Supr technologie. Až do prvního smrťáku. Pak soudruzi začnou přemýšlet, kde udělali chybu. Tudy ne, tudy cesta nepovede...
Jjj, klasicky propagacni clanek.Problem se da resit nekolika cestami. Rozdil je v tom, kdyz to nekdo dela dobre, jako google a kdyz to nekdo dela levne a nepromyslene, nespolehlive. Pak srazi chodce jako igelitove pytliky.
Skusim trochu vestit buducnost. Povedzme ze casom budu mat vsetky auta autopilot. Povinne a nevypnutelne. Kto si bude kupovat taketo automaticke auta ked to nebude moct vlastnorucne soferovat ? Len taxikarske firmy o 1 riaditelovi + robotoch.
stejně mám pocit ,že se řeší nakonec ta nejjednoduší věc jako dostat vozidlo z bodu A do B.Nějak v pozadí je stále například infrastruktura protože oni komunikovat mezi sebou budou muset(u nás by to asi operátoři nerozchodili ),zabezpečení,rušení se navzájem nebo jinými zdroji a finannční stránka hardweru a ochoty ,financích dostatečného množstvé lidí si to koupit atd.
ty systémy ostatních jsou tak složité a trvá to dlouho protože počítaj i s pravidly silničního provozu a provozem. Ale to by redaktorovi mělo dojít, jinak nemá v redakci co dělat.Zdá se mi to nebo "novináři" hloupnou?
Nehloupnou, velice dobře věděl, co dělá.
Taky si myslim, že zbleskovaťel
Zatím jsem si nevšimnul, že by se někde řešilo, o kolik se těmihle vychytávkami auta zdraží. Víte to někdo?
Udajne maju zlacniet. Usetri sa na volante:)
O kolik je dražší nová generace eSkovýho mercedesu než ta předchozí, když téměř pokaždé přijdou s něčím, co ostatní zatím nemají?
Fajn, takže se to za 20 minut naučilo nevrážet do věcí. Tedy něco, co zvládne třeba mravenec. Mám to, necháme mravence řídit auta!
Pokud jsem to pochopil dobře tak auto se naučilo řídit v rovině toho že umí zatočit volantem a jet dopředu pokud má krajnice - tedy defacto systém pro udržování jízdy v pruhu.Nicméně o tom není autonomie v řízení. Nerozumím tomu proč to článek dává do roviny, přece nechceme auta, která pojedou podle logiky drž se v pravo a za čas někam dojedeš...
To je jednoduché. Do roviny to dává proto, aby na to lidi klikali jak praštění, aby pak v textu zjistili, že titulek lže. 😃Jaká média to tak obvykle dělávají...
Mě by zajímalo, jak si tahle autonomní auta a je jedno, jakým způsobem naučená, poradí v českém prostředí, až potkají zapomenutou třicítku a mnoho kilometrů budou blokovat dopravu, až na úzké silnici potkají autobus či kamion a budou se mu vyhýbat příkopem nebo budou muset couvnout do nejbližšího rozšíření. Jak si poradí s žlutými pruhy na dálničních opravách a s jízdními pruhy šířky 2,5 metru, jak si poradí se značením na některých křižovatkách, když bez porušení předpisů nelze jet nikam či jak si poradí se zablokováním od jiných řidičů.Obecně si myslím, že dokud se umělá inteligence nenaučí porušovat předpisy, nemá šanci někam dojet.
Ony se ty systémy učí i z českých silnic. Alespoň ty, na kterých pracuju já. A neboj, řešíme i žluté pruhy a různý další situace. Prostě přesně ty, do kterých se dostávaj vozy pro sběr dat.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 7. 2018 08:14
a co je dnes v samoriadeni najvacsia vyzva? co funguje zatial najmenej?
Věnuju se tomu skoro na té nenižší urovni, takže nevidím, co vše se řeší jinde a moje odpověď by asi nebyla objektivní ani úplná. Pokud mám mluvit za sebe, tak si myslím, že by se mělo mnohem víc pracovat na infrastruktuře, která by s auty taktéž komunikovala a poskytovala jim jakési "oči" navíc, které by mohli částečně suplovat chybějící "instinkt".
Není to můj obor, takže do toho zase tolik nevidím. Ale spíš mi připadá, že u samoříditelných aut je více otázek než alespoň částečně vyřešených věcí. Že se pořád přešlapuje na místě a neví se, jakou cestou se dát.Nedávno jsem měli vícedenní akci pro zákazníky na podobné téma. Byli jsme ta my za bezdráty, lidi za procesory a DSP, lidí od radarů a též DLP. Pří chvilkách času jsme měli možnost na toto téma poplkat. No moc mě to tedy nepřesvědčilo.
cize napr na krizovatkach by kamery rozpoznavali vozidla(rychlost, smer..) a posuvali tuto informaciu vsetkym vozidlam prichadzajucim na krizovatku?
Chytre krizovatky a hloupa auta :)
Presně tak, ale jak říkám - to je jen moje představa a názor.
To je něco, na co se ale moc spolíhat nemůžete. Myslíte si, že někdo v Horní Lhotě bude na své hliněné cestě ke stodole bude mít "chytrou infrastrukturu"?
To úplně ne, na druhou stranu na jednoduché hliněné cestě k chalupě se auto nedostane do takový situace, které by nezvládlo svépomocí. Druhá věc, je že ta chytrá infrastruktura se může skládat z jednoduchýho radaru a vysílače, což by při masovém nasazení ve vyspělém světě mělo stlačit cenu na pár korun.
Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "jednoduchý radar"? I takový náš mmWave není opravdu jednoduchá záležitost.
Největší výzva je aby se dokázaly sami řídit v jakékoliv situaci. Což je skoro neřešitelné.
To nezvládne ani polovica ľudí, moja sestra je napríklad vo väčšom meste úplne stratená. Dáva tak akurát svoje dve tri trasy. O navigácii ani nehovorím.
Jenže sestra je soudná a řekne, že do toho většího města nepojede. Pokud bude soudné i vaše auto a oznámí vám, že tam a tam nejede, protože se bojí, asi začnete uvažovat, k čemu je takové auto dobré.
Bohužiaľ nie je , išla ...
Jedna vec je ísť po rovine, ktoré je krásne vyhraničená trávou a druhá sledovať okoloidúce vozidlá, cyklistov, značky, správne vyhodnotiť situáciu, zaradiť sa, držať odstup, bezpečne zabrzdiť...
toto je iba jednoucelova demonstracia
Proč? Je to stejné.Prostě zmáčkneš červené tlačítko, odtáhneš přejetého cyklistu ze silnice a jede se dál.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.