Nvidia: fyzika na všech grafikách s podporou CUDA

Diskuze čtenářů k článku

Jirka  |  15. 02. 2008 12:37

At ziji koprocesory!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2008 09:16

...pořídit základní desku s čipovou sadou nForce či některou z mála desek, které mají být osazené samostatným můstkem nForce 200 (takovou je třeba základní deska pro platformu Skulltrail či některé plánované modely s nejdražšími čipovými sadami X38 a X48)...

To jako že by na Intel čipsetech makalo SLI?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aevel  |  15. 02. 2008 11:09

jj, Skulltrail a další zmíněné totiž po dohodě s nVidií mají intgrovaný právě můstek nForce 200, díky kterému mají základovky s těmito chipsety podporu SLI. Je to určitá forma obrany Intelu a nVidie proti korporaci AMD/ATI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans  |  15. 02. 2008 08:01

pridat jeste 4. grafickou kartu a vyhodit procesor?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2008 09:16

Asi ne, vzhledem k tomu, že architektury CPU a GPU jsou diametrálně odlišné. CPU je univezální výpočetní jednotka, která zvládá jakýkoliv druh výpočtu. GPU je specializovaná na paralelní grafické výpočt, ale hrubý výkon je o jednotky větší než CPU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AndyF1  |  15. 02. 2008 09:24

To nee,CPU musi zostat na "akcelerovanie" Windows... a kvoli spatnej kompatibilite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
djude  |  16. 02. 2008 14:14

nebo zapnes aero a akcelerovat windows uz bude potreba jen minimalne, desktop ti bude misto procesoru vykreslovat grafika.. ale to zaryti uzivatele WinXP kteri na Vista NIKDY ALE NIKDY neprejdou protoze je to "ten nejhorsi operacni system na svete, hned po OSX" moc nedoceni :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.X  |  15. 02. 2008 07:39

business na vecne casy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Veselý  |  15. 02. 2008 07:52

Škoda, že to nejde počítat na jedné kartě 90% by času/shaderů by se počítala grafika a 10% fyzika. Snad to bude samozřejmostí u vícejádrových grafik.

Ovšem když přemýšlím o jádrech, tak mě napadá, že procesorům jaksi přibývají. Takže možná dojde ke konkurenci procesorů a grafik jako nástroje pro výpočet fyziky(zvláště u AMD to bude zajímavé). Je otázka, zda se některému výrobci procesorů podaří licencovat PhysX a protovat ho na x86, nebo půjdou vlastní cestou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Didi  |  15. 02. 2008 09:46

Spíše bych ten poměr odhadnul na 90% fyzika, 10% zobrazení. Tedy pokud má ta fyzika aspoň trochu vypadat.

Hry kdy nejrychlejším způsobem jak projet zatáčku v extra hyper super vytuněném autě je odrazit se od protější betonové zdi nebo bojovky kde kadibudka na zahradě bez škrábnutí ustojí přímý zásah tisíciliberní bombou případně zastaví na plný plyn z kopce rozjetého Tygra mě už jaksi nebaví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghuul  |  15. 02. 2008 10:45

Divil bych se. Architekturou mají GPU přeci jenom blíže k PhysX procesorům než CPU, takže portovat by to určitě nějak šlo, ale výkonově by to asi nestálo za moc (jedině že by CPUčka o generaci předběhli GPU).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  15. 02. 2008 12:38

To se nestane. Jakmile by se v technologii CPU objevilo neco genialniho, mely by to hned i GPU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor