tramin
17. 3. 2014 • 10:16

Hlavně na to vrácení peněz za dopravu se kupující vykašlou(moje čerstvá zkušenost).Je jim jasné,že se nikdo kvůli pár korunám nepůjde k soudu...

Cobra99
30. 12. 2013 • 0:54

Pozerám, že máte v parlamente rovnakých dementova ako my. Už by ich mal začať niekto strieľať.
Kto chcel otvoriť nový eshop, tak si to teraz dobre rozmyslí. Viac sa momentálne oplatí otvoriť si svoju bazárovú stránku, kde nemusím riešiť takéto zákonné sprostosti. A ak niekto chce, tak môže poskytovať aj 2 roky záruku. Načo je komu 14 dní na vyskúšanie? Z ČR sa stane krajina s najviac požičovňami.
Nevrátenie v originálnom obale??? WTF, ako to má potom predajca znovu predať. To je taký problém na tom telefóne nechať tú výrobnú fóliu ak je priesvitná? Ja keď som si kúpil novú TV, tak som na nej tiež 7 dní nechal fóliu, pre prípad, že by som ju chcel vrátiť.
Vrátenie poštovného? To by som neaplikoval v prípade, že je tovar v poriadku a kupujúci ho vracia z dôvodu, že mu nevyhovuje. Akože niečo kúpim, vyberiem z obalu a vrátim to v inom?????
A ako je to s vracaním vecí, ktoré sa pri skúšaní (ktoré je povolené) zároveň spotrebúvajú - tonery, parfémy, kozmetika?

PAFUKOR
PAFUKOR
28. 12. 2013 • 1:08

Při převzetí vadného zboží musí být vystaveno potvrzení o přijetí a do 3 dnů (nikoliv třiceti) musí být zákazník informován o rozhodnutí o reklamaci – tedy jakým způsobem bude odstraněna vada. Na samotné odstranění potom má lhůtu 30 dní.Dělám na reklamačním oddělení, a musím říct , že je to postavené na hlavu. ( za ty 3 dny se mi to ani nedostane na stůl k posouzení (přebírka na přepážce-pošta-místo kde se řeší reklamace-můj stůl :) natož, abych byl schopen korektně rozhodnout jakým způsobem bude reklamace řešena. ' výměna, oprava,dobropis....
Je to hloupost ( alespon pro toho, kdo bude na druhé straně té reklamace :(

Bohemian
27. 12. 2013 • 22:40

Tohle vracení zboží, by se mělo podrobně specifikovat, protože je to dle mého názoru kravina, vracet zboží po odzkoušení. Objednám si láhev alkoholu, načnu ji , ochutnám a pak ji vrátím, přičemž jsem ji jen odzkoušel. Objednám si spodní prádlo, budu ho nosit a pak ho vrátím. Objednám si obrovskou barevnou kopírku za sto tisíc, strhám z ní všechny přepravní kraviny, které tam nejsou jen aby ochránili vnější plasty , ale i vevnitř jsou přepravní udělátka, aby nedošlo k poškození vnitřních částí při přepravě atd. Budu ji týden používat, zasypu barevníky tonerem, prakticky tím způsobím škodu v řádu desítek tisíc - pokud ji vrátím.
Celé to je nedotažené a nedomyšlené jako všechno, co ti naši hloupí úředníci vymyslí.

pcmaker
27. 12. 2013 • 21:34

Nekde jsem slysel, ze NOZ ma pres 3000 paragrafu a jeho vyklad pry vyda za stredne velkou knihovnu. Lide, kteri se pravem zabyvaji, rikaji, ze maji dalsich 10-15 let co studovat. Dokazete si pak predstavit, jakou sanci ma asi obycejny clovek se tim prokousat a dejboze uspet? Podle mne je to jasny tah podnikatelske lobby vnest chaos do teto oblasti a odradit pripadne adepty od reklamaci vyrobku. A mozna je to cele komplot AlKejdy, ktery ma rozvratit nasi spolecnost. p.s. Zjistil jsem z nekolika zdroju, ze napr. mobilni telefon je uz dnes v podstate nereklamovatelny pristroj. Vsichni prodejci, opravny, servisy jsou jako gramofonova deska a omilaji vsichni to same. Schvalne, jestli jste si toho taky vsimli a vite o jake argumenty jde. B-]

Jan Houstecky
27. 12. 2013 • 15:35

Zároveň není úplně jasné, jaká bude délka záruční doby, někde píšou půl roku a jinde, že se nic nemění...to bude chaos...PS: objevil jsem užitečnou appku na hlídání záruk a vrácení zboží:
http://www.termin-ator.com...

gotzinger
gotzinger
27. 12. 2013 • 11:33

Když budu reklamovat v roce 2014 zboží zakoupené v roce 2013, platí doba 3 nebo 30 dní pro doručení informace o způsobu vyřízení reklamace?

berenze
27. 12. 2013 • 10:09

Při převzetí vadného zboží musí být vystaveno potvrzení o přijetí a do 3 dnů (nikoliv třiceti) musí být zákazník informován o rozhodnutí o reklamaci – tedy jakým způsobem bude odstraněna vada. Více na: http://www.zive.cz/clanky/novy-zakonik-zmeni... ... Jenom pro upřesnění. Tohle platilo i doposud. Je to zákoně na ochranu spotřebitele. Což je veřejnoprávní předpis.

Henry Ford
27. 12. 2013 • 9:48

Celkově tohle je krásná ukázka jak prasácky systém učité bandy tady vymyšlejí. Prostě se zalíbit masám a čím blbější trubka tím víc si ho pěstovat a chovat.

petrph
27. 12. 2013 • 9:22

Total chaos.
Podmínka 1: "Nově je smlouva uzavřena ihned v okamžiku odeslání objednávky."
Podmínka 2 : "Pokud při odeslání objednávky do poznámky napíšete požadavek na jinou barvu produktu a obchodník objednávku přijme, je povinný dodat odpovídající zboží."
Jak asi každému dojde tak tyto dvě podmínky jsou navzájem neslučitelné. Už to že "smlouva je uzavřena v okamžiku odeslání objednávky" je ve smluvní ekonomice restriktivní-i druhá strana obchodníka má právo mluvit do toho zda - kdy v jaké kvalitě a hlavně za kolik produkt zákazníkovi dodá (proto se tomu říká smluvní).Ale budiž - řekněme že právě v eshopech (a vůbec celkově B2B systémech). nabízí předem v elektronické nabídce právě to co může splnit - a prodává jen to co může prodat, a za kolik-čili zákazník si už z té jeho závazné nabídky vybírá a nemůže se od ní odchýlit.
Jenomže toto právě neplatí v případě že si zákazník může napsat do objednávky požadavek na změnu charakteristiky produktu. Ono je možné že produkt v takové charakteristice (třeba barvě) vůbec neexistuje, nebo je výrazně dražší než v oné nabízené. Ale co dělat, když zákon říká že " smlouva uzavřena ihned v okamžiku odeslání objednávky."..Takže asi pak podnikatel vezme barvičky a bude přebarvovat...nebo solit ..

cabman
27. 12. 2013 • 8:07

Další pakvil a nic jiného. V podstatě z toho plyne, že od nového roku nebude možné vrátit věc která byla nefunkční už z výroby (nedá se dokázat kdy se pokazila), což byla pro mě zajímavá možnost a někkolikrát jsem ji využil. A druhá věc co jasně plyne je, že každý prodejce bude automaticky strhávat minimálně dvaect procent pod zámiňkou že věc je záakzníkem poškozená. Ovšem, nějaký škrábaneček se najde vždy a prodejce si vykompenzuje ušlý zisk za prodej bazarovky a poštovné.A další věc, nevěřím, že si někdo půjčuje fotoaparát na dovolenou. běžnému člověku stačí foťák za 2k a ten už každý stejně má.

Radiusxe
27. 12. 2013 • 6:37

Neni zde vysvetleno podstatne a nepodstatne poruseni smlouvy. Jaky je v nich rozdil, co to znamena pro nakupujiciho a prodejce.Obchod na dalku a 14 dnu na vraceni zbozi plati i v pripade prodeje na internetu (z druhe ruky)? Obecne jaky jsou prava a pravidla nakupu z druhy ruky (bazary, weby, apod)?

TA
27. 12. 2013 • 1:31

"Rozhodně však není možné ze strany obchodníka vyžadovat vracení v originálních obalech či dokonce s ochrannými fóliemi či „visačkami“."
-> Práveže originálny obal je potrebný pri vrátení tovaru do 14 dní. Bez originálneho obalu to obchodník určite nezoberie späť.

tomm007
tomm007
27. 12. 2013 • 0:15

Náklady na vrácení zboží (za dopravu) hradí nakupující a to tehdy, pokud o tomto nakupujícího prodejce informuje, protože v opačném případě náklady na vrácení zboží hradí prodejce.Není to tak? 🙂

Michal Horák (MichiHory)
27. 12. 2013 • 0:11

Stím vrácením náhladů za dopravu by to snad šlo nějak obejít. Osobní odběr je taky forma dopravy a to je zdarma 😀

Určitě si přečtěte

Články odjinud