😀 no vítám každou změnu k lepčímu je fakt že v podlední době se firefox nedal používat pokud v ramce překročil hodnotu 2 GB tak uvidíme jak si povede nová verze.
Magnet na torrent je stále KO. Nutno dodělat ručně. Proč ? 🙁
Nejlepší Firefox jaký tu kdy byl a jsem maximálně spokojený.Jediný takový detail - pořád neumí ukazovat procenta u stahování, ale jen "tolik z tolika".Spotřebu RAM už dnes asi nikdo neřeší, ale snaha se cení. Hlavně konečně úplně zmizely ty hnusné kulaté taby.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 11. 2017 16:46
"...a malou spotřebu RAM" tak som to porovnal námatkovo s Operou. Firefox - otvorená len táto stránka - 450MBOpera - otvorených 6 stránok (vrátane tejto) - 390MBRozdiel rýchlostí je zanedbateľný. Čo ale nie je zanedbateľné pre mňa sú doplnky. Myslím, že nejaký čas ešte zostanem pri tej Opere.
Téměř všechny doplňky fungující na Opeře (15+) fungují i ve Firefoxu. Většinou stačí požádat vývojáře, aby je nahrál na addons.mozilla.org (nebo klidně i podepsané na svůj web, Firefox výhradní distribuci přes jejich web narozdíl od ostatních nevynucuje).
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 11. 2017 12:02
Pro mě to bohužel nemá funkci, co už má snad každý jiný a to je to, že když ukládám soubor se stejným jménem, tak to nehodí za název závorku s číslem a hotovo, ale otravuje mě to s klasickým dialogem o přepsání, nebo změně názvu 🙁
Bohužel jsem si nainstaloval aktualizaci 57, docela jsem se na ni těšil. A PRŮSER! Ano, běhá to o dost rychleji. Ale přišel jsem komplet o všechny nainstalované doplňky, nastavení - která jsem si za léta používání vymazlil k obrazu svému, prostě v podstatě holej prohlížeč bez ničeho.Pracuji se skupinami panelů - taky všechno pryč. Rychle jsem tedy stáhnul ze slunečnice verzi 56.02 a přeinstaloval přes padesát sedmičku... UFF. Naštěstí se to nebránilo, jako to dělají některé instalace od wokknasoftware. Takže za mně mínus. Poslední stabilní verze před 57 bude u mně poslední. B-]
Máte plnou pravdu. Pokud je rychlost dosažena dvojnásobným obsazením RAM proti verzi 56, tak to se opravdu nevyznamenali. Pro mě je to propadák. A to mám 4 GB RAM.
Toto tvrzení není pravdivé.Na dvou totožných počítačích mám různé verze, na jednom už nový FF, na druhém 56.0.2. Udělal jsem prostý test, restart počítače, spuštění prohlížeče, v něm postupně otevřených několik totožných stránek. Výsledek - starý FF v paměti 525 MB, pocitově výrazně pomalejší načítání. Nový FF 484 MB (je to součet za všechny jeho procesy), pocitově výrazně rychlejší načítání. Tzn. spotřeba paměti prakticky stejná (malinko ve prospěch nového, ale rozdíl nula nic), rychlost ale výrazně lepší (beru pocit, stopky jsem v ruce neměl).
Mne to využívá 607MB a to nemám nic načteného když dám YT bo jiné stranky hned jsem nad 1GB
Já bral porovnání stejného postupu na dvou verzích. Těžko hodnotit jen jednu. Třeba teď ve staré tahle stránka Živě.cz (zavřít FF, otevřít FF, přímý přechod sem do diskuse) vezme 405 MB na staré verzi a 413 MB na nové. Takže zase vesměs to stejné na obou. Ale zase rychlost načtení u nové výrazně lepší.
Otázka je, zda to lze takhle jednoduše porovnávat. Stará verze, která bude mít v cache předuloženou hromadu starých a často už neplatných dat a nově nainstalovaná verze, která tu cache bude mít téměř čistou.
Taky jsem se těšil. Pak jsem byl zklamaný. Hlavně kvůli doplňkům. Tak jsem se rychle vrátil k FF 56 a zakázal aktualizace. Poté co jsem musel obnovit Windows, jsem získal znovu FF s povolenými aktualizacemi. Takže se mi FF aktualizoval. Opět jsem to zkusil a ne že bych byl na 100% spokojený, ale už je to mnohem lepší. Jasně jsem naštvaný, že některé alternativy starých doplňků nejsou tak dobré nebo něco umí hůře, ale zase jsem našel i takové, co naopak něco umí lépe. Jeden doplňk přespaný pro FF 57 autor nevhodně "vylepšil", ale dá se to přežít. Přesto jsem to nějak zvládl přizpůsobit do podoby na kterou si už dokážu zvyknout. Netvrdím, že to musí být u vás stejné, ale první šok asi hodně lidí odradí. Navíc mnohé alternativní doplňky byly fakt velké zklamání. Musel jsem si s tím dost vyhrát, než jsem byl dá se říct spokojený. Dalo to ale práci a potrápilo mě to. Jenže co jiného chcete dělat? Chrome mi nevyhovuje a staré doplňky pro FF v něm pochopitelně taky nepůjdou. Pale Moon se moc od starých FF neliší a lišit ani nebude, což někomu může vyhovovat a oni na takové uživatele i cílí. Budoucnost to ale nemá. To bych si skoro mohl rovnou nainstalovat starou verzi FF a zakázat aktualizace. Mimochodem takhle možnost je taky naprosto neakceptovatelná a určitě není trvalá. Firefox s prodlouženou podporou (ESR) je jen odkládání problému. Nic ale proti tomu, pokud někdo chce jen získat čas, třeba až bude víc doplňků pro Firefox 57 a novější. Alespoň tam budou nezbytné opravy oproti FF 56.
Názor byl 3× upraven, naposled 17. 11. 2017 15:59
Teď už to řešit nebudu. Na pracovním PC jsem to "ustál", na cestovním NTB jsem zakázal synchronizaci i aktualizaci, a na NTB, který používá manželka rovněž zákaz aktualizací. Naštěstí se nestačily zkazit. B-]
Tak jestli má Firefox 57 menší spotřebu RAM, tak to asi těžko protože spouští ihned po startu 4 procesy v RAM a při každé další záložce se spotřeba RAM zvyšuje. V následujícím článku hledejte "multiple processes" Zde se o tom píše: https://www.macrumors.com/2017/11/14/mozilla-releas... Vidím, že mínusař si myslí, že nemám pravdu. Tak se podívejte do Správce úloh.Tak jsem to odinstaloval a jsem zpět na Firefoxu 56 a nezdá se mi, že by běhal zase tak pomalu. Hlavně nežere RAM.Vrátil jsem se k Firefox 57 a nastavil počet procesů na jeden. A stejně úplně klidně běží 3. V Mozille asi neumí počítat.
Názor byl 4× upraven, naposled 16. 11. 2017 12:54
Jak jsem napsal v komentářích níže, porovnal jsem stejné postupy na obou verzích na totožných počítačích (zavřít FF, otevřít FF, otevřít stejné stránky) a při pár pokusech vyšla spotřeba RAM prakticky stejná v obou verzích, rychlost načítání v nové pak výrazně rychlejší. Jinak oddělené procesů má logiku, vyšlo o tom už před uvedením několik článků. V mých primitivních pokusech samozřejmě spotřebu RAM vnímám jako součet všech běžících FF procesů.
A změnilo se něco ohledně těch procesů ve verzi 57? Protože ta víceprocesovost je už v 56, běží mi tu 4 procesy, každý bere několik set MB RAM a několik procent CPU i při téměř nulovém vytížení a když už v nějakém tabu něco někde vytuhne, tak vytuhnou i všechny ostatní taby a sestřelení jednoho procesu stejně zabije všechny taby :-/
Každopádně počet spouštěných procesů si můžete v novém Firefoxu nastavit, v předvolbách hledejte "doporučené nastavení výkonu".
Nevite nekdo, proc ted ve Spravci uloh ve Widlich bezi 7 procesu, ktere se jmenuji firefox.exe? Ten pocet zustava konstantni, bez ohledu na pocet oken/tabu, ktere mam otevrene. A kazdy z nich zere 100 az 300 MB RAM.
U mne to samé a už se ram využívá na 50% což je dost.
Dělení na více procesů pomáhá lepší rychlosti, je to tedy záměrná vlastnost, které je k dobru věci. V mém pozorování, i když člověk sečtě spotřebu RAM všech procesů v novém FF, je podobná (někdy o kousek menší, někdy o kousek větší) než ve starém. Rychlost ale v novém vždy výrazně lepší.
I když píší že to nebere ram tak to není pravda je to stejné jako u Chrome ale rychlost je o 30% lepší než u Chrome.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 11. 2017 20:37
http://web.quick.cz/vs165/TMP/FireFox.pngMomentálně používám Nightly 59 a (samozřejmě) mne mrzí nemožnost náhrady tak užitečných doplňků jako třeba PrefBar, ale alespoň ty základní doplňky (jako třeba A...k a gesta, bez kterých bych byl jako bez rukou) se nahradit podařilo, bohužel už nejde vrátit ani stavový řádek, ale stejně mám menší monitor, tak alespoň že se podařilo ušetřit místo na výšku přesunutím TABů napravo a náhradou Bookmarks Toolbaru.Je to opravdu rychlejší než byly starší verze (Content process limit jsem navíc zkusil zvýšit na 7), takže až bohužel na tu nemožnost náhrady některých XUL doplňků zatím spokojenost ...
Máte nějaký tip na doplňky pro gesta myši tak, aby fungovaly i v listu "Nový panel", tedy bez otevřené stránky? Zkouším Foxy Gestures, ale gesta fungují právě jen na načteném tabu a třeba tab Možnosti nebo Správce doplňků mi jimi zavřít nejde.. Děkuji..
Foxy Gestures jsem také zkoušel (pokud ho tedy od té doby nevylepšili), ale nakonec se mi víc zalíbil Gesturefy, který umí třeba i Rocker gesta, která jsem měl oblíbená u doplňku Mouse Gestures Suite v SeaMonkey (ten jsem si sám vždy kompiloval 64 bitový, ale poslední verze 2.54a1 bohužel podporuje už jen některé XUL doplňky a WebExtensions zatím vůbec, takže tím jej pro mne po tolika letech asi "zabili" a nezbude mi než trvale zůstat u FireFoxu). http://web.quick.cz/vs165/TMP/SeaMonkey.pngBohužel Gesturefy se chová stejně, také nefunguje třeba v těch panelech doplňkůh a nastavení, ale (pokud to někdo nějak neobejde), tak s tím asi máme smůlu.Nejspíš to souvisí právě s tou "bezpečností" WebExtensions doplňků na rozdíl od starých XUL ... 🙁
Doporučuju přejít na Waterfox - fork 64bitového firefoxu s plně funkčními starými doplňky. Funguje i MozzilaSync 😉
Zkusil jsem, oproti staremu Firefoxu vyrazne zlepseni, stranky se nenacitaji desitky sekund, ale skoro okamzite. Uvidime, jak dlouho to vydrzi :) Zatim jsem opatrne poteseny.Na spotrebu pameti kaslu, je mi jedno, jestli sezere ctyri giga nebo pet.
šanci mu dám, miláčkovi 😀
Na tuto verzi jsem se těšil a vidím skutečně výrazný posun k lepšímu.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 11. 2017 17:23
idem skusit ... zaujimave je ze vzdy kdyz nainstaluji chrome jde v pohode ale po tydnu dva jde pomaly /a zkousel jsem to i na vice pc/ kdyz ho zase smazu a znova instaluji zase to je jine (a zkousel jsem i mazani histore dat a pod. "od pocatku veku") ...uvidime jako bude na tom firefox ... jedine co mi vadi ze mi nepude autoremote :(
Práci se nedovedu představit bez plné synchronizace a rovněž bez kvalitního blokovače reklamy. No a ten pro Firefox v iOS bohužel není, pro desktop je nový Firefox výborný nicméně Safari je celkově použitelnější
Reklamy umí na iOS blokovat Firefox Focus. Sám o sobě sice není prohlížečem na běžné prohlížení, ale měl by jít použít i jako modul pro blokování do Safari.
to ale nic neresi, pro safari je ted 100% ucinny adguard, focus je zatim ve stadiu 0. pro mac je best prohlizec safari s doplnky, zbytek nema cenu instalovat, uz kvuli sberu dat
Je na titulní stránce k tomuhle článku v obrázku hlava z Carmagedonu? Kde se tam vzala? A proč ten obrázek není tak v galerii? 😃
Obří (!) pokrok kupředu. Sice se samozřejmě zlobím, že několik rozšíření zatím zmizelo, ale ta klíčová zůstala nebo mají vesměs podobné alternativy, každopádně rychlost je opravdu neporovnatelně vyšší. Díky zvyku jsem zůstával u Firefoxu a jen občas používal Chrome, dlouhodobě jsem kvůli rychlosti uvažoval, že přejdu na Chrome kompletně - ale pokud zůstanou zážitky z nového Firefoxu i nadále takové, jaké mám za poslední den jeho používání, tak je volba zůstat jasná. Fakt jsem nadšený. 🙂
Na pro náročněšjšího uživatele nepoužitelný Chrome není třeba přejít nikdy.Je tu třeba Maxthon nebo PaleMoon.
PM fandim, pouzivam ho jako primarni prohlizec (99% casu) a zatim to menit neplanuju. Ale rychlostne mu tenhle novej FF dava fakt tezce na prdel. Treba takovy novy Aukro (coz je priserne zprasenej web, ale takovych je bohuzel cimdal vic) mi PM nacita 8 vterin a tenhle novej FF to zvladne za 2-3 (ulozena zalozka s konkretni kategorii). Nebyt toho, ze je FF neprekonatelne osklivej a musel bych zapomenout na pulku doplnku, tak kvuli rychlosti bych na nej s radosti presel. Pokud si na tohle autori webu zvyknou (= zacnou prasit weby jeste vic), tak to pro PM vypada hodne spatne.
No, podle mě je dneska situace ještě horší, než když byly webydělaný na Internet Explorer a ne podle norem.Nejhorší je, že teď to dělá každej na něco jinýho a je v tom děsnej bordel.Takže teď mám v počítači 5 různých prohlížečů a někdy zkouším, kterým stránku otevřu správně. Při nejhorším to zkusím v Chrome 🙂
Neprijde mi to zase tak hrozny, ale ono samozrejme zalezi kam clovek leze. Vetsina webu je v pohode a funguje normalne. Semtam nejakej tvurce predpoklada, ze neexistuje jinej prohlizec nez posledni verze Chrome, ale to se mi stava fakt vyjimecne. Obecnym problemem je, ze zacina byt preskriptovano a na nejaky optimalizace se moc nehraje. Na kazdou blbost se tam musi vrazit pulmegova knihovna a kdyz je jich tam nakonec takovych deset, tak to kupodivu neni svizny, no kdo by to cekal...
Taky jsem nadšen a taky doufám, že mu to vydrží.Před cca měsícem jsem zkusil betu a super, ale počkal jsem na vydání finální verze a ta mě trošku znejistila. Otevřené panely se mi dnes načetly ve stavu, jak jsem vypnul tu betu před měsícem, z čehož usuzuji, že to má nový profil, nebo něco jako "profil v profilu", protože celý nový profil na disku nevidím a záložky a podobně jsou aktuální. Pokud tomu tak je, tak ten nárůst výkonu by mohl částečně ovlivnit i ten relativně čistý nový profil a pak by k tomu zpomalení časem možná trochu dojít mohlo. Snad ale jen zbytečně plaším.
Jsem spokojen, proti starším - již skoro nepoužitelným verzí je to velké zlepšení. Doplňky skoro nepoužívám a ty co ano, ty tady jsou taky.
Souhlas. Dřív jsem tam měl těch doplňku fakt hodně, ale reálně používám akorát ten reklamně usměrňovací. Neříkám, že pro někoho nový Firefox není problém, protože možnosti doplňků omezuje mnohem víc než dřív a napsat už je prostě nepůjde, ale těch pár opravdových profíků se s tím bude muset nějak srovnat zbytek si zanadává v diskusi, aby vypadal zajímavě a tím to skončí. Za mě je nový Firefox po dlouhé době opravdu super verze a to až taková, že mě aktuálně přiměla opustit konzervativní ESR cyklus.
Když bych chtěl Chrome, tak si ho stáhnu přímo a nepotřebuju tento jeho FF klon.R.I.P. good old Firefox 🙁
bez fungujucich pluginov si ho mozu strcit do analu.
To brečíš na špatnym hrobě... Mozilla o "novym formátu" doplňků informovala hodně dlouho dopředu takže vývojáři měli dost času na to přepsat své výtvory B-] Ale samozřejmě pokud používáš doplňky na který už roky nikdo nešáhnul a čirou náhodou na ně neexistuje alternativa pak chápu že to naštve. PS: ESR verze pořád ty staré doplňky podporuje
No ono nejde jen o line vyvojare nebo vyvojare v duchodu. Jde o to ze nove rozhrani doplnkum neumoznuje sahnout hlubeji do prohlizece takze portace na novou platformu neni mozna. Prikladem budiz Firegestures. Je to smutne ale po deseti letech s pandou (cti: liskou), kdy je skutecne rychlejsi nez Chrome, sem vcera presel na chromy prohlizec. 4/4 doplnku mi nefungujou a u 3/4 je jiste ze nebudou aktualizavny, takze sbohem!
Rozšíření, která nefungují z důvodu, že už to není vůbec možné je minimum. A za tu druhou skupinu, tedy lemploidní vývojáře opravdu nemohou. Ostatně já to beru jako plus, alespoň se doplňky pročistí od všech těch sraček. B-]
Hlouběji jsem to nestudoval, ale co jsem si všimnul, tak vývojáři doplňků si dost stěžují, že nové API jim nedovoluje ani manipulovat s kontejnery, takže nejdou převést ani tak primitivní věci jako např. "Private Tab" či komplexnější "TabMixPlus".Nakonec to dopadne jako s Win10. Ti, co si rádi všechno nastavují k obrazu svému, tak budou nasraný a ti, co všemu jenom přikyvují a používají minimum kustomizací, tak budou jásat, jaká je to paráda.
Naprostý souhlas - mám rád, když si můžu věci přizpůsobit dle svých potřeb. Bohužel nynější trend je zcela opačný - vše se nesmyslně zjednodušuje, aby to pochopila i ta nejprimitivnější ovce, takže efektivita (a častokrát i ergonomie) práce padá na hubu a lidi, kteří by chtěli projevit nějakou kreativitu mají smůlu ...
A v čem konkrétně je problém u FireGestures? Používal jsem do včerejška taky, pak jsem ale updatnul FF na 57, ten mi nabídl alternativní plugin, který funguje minimálně stejně dobře. Takže nechápu, proč zrovna mouse gestures by měly být nějakým důvodem k nadávání na Quantum
Alternativy kvůli nevyřešeným bugům na některých platformách nefungují.
Nedokázal mi otevřít gestem domovskou stránku na mém počítači.
Či je rýchlejší ako Chrome/Edge a spotrebuje menej RAM je jedno. Pre mňa je najpodstatnejšie, že konečne sa spustí rýchlo a funguje rýchlo, už som rozmýšlal nad odchodom ku Chromu. Našťastie som to prečkal a konečne je FF tým čím má byť.
Je dobře že jste nepřešel, ten chrome je katastrofa, tolik ram to bere ale to mi tak nevadí spíše to že za 14dní co mám přeinstalovaný os a to čistě, tak ten chrome spadl už 30x a to je dost to ani Explorer na který nadávají tak ten mi tolik nepadal, dlouho načítá stránky atd. Prostě Jdu na ten Firefox Quantum.
Tak hlavně, že Vám ten browser při psaní tohoto příspěvku nespadl 😃
Tentokrát musím Mozillu pochválit nové Quantum je znatelně rychlejší (spotřebu RAM neřeším mám jí dost ale řekl bych že nějaká úspora tam přece jen je) Photon Design vypadá taky slušně a dokonce mi funguje většina doplňků (postupně se aktualizují) takže jen tak dál!
koukám, že čtenáři opět suplují práci redaktorů...
nejdulezitejsi jak budou fungovat doplnky jako napriklad blokovac a prekladac. nejaka ta pidisekunda proti konkurenci je nedulezita
To záleží na vývojářích jednotlivých doplňků... Ale většina nejpoužívanějších doplňků se postupně aktualizuje B-]
No a já si vypnul aktualizaci do té doby, než bude všechno co potřebuju funkční.Pro mě je to hlavně úprava vzhledu, protože už od verze 2 jsem to skoro nezměnil.O zákazu skriptů snad netřeba ani mluvit.
Tak dneska jsem zažil šok. Přesto, že jsem aktualizaci zakázal, tak proběhla.Dvě hodiny jsem se snažil něco s tím udělat, ale nešlo to. Nakonec jsem nainstaloval zpátky starou verzi a naštěstí funguje.Hlavní problémy u mě?1)Jen dvě lišty a nejde s nimi hnout.Já mám nahoře jednu lištu se základním ovládáním a Taby. Dole adresní řádek, vyhledávání a méně používané ikony.V nové verzi nejde dát lištu dolu a nejde přesunout k Tabům.2) Gesta a Domovská stránkaNávyk používat gesta na základní používání prohlížeče je neuvěřitelný, vždycky mě zarazí, že jinde to není. A já mám vlastní HomePage na svém počítači, gesto šipka dolu a jsem tam. Tohle jsem jiný plugin na gesta nedokázal přinutit. A já to přitom používám neustále.Uršitě bych našel další zásadní věci, ale k těm jsem se po 2 hodinách ani nedostal.Zkrátka, já jsem si ovládání prohlížeče tak vyladil, že prakticky be pohyby dokážu přejít z jednoho webu na jiný (z tak 60 vybraných) během půl sekundy. A nemíním na tom nic měnit.V novém FF to zřejmě zatím nejde. Doufám, že to dobří lidé nějak vymyslí, ale zatím si tak 3-6 měsíců počkám. Posledně to bylo u nějaké verze 27, kdy jsem zůstal na staré verzi rok a půl.
No já doufám že si pospíší, z 19 doplňků které používám mi zůstaly čtyři 🙁
uBlock origin uz je aktualizovany uz vic nez pul roku
já s ním nemám dobré zkušenosti, pro některé stránky je potřeba vypnout, jinde neblokuje vše. na safari používám adguard v placené verzi a musím říct, že i tyhle weby jsou jako dětská prdelka
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.