Nový vzhled pro stará Windows XP

Diskuze čtenářů k článku

31. 07. 2009 21:17

Ve svém PC mám vypnuté zobrazování úvodní obrazovky. Není k ničemu; že mám WXP vím. Start a Hlavní panel v klasickém zobrazení, Plochu mám svou (fotografii z přístavu v Ustce z 27.7.2003 — pěkná připomínka cesty na kole z Moravy přes Polsko do Postupimi, k Baltu a podél něj a zpět na Moravu).

Po spuštění jakéhokoli programu už nepotřebuji očumovat Plochu, ale pracovat, takže je mně lhostejné, jak celá ta slavná WXP vypadají. Potřebuji stabilitu a rychlost. Nic víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 07. 2009 19:25

Dobrý večer,

má to někdo vyzkoušený? Zajímalo by mě kolik to zabírá paměti a jaký je časový rozdíl při startu. Za jak dlouho Vám najede před a po aplikování tématu? Děkuji za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 07. 2009 08:48

LIVE MESH si s temito aplikacemi nejak nerozumi. Vzdy se mi smerem dolu sroluje cele okno a zustane mi jen horni lista.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 15:25

Bohužel u neanglických windows způsobí instalace xpize nabobtnání knihovny shell32.dll na cca 23mb (oproti původním cca 8mi). Udajně to má být v dalších verzích opraveno, zatím je to pro počítače z dob win xp poměrně podstatná brzda startu systému. viz. http://www.xpize.net/help.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
khagaroth  |  30. 07. 2009 23:17

Tohle je problém hlavně pro japonské a čínské verze, které už mají knihovnu shell32.dll velkou sami o sobě, a problémem není zpomalení ale to, že se v některých případech soubor zvětší tak, že musí dojít k relokaci jeho paměti a to se Windows zrovna moc nezamlouvá -> BSOD, v českých XP žádný problém.

Jinak tenhle patch systém nezpomalí, nic totiž nepřidává (pokud nepočítám velké ikony - tedy větší než 64x64, ty ale nemusíte instalovat - také se tím vyhnete problémům s shell32.dll), jenom nahrazuje věci, které už v systému jsou za lépe vypadající alternativy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 07. 2009 07:36

proč proboha používat ikony přes půlku monitoru? to je jak si na zeď pokoje namísto obrazu "pověsit" billboard od silnice nebo si potřebujete do něco dokazovat? myslím, že žádnou ženu neoslníte velikostí ikony MSIE (ani když ji budete mít 1440 x 1440)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 13:19

me by spis zajimalo jestli jde udelat "stary vzhled pro nova windows" ... tedy vzhled z 2K na win7 ... umi to win7 od zakladu nebo se musi neco doinstalovavat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
30. 07. 2009 13:55

Vicemene ano (nejde stara nabidka, hlavni nabidka apod. v tom puvodnim smyslu), navic timhle vzhledem zabijes aero, takze prijdes o tech par drobnosti ktere w7 prinasi. Jinak ja na serveru 2008 mel vzhled 98 celou dobu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 07. 2009 08:06

aero? to jsou ty ruzny "vychytavky" jako pruhledne okraje oken, 3d prepinani oken, dest pripadne ohen na plose? nepouzivam compiz a ani tohle me nelaka ... takze dekuji nechci :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 13:00

Taketo vylepsenia by som neskusal, kvoli spomaleniu Windowsu, alebo virusom, uz dva roky mam Windows Zune priamo od Microsoftu a som spokojny http://go.microsoft.com/fwlink/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 10:59

I když má dnes valná většina lidí dostatek RAM (kdo ne, je masochista), stejně se domnívám, že je lepší jí využít pro aplikace, než pro "cool" ikonky, úžasný vzhled a překrásnou tapetu. Ovšem o správě paměti v XP by se dalo diskutovat.

Jako je prohlížeč oknem do internetu, je OS oknem k aplikacím. Ale kdo chce si chce hrát, jeho věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 10:15

V anketě chybí možnost něco jako "Ano, jiné než Lunu" Používám XP téma Zune. Není to Luna, ale taky to není z druhé ruky, je to přímo od MS (není potřeba nich crackovat programem UXTheme atd..).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
30. 07. 2009 10:10

Jinak pokud uz nekdo chce Graficky a funkcne upravovat vzhled windows doporucuju Aston Shell

Jedna se o aplikaci ktera nahradi explorer (rozumnej graficke rozhrani, Neco jako kdyby jste v linuxu vymenili treba gnome za KDE) a pouzije Aston

jedna se o kompletne skinovatelne prostredi, na netu najdete miliony temat.

Program proste pri nabehu windows misto ExplorerShellu pusti sebe a nahraje svoje nastaveni. Muzete delat jakekoli graficke zmeny dle libosti a opravdu se zde meze nekladou. Jen je potreba aspon minimalni zkusenosti. Pro nekoho muzou byt nektere feature mirne preplacane, ale ty neni problem vypnout nebo jine v podobe pluginu pridat.

Co se tyka zasahu do systemu tak neni problem aston odebrat nebo prepnout zpet do exploreru a vse je jak bylo pred instalaci. zadny bordel nic.

Program je placeny a ma tusim 40ti denni trial (nepamatuju si presne), ale pokud vytvorite nejake hezke tema, tak dostanete licenci zadarmo.

PS: ted koukam ze vysel Aston ver.2 pro kterou je zatim temat jenom par, ale jak rikam neni problem jakekoli udelat. Osobne jsem dany program na WinXP provozoval velice dlouho a muzu jen doporucit. Ale rikam, program je pro zacatecniky trosku obtiznejsi a nemusi vsechno chapat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 11:58

Aston znám ale když měnit shell tak raděj bblean.Není to tak pěkný pro oko ale je to absolutně nenaročné,zdarma,funkční a super konfigurovatelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 09:43

A to si pamatuju, jak po uvedení XPček na trh se zvedla vlna nevole, jak je to barevný a zbytečně obrovský? Dnes si stádo zvyklo a změnu vzhledu XPček nechce (argumenty ve stylu: hlavní je funkčnost, ne vzhled, což se říkalo v době přechodu z Win98 taky). Stejně tak si stádo zvykne i na barvičky a vzhled Visty či 7 a za pár let se to bude opakovat nanovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 10:57

No no. Trochu nadhledu a tolerance by ti neuškodilo.Nebo se snad chceš snížit k vyjadřování, používaném některými uživateli oken? V principu máš však pravdu, ale je každého svobodné rozhodnutí co chce používat. Že to někteří nedokáží je opět jejich věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 11:04

Je to trochu jinak. Ti, co kriceli, si to zmenili, a tem, co to bylo jedno, si to nechali tak, jak je to bylo.

A co Linuxove stado? Jak se mu dari?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 08:55

na Windows XP jedine GTK tema :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 08:46

... akorát tu nezáživnou šeď nahradím modrošedou barvou "břidlice".

Zastávám názor, že čím víc všelijakých blbůstek, oblin, kudrlinek a barviček navíc, tím je to méně přehledné a já mám rád přehlednost a funkčnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 08:14

Tento článek bych přešel, kdybych se nenudil v práci, protože instalace takových věcí do pc mě nezajímá. Ale v článku píšete někde opravených 1600 a někde 1200 ikon.

Vážně je to tak super, když to má 17 MB? Viděl jsem i skiny s 100,200 MB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 09:30

Skin s 100 nebo více MB mi připadá jako nesmysl. Ve většině se totiž jedná o bitmapy, které systém načítá při startu (nebo při spouštění exploreru apod.). Takže systém s 512MB operační paměti (jako se s XP často vyskytují) to položí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
30. 07. 2009 09:57

Souhlasim, osobne pouzivam do DOCKu apod vyhradne PNG ikony, obcas jich stahnu vic kdyz neco hledam apod. momentalne jsem jich nasbiral asi 150 (rozumnej, clovek hleda treba rozumnou ikonu TotalCommanderu a stahne pack treba o 20ti PNG, takze se to pomalu sbira) Samozrejme ze nepouzivam vsechny nasbirane PNG ikony a nesbiram vsechny co vidim.

Ale k veci, jak rikam, ikony musi byt kvalitni, aby se dali zvetsovat a vypadali hezky (Kdo ma DOCK bar tak bude souhlasit). a mych 150ikon v archivu zabira asi 15MB, takze si kvalitu 1200 ikon o velikosti par MB fakt nedovedu predstavit. To maji rozliseni 16x16? lol kdo by to chtel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 10:26

Přesně tak a navíc v těch 17MB nejsou jen ikony, ale i různý jiný kravinky. Vista Transformation Pack zabírá 50MB a Vista Customization Pack 48MB.

Další skiny jsou zde :

http://technet.idnes.cz/vyzkousejte-si-zdarma-win... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Počítač je dnes především pracovní nástroj a nikoli modní nebo prestižní zboží. Naprosto nechápu k čemu je modernost u grafického rozhraní... Ocenil bych spíše zlepšení jiných vlastností (přehlednost, čitelnost, ergonometričnost, intuitivnost).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 08:05

...možno vo Windows 9, alebo 10...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 08:09

A to se pleteš - heslo "hlavně práce a funkčnost bez ohledu na vzhled" vyznává tak 10-20% uživatelů. Pro dalších 50% je funkčnost důležitá, ale musí to i dobře vypadat a ten zbytek řeší, jakou barvu bude mít NB a jak pěkně vypadají ikonky a nějaká dokonalá funkčnost je jim ukradená

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

1. Spousta zákazníku se orientuje podle vzhledu, protože ostatním parametrům nerozumí. Spousta zákazníků se rovněž rozhoduje výhradně podle reklam.

2. Pěkně vypadající a moderní jsou dvě naprosto rozdílné věci. Současný moderní design může být hodnocen jako ošklivý oproti designu, který byl moderní třeba před deseti lety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 08:48

1. Ano, tak to je. Design a image mají v současné době přednost před kvalitou a funkčností. Bohužel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 08:52

ad 1) ne spousta - většina. A taky ta většina tomu ani nějak do hloubky nechce rozumět, pro ně je to jenom další věc.

ad 2) všechno je relativní a subjektivní Ale většinou se hodnotí tady a teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

ad 2) Modernost je z přirozenosti věci časově a geograficky relativní. Estetika je částečně subjektivní, ale rozhodně není relativní.

Člověk s vlastním vkusem nepřihlíží k tomu, co je právě moderní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 07:35

opravdu stojí za to si do systému "pustit" další sw, který mi z "modrého hnusu" udělá "fialový hnus" nebo "o píď menší modrý hnus", není lepší si XPčka přepnout (dokonce nemusíte nic crackovat, tento jediný switch soudruhům z microsoftu funguje) na klasický šedý PSX vzhled, nevypadá to sice moderně ale stejně o 100% líp než "modrý hnus" a i nabídka start a další prvky windows jsou použitelnější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 02:28

ja pouzivam, resp. pouzival som, teraz mam vistu, royale theme od MS v modrom ... http://en.wikipedia.org/wiki/Royale_%28theme%29...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 01:45

V tweakování XPéček jsem celosvětovej přeborník. Vlastně 80% mých znalostí o PC je jen o tweakování XPéček. Nezapameť vám vytweakuju čerstvý systém do 15 minut tak že ho nepoznáte(pokud máte rychlé připojení), a o XPize a ostatních rádoby vylepšováků slyším už hodně dlouho.

Já osobně na něj nedám. Když si to seberete kompletně tak to nic není. Pack s 20,000+ ikonkami se dá koupit za stovku na nějakém artshopu. Přidat do XPéček pár starých a už nehezkých vzhledů taky není žádná novinka a žádná úprava se tím nedocílila. Maximálně, se zvýšila kvalita přechodů a trošku míň "lesku". Toť vše.

Když chcete ultimátní XPéčka, tak mi pošlete mail, mám s tím velké zkušenosti, společně s 12,000 BSOD(Opravdu! ... Dobře dělám si srandu :D) tedy společně s 4(x) dokonanými PC, 12 dokonanými Windowsy(doslova a do písmene), spoustou nestabilitiy a oprav... a hlavně ponaučení co by se FAKT nemělo dělat. Popíšu VELMI podrobné, exaktní postup, nebo rovnou napíšu aplikaci(když si najdu čas) která to všechno udělá naráz.

Jen mi řekněte co chcete, v deviantu i googlu hledat docela umím, ty nej tweaky vám náladuji rovnou a pokud se bojíte, tak přihodím i .bat soubor pro okamžitý návrat ke starému(když si najdu čas).

Mail:

MenkoD@seznam.cz

Předmět: Windows XP. Service Pack X, Zrychlení: ANO/NE, Hezčí XP ANO/NE, Základní(Něco Jako Xpize akorát lepší)/Normální(Něco Jako XPIze akorát s 3rd party aplikacemi)/Extrémní(Vista-Look)/Geek(Dle přání)/Dany0(No, uvidíte sami... když na to máte), Vím Osobně Kdo Je To Dany0 ANO/NE

Obsah zprávy:

Zkráceně popište situaci vašeho PC, k čemu ho používáte, je rychlý, je li stabilní, děláte li zálohy, máte ponětí o tom jaké aplikace na HDD máte(NE nainstalované, tzn i jejich zbytky).

Nemusí to být román :)

K tomu XPize, nedoporučuju, VŽDY jen manuálně. Když nevíte co se stalo tak se pak nedivte že je PC takové jaké je.

2MartinezZ:

Nic si tak nezničíš, a jelikož jsi právě evidentně vyjádřil že o tom nic nevíš a že jsi prostě *co jsi*. Tak jsem usoudil že jseš pouze další Pan Uživatel který si myslí že Windows není problém a že má vše v pořádku. Každopádně ti říkám že NIC se nestane. To je jako když přeškrtneš nepovedené písmenko a správne nadepíšeš nahoře... A jestli jseš fakt takovej nestyda a nevěříš MĚ. Tak mě nezajímáš. Tečka(botka)

2mmmmario:

Doporučuju víc přemýšlet co je hezké co zas ne. Tohle je prostě vytweakovaná Luna zremixovaná s modrým roaylle/embedded... Poěli Mail kdyžtak.

2mrtvocich:

Gratuluju, víš že jsi v podstatě udělal to samé co já? :_D

A pro všechny, pokud chcete bezbolestně a rychle mít Aero na xp. Tak můžete zkusit jejich napodobeninu True Transparency. Přesněji tohle to, vám změní okna na průhledná vistovsko-sedmičková a můžete měnit i barvu. A je to strašně rychlý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 02:47

Nj, niekto nemá čo robiť, tak sa hrá s okienkami. Ak budete musieť naozaj pracovať, hneď vás tie priesvitné okná, sidebary a iné prkotiny prestanú zaujímať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lC
30. 07. 2009 03:42

Nakonec to stejně nemá akcelerovanou grafiku, takže kničemu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 09:44

a) k čemu akcelerovanou grafiku, když vykreslení té plochy (i např. 2048x1536) trvá naprosto zanedbatelnou dobu. Ano, až budeš chtít mít na ploše např. 3D objekty, tak je to něco jiného. Ale je opravdu vtipné, jak každý potřebuje mít nutně statickou 2D obrazovku akcelerovanou grafikou

b) pokud jí v XP mermomoci chceš, tak k tomu stačí WindowBlinds

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 10:48

Samozrejme ze to smysl ma. Zobraz si v taskmanageru zalozku "vykon", nasledne spust solitaire, chytni ho za zahlavi a rychle s nim posouvej sem a tam. Uvidis co ti bude delat cpu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 13:28

Jasný, jenže, kdo rychle přesouvá sem a tam okno Solitairu? Samozřejmě, že uživatelé Visty to dělají 55x denně, takže to akcelerované GUI potřebují

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 08:07

Kdyz jsi takovy tweaker, nechtel bys do XP dostat Direct X 10 a casem i 11? A pokud mozno aby to neodporovalo Eule...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 12:40

To jde.

Stačí k některým závislým knihovnám nacpat vistáckou dependency, budeš mít z XP visty ale DX10 mít budeš :D

A co 11? Tak na to zapomeň, tohle je opravdu jiná liga, pochybuju že by to jádro XPéčka zvládlo rychleji než sedmičky ^^

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 18:30

Odporuje EULA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 20:49

Mam pocit, ze pri prichodu DX10 se hodne diskutovalo o pravosti obrazku v odkazu a panovala shoda o tom, ze si nekdo akorad hral v grafickem editoru.

A ten jakysi projekt Alky se zda byti mrtvym. V prohlaseni ze zacatku roku 2008 stoji "Unfortunately, Falling Leaf Systems was unable to achieve that goal.". Takze aniz bych si zatim cokoliv prakticky overoval, porad mam velke pochybnosti o funkcnosti a legalnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 09:37

Tvuj prispevek vazne pobavil, diky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 00:51

Na XP jsem vzhled měcil vždycky pacthem UXTheme a potom styly z devianartu plus Tango Patcher na ikonky atd. Styl myši vista nebo Mac plus RK Launcher nebo Rocket dock, popr. Rainlendar a doprava hacklej Vista Sidebar upravenej, aby sel na XPckach. Ted uz samozrejme pouzivam Win 7, ale na druhym PC s Win XP XPize určitě vyzkoušim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 00:45

Dlouho jsem používal klasický vzhled z Win98, pak jsem přešel na

http://gelosea.deviantart.com/art/Watercolor-Emico-Blue... ...

ale používám klasickou nabídku start.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2009 09:12

modifikací vzhledu z deviantartu jsem vyzkoušel desítky, za sebe můžu doporučit "klarheit"

http://schluepfer.deviantart.com/art/Klarheit-visualstyle-... ...

a změnu ikon pomocí Tango patcheru

http://vertigosity.deviantart.com/art/Tango-Patcher-2600-8-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  30. 07. 2009 00:41

Aneb Jak si podělat až doteď celkem funkční systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 11:13

Souhlas, šedý vzhled je nej!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 13:18

Pripojuji se s tim, ze sedou mam i na sevnech ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jgeo  |  30. 07. 2009 14:50

A ja zas stale pouzivam vzhled ala W2000, setrim kazdym pixelem sezranym na potreby OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2009 15:45

Myslim, ze vsichni mame na mysli onen vzhled ala w2000 ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor