Tohle ale není zas taková převratná novinka, jak se to snaží nVidia prezentovat. Jde o evoluční posun, který je nutný, jen tam nVidia cpe trochu moc vlastního hw, aby měla konkureční výhodu.Reálně už nyní mají větší monitory spoustu elektroniky na svě straně, signál dostávají digitálně a musí ho zpracovat. Jen neřeší příliš synchronizaci, ale pouze vykreslí, co zrovna dostane. Rozšířit to o další paměť a logiku, kdy má co překreslovat je realtivně jednoduché, klidně by se to dalo spláchnout v rámci rozšíření specifikace třeba DisplayPortu nebo podobné technologie. Není nutné z toho dělat technologii závislou na jediné technologii.Jde ale o to, že tohle je cesta, která je naprosto nezbytná, zejména v případě rozšíření monitorů s vysokým rozlišením. Už nyní se řeší problémy s tím, jak vlastně "krmit" takový 8K monitor daty dostatečně rychle. Vždyť už dnes poměrně "obyčejný" monitor s 2560x1600 s 16bitovými barvami při obnovovací frekvenci 60 Hz potřebuje dostávat až 11 Gbit/s dat, u 8K by to bylo 88 Gbit/s. Přitom by bylo žádoucí, aby obnovovací frekvence byla ještě vyšší. Tam už je skutečně nutné řešit, jak přenášet jen data, která se mění a část práce přenést na monitor.Každopádně lze určitě do budoucna očekávat, že výkon a možnosti zpracování dat elektroniky přímo v monitoru budou růst. De facto se monitory stanou samostatnými počítači, které budou jen přijímat pouze trochu předžvýkaná surová data a samy se postarají o vykreslení. Zřejmě se tak časem setkáme třeba s tím, že přímo monitor bude mít podporu třeba pro H.264 a od zařízení dostane jen datový stream videa a informaci o tom, kde má výsledek vykreslit. Postará se pak o vlastní resampling optimalizovaný přesně podle vlastního hw a výrobce tedy může optimalizovat přesně pro typ displeje, který použil. To, že grafické karty jak v PC, tak v herních konzolích tuto možnost využijí pro lepší vykreslení pohyblivých scén, je naprosto jisté.