DLSS 2.0 dokáže grafickou stránku her výrazně vylepšit, a to při ušetřeném výkonu

DLSS 2.0 dokáže grafickou stránku her výrazně vylepšit, a to při ušetřeném výkonu

Výřez snímků ze hry Control. U první generace po zapnutí DLSS narostl výkon, ale docházelo k výrazné ztrátě detailů zejména na poloprůhledných texturách jako mříže. Vylepšené DLSS nabízí kvalitu srovnatelnou s původním rozlišením při vyšším výkonu

Výřez snímků ze hry Control. U první generace po zapnutí DLSS narostl výkon, ale docházelo k výrazné ztrátě detailů zejména na poloprůhledných texturách jako mříže. Vylepšené DLSS nabízí kvalitu srovnatelnou s původním rozlišením při vyšším výkonu

Vlevo dole je referenční obraz se 32 vzorky na pixel (spp). Nad ním je snímek s polovičním rozlišením 540p zvětšený přes DLSS 2.0 na 1080p. S použitím DLSS 2.0 zůstává v obraze zvětšeném z renderingu 540p více detailů než u obrazu renderovaném v 1080p po zapnutí vyhlazování TAA

Vlevo dole je referenční obraz se 32 vzorky na pixel (spp). Nad ním je snímek s polovičním rozlišením 540p zvětšený přes DLSS 2.0 na 1080p. S použitím DLSS 2.0 zůstává v obraze zvětšeném z renderingu 540p více detailů než u obrazu renderovaném v 1080p po zapnutí vyhlazování TAA

DLSS při rekonstrukci obrazu pomáhají i další údaje z herního enginu, které analýzou fotografie nebo videozáznamu nezjistíte vůbec, nebo jen s nižší přesností

DLSS při rekonstrukci obrazu pomáhají i další údaje z herního enginu, které analýzou fotografie nebo videozáznamu nezjistíte vůbec, nebo jen s nižší přesností

Video s nízkým rozlišením postrádá po pouhém zvětšení bikubickou interpolací detaily (vlevo), ale díky možnosti rekonstruovat obraz z více snímků z něj lze získat ostrý snímek (uprostřed) podobný takovému, jaký byste dostali při natáčení ve vysokém rozlišení (vpravo)

Video s nízkým rozlišením postrádá po pouhém zvětšení bikubickou interpolací detaily (vlevo), ale díky možnosti rekonstruovat obraz z více snímků z něj lze získat ostrý snímek (uprostřed) podobný takovému, jaký byste dostali při natáčení ve vysokém rozlišení (vpravo)

Časová náročnost DLSS 2.0 na snímek

Časová náročnost DLSS 2.0 na snímek

Takto by při použití vyhlazování TAA při prudkém pohybu vypadal obraz složený z více snímků po vypnutí algoritmů pro korekci vad v obraze

Takto by při použití vyhlazování TAA při prudkém pohybu vypadal obraz složený z více snímků po vypnutí algoritmů pro korekci vad v obraze

Výřez snímků ze hry Control. U první generace po zapnutí DLSS narostl výkon, ale docházelo k výrazné ztrátě detailů zejména na poloprůhledných texturách jako mříže. Vylepšené DLSS nabízí kvalitu srovnatelnou s původním rozlišením při vyšším výkonu
Vlevo dole je referenční obraz se 32 vzorky na pixel (spp). Nad ním je snímek s polovičním rozlišením 540p zvětšený přes DLSS 2.0 na 1080p. S použitím DLSS 2.0 zůstává v obraze zvětšeném z renderingu 540p více detailů než u obrazu renderovaném v 1080p po zapnutí vyhlazování TAA
DLSS při rekonstrukci obrazu pomáhají i další údaje z herního enginu, které analýzou fotografie nebo videozáznamu nezjistíte vůbec, nebo jen s nižší přesností
Video s nízkým rozlišením postrádá po pouhém zvětšení bikubickou interpolací detaily (vlevo), ale díky možnosti rekonstruovat obraz z více snímků z něj lze získat ostrý snímek (uprostřed) podobný takovému, jaký byste dostali při natáčení ve vysokém rozlišení (vpravo)
7
Fotogalerie

Nvidia DLSS 2.0: Z grafiky se dá dostat víc pomocí umělé inteligence, druhá verze už funguje přesvědčivě

Deep Learning Super Sampling (DLSS) je technologie Nvidie pro rekonstrukci obrazu v reálném čase. První verze neoslnila, ale druhá generace je velkým posunem kupředu.

Nvidia začala na DLSS pracovat proto, že s novými technologiemi, jako je ray tracing, realističtější fyzika, rozšířená a virtuální realita či displeje s vysokým rozlišením, stoupají nároky na výkon grafického čipu exponenciálně. Už jen samotný ray tracing je výpočetně několikanásobně náročnější než tradiční techniky renderingu.

Ke vzniku DLSS byl ale ještě jeden dobrý důvod. Karty GeForce z rodiny RTX totiž využívají stejné grafické čipy jako výpočetní karty Nvidie z profesionální sféry, které slouží i při výpočtech pro umělou inteligenci. Kvůli tomu dostaly i specializované jednotky tensor cores pro akceleraci výpočtů realizovaných přes neuronové sítě pro hluboké učení. A když už v tom čipu jsou, chtěla je Nvidia zužitkovat také u herních grafických karet.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně

Určitě si přečtěte

Články odjinud