Nový 602Pro PC Suite ve stylu Office XP

Diskuze čtenářů k článku

Vincent Vega  |  09. 12. 2002 07:38

zkousel jsem nedavno starsi versi 602-ky, protoze jsem myslel, ze to bude lip zobrazovat bilovsky dokumenty nez jeho vlastni prohlizece (xls a word wiever) a ze budu moct sem tam neco i zeditovat, ale zjistil jsem, ze jeto jeste horsi a hlavne gui je proste hrozny, parasacky velky tlacitka, vzdycky otviral dialog pro otvirani souboru v uchylnym verimu nahledu, atd... ja opice pouzivam jen na ctrl+C a ctrl+V, takhle asi moc lidi nepresatahnou, kdyz nabidnou to samy jen jeste hur zpracovany
nevim co to ty vyvojare posedlo, proc lezou MS nekam, ze stale vic programu pouziva ty hrozny XP ikony, to aby si clovek s vkusem sel pomalu shanet dejakou tu distribuci tucnaka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BazMyslik  |  08. 12. 2002 23:32

Mne osobne dost naprdlo to, ze PC Suite 2003 neumi zakladni standard format RTF. Tim to u mne prohral na 1000%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GeBu  |  08. 12. 2002 19:23

Mám také lepší zkušenosti s komptibilitou s ms u oo než u pc suite. V oo jsem měl zatím problém u jednoho souboru z wordu 97, kde byl obrázek a při otevření byl obrázek přes text, takže nešlo číst text - chvilku mi trvalo než jsem přišel na to co s tím, ale obávám se, že někteří moji přátelé by to asi nepřečetli. Myslím, že je to totéž co se popisuje v diskusích - problém hlaviček (text a obrázky). S hlavičkovými papíry jsem měl taky problém. Tabulky, které používám často, třeba bez rámečku na správné umístění textu do sloupců, se při převodu do wordu 97 a obráceně trochu změní (výška buňky). OO umí celkem obstojně načíst a editovat (trochu jiné ovládání) vzorce z ms editoru rovnic - což je bomba, protože mám celou řadu textů se vzorci. Možná jsem těch problému s oo měl více, ale teď si nevzpomínám. PC suite občas při pokusu načíst nějaký soubor zkolaboval a o vzorcích nemá ani páru. Nezkoušel jsem novou verzi pc suite.
Nevýhodou oo je, že ho rozumně nelze používat na strojích pomalejších než 200MHz. PC suite jsem zkoušel provozovat i na 486 66MHz se strašně malým hard diskem. Celkem to šlo až na to, že byl dost velký problém s rychlostí jakou reagovaly příkazy otevřít/uložit
OO mi vyhovuje i z toho důvodu, že obsahuje draw. Hledám kompletní kancelářskou sestavu pro několik distribuovaných počítačů, tak, abychom si mohli mezi sebou posílat dokumenty a ony zachovaly formátování a přitom jsme byli alespoň trochu kompatibilní se světem. To co vytvářejí moji spolupracovníci jsou jednoduché texty a tak jsem nastavil ukládání natvrdo do formátu doc (97), protože komunikují mimo skupinu a operace "uložit jako" v nějakém jiném formátu je zatím na ně moc. Já vytvářím složitější dokumenty (s tabulkami) a taky plakáty v draw a tak používám nativní formát a když to posílám ven, tak to převedu. V draw mi nejvíce vadí malá kvalita exportovaných obrázků a to, že nemohu celou skupinu včetně textů, proporcionálně zmenšovat/zvětšovat.
Kdysi jsem se učil corela, pak, protože jsem chtěl legalizovat, jsem používal zonera (koupené 2 verze) a teď testuju draw. Přechod je vždy těžký, protože některé funkce se používají jinak. Když děláte něco rychle, tak je to na zbláznění.
Hodně udělá školení. Já těm lidem rozumím. Jejich hlavní činností není učit se nové ovládání programu. Cituji "Víš, Jirko, já už se moc nechci učit tyto věci, já se chci víc a víc zabývat tím, jak to chodí mezi lidma." Nemůžeme po nich chtít, aby 20 min. bojovali s tím, jak nastavit tabulku. Je dobré, takovým negativním zkušenostem předcházet a alespoň v počátcích lidem pomoct. Jinak ten program "zabijeme".
Co takhle mít na počítači naistalované také viewery (word, excell, powerpoint) pro případ problémů s kompatibilitou - alespoň pro čtení a tisk? Jak je to s jejich kompatibilitou s wordem, excellem a powerpointem? Jak je to s licencí na ně?
Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  07. 12. 2002 12:12

Cau,
zrovna vcera jsem mel hadku se sefem... rikam mate tri moznosti
1. koupit licence na MSOFF
2. pouzivat OOff
3. dejte mi pisemne ze za to nemam zodpovednost.

Testovali jsme OOff me plne vyhovuje, ma par nedostatku, obcas blbe formatuje dokumenty z wordu a s excelem nektery odkazy nejdou a trochu blblo kdyz se chtelo vytisknout jen treti list z peti. No nicmene sekretarka mela problem s upravou tabulky, ze ji to trvalo dve hodiny... prisel jsem koukl jsem dvakrat klikl (levym a pak pravym) a bylo to podotykam ze jsem ten problem neresil nikdy pred tim, jen jsem se nad tim zamyslel jak to resit.

Problem je hlavne v lidech. Kazdej jen pise nic vic, prezentace tvorit v impressu no problem, ja osobne kdyz mi nekdo predvadi prezentaci se zvukama a animacema tak ho okamzite odsouvam do role nepouzitelnyho dodavatele, protoze to povazuju za kyc.

Doufam ze vyhraje rozum a bude se u nas pouzivat OOff protoze mi prijde fakt dobrej a nektery drobny veci ktery nejsou tady a jsou v MSOFF resp. tady jsou JINAK!!! tak si lidi uvedomte ze ten gejcuv produkt stoji 16kkc a na disku zabira 350MB a OOff stoji 0kc a na disku ma cca 100MB.

No nicmene jsem predtim zkousel Star Office a to byla pekelna sracka...

Jo jeste k formatovani, kdyby se lidi naucili pouzivat standardni format, napr RTF tak maj po problemech. Jasne ze mozna budoucnost je v XML ale bohuzel pracovat se musi uz ted

D.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slesik  |  07. 12. 2002 18:27

Souhlas.

OOff a 602 aspol. sou IMHO přímo dělaný pro nasazení doma a v menších firmách. Pro nasazení ve větších projektech a firmách se složitější strukturou je nasazení MS Of. opodstatněné, obsahuje spousty nástrojů pro práci ve skupinách aspol. a dobře se dálkově spravuje. A ty firmy si za to rádi zaplatí.

Prostě- Doma: O,- Kč v malym kanclu: do 2500,- Kč a zbytek MS. Dnešní OO verze jsou opravdu dobrý, a bude se to jen zlepšovat. Jen se mi nelíbí, že první nabíhání OO je pomalejší než MSOf, ale pak už je to OK

A formátování? Většina *.doc a *.xls jde číst v pohodě, když to chci pintlich, tak požádám ať mi to pošlou v "pořádnym" formátu a je klid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Srsen  |  08. 12. 2002 18:26

... a nebo si to prohlidnu ve Word/Excel vieweru primo od MS, ktery je zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  08. 12. 2002 19:04

To ale pouze v pripade, ze pouzivam OS, pod kterym dane prohlizece bezi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedRicK  |  08. 12. 2002 19:06

...a ktory nevie v Exceli pozriet taku malickost ako zgrupovanie (tie +ka na lavom okraji)...

RRK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  10. 12. 2002 13:54

Dane, chtel jsem ti jen rici, ze nejsi dle zakona zodpovedny za sw ktery pouzivaji jini uzivatele. (Coz je logicke, nemuzes prece stat porad kazdymu za zadkem) Kazdy uzivatel je zodpovedny za "sve" PC, pokud tento uzivatel neni jasny, tak je to jednatel firmy. Nikdo te nemuze obvinovat ze nejakej Franta ve skladu tam hraje hry. Odpovidas za sve PC a ano, je problem ze i tam muzes mit nelegalne treba ten Word. Takze to muzes leda sabotovat tim OOff, nebo ukecat sefa na jednu licenci kterou si das na sve pc. Lituju vsech sekretarek ktere tomu vubec nerozumi a ktere netusi ze muzou mit sw nelegalni. Bohuzel neznalost zakona opet hloupe neomlouva... Takze sef ti to nemusi podepisovat - tu zodpovednost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  06. 12. 2002 20:05

No Ja nevim pouzival jsem zatim jen 602 a tak nevim esi ostatni jsou v cestine ale jelikoz tenhle software pouzivaji lide jako moje matka a otec myslim ze plna lokalizace a ne jen preklad z nejakyho slovniku je velkej plus. Cau

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lední brtník  |  06. 12. 2002 15:46

mě u 602cosi se.. jedna věc - zacházení s obrázky.
když si dělám obal na cd, někdy to skládám z více obrázků a použiju na to tabulku, do ní obrazy... přestože jako zdroj vložím obrázek ve 256barvách, uložený dokument měl víc jak 2MB (ani nepřenosné na disketě). ve wordu má tato věc kolem 300kB.
importních formátů pro obrázky ještě míň než word, vektorová grafika žádná. tím jsem s 602cosi skončil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
3p  |  09. 12. 2002 11:17

JA mam ale pocit, ze nova verze 602neco uz umoznuje obrazky pakovat, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  06. 12. 2002 15:28

Mě na OpenOffice štve pomalé nabíhání - otvírání - AthlonXP 1800+. Než prostě to okno naskočí tak to trvá. Bohužel jsem zjistit že i nová verze PC Suite naskakuje o vteřinku-dvě pomaleji. Jinak mě PC Suite zcela stačí na moje psaní.

U OpenOffice mě mrzí občas nekompatibilní zobrazení *.pps - přitom Microsoft PPS Viewer verze 97 zvládl zaím vše

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  06. 12. 2002 19:05

Řekl bych že u OO 1.0.1 (mám cz)  se to otvírání oken dost zrychlilo. Taky mě to u 1.0 štvalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  06. 12. 2002 19:54

aha..já taky 1.0.1 CZ..hmm ještě že jsem neviděl 1.0.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  06. 12. 2002 22:26

Tak to už může být jedině tím AMD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luk  |  07. 12. 2002 16:56

No teda nevim,ale myslim si že otvírání OO je opravdu dost pomalý. Používal jsem předchozí verzi PC Suite a bylo to oničem. Instalnul jsem OO a jakž takž dobrý, ale ta pomalost je i 1.0.1. zdrcující, a navíc i OO mi kolabuje pokud mám otevřít *.doc či *.xls z iNetu. Ted co jsem instalnul nový PC Suite tak tyto soubory jdou otevřít v pohodě. Mno a taky jsem zkusil otevřít cenik.xls, který obsahuje cca 4000 (čtyřitisíce) položek : OO - smůla, CPU (Athlon XP 1800+) na 100% a OO končí. Chybová hláška a pád. Zkusil jsem ten samý soubor v Tab602 - otevřeno během chvilky, sice trochu problém s fonty, ale jinak v pohodě. Takže moje volba je jasná - nový PC Suite.

Luk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Ježek  |  09. 12. 2002 09:20

Mně OO relativně pomalu startuje, ale jinak okna otevírá velmi svižně i na pracovním Athlonu 500MHz a 128MB SDRAM... Mandrake 9.0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  06. 12. 2002 15:20

Tak jsem nainstaloval a me prekvapeni bylo, ze 602 nepracuje s fonty Type 1. Zajimave je, ze ale bere OpenType. Myslim, ze to neni moc dobre a povazuji to za dost velky nedostatek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edke  |  06. 12. 2002 13:55

MS Office som asi pred rokom zlikvidoval, nainstaloval som OpenOffice a musim povedat, ze vyborny balik. Jedina vada zatial, ze nie je lokalizovany, mne to ale nevadi. Odporucil som ho uz vela ludom, vacsina by aj presla, odradila zatial anglictina. Ale to sa vyriesi dufam.

Teda som skusil tento Suite, prva vec bola samozrejme kompatibilita. Skusil som export z OO do MS, co v MS Office 2000 vyzera paradne. V PC Suite to bol otras. Ako doc, tak aj xls. Teda dalsia studia features a ovladania je uplne zbytocna, zlyhalo hned prve dolezite kriterium.

Uninstal. A pre tych, ktorym nevadi english a maju zaujem zbavit sa nelegalneho softu, odporucam www.openoffice.org.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bender  |  06. 12. 2002 14:10

> Jedina vada zatial, ze nie je lokalizovany, mne to ale nevadi.

ale uz je lokalizovany :)

ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/local/openoffice-cz/1.0.1/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 12. 2002 14:14

nojo, rychlejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 12. 2002 14:13

Tady je to prece cesky a slovensky (Linux a Win):
http://oo-cs.sourceforge.net/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  06. 12. 2002 14:18

Zkuste ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/local/openoffice-cz/1.0.1/ Najdete tam ceskou i slovenskou verzi OpenOffice pro Windows a Linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  06. 12. 2002 14:19

Jinak lokalizacni projekt ma homepage http://oo-cs.sourceforge.net/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  06. 12. 2002 14:19

Pozde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edke  |  06. 12. 2002 14:30

Chlapi, parada. To som nevedel, na www.openoffice.org o lokalizacii cs, sk nie je zmienka. Parada. A pome sirit OO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlado  |  06. 12. 2002 12:05

Lenze pokial je v Open Office 99% kompatibilita s doc a xls, v pripade PC Suite sa o tom ani zdaleka povedat neda. I ked to oni tvrdia (S602ka).

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
romo  |  06. 12. 2002 19:55

Ako sa to vezme, ja mám opačné skúsenosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Průša  |  06. 12. 2002 10:16

Tak jsem si zrovna stáhnul, nainstaloval a otestoval. Máme dokumenty z Wordu včetně hlaviček a interních odkazů.
Předchozí verze 602office to zvrtala, tahle nová rovnou zbuchne...
OpenOffice větších problémů...
Takže zase odinstalováno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Průša  |  06. 12. 2002 10:17

Oprava:

OpenOffice bez větších problémů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  09. 12. 2002 09:09

Nápodobně. Totální nekompatibilita rozvržení stránky, velikosti textů a tvarů písmen, jen necelých 17000 řádků takže zbytek už není vidět. Pro toho kdo těch řádků potřebuje víc naprosto nepoužitelné. Odinstalováno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  06. 12. 2002 09:57

Zatímco se mezi sebou mlátí Microsoft Office se StarOffice a OpenOffice, český Software602 se dál k klidu směje a vylepšuje si svůj PC Suite.

To ma fakt pobavilo . Je dobre si hned zrana precvicit branicu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cejvik  |  06. 12. 2002 07:36

Skoda ze PC suite nejde pod Linuxem. Myslim ze je zbytecne se drat na desktop, kdyz nemam zajistenu 100% kompatibilitu s nejrozsirenejsim. Davam velkou nadeji XML.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aiboman  |  06. 12. 2002 09:15

to je fakt, to musi ten program byt napsany dost prasacky aby nesel prenest na Linux. U normalniho programu, ktery ma oddeleny gui od funkcionality by to nemel byt problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  06. 12. 2002 09:55

Si fakt optimista... Oddelit textovy procesor ( schvalne nepisem word :) od GUI??? Uz si take nieco videl???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chytrak  |  06. 12. 2002 12:08

OpenOffice.org? Abiword?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  06. 12. 2002 17:58

ViM, TeX ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  06. 12. 2002 09:20

Je to skoda akorat tak pro producenta daneho produktu. V dobe, kdy byl hlad po kancelarskem baliku na Unixech, delali Suite jenom pro Windows. Od te doby se ledy pohnuly a mame OpenOffice, prip. StarOffice a dalsi. Komunita OpenOffice se rozrusta mimo jine i o mnohe uzivatele na platforme Windows. Ted uz jim moc sanci nedavam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  06. 12. 2002 09:25

Aby bylo jasno, myslim tim lidi od 602. Leda ze by zase dostali financni injekci od statni spravy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
romo  |  06. 12. 2002 09:50

tiež si myslím, že budú mať veľmi ťažkú pozíciu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Kvasnica  |  06. 12. 2002 14:05

Názor:

Někde jsem zaslechl, že státní správa bude brzy přecházet na xml.

T602 xml umí....

Žeby lidé z 602ky zalobovali a vnutili státu licence?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dali  |  08. 12. 2002 06:19

Tak jsem si zaregistroval PCSuite a zijistil, ze neni tak uplne zadara (tedy jak kde). Sice je oproti MSOff nekolikanasobne levnejsi, ale asi opravdu S602 lobovala ve vlade. Na potvrzeni registracec mi totiz prisel mail, kde mimo jine bylo toto: < rozpoctovych, prispevkovych a statnich organizaci: Tento mail neni nabyvacim dokladem o opravnenem uzivani licence podle vladniho usneseni c.624/01! Pouziti PC SUITE bez nabyvaciho dokladu je nelegalni.>>  a vystaveni nabyvaciho dokladu (i po registraci zdarma) stoji cca 1000 Kc na kazdy PC. Takze pokud statni sprava prejde plne na PCSuite, tak to asi taky nebudou male penize

Dali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dali  |  08. 12. 2002 06:25

Sorry, nejak mi to prehodilo sledoslov. V tom mailu to bylo takto:
"Sdeleni pro subjekty statni, verejne spravy, a dale rozpoctovych, prispevkovych a statnich organizaci:
Tento mail neni nabyvacim dokladem o opravnenem uzivani licence
podle vladniho usneseni c.624/01! Pouziti PC SUITE bez
nabyvaciho dokladu je nelegalni."

Dali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  08. 12. 2002 09:59

Sakra, lidi, zavirejte za sebou ty tagy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  08. 12. 2002 09:59

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  08. 12. 2002 10:01

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buko  |  14. 12. 2002 22:02

Hahaha, skusam uzariet ten strong: .

Tento riadok by uz mal byt OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buko  |  14. 12. 2002 22:06

Kua, ono to nestaci uzavriet, treba zrejme otvorit aj uzavriet:

Tento riadok je BOLD

a tento uz snad NORMALNE ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buko  |  14. 12. 2002 22:09

Posledny pokus o zobak lomeno strong zobak:

nieco

Ak to nevyjde, vzdavam to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Connor  |  06. 12. 2002 15:10

Je na čase si uvědomit, že PC Suite není vlajková loď 602jky, ale pouze marketingový nástroj (a tak je tam i chápán). Peníze má přinést jejich elektronický obchod a ostatní produkty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  06. 12. 2002 01:07

Docela by mě zajímalo, jaké jsou detailnější zkušenosti s kompatibilitou. Zatím výrazně vyhrával OpenOffice nad předcházející verzí 602 Office.

Zajímavé by bylo nejen čtení formátu Office 95, 97, 2000, XP (všechny se více nebo méně liší) ale i ukládání do těchto formátů a opětovné otevření v jednotlivých verzích MS Office a MS Word, Excel a Powerpoint vieweru. On tedy není kompatibilní MS Office ani sámi mezi sebou.

A vůbec zajímavý by byl test, porovnávající 602 Office s OpenOffice - hlavně co se týče skutečného jádra funkcí, jako je bohužel stále nutná kompatibilita s .doc, .rtf a .html soubory používanými MS Office (oběma směry), vytváření webových stránek a pdf dokumentů, tisk a propracovanost funkcí, které člověk používá nejčastěji, nebo které mu můžou zkomplikovat život (substituce fontů, import/export textu a obrázků). Rozhodně tedy ne test s dlouhými tabulkai funkcí, které stejně 99% uživatelů nikdy nevyužije. Stejně by bylo sestavení takového testu dost náročné, i kdyý vysoce užitečné.

Zajímavé by bylo i porovnání velikosti .doc a .rtf souborů, a také porovnání velikosti, kvality a čistoty (korektnosti) generovaného HTML pro web.

Zobrazuje nový 602 Office seznam atributů, které se mu nepodařilo zkonvertovat jedním nebo druhým směrem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paulus  |  06. 12. 2002 08:55

Skutocne trefny prispevok. Kompatibilite medzi Officom, PC suitom a StarOfficom (resp. teraz OpenOfficom) sa venujem sporadicky asi 1,5 roka a tiez som dospel k nazoru, ze StarOffice, v sucasnosti Open je na tom, co sa tyka kompatibility suborov (ich zobrazenia a konverzie) lepsie ako PC suite. A to nehovorim problemoch makier v zlozitejsich excelacky suboroch. Takze moj nazor je velmi podobny - je potrebne odladovat kompatibilitu s MS officeom, pokial chceme aby ludia neboli nuteni kupovat za drahe peniaze MS Office.   Inac co sa tyka tej kompati(de)bility medzi jednotlivymi verziami MS Office je niekedy na infarkt. A este jedna vec ma rozculuje (ako stareho uzivatela Office tusim od verzie 4.2) - a to, ze je s kazdou novou verziou stale viac tzv. prednastavenych veci, ktore je niekedy problem vypnut... Strasne do zdrzuje. No ale co, ked je to vyvijane pre amikov .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Turicik Milos  |  06. 12. 2002 09:41

Skusil som zaviest oboje T602 aj OpenOffice. T602 vcelku v pohode, najvacsi problem bol s hlavickovym tlacivom (format .doc), kde sa hlavicka a miesto pre adresu zkomolili. co by vyriesilo asi len prerobenie vzoru. Ostatne vcelku O.K. Velkym prekvapenm pre mna bol tab602, ktory po drobnych upravach vedel korektne pouzivat zlozite .xls subory. Velkou nevyhodou bola nemoznost pouzivat makra. OpenOffice to same. Text - nepouzitelny hlavickovy papier, .xls - sice obsahuje makra, ale nevie pouzit z MS off. Ked som ich chcel opravit, nenasiel som nic o syntaxi  v napovedi (slovenska verzia). Naviac slovenska verzia OpenOffice mala viacero chyb a jedna pre mna velmi zavazna bolo nemoznost otvarat .doc a .xls zo zdielanych diskov. U t602 som zaznamenal pomaly chod niektorych funkcii (rolovanie obrazu ...). Samostatna kategoria "nekompatibility" je u samotnych uzivatelov. Toto su skusenosti zo zavedenia T602 a OpenOffice asi za obdobie 3 tyzdnov. Najvacsi efekt zavedenia alternativy MS OFF vidim pri zavedeni hned na zaciatku, kedy sa vsetky formulare, vzory vytvaraju a skusenosti ziskavaju. Ak je niekde zavedeny MS OFF pri pripadnej zmene na inu platformu je to tazke hlavne pre spravcu.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gris  |  06. 12. 2002 10:00

Súhlasím s tým, že najväčším problémom je to pre správcu. Ja sa snažím vyrovnať náš deficit cca 6tich licencií tým, že som na nové počítače začal nasadzovať OpenOffice a pred tým som dokonca zakúpil 4xPlusPack na 602jku. Nechcite vedieť čo som musel počúvať od kolegov-kolegíň. Ako oni s tým pracovať nebudú, že to nefunguje tak ako má (s tým mali niekedy žiaľ prvdu). Open Office je podľa mňa celkom OK, ale frflanie stále trvá... Navyše všetci na mňa hľadia ako na blázna, prečo jednoducho nepokračuje v inštalácii: "Čo už nemáš inštalačky Office? Ved moj syn ich doma má, donesiem Ti ich...".

A úplne najväčšia radosť je, keď Vám na svojich poradách na mňa žalujú za to vedeniu, že im nechcem výjsť v ústrety. No proste rapsódia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonín Fabičovič  |  06. 12. 2002 17:06

Jojo... tak takhle přesně to funguje i u nás. Ale největší fór je v tom, že ty MS Office doopravdy využije tak 5 lidí z 50, pro ostatní to je jen nástroj na psaní dopisů/zápisů a nástroj pro tvorbu "stravenkových" tabulek...

Jediné co mě osobně trápí jsou ty zpropadené hlavičkové papíry s textem a obrázky zasahujícími do těla stránky..

XML rulez... :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor