nVidia GeForce SLI: Zařaďte dvojku

Diskuze čtenářů k článku

D@We  |  22. 12. 2004 20:29

na HOv** AT zije X800

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka s.  |  21. 12. 2004 20:43

mam radeji atiny.
Nvidia nez aby udelala novej cip radeji overclockuje a vymejsli bejkarny. (imho... nvidia death)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  22. 12. 2004 08:58

Tak tak, souhlasím. Když si vezmu, že NVIDIA nahnala výkon jen více tranzistorama atp. tak mi je z ní špatně. Ati aspoň udělal přiměřenou kartu, dalo by se říci s vyrovnaným výkonem. Takže pro mě už je jasná volba jen ATI. Jestli to takhle nvidia chce dělat do budoucna, tak na ní hodit jedině bobek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  22. 12. 2004 18:44

Jakou ati mas na mysli? Drahou X800 nebo slabou X700? nVidii se nova serie karet povedla a 6600GT je hit srovnatelnej s GF4 Ti4200. Ati v main streamu momentalne nema nic novyho a zakaznici urcite nebudou cekat nez neco vymysli. A to uz vubec nemluvim o spatnych vysledcich v doomu3, jehoz engine bude urcite pouzit v mnoha hrach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bred  |  22. 12. 2004 19:19

Nvidii se ledatak povedlo dát více tranzistoru a tím i udělat dalo by se říci zbytečně dvojnásobnou kartu....Doom 3 byl optimilizován na NVIDII, tak si tipnětě, jak to pojede na ati, když nvidie si ten výkon zaplatila v této hře. Jinak jak vidíte z výsledků, tak ATI X700 poráží i tu Vaší slavnou SLI v mnoha hrách ....kde je ten výkon tedy? Nvidia jen tahá peníze už daloby se říci za nic..Vám taky spájím dohramy to, co nvidia předvedle...humus, vykopává staré technologie....ati se snaží aspoń o evoluci viz. připravovaná možnost dvou rozdílných karet. či daleko lépe provedené jádro, které zvládá v pohodě trufnout nvidii v daleko menších zátěží..Kdyby ATI udělal tu samou prasárnu jako nvidia s , tak by ani 4x karty od nvidie ve sli by ten výkon nedotáhli....a hlavně, není nad kartu která zabere jeden slot....což u Nvidie zbytečně vyhodíte další viz 6800....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sayza  |  23. 12. 2004 02:51

Souhlas. Je zajimave, jak rychle dokazala nVidia ztratit svuj ohromny naskok v oblasti 3D grafiky. Uz pres rok je ATI na spici a nejspis tam nejakou dobu zustane. Z nVidie se stal tezkopadny moloch co se nejak nedokaze branit svemu pomalemu ale jistemu padu. Skoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmmm  |  21. 12. 2004 16:14

hele, a co když budu chtít na SLI desce využít dvě grafické karty, které by měly fungovat samostatně. Např. použít dvě dual head karty a udělat tak velmi výkonný výstup na čtyři monitory.

Půjde to? Nebo jsou SLI desky v případě dvou karet omezeny jen SLI využití?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vykuk  |  21. 12. 2004 18:30

No to by mně taky zajimalo. proste kdyby tam bylo nejaky nView ale umoznovalo by to 4 monitory.
ale prijde mi divny ze by ta druha karta byla pouzitelna jenom ve SLI i kdyz tady jde jenom o vykon, ta predstava ze bych mnel 4 monitory je docela laka kdyby to slo tak bych uvazoval o koupi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  21. 12. 2004 21:00

4 monitory (2x2 nebo 4x1) umi Matrox uz nejakou dobu. Ale na 3D hry to moc neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmmm  |  22. 12. 2004 11:04

o Matroxu vím, ten je jasný, ale výkonově je mizerný.

Dělám s Matroxy mnoho let a je to skutečně nejlepší 2D grafika za tuhle cenu. Donedávna se ani kloudně nic jiného nedalo použít, pokud člověk dělal DTP.

Občas bych si ale po práci rád zahrál i nějakou z novějších her a to mám i na nové Parhelii smůlu. Takže hledám jiné řešení.

Není problém hodit nadupanou PCI-e a zbylé monitory dohnat přes PCI grafiky (hodně blbě se shánějí, ale jsou). Přesto tohle řešení není ideální. Mít tam dvě dualhead nadupané PCI-e grafiky mne docela dost láká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bred  |  22. 12. 2004 12:23

Mohu doporučit ATI, protože ta má také velmi dobrý obraz, používám jej na Cady, či na normal grafiku a příjde mi zobrazení třeba od nvidie daleko ostřejší a hlavně na co jsem narazil je i lepší podpora barev. Protože u GF4, či i vyšší - jsem doposud neviděl, aby se něco korektněji zobrazovalo i co se týče kalibrace barev, či monitoru.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  21. 12. 2004 14:52

Necekal jsem, ze tuto kartu jeste nekdy nekde uvidim. Koupil jsem ji tehdy od kamarada za 6 000 CZK (cca 4 roky zpet) a prodal ji za 1 200 CZK asi za mesic. Ta karta nejela ve Win98, .... V zadne hre, tehdy treba Project IGI, katastrofa. Ovladace pro ni zadne a i kamos, co si ze mne delal tehdy srandu, ze jsem "slepy" a na webu ATI nevidim drivery pro Win 2000 se sam presvedcil, ze ona karta fakticky stoji za NIC. Taktez jeji podpora velice rychle zmizerla, jako cela jeji vyroba a VUBEC SE NEDIVIM, ze jeji nastupce zadny nebyl

Kazdopadne, ... od te doby jsem na ATI zanevrel, sice se trochu vylepsily, ale tehdy na ATI nadaval kde kdo, byt jste koupili od nich kartu za 10 klacku, sekala se !dokonce! i v jejich ATI DEMU! A to na vice ruznych sestavach.

A 3Dfx taky skoda, no :(
Nakonec jsem ujel do kvalitniho Matroxu, nelituji toho, mam jej na nekolika pocitacich a doporucuju vsem, kteri hry nepari. Hm, jenze tu asi hrat chcete

Kazdopadne,... bude-li mozne mit v PCI-x v dualu, tak SUPER (a pokud to bude jeste funkcni)
D.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
developer  |  21. 12. 2004 14:11

Vacsina novych hier vyuziva (bude vyuzivat) post processing, takze AFR je viac menej pase...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sherman  |  21. 12. 2004 12:27

No a ne?
Kdyz si clovek spocetne vetsi cenu desky, pouziti nejlepsiho a nejdrazsiho CPU aby ty dve grafiky utahl a pak jeste 2 grafiky ... no nevim nevim....
Jen by me zajimalo, ze kdyz si dneska nekdo koupi SLI desku a zatim jen jednu GF 6800GT  a za rok bude chtit doplnit o druhou tak jak to bude ... jestli si dve ruzne grafiky se stejnym chipem porozumi ...
Zdar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wizard  |  21. 12. 2004 14:38

Ak by bol rozdiel vo výkone naozaj 2-násobny, potom to má zmysel, ale takto je to podla mňa iba Puzzle pre domácich kutilov. Škoda peňazí, dajú sa investovať určite aj rozumnejšie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hehehe  |  21. 12. 2004 11:44

kupil som radeon :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada  |  21. 12. 2004 09:28

Jako bych to uz nekde videl
http://www.svethardware.cz/art_doc-E6E228FEFD03EA3DC1256F6400591139.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  21. 12. 2004 09:16

A) ZADNA karta nedokaze vyzit nejak rozumne ani AGP, natoz nekolikanasobne rychlejsi PCI-Expres.
B) SLI jede na libovolny desce i v kratsim slotu (viz clanek na cdr.cz).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  21. 12. 2004 08:35

SLI je jen mediální kachna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goes  |  21. 12. 2004 00:46

Asi jsem od toho cekal kapku (kapku vic) lepsi vysledky, no je to prvni vlastovka a potencial v tom docela je, ale zadna revoluce ci vykonostni zazrak se zatim nekona, no uvidime do budoucna kam se to dostane. Zatim (dle jednoho testu) to efekt nema....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max Power  |  21. 12. 2004 01:44

Nezapomen, ze testovali 6600GT. U 6800ULTRA muze byt narust vykonu diky SLI vetsi. A taky by to chtelo lepsi procesor. :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Macros  |  21. 12. 2004 09:56

Hmmm, jasně, je to logické, ale díky ... nemám zájem. Jenom někdo úplně padlej na hlavu by utratil neefektivně skoro 36 tisíc za dvě grafické karty jenom proto, aby měl dobrý pocit, že má rychlejší GPU řešení než je jeden Radeon 850XT. A to jsem k tomu nepočítal vysokou cenu za SLI motherboard. Je to prostě sranda pro hodně majetné nadšence .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  21. 12. 2004 00:45

opět krásný test a článek, palec nahoru!
Chtěl jsem počkat na SLI motherboard, ale asi do toho nepudu. Zapomínáte na to, že SLI motherboard stojí o 3 tisíce víc, takže i když bych předpokládal, že za rok seženu stejnou druhou kartu o dva litry levněji, tak to bude znamenat, že budu přinejlepším na stejných penězích a rok budu hrát pomaleji.
To víc doufám že někdy bude to Radeonovské řešení, kdy půjde propojit i více různých karet. Jinak je to hrozné, že grafárna stojí dvakrát víc než deska odpovídající úrovně. Když by tak někdo udělal desku, která by v sobě měla třeba GF 6600 (ale jako integrovaný by stál třeba jen litr a ne osm) a když by někdo chtěl vyšší výkon, tak by přes SLI přikoupil další. To by byl teprv nástup desek s integrovanými grafickými čipy! Ve finále by na tom určitě vydělal i ten výrobce čipů a desek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor