Zase, opět, tudíž opakovaný nesmysl. Co když těch minikrámů budou bambiliony? Nebo jinak, když vymyslím takové řešení, tak za chvíli mám zase zahlceno, pak přijdu s jiným a zase zahlceno, přínos? Ekologický žádný, energetický žádný, zlepšení života lidí ve městech 0.> Zamítnuto.
Psal jsem to už na autorevue. Minibusy nebudou spásou MHD aď se jim kola otačej kam chtěj... ...protože minibusy nebudou mít dobrý poměr nákladů, rychlost a komfortu. Lidé v tak malém prostoru nechtějí s cizími lidmi cestovat. Proto zaději pojedou s anonymitou davu v klasické MHD. Nebo individuálně něčím jiným.Kdyby lidé po takovém způsobu dopravy toliko toužili tak by více využívali různou spolujízdu a skutečný carsharing, nebo smluvní přepravce kteří vozí x lidí na x různých míst najednou....
Minibusy budou mít lepší poměr nákladů než auto. Minibusy si s MHD konkurovat nebudou, budou ho doplňovat. Spousta lidí naopak ráda pojede v malém prostoru s s cizími lidmi, ve stylu kupé ve vlaku, kde se lidi daj mezi sebou do řeči.
Tak jistě ta "spousta" lidi si to myslí. A spousta lidi si v kupe mysli "sedněte si a držte hubu a neotravujte". Jen maji větší slušnost než ti upovídání a přetrpí to.
Bavit se v kupé s neznámi lidmi je normální odjakživa, a pokud máte dostatek sociální inteligence, tak to můžete provozovat tak abyste ty druhé neobtěžoval. Navíc dneska si můžete do uší vrazit ANC.
Četnost ale ne-vytváří normálnost a obráceně. Tedy ano děje se tak ale víc normální tím to není. Stejně jako četnost šikany nebo nějaké diskriminace je také nevytváří normálnost takového chování ?-nedostatek sociální inteligence nepomůže. Právě proto by měl některým lidem velet držet hubu. Bohužel u nich sociální inteligenci kterou mohou mít i vysokou, ale zastiňuje to nutkání si vynahradit ten deficit komunikace a sociálního kontaktu... ... velice často je je to pak pozorováno u lidí starších o lidí v krizi středního věku a po seniory. ale také lidí s různými byť lehkými poruchami psyché....-a myslím to že někdo žvaní a nikoho to nezajímá. By nemělo být důvodem trestat ty které to nezajímá ještě podruhé. A vyžadovat po nich aby měli sluchátka. Spíš by držet hubu měl ten kdo omezuje ty ostatní. Jinak stížnosti že lidé se nechtějí bavit v kupé bylo možné slýchávat už za Rakouska/Uherska
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 10. 2019 15:43
Ve spojení s autonomním řízením a hlavně možností zapojit "smart" technologie to naopak může pomoci hodně. Tohle by mohlo být výborným doplňkem k současné hromadné dopravě, kdy by to mohlo řešit problémy, které jsou dnes třeba v okrajových částech Prahy, tím spíše pak v okolí dalších měst (ale myslím, že zpočátku půjde jen o doplněk do velkých měst a konkrétně Praha má systém MHD v tomto ohledu nejkomplexnější, takže bych si to dovolil zatím vztáhnout jen na tohle město).MHD je v Praze na hodně vysoké úrovni, co se týká rozsáhlosti i dosupnosti dopravy (a co jsem měl možnost porovnat s dopravou v dalších zemích, tak si Praha nestojí nijak špatně ani v kultuře cestování, i když tohle bude prostě vždycky problém). Na okrajích Prahy je ale s MHD problém mimo špičku. Spoje jezdí řídce, dost často se jedná o kombinace několika různých spojů, které vymetají všechny zapadákovy kolem, aby sesbírali těch pár lidí. Zatímco v centru je tedy MHD ve většině případů výhodnější než auto (zdůrazňuju, že píšu ve většině - nikdy to nebude tak, že MHD bude lepší ve všem; to prostě nejde a nemá cenu argumentovat, že zrovna vy chce jet radši autem, protože vezete náklad, jedete na jednání apod. V tomhle MHD nekonkuruje), čím dál více k okraji jsou výhody stále více na straně auta, hlavně kvůli dostupnosti.Takže pokud by bylo možné si přes aplikaci přivolat podobný minibus stejně snadno jako taxi, za cenu běžného tarifu (včetně předplatních jízdenek), začne to být hodně zajímavé. Zadám si podobně jako třeba v IDOSu cestu, kam chci, vyjede mi cesta, že na nejbližším rohu mi za pět minut zastaví tahle hračka, doveze mne na metro, kde si přestoupím, dojedu na stavici XX, přestoupím na tramvaj a dojedu, kam potřebuju. Ideální. Případně mne to může dovézt z Dolních Počernic na Černý Most přímo - je to hned vedle sebe, ale dnes při hvězdicové struktuře pražské MHD jede typicky autobus nejdřív kamsi do Hloubětína, aby tam člověk přestoupil a jel na Čerňák. Tento minibus by nemusel mít pevnou trasu a upravoval by jízdu podle aktuálního stavu a prostě by tam ty dva lidi odvezl hned.Zkrátka není dobré se na to dívat jako na normální autobusovou linku obsluhovanou malou samohybnou mrchou, tohle by mohlo mít úplně nové využití, které by stávající MHD mohlo ideálně doplnit. Právě to spojení různých technologií - pohon v kolech, který tomu umožní dobrou manévrovatelnost, autonomní jízda, provázání s aplikacemi v mobilu, případně třeba plánování přes AI, které by mohlo vyhodnocovat aktuální využívání - to vše tomu dává zajímavý potenciál. Jako nahrazení kapacitního autobusu, který sváží lidi z Bohnického sídliště (kde v době špičky jezdí co dvě minuty kloubák narvaný k prasknutí a je to zábava pro vyznavače adrenalinových sportů), to nemá smysl. Pro obsluhu malého počtu lidí, které to sveze z několika satelitů (a kteří díky tomu nechají auto doma), to už smysl má.
Ano přesně tak. Prostě komplexní systém dopravy. Na Idos/gmaps nabalený tohle. Chci odsud sem. Tato cesta bude trvat 65 minut s 4 přestupy za 26Kč a musíš dojít 300metrů (cena za lístek MHD). Popřípadě 30 minut a 2 přestupy (minibus, metro, minibus) za 115Kč stylem door2door.Cokoli méně by bylo selhání.Sorry nikdo nechce další samostatnou apku typu UBER, chceme integraci. Něco jako kiwi.com. Všechny dostupné dopravní prostředky a volba limitů ceny/času. Objednání všech lístků na jednom místě...
Osobně bych uvítal v MHD možnost si sednout (ve směru jízdy). Většinou pouštím někoho sednout nebo se ani sám nemám kde posadit a pak je MHD zabitý čas, pokud neposlouchám audioknihu a to můžu dělat i při řízení (byť se na ni při řízení nemohu tolik soustředit). Když popojíždím pár zastávek, tak mi stání ani nevadí, ale pokud jedu hodinu cukajícím autobusem v koloně nalepený mezi lidi všech vůní a smradů, tak to na komfortu cestování nepřidá.
Heh, vidim ze se tu sesla prehlidka pesimistu, kteri ale bohuzel (?) maji pravdu. A je tu jeste jedna vec: motory v kolech jsou dost zranitelne na poskozeni. Jinymi slovy, tohle je mozna tak reseni pro Miami, kde maji silnice v perfektnim stavu, ale rozhodne ne pro CR a nase tankodromy.
Já vím jak autobusy trpí na těch zpomalovacích vymoženostech před přechody... nevím, kdo to vymyslel...
Napady pekne, ale zbytecne. Kdyz di precpaneho mesta, kde neni moznost uz ani zaparkovat nebo rpojet autem, pridate kolobezky, lidi vam je nahazi do vody.
A to je ten "nový nápad" ? Možnosť nastavenia kolies 0-90 ° je známy 30 rokov , alebo aj viac ; 50 rokov ? Ale sa neujal vo veľkom . TAk prečo zrazu o tomto hovoríte ako o spáse dopravy ? Už to tak vyzerá , že spoločnosť začína byť infantilná , každých 30 rokov objavuje objavené .
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 10. 2019 10:18
Pokud někdo chce spasit veřejnou dopravu, tak mu fakt nepomůže natáčení kol ani ve 4. rozměrů.1) musí něco přinášet navíc, jako výhodu proti IAD2) cestování na úrovni - klima, žádní nepřizpůsobivý nebo bezďáci3) využitelnost času, tzn možnost sezení a ideálně stolku (jinak totálně padá hlavní argument, proč jet mhd, když čas nelze využít stejně jako v autě.4) ekonomické hledisko - v autě jezdím za 4.5/km, nejlevnější lístek tu stojí 26 kč....Spoustu zásadních nevýhod IAD odbourá autonomní řízení - parkování, využitelnost času...
Ano natáčení neřeší nic. Natáčet si kola můžete jak chcete, ale když stojí v koloně, tak je to prd platné.1) Postavit speciální pruhy. Velkou a zásadní výhodou je, že nemusíte řešit parkování.2) Bohužel společnost je čím dál víc multikulturní a s multikultůrou se pojí i špína. Tmavší lidé si běžně v autobuse čistí zuby, plivou na zem, vyteklé jídlo nechávají na sedačkách, dělají hluk a občas se poperou. V západní Evropě a v USA je takové chování tmavších naprosto běžné.3) U některých vlaků jsou stolky. U autobusu, kde jedete 15 minut se to nevyplatí ani na to není místo.4) Lítačka třeba v Praze vyjde na 10 Kč/den. Tomu nemůže auto konkurovat.
Mimochodem těch 10kč na den to stojí jen kvůli tomu, že zbylých 80 to stojí na daních. A i za těch 10kč to mnohdy za to nestojí. Metro je fajn, ale pokud si mám vybrat jestli vlézt do přetopeného narvaného autobusu nebo jet byť i o něco déle ve svém vlastním čistém a klimatizovaném prostoru v autě, nemá bus šanci. V Praze je navíc mhd skvělá v ježdění z prostředka na okraj a nazpátek, ale pokud se chcete pohybovat jinak, většinou to i časově auto vyhraje. Autem v silném provozu jezdím nerad, ale často to stojí méně nervů než mhd.
jj těch 80 nepopírám, ale kdyby všichni jezdili autem jako v USA, tak by muselo být mnohonásobně více silnic, jejichž výstavba a údržba by stála ještě víc.
Parkování brzy vyřeší autonomní řízení....
Brzy ... otázkou je co si představujete pod pojmem brzy. Google slibuje automomní taxi již 10 let a stále si nikde ve světě autonomní taxík objednat nemůžete. Za 10 nebo 20 let, možná i později se to může změnit, ale také se toho nemusíme dožít.
myslím, že se dožijeme, i kvůli tomu jak stoupá tlak na ekologičnost dopravy (Greta atd.)
Zatím jsem si moc nevšimnul, že by se ty minibusy nějak extra ujaly. Něco snad jezdí v historickém centru Prahy ale spíš z důvodu, že normální bus se tam nevleze.
Až nastoupí jejich autonomní verze, tak se to velmi rychle změní.
Jo, na svatýho Dyndy. 😀
No, proč né, že? Pokud to bude mechanicky dostatečně spolehlivé a trvanlivé, tak bych v tomhle neviděl problém. Je to jen o nákladech na provoz, versus úsporách a kvalitě přepravní služby.Ještě to zkombinovat s autonomním řízením, což by mohlo zvýšit množství autobusů v ulicích a tedy rozhoupat řadu lidí k tomu, aby osobní auto nechali doma a na jízdy po městě raději používali mhd....a byla by to značka ideál.
Minibusy mají na nějaké spasení malou kapacitu, tam co jezdí pár lidí to asi nepotřebuje tuhle vymoženost. A tam co je hodně lidí a už teď se do autobusů pomalu nevejdou to chce spíš víc autobusů s normální kapacitou.
Tyhle minibusy mohou představovat alternativu vůči autobusu i autu. Nebudou jezdit podle jízdního řádu po striktně určené trase ale zajede i tam, kam bude zrovna třeba, do vedlejší ulice. Bude něco jako hromadné taxi bez řidiče, ideální pro obsluhu okrajových čtvrtí, kam se nevyplatí klasická MHD, ale zároveň ušetří mnoho cest autem.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.