |
Maxtor DiamondMax 10, 200 GB, 7200 ot., 8 MB cache, SATA |
Grafické karty |
ASUS GeForce 6600 GT 128 MB 500/1 000 MHz @ 529/1 063 MHz |
MSI GeForce 6800 GT 256 MB 350/1 000 MHz @ 365/1 040 MHz |
MSI Radeon X800 XT 256 MB 500/1 000 MHz |
ATI Radeon X700 Pro 256 MB 425/864 MHz |
Napájecí zdroj |
CoolerMaster 450 W |
Monitor |
19" Mitsubishi Diamond Pro 900u |
Ovladače, software |
Operační systém a DirectX |
Windows XP Professional SP2, DirectX 9.0c |
Ovladače |
nVidia nForce 6.31 pro čipovou sadu |
nVidia ForceWare 66.93 pro karty GeForce |
ATI Catalyst 4.12 pro karty Radeon |
Teoretické testy |
3DMark05 patch 110 |
3Dmark03 build 340 |
3DMark2001 SE build 330 |
Aquamark 3 |
Herní testy |
Half-Life 2 |
Counter-Strike: Source |
Far Cry 1.2 |
Unreal Tournament 2004 |
Splinter Cell 1.2b |
Painkiller 1.15 |
Richard Burns Rally |
F1 Challenge `99-02 |
Doom 3 |
Call of Duty (MP 1.3) |
Wolfenstein: Enemy Territory |
Serious Sam: The Second Encounter 1.07 |
IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles |
V teoretických benchmarcích jsem testoval s implicitním nastavením, ve hrách potom většinou s maximálními detaily, trilineárním filtrováním, S3 kompresi textur jsem nevypínal. V ovladačích byla vypnuta vertikální synchronizace a všechna nastavení ponechána na implicitních hodnotách – kvalita (Quality setting). Kde to bylo možné, vypínal jsem zvuk.
Zkratky v grafech:
AF ... anizotropní filtrování
AA ... anti-aliasing
Není-li řečeno jinak, proběhly všechny testy s 32bitovou barevnou hloubkou.