Nový MacBook Air: supertenký hliník a dvě velikosti

Diskuze čtenářů k článku

27. 10. 2010 02:41

http://tinyurl.com/2bgwqa4... Dovazim jeden ze statu,kdyby jste nekdo chtel :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2010 12:52

Krásná elegantní placka kerou bych hned chtěl ... ale se starým neúsporným procákem, malým úložným prostorem a minimem konektorů a zbytečnou grafárnou navíc kerá žere další energii z baterky.

Nejspíš z ekonomickýho důvodu tam nedali úspornej i3 procák s inegrovanou grafikou která bohatě zmákne jak rychlé vykreslování současnejch přeplácanejch webovek tak i plynulý přehrávání HD videia z Youtrouby, iTune šopu či HD z videokamer a foťáků - hlavní to náplň cílový skupiny spotřebáků. Na hry sou jiný noťasi.

No nic ešte si budem muset nějakej ten čásek počat, až se alespoň sníží cena za SSD disky/flash paměty. Vono se takhle do toho moc HD videa nevejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 18:38

Mám tu poslední verzi MBP, a s klidným srdcem můžu říct, že s polovičním jasem displeje a psaní si zápisků ve škole mi vydrží přes 10 hodin. Se zapnutou wifi, icq, nebo klidně i Safari nemám problém abych se dostal přes 7-8 hodin. Sestry Toshiba Satellite se stejnou zátěží vydrží 2,5 hodiny. Trochu rozdíl..

Jinak MBA je pěknej, škoda, že furt nemá ethernetovej konektor a větší HDD, jinak bych ho za MBP hnedka vyměnil.. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 20:19

mě bych těch 256GB flash disku stačilo, bude to úžasně svižný a k tomu by byl 1TB externí HDD :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 17:09

Cena klesla ale ne v EU...Bohužel při pohledu například na německý web Applu je krásně vidět opět přepočet 1:1 tzn. 1.dolar vs. 1.Euro. Z velmi přijatelné ceny cca 23 000 za "13 je rázem 32 tisíc a z 18 000 za "11 24 000....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 07:16

Jenže cena v Německu je vč. MwSt (DPH) 19% - za nejnižší 11" je cena bez DPH 839EUR, což je cca 20600Kč. Dále tam určitě budou zahrnuty nějaké autorské poplatky. V USA DPH není, ale navíc je tam ještě prodejní daň, která se připočítává k ceně výrobku podle státu - údajně průměr kolem 5%.Takže 999USD + daň vychází na 1048USD, což je cca 18500Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 14:18

V USA je to se sales tax trošku složitější, protože se hodně výrazně liší podle lokality. Jednak je tam federální daň (cca. 2%), pak státní (to může být těch cca. 5%, někde méně, někde víc, může to být i 0) a nakonec místní. Takže spíš bych počítal tak se 7 - 8% ve většině případů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 20:03

To asi žiji v nějakých jiných USA…

Ještě abych platil Sales Tax federálům!!! Sales Tax je čistě v jurisdikci jednotlivých států ferderace. Pravdou je, že se nám to tu Obamova administrace snaží změnit a chce zavést federální daň z přidané hodnoty jako máte v Evropě, ale to budu hodně bojovat za to, aby se mu tento socialistický experiment nepovedl. Stačí jakým způsobem nám tu rozvrtal zdravotnictví .

Jinak, chcete-li cokoliv koupit aniž byste platil Sales Tax, stačí nakoupit přes hranice státu. Tj. tak, jak tu elektroniku kupuje většina. Prostě si to objednejte na Amazon.com. A pak to nepřiznejte na daňovém přiznání (Use tax). Naštěstí zatím stát nemá jak zjistit, co jste si na tom Amazonu koupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 14:10

Dá se na tom hrát Crysis? Když je to notebook za 18 tisíc (v přepočtu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 14:51

Ehm tohle není herní notebook, ona je celkově prasárna hrát na noťasu nějaké hry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 15:48

Odpověď, kterou chcete slyšet (bez ohledu na pravdivost): Ne.

Proboha, když už hry na tomhle notebooku, tak nějaké flashovky a podobné "stolní" 2D hry. Krom toho se obávám, že Crysis pro Mac není. No a spouštět ho pod Wine (nebo jak se to pod Macem jmenuje) je zbytečnost.

Prostě to nejde, protože to žádnej normální uživatel neudělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 18:52

Já to chci s ohledem na pravdivost :) Pokud vím (a mýlit se můžu, ale ovečky se tím chlubí), na ty Macy se dají nainstalovat Windows, takže v tomto bych problém neviděl.

Jen mě zajímá, co mi ten notebook může nabídnout, vzhledem k tomu, že moje 2 roky stará Toshiba za 14 tisíc to dokáže. Nepopírám, že designově jsou ty věci povedené, ale to je trochu málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 20:17

MBP 13" který má 2.4GHz C2D, 4GB RAM, klasický HDD a stejnou grafickou kartu Crysis zvládá, takže by to nějak měl Air s 1.8 C2D se 4GB RAM a Flash diskem zvládnout...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 21:42

Má Vaše 2 roky stará Toshiba třeba hliníkové tělo, tloušťku 17 milimetrů, multitouchpad a váží něco málo přes 1 kg? Nejde jen o design.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 13:53

V článku se to nepíše, tak jen podotknu že nový Air má stereo repro, ne už jen mono jako předchozí. Pro mě třeba důležitý parametr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 13:39

Skoda, ze ty prepocty cen funguji jen v kalkulacce (samozrejme toto neni jen u Applu) :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 15:51

K ceně je samozřejmě nutné přičíst českou 20%DPH, takže z 18tis. máme 21600,- a samozžejmě marži dovozce-prodejce (kteří na Apple dávají mnohem větší marže než na ostatní zboží), takže cena v ČR bude tych 25tisíc. (stejná cena jako u nejnižšího Macbooku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 16:28

Bohuzel clovek musi zacit tim, ze misto znaku '$' se da znak '€' . To mas hned cca 25000Kc.

Pak prida povinny druhy rok zaruky (ten dovozce plati z vlastni kapsy), pak nejaka marze a nakonec to dozdi DPH. A ses na 34000Kc jen to hvizdne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 16:34

Tedy alespon donedavna tam tenhle divnej kurzovni "prepocet" byl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 17:33

Víte, problém je v tom, že každý čech, který se zamýšlí nad kalkulací ceny libovolného Macu bere za základ cenu udanou Applem v jejich webovém obchodu. Tedy doporučenou americkou maloobchodní cenu. Nicméně je nutno si uvědomit, že ve skutečnosti je tato cena ponížena o maloobchodní marži (nebo chcete-li velkoobchodní slevu) a americkou sales tax (když to velmi, velmi zjednoduším, jedná se o obdobu naší DPH) Pak je opravdu vhodné přičíst náklady na logistiku, rok záruky navíc, naši DPH marži dovozce a marži prodejce. Obávám se, že cena produktů Apple na našem trhu je pak determinována zejména posledními dvěma jmenovanými. Jinými slovy z Macu prodaného u nás skrze koncového prodejce plyne 1 x marže pro Apple 1 x pro Czech data system/At Computer a 1 x pro koncového prodejce. Proti tomu v US plyne buď 1 x marže pro Apple a 1 x pro koncového prodejce a nebo 2 x pro Apple při nákupu přes store.apple.com či v kamených AppleStore.

Na druhou stranu jsem zatím pln přesvědčení, že to za tu švadu stojí:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 10. 2010 20:28

Navic se pri vyberu vhodneho lokalniho prodejce z jineho statu, ktery nabizi opostovne zdrama da usetrit i na te sales tax ktera bude 0%. Kdyz si to napriklad objednate z BH v New Yorku a nechate zaslat Chicaga, nebo San Francisca. Takze to pri trose snahy jde poridit za tech 999.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:42

Tak vám nevím, kde redakce vzala, že nVidia 320M má vlastních 256 MB, když je přímo v Tech Specs uvedeno toto:

NVIDIA GeForce 320M graphics processor with 256MB of DDR3 SDRAM shared with main memory.

Je u toho ještě navíc poznámka č. 3, což je toto:

Memory available to Mac OS X may vary depending on graphics needs. Minimum graphics memory usage is 256MB.

Čili je jasné, že se jedná o sdílenou paměť s operační pamětí (takže doporučuji koupit upgradovaný model se 4GB RAM) a navíc při vyšších grafických nárocích se může "spotřeba paměti" ještě zvýšit.

Prosím redakci, aby si tuto chybu v článku opravili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 21. 10. 2010 10:50

Díky, opraveno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:39

Zkusenejsi uzivatel se s wifi only spojenim se svetem vyporada, co ale drtiva vetsina bfu uzivatelu a bfu provozovatelu wifi siti, jak si potykaji s bezpecnosti?

Integrovany flash disk je fikany tah a 13" nabizi krasne rozliseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
21. 10. 2010 12:50

Nic není pro bfu snazšího než nakonfigurovat zabezpečené Wifi připojení v MacOS, zejména pokud je to proti Time Capsule nebo Airport Extreme AP. Zvládla to moje matka, které je 55 a má jinak zcela základní znalosti počítačů. Aby taky ne, když se to na všech Macích dělá úplně stejně, protože mají jeden typ adaptéru ve všech počítačích. To není jak ve windows, kde každý wifi adaptér funguje jinak a už bůbec nevzpomínám na Linux, kde rozhození některých adaptérů znamená týdenní prolézání diskusních fór a někdy i backportování patchů do jádra, pokud ten adaptér je mladší než dva roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:23

no... tiše závidím lidem kteří si před nedávnem nekoupili za cenu jen o málo nižší netbook od Ešusu a dnes si můžou dopřát tohle ) 18 koliků za tohle je překrásná cena už jen kvůli tomu jak to vypadá, o výkjonu v porovnání s netbookem nemluvím...

PS: nekamenujte mne za srovnání s netbooke, ale tohle vidím jak Jablečný pojetí netbooku )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:50

Netbook od Esusu stoji 6-10 tisic a ne 18. A hlavne – je na tom Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 12:19

A to je jako vyhra ty Windows? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 13:23

To nevim, nemam s tim zkusensti. Kazdopadne, lide chteji Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 13:35

Navic nejaka osekana verze a urcite k tomu nebudou pribaleny programy kvalitativne odpovidajici baliku ilife...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 14:28

To mate pravdu, ale treba ja nepamatuji, kdy naposledy jsem doma cokoli z iLife pustil a pouzil. Ten balik hraje roli, pokud ho uzivatel vyuzije.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 16:35

To mate samozrejme pravdu, ale rekl bych, ze prumerny uzivatel iphoto docela vyuzije, to ostatni tak parkrat do roka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 13:03

nedávno je asi dost relativní pojem ;) já za svůj ešus dal něco kolem 12ti tisíc, ano mohl jsem si koupit něcoza 7, ale to už mi přijde spíš jako výsměch... tohlemá i po roce používání stále solidních 6-7 hodin na baterii s wifi a obstojný "výkon", a dokonce se to ještě ani nerozpadlo.. Chtěl jsemspíš říct že když by to stálo těch 18 tak by to byla cena, která už by rozhodně stála za zvážení ;)) PS: můžete uvést pár výhod v čem je na netbooku lepší Windows než kterýkoli jiný systém?? osobně jsem se po půl roce používání s XPčkama rozohdl přejít na linux a to jak možno viděti normálně používám Windows ;))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
21. 10. 2010 12:38

No 18tis to u nás stát určitě nebude. Vidím to spíš na dost přes 20k.

Ale i tak není co řešit. I ten současný MB Air, který jsem měl půjčený je co do konstrukce a designu nesrovnatelný s čímkoliv co nabízí konkurence. To stejné platí i MacBooku Pro, iMac a iPadu ve svých třídách. Klasický Macbook, Mac Mini a MacPro, tam už je to složitější. Pokud na to člověk má peníze byl by hloupý, kdyby dal přednost nějakému Asusu EEE místo Airu.

Oni ti ostatní výrobci se spíš dívají co Apple dělá a reagují na něj. Myslí si, že když udělají něco podobného levněji v plastu, s rychlejším CPU, s více porty a čtečkami 50 druhů karet, že jim zákazníci utrhají ruce. V asii vždy uměli věci výrábět, ale nikdy se nenaučili dobré věci vymýšlet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 18:16

WaMe ja ta budem kamenovat za tu cenu, kde beres istotu ze bude stat 18 "koliku". Doteraz sa cena nikdy neodvijala od kurzoveho prepoctu. Tak ze co to tu blabolis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 09:02

Osobne nie som fanúšik firmy Apple. Ale čo sa týka dizajnu a hardware je špica. A tieto nové výrobky to len potvrdzujú. A náreky niektorých pisateľov, že procesor je slabý je úplne scestné. A prečo ? Lebo v dnešných počítačoch je najväčšia brzda celého systému klasický HDD. Skúste vložiť do starého notebooku SSD a uvidíte ako zázračne zrýchli. A práve túto brzdu Apple pri nových MacBook Air odstránil. A taktiež plne kvitujem implementáciu SSD do matičnej dosky. Fantastické ! Opäť tu je niečo nové a opäť je Apple líder v inovácií. Aj tu sa ukazuje ako vyzerajú výrobky firmy keď ich používa denno denne sám majiteľ. A nepozerá sa pri vývoji viac na kalkulačku a grafy výnosnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 08:31

"The problem with netbooks, is that they aren't better at anything !"

Jsem fanousek Steva o tom zadna, ale s vyse zminenou vetou slapl do neceho, co si predstavenim noveho MBA trochu jeste rozmazl ...

Nemam vubec nic proti Applovskemu gro - "vezmu napad konkurence a prevedu ho do naseho know how, zaonacim to do dokonalosti a prodam..." Ale v jednom mel pravdu, netbooky jsou samy o sobe trochu na prd u samostatny prace. Spis to vidim na zapojeni do kompletni kabelaze doma , synchronizovat s domacim PC a mit jakousi mobilni kancelar, kterou si vezmu vsude...jestli je 11" netbook 2.5 cm nebo 1.3cm ci jestli vazi 400g ci 1.3kg...to uz jsou tak male rozmery, ze jejich rozdil je vskutku marginalni (samozrejme pokud bych s nima mel pracovat na stojaka, tak pocitim rozdil, ale v batohu opravdu pulkila od kila nepoznam...). Nejvetsi problem s MBA 11" mam s chybejici vybavou konektoru(ktere si muzu nosit sebou...no hura - potahnu USB hub, DSUB redukci, HDMI redukci a nove jeste Ethernet redukci..., to abych v tom batohu za chvili pomalu nic jineho nenosil...a cela vyhoda macbooku air a jeho skladnosti je najednou fuc...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:58

Presne to me napadlo pri sledovani toho live streamu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 11:15

Myslim, ze asi nechapes vyhody toho reseni. Tohle je zarizeni pro ty, co chteji mit co nejvetsi mobilitu i za cenu HW ustupku. Vzdyt preci pokud nutne potrebujes vsechny tyhle redukce, nejsi ma_or co to ma jen jako nastavec ego a vis, ze je budes muset s sebou tahat, tak si nepujdes koupit Air, ale koupis si normalni MacBook nebo normalni notebook, ne?

A pokud je potrebujes jen obcas, coz asi bude vetsina, tak to preci nevadi a holt si sem tam nejou tu redukci pribalis. Zadna vyhoda "lehkeho" reseni se neztraci...

Nevim proc lidi porad chteji od zarizeni "vynikam v jednom" aby byly "nejlepsi na vsechno". Vzdyt u techto zarizeni si priplacis za to, ze je nejlepsi prave v te jedne oblasti, v tomto pripade je tou veci mobilita. Pokud chci "nejlepsi na vsechno", tak se tezko muzu koukat, v tomto pripade, v cenove kategorii 1000-1600$, ale mel bych jit tak o kategorii az dve vys, kde muzu kritizovat, ze to neumi vsechno na jednicku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 11:30

No co se týče konektorů - krom FireWire a Ethernetu máš k dispozici přesně to samé, co běžný uživatel MacBookuPro. A nebo jinak: Oproti bílému MacBooku máš k dispozici navíc ještě slot pro paměťovou kartu... (Vyber si co ti zní lépe) Podle Apple je to dost k pohodlné práci. A ono je to pravda v okamžiku kdy si k tomu pořídíš bluetooth myšáka, případně klávesnici, Airport, nepotřebuješ redukci na HDMI exkstuje přímo mini DVI HDMI kabel. Samozřejmě, takovéto řešení je vhodné zahrnout do kalkulace již při nákupu počítače... Mimochodem je docela pruda, že neexistuje bezdrátová Wired Keyboard... Strašně bych ji chtěl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2010 07:44

V 11ti palcove verzi neni slot na karty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 08:16

To by me zajimalo, proc tam neni rj45. Zacinam mit pocit, ze v dalsi generaci uz bude jen jeden konektor a v tasce ponesu 10 redukci.

Setreni konektory snizuje mobilitu/efektivitu jinak perfektne mobilniho hw v kategorii nb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
21. 10. 2010 08:40

Je to Air. Tedy mobilní ultra přenosný notebook, který se připojuje přes Wifi. On by asi nebylo neřešitelné ho ram dát, ale to není opomenutí, ale tak je ten notebook navržený. Apple tohle dělá, přemýšlejí jak uživatelé budou produkty používat a pak to ořežou. Když svého času do Imacu jako první zrušili většinu legacy portů a nechali tam jen pár USB, tak lidi (obvykle však jen lidi kolem IT, ne normální užovatelé) taky nadávali.

Osobně mi to nevadí. Nedokážu si vymyslet použití tohoto konkrétního nb, kde by mě absence ethernetu omezovala v použití. Jsem rád za ten druhý USB. A hlavně za tu větší paměť, což byl u předchozí generace velký problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 09:34

ethernet nebol ani v predchadzajucom AIR, on sa tam totiz nevojde na vysku... Manzelke ma AIR uz asi 2 roky na zaciatku som kupoval aj tu ethernet redukciu z USB a aj DVD mechaniku ale ako dumam netusim kedy tu ethernet redukciu pouzila. Mozno je este zabalena v original baleni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 18:09

toto hovoria uzivatelia ktori neprenasali sietou viac ako 100 MB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 18:46

preboha v akej dobe to zijete?? mam imac, napojeny wifi do domacej siete, prenasam na maximum pripojenia, na co Vam je dnes kabel???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 19:35

na gigabit, cize u mna realnych 80-89 MB/s. Ja pouzivam wifi iba na browsovanie a kopirujem len male subory. Skus si preniest 8 GB iso subor cez wifi a potom daj nejaky padny argument.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
21. 10. 2010 20:42

Přemýšlím jak často asi uživatel Airu bude přenášet 8GB soubory a hlavně kam a proč....

Dát tam ethernet, znamená integrovat na tu miniaturní desku ethernet chip nebo alespoň dát tam několik centimetrů vysoký a široký RJ45 konektor, případně nějaký šílený adaptér a o jeden ošlivý konektor víc na boku. Podle mě by taková věc znamenala designový kompromis. Tohle je proti koncepci toho notebooku, coby ultramobilního zařízení. Ten notebook má bezdrátovost přímo ve jméně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 10. 2010 10:42

Naprosto bezne, od te doby co ma vetsina systemu multitasking, tak muzes mezitim delat i neco jineho... :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 14:01

Jde to celkem bez problémů. Dokonce není problém přenášet ani desítky či stovky GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 17:05

já nevím.. já bych použil asi flesku? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 10. 2010 23:33

ma zmysel pouzit a pripajat externe zariadenie ked mam doma server a gigabitovu siet? Nema to zmysel.

Ale ty si kludne mozes pouzivat flesku, je to tvoja vec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 05:27

Marketingové kecy ohledně výdrže? Nevím Applíčku... můj 15.4" Dell s C2D, normálním HDD, při brouzdání na netu přes wifi vydrží, s baterkou starou rok a půl, těsně nad čtyři hodiny. S novou baterkou to bývalo přes pět hodin.

Takže Apple, nedělej z obvyklé výdrže neobvyklou - to jsou právě ty marketingové kecy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 07:10

Ale 13,3 MBA vydrzi 7 :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 08:14

Jistě, ale úplně nový a s malým displejem. A teď hádanka - hádej, jaký vliv ma na výdrž baterie velikost displeje?

(nápověda: stačí selský rozum)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 08:39

moje e6410 od dellu vydrzi taky 7 hodin se zapnutou wifi celou dobu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 08:53

Panove musim rict, ze se mylite..Take jsem mel Dell, taky vydrzel 4,5 hod s 6cell baterkou (ale skoro pri idle a 7hodin s 9cell) a to to byl starej Inspiron 6400, ale opravdu neni vydrz jako vydrz. Apple uvadi 5hodin u 35Wh baterie, coz znamena, ze to bude opravu pri intenzivnim prohlizeni webovych stranek, protoze i muj MBP s 63Wh baterkou vydrzi pri opravdu lehkem brouzdani hodin 10(pri necinosti <15), takze z jednoduche rovnice vyjde, ze ta spotreba by byla u "plnokrevneho 13 MBP" nizsi nez u ULV Airu..A to asi ne..navic ten pocitac vazi kilo a je z hliniku, takze za me dobry..Kdyby mel kila dve, tak se tam vleze vetsi baterka. Samozrejme to nejsou nasobky vydrze ostatnich, ale ta vydrz tam je..A to ze 6410 vydrzi 7hodin s wifi bez toho aby z nej ze zadu cucela baterka to bych chtel videt(ale nevidel jsem, takze nevyvracim)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 09:15

baterka cuci, to mas pravdu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 11:18

Tak já jsem tedy Dell neměl žádný, nicméně "Plnokrevný" MBP v jeho poslední verzi vlastním a ani když byl úplně nový ani teď (18 cyklů baterie - po měsíci ) bych nikdy neřekl nahlas, že jeho výdrž je 10 hodin. Ano vydrží je, vydrží i více, ale to se opravdu jedná - alespoň pro mne - o silně laboratorní podmínky - tedy jas na minimu, vypnuté podsvícení klávesnice, vypnutá wi-fi (tedy net přes kábl) a pouze velmi, velmi málo flasche. Je fér říci, že při běžném brouzdání - wi-fi, Grooveshark, sem tam Youtube, rozumná míra podsvícení, se výdrž srazí na nějakých asi 7 hodin. Což je stále rozumná hodnota. Vzhledem k úspornějšímu procesoru v Airu se dá předpokládat že vyšší model vydrží kolem 5-6ti hodin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 13:25

vsimnete si, ze jsem psal "pri opravdu lehkem brouzdani"..A to jsem opravdu tech 10hodin schopen dosahnout..Nic to ale nemeni, ze je pravda a to musim uznat, ze pri takovem tom standardnim pouziti vydrzi tak tech 8(u me), ja ho nosim denne do skoly, tam se nejak extra nenadre, ale jakmile pustim maple a zacnu neco trochu delat, tak jde vydrz do kytek..Plus dost zalezi na prohlizeci, treba safari vs chrome je u me rozdil minimalne 2hodin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 17:08

Já to také nemyslel nijak zle, jen doplňuji;) Já ho také nosím dennně do školy a oceňuji zejména, že při běžné práci v Archicadu (slušná zátěž na procesor i grafiku) je schopný vydržet nějaké 3 - 4 hodinky, takže nemusím nosit nabíječku. Jinak u těch prohlížečů, dvě hodinky ve prospěch kterého?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 19:23

v pohode..2 hodky navic jsou pri pouzivani Safari..Doopravdy je to skoda, jinak je to vyborny prohlizec..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 07:12

hm a tiez je ten tvoj nb siroky 1,7cm a vazi 1,32kg ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 07:50

Proc by mel?

Styv to rikal o konkurenci, "Apple upozorňuje, že tyto hodnoty nelze porovnávat s konkurencí"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 08:59

Protože větší notebook má i větší a těžší baterii !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 09:28

A cemu to vadi? Styv mluvil o konkurenci a tam jiste 15.4" notebook patri.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 09:58

Když ke 13'' notebooku přidáme baterii o váze 1 kg, pak ta výdrž bude patřičně vyšší. U subnotebooků (kam Air patří) je primární přenosnost a váha, tak když chcete něco srovnávat, srovnejte si váhu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:51

Proboha. Uz pochopte, ze ja nic NESROVNAVAM.

Jediny, kdo srovnava, je STEVE JOBS!

To opravdu mate problem pochopit tak elementarni vec?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 15:44

Lebo merajú výdrž inak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:18

Dokonce i tvych udajnych 5 hodin je neobvyklych, bezny notebook ma vydrz zhruba 2,5 hodiny pri zatezi web+wifi. Macbook PRO 13" ma dnes tusim proklamovanou vydrz kolem 10 hodin. Tvemu komentari moc nerozumim, apple nekde tvrdi ze vydrz 5 hodin je nejaky svetovy rekord, nebo o co ti jde ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 07:21

Apple netvrdí nic o rekordu, ale napadá konkurenci s tím, že jejich "výdrž" je zmiňována se sníženým jasem a vypnutým wifi. Což je samozřejmě lež. Já nenapadám Apple s tím, že nevěřím jejich hodnotám, ale vadí mi, když Steve vyzdvihuje vlastnosti svých produktů na základě lživých faktů.

Já mám už pár let starý Dell Inspiron 6400 a přijde mi úsměvné, když tento dědeček vydrží skoro to samé co "amazing a incredible" nový Macbook. Ovšem kdyby Steve nelhal, neřeknu ani slovo, ale takhle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2010 20:30

Ach jo.. :) muzes mu napsat email na sjobs@apple.com ... :) priste na tvuj dell inspiron jiste nezapomene :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 10. 2010 09:24

Dík moc, ale kdybych mu chtěl napsat, najdu si email sám. Jen jsem chtěl ukázat, že to, co je u vás výjimečné a opravdové, je u nás už několik let normální

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2010 12:23

Hele přesně o tomhle by měli psát novináři, ale ty jenom přepapouškovávaj to co jim marketing výrobců nakuká protože sou podělaný až za ušima že by přišli vo inzerci a pozvánku na příští prezentaci se žranicí a nátepníčem zdarma. No prostě sou to wowce prodejný co dál rozšiřujou ten marketingovej hype.

Takže to pak všechno zase zůstavá na nás prostých uživatelých, kerý se aspoň můžou ventilovat v diskuzích. Ale tam se tyto důležitý informace sakra těžko hledaj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 10:18

Dokonce i tvych udajnych 5 hodin je neobvyklych, bezny notebook ma vydrz zhruba 2,5 hodiny pri zatezi web+wifi. Macbook PRO 13" ma dnes tusim proklamovanou vydrz kolem 10 hodin. Tvemu komentari moc nerozumim, apple nekde tvrdi ze vydrz 5 hodin je nejaky svetovy rekord, nebo o co ti jde ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 10. 2010 08:01

viac ako 2/3 toho notebooku su baterky takze verim ze s tou vydrzou to myslia vazne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 10. 2010 13:48

Co se týče baterie na MB celkově, tak tu mám takovou lehkou vsuvku. Mám MacBook Black (C2D 2,16 GHZ, 2 GB RAM) starý asi 3,5 roku s baterií, která nebyla měněna. S zapnutou wi-fi, adium (ICQ), safari a wordem při aktivní práci v přibližně 30% jasu je schopen žít okolo 6 hodin. Baterie podle Coconut battery (soft pro zjištění, jak je na tom baterie) čítá kolem něco přes 100 cyklů a kapacita má kolem 98%. Moc nevěřím tomu číslu 100, protože jsem ho na baterie používal skoro denně. Po 3,5 letech u většiny ostatních ntb už toho moc nefunguje nemluvně o baterii (MB funguje jako nový a mimojiné i tak vypadá) . Bratr měl netbook od Aceru, který sice byl podstatně levnější, ale po půl roce musel vyměnit baterii (10% kapacita). Tím chci říct, že kvalita zpracování Apple je opravdu někde jinde. Kamarád má nový Macbook Pro (údajně má se zaplou wi-fi a 50% jasem a se zapnutými kancelářskými aplikace jako prohlížeč a Word vydržet 10 hodin), po lehkém testu toho jak je na tom skutečně vydržel 13 hodin! Tak nevím jak to s těmi "kecy" je. Je nejlepší si to vyzkoušet na vlastní kůži..... Mac počítače i přes vyšší cenu mohu bez výčitek doporučit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 01:38

Ti z Vás kdo se jako já domnívají, že nový Air je škaredý prosím, klikněte na souhlasím! Chci vědět jestli jsem v tom sám, nebo je nás víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 07:41

Me je to ukradene

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 15:42

No, nie je škaredý, ale predošlý bol zvonka krajší. Otvorený je ale krajší tento.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 16:45

kebyze mu este daju cierny ram okolo displeja ako na MBP, tak by nemal chybu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 10. 2010 20:18

No nejde jen o ten stribrny ramecek, ten je hezky dost. Ale o tu malou cernou caru okolo displeje. Minuly tyden jsem by v Apple store a okokukoval 17 s matnym displejem, a ac je praktictejsi, tak je osklivesji.

Ten stribrny hlinikovy ramecek je tam proste utesnej nejakou gumou okolo.

Tady to vypada ze je uplne stejne. Odpoledne jdu do mets atk to okouknu jetsli uz tam bude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2010 12:08

koukám že seš v tom sám

je nádhernej a bude se prodávat jak housky na krámě... hlavně v emerice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 01:06

Je to proste nádhera! At si kazdej rika co chce. A za par mesicu uvidite konkurenci jak pujde timto smerem!

Todle sou opravdu prenosny pocitac!! Prekvapila me cena uz jen proto ze sem si nevsim ze dolar spadnul pod 18kc. U nas bude ale stejne stat kolem 25tis. V USA stoji stejne jako bily Macbook takze z toho muzeme vychazet. Ale myslim ze todle je to prave orechove! A iPad Vs. Netbook je uz neaktualni tema. Tedkaje to iPad Vs. Macboook a hlavni vyhodou iPadu je hlavne 10h na baterce a pak proste ze je to Tablet nikoliv notebook. Ale todle je Notebook!!! Vypada to ze si ho budu muset koupit :) otazka je kolik zbyde z 64GB disku po odecteni casti kterou sezere system. Je to super!! Macbook Air Rulezzz!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2010 13:05

Prosím Vás... Je vidět, že jste ovce... "tedka" a "todle" fakt píšou jen Tondove ovce Applovo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 13:59

No hlavně to "ze si ho budu muset koupit" je značne ovečkoidní. Těžký brainwashing...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2010 12:03

Není to wowce je prostě jen nadšenej z celkem dobrýho produktu a to vy asi neznáte co?!

Za chvíli sami budete slintat nad tenkajma peckovejma noťasama, s kerejma se ostatní výrobci co nevidět vytasej! Ale kdyby s tim nevylezlo Jabko tak se na to strašně rádi vykvajznou a budou produkovat porád jenom ty zrůdný buřty. Voni se totiž strašně neradi snažej udělat něco převratnýho.

btw. ted pisu z jabka, za 5 min. to bude z pecky pak zase z jinýho jabka a tak porád dokola, klump jako klump a všechny se s.e.rou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2010 12:03

Není to wowce je prostě jen nadšenej z celkem dobrýho produktu a to vy asi neznáte co?!

Za chvíli sami budete slintat nad tenkajma peckovejma noťasama, s kerejma se ostatní výrobci co nevidět vytasej! Ale kdyby s tim nevylezlo Jabko tak se na to strašně rádi vykvajznou a budou produkovat porád jenom ty zrůdný buřty. Voni se totiž strašně neradi snažej udělat něco převratnýho.

btw. ted pisu z jabka, za 5 min. to bude z pecky pak zase z jinýho jabka a tak porád dokola, klump jako klump a všechny se s.e.rou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 10. 2010 23:23

Nemyslim ze je to ovce. Psal to z Windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 10. 2010 11:52

Jo tak ted si to teda pretrumf

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 00:47

Krasny kus HW :) a ze zkusenosti se svym MBP vim, ze C2D bude bohate stacit na bezproblemovy chod systemu a veci co dela bezny clovek :) takze web, hudba, hd video, iLife 11, iWork 10... a ceny? 999$ je skvely a nemit svuj MBP tak beru hned 13,3 MBA za 1300$

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 07:18

95% uzivatelom pocitacov by vykonovo stacil celeron...

rozdiel s novymi procesormi skor moze byt v spotrebe a teplote (ale neviem v koho prospech, ci C2D alebo i3,i5)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 07:41

No to asi stezi. To by tam museli provozovat i aplikace te doby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 08:06

Hlavní problém je v tom, že i3 má slabší integrovanou grafiku než je tahle Nvidia a dokonce slabší než předchozí 9400M a intel už nedovoluje Nvidii tam přidat jinou rovnou na desku, takže je pro Apple lepší tam dát C2D + GeForce 320M

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 11:29

mno tak potom mi nieje jasne preco Acer mohol spravit i5 + 320M (ACER Aspire 5741G-434G64MN) a Appl nie ? mmm divne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 11:30

jasne... to je uz GT320M ... :-\

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2010 18:31

taky Apple do MBP 15" dává k integrovaný Intel HD + NVIDIA GeForce GT 330M a samotný systém si přepíná karty podle potřeby ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 10. 2010 07:54

jaky celeron,vsak by im sekal Flash :)

keby robili C2D v 32nm tak rozdiel v spotrebe uz skoro nieje, co je podla mna zaujimavejsie je cena, ked C2D stoji mozno polovicu tych novych, nehladne aj na starsi chipset a mohli prave nastavit take agresivne ceny

ono celkovo na macu clovek nepotrebuje brutalne namakanu masinu aby veci isli plynulo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
? Dr.No64  |  21. 10. 2010 00:38
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor