Nový způsob měření návštěvnosti: Yahoo! dotahuje Google

Informace od 1,5 milionu uživatelů poskytované společností ComScore ukazují, že Google je nejoblíbenějším místem pro hledání pro anglicky mluvící uživatele. Yahoo! přitom drží největší podíl v Severní Americe. Yahoo ale používá engine Google.
Společnost ComScore v pondělí zveřejnila první výsledky získané pomocí nové statistické techniky pro hodnocení návštěvnosti globálních internetových vyhledávacích služeb. Metoda qSearch spočívá ve sledování chování půldruhého milionu uživatelů internetu vybraných pomocí generátoru náhodných telefonních čísel a několika dalších způsobů tak, aby byly pokryty všechny typy uživatelů a zaručeno pokrytí všech anglofonních zemí. Využití rozsáhlé sítě účastníků projektu má zaručit přesnější výsledky výzkumů oproti běžným statistickým metodám, které počítají s unikátními IP adresami a počtem provedených vyhledávání, ve kterých bývají zahrnuty i aktivity nejrůznějších „botů“.

qSearch získává data instalací jednoduchého programu, který se podle firemních informací integruje do jakéhokoliv internetového prohlížeče a veškerá data přenášená pomocí protokolu HTTP jsou routována přes servery společnosti qSearch. Tak společnost získává bez zásahů uživatele informace o veškerých shlédnutých stránkách, reklamách, nákupech či vyplněných formulářích. Jako odměna za účast v programu je nabízena antivirová ochrana prostřednictvím serverů společnosti, optimalizace přístupu k internetu a možnost vyhrát hodnotné ceny v losování.

První výsledky

Přestože společnost ComScore prezentuje svou metodiku jako naprosto unikátní a mnohem přesnější než konkurenční produkty, první výsledky pouze potvrzují již známý stav věcí. Podle služby qSearch je lídrem celého trhu vyhledávačů Google, těsně za ním je Yahoo!, které ale používá engine licencovaný právě Googlem.

Na www.google.com směřovalo 33 procent všech vyhledávání anglicky hovořících subjektů účastnících se výzkumu. V samotných Spojených státech však vede Yahoo! s 26 procenty ze všech 790 milionů vyhledávání, která proběhla během sledovaného období. Tento výsledek potvrdil silné postavení Yahoo!, které těží ze svých specializovaných stránek věnovaných financím a internetové verzi žlutých stránek, ze kterých uživatelé zadali polovinu vyhledávaných slov.

Podíl vyhledávacích služeb v USA a ve všech anglofonní zemích

Služba celosvětově Spojené státy
Google 33% 23%
Yahoo! 24% 26%
MSN 19% 17%
AOL Proprietary & WWW 12% 20%
Zdroj: comScore qSearch

Vyhledávání podle druhu připojení

Služba Domácí uživatelé Uživatelé v práci Univerzitní uživatelé
Yahoo! 25% 26% 27%
AOL 25% 14% 18%
Google 23% 27% 31%
MSN 15% 22% 12%
Zdroj: comScore qSearch

Diskuze (2) Další článek: Český Telecom: zisk za první čtvrtletí klesl o 34 procent

Témata článku: Google, Prohlížeče, Yahoo, Měření, Nový, Google+, Yahoo Finance, Způsob

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost