dapep
22. 5. 2018 • 9:41

Hodne bych si pral baterku alespon s 5x vyssi kapacitou na kg (coz by bylo porad ve srovnani s benzinem mrzke) a s neklesajici kapacitou alespon do cca300 nabiti a s rozumnou dobou nabijeni (o nabijeci infrastrukture se zatim nebavme, to by byl problem, ale jen financni a casovy, ne neresitelny). Ani to by nestacilo pro letectvi (muj zajem), tam to chce 10x a vice. Treba to ani neni fyzikalne mozne?Zel, zustavam i nadale skeptikem :(.

jirik66
5. 3. 2018 • 8:35

Co si budem povídat, konstrukce dnešních baterií je stále velmi primitivní. Pokud chceme dostat baterie s požadovanými vlastnostmi, bude muset být jejich vnitřní uspořádání mnohem strukturovanější a sofistikovanější. Což samozřejmě znamená i dražší. A podobně jako u procesorů nebo flash pamětí, cenu lze dostat na přijatelnou úroveň pouze výrobou ve velkých sériích. Proto fandím vládám, organizacím i jednotlivcům, kteří se nebojí dávat prostředky do rozjezdu tohoto perspektivního odvětví ...

_ldx
4. 3. 2018 • 23:45

Předpokládám, že tohle u nás nehrozí, protože teploty pod -20 jsou tak dva dny v roce 😃 Zato odolnost proti vysokým teplotám, to je daleko větší problém, protože v létě se dokáže auto prohřát třeba i na 70 stupňů. Přitom zvýšené teploty jsou základním důvodém nízké výdrže všech na li-ion technologii založených baterií. Totéž platí pro olověné. Starším, dnes již téměř nepoužívaným NiCd to ale tolik nevadilo. B-]

Arctia
3. 3. 2018 • 20:57

"Je potřeba ladit,"
Aha. Takze zae nic. 😀

Určitě si přečtěte

Články odjinud