Technologie | Grafické karty | Nvidia

Nvidia DLSS 2.0: Z grafiky se dá dostat víc pomocí umělé inteligence, druhá verze už funguje přesvědčivě

Deep Learning Super Sampling (DLSS) je technologie Nvidie pro rekonstrukci obrazu v reálném čase. První verze neoslnila, ale druhá generace je velkým posunem kupředu.

Nvidia začala na DLSS pracovat proto, že s novými technologiemi, jako je ray tracing, realističtější fyzika, rozšířená a virtuální realita či displeje s vysokým rozlišením, stoupají nároky na výkon grafického čipu exponenciálně. Už jen samotný ray tracing je výpočetně několikanásobně náročnější než tradiční techniky renderingu.

Ke vzniku DLSS byl ale ještě jeden dobrý důvod. Karty GeForce z rodiny RTX totiž využívají stejné grafické čipy jako výpočetní karty Nvidie z profesionální sféry, které slouží i při výpočtech pro umělou inteligenci. Kvůli tomu dostaly i specializované jednotky tensor cores pro akceleraci výpočtů realizovaných přes neuronové sítě pro hluboké učení. A když už v tom čipu jsou, chtěla je Nvidia zužitkovat také u herních grafických karet.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu

Získejte neomezený přístup a Živě bez reklam už za 41 Kč měsíčně

Témata článku: Technologie, Software, Umělá inteligence, Grafické karty, Nvidia, Neuronová síť, Články z Computeru, Pixel, Supersampling, Bilinear, Vysoké rozlišení, DLSS, Vyhlazování, Hud, Nízké rozlišení, Obraz, Rekonstrukce, GeForce

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5