Nvidia G-Sync: plynulá souhra grafické karty a monitoru

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 19

Názory k článku

25. 10. 2013 08:04

Nevěřím tomu, že se při 30Hz hraje hůře. Možná to někdo vidí, ale rozhodně to nezhorší jeho herní schopnosti -- reakční doba na jednoduchý signál (stisknutí tlačítka když se rozsvítí žárovka) je asi 200ms.Podle mě tah nVidie jak vymačkat z trhu prachy za zbytečnost, kterou si pár lidí koupí; a taky způsob, jak trochu rozbít příliš kompatibilní rozhraní k monitorům. Jsou lidi, kteří s 32bit zvukovku na 96kHz tvrdí, že "slyší", že to má lepší výstup než 44k/16bit, nebo dokonce že CD má lepší kvalitu než FLAC. Tak ti si koupí i tohle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 10. 2013 16:31

ZAJIMAVY JE ze nekdy mi to nedela a nekdy dela u stejnych her stejna grafika , zajimavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 10. 2013 12:12

Tohle ale není zas taková převratná novinka, jak se to snaží nVidia prezentovat. Jde o evoluční posun, který je nutný, jen tam nVidia cpe trochu moc vlastního hw, aby měla konkureční výhodu.Reálně už nyní mají větší monitory spoustu elektroniky na svě straně, signál dostávají digitálně a musí ho zpracovat. Jen neřeší příliš synchronizaci, ale pouze vykreslí, co zrovna dostane. Rozšířit to o další paměť a logiku, kdy má co překreslovat je realtivně jednoduché, klidně by se to dalo spláchnout v rámci rozšíření specifikace třeba DisplayPortu nebo podobné technologie. Není nutné z toho dělat technologii závislou na jediné technologii.Jde ale o to, že tohle je cesta, která je naprosto nezbytná, zejména v případě rozšíření monitorů s vysokým rozlišením. Už nyní se řeší problémy s tím, jak vlastně "krmit" takový 8K monitor daty dostatečně rychle. Vždyť už dnes poměrně "obyčejný" monitor s 2560x1600 s 16bitovými barvami při obnovovací frekvenci 60 Hz potřebuje dostávat až 11 Gbit/s dat, u 8K by to bylo 88 Gbit/s. Přitom by bylo žádoucí, aby obnovovací frekvence byla ještě vyšší. Tam už je skutečně nutné řešit, jak přenášet jen data, která se mění a část práce přenést na monitor.Každopádně lze určitě do budoucna očekávat, že výkon a možnosti zpracování dat elektroniky přímo v monitoru budou růst. De facto se monitory stanou samostatnými počítači, které budou jen přijímat pouze trochu předžvýkaná surová data a samy se postarají o vykreslení. Zřejmě se tak časem setkáme třeba s tím, že přímo monitor bude mít podporu třeba pro H.264 a od zařízení dostane jen datový stream videa a informaci o tom, kde má výsledek vykreslit. Postará se pak o vlastní resampling optimalizovaný přesně podle vlastního hw a výrobce tedy může optimalizovat přesně pro typ displeje, který použil. To, že grafické karty jak v PC, tak v herních konzolích tuto možnost využijí pro lepší vykreslení pohyblivých scén, je naprosto jisté.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2013 11:02

Proč se dneska vlastně u monitorů ještě řeší obnovovací frekvence? To dávalo smysl u CRT, když paprsek létal dokolečka po stínítku. S LCD obnovovací frekvence není potřeba. Prostě zobrazí nějaký obraz a když přijde nový změněný, tak ho monitor může okamžitě překreslit. Což tahle funkce dělá, jestli to správně chápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2013 08:39

"Pokud vám klesnou počty snímků za sekundu pod 60 při nastavené obnovovací frekvenci monitoru 60 Hz, objeví se známé roztrhávání částí obrazu obvykle uprostřed obrazovky."
Screen tearing sa objavuje pri akejkoľvek rýchlosti."Výsledkem toho je sice plynulý obraz, který se netrhá ani při rychlém pohybu, ale jakmile výkon grafiky nestačí na 60 snímků za sekundu, dojde k propadu na 30 fps, tedy polovinu."
Toto rieši triple buffering.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 10. 2013 07:35

Tohle je největší pikovina posledních let, hnedle by to mohlo konkurovat Metru od MS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor