Podnikání se řídí víceméně stejnými principy, ať žijete kde chcete a ať podnikáte jako IBM nebo máte malou firmičku. Nejde ani o to, co člověk dokázal, jako zda má dostatečnou, dlouholetou praxi. "Něco dokázat" - k tomu je potřeba hlavně kus štěstí; někdo ho má a ani nemusí být tak dobrý podnikatel, někdo ho nemá, dal se do obtížného oboru, který třeba proti očekávání klesá a podobně, a pak se mu nedaří tak dobře.
Ale pojďme k meritu věci - jsem rád, že jste ten termín "brutálně agresivní praktiky" sám použil. Za prvé jsou to postupy, o kterých čteme na Internetu z třetí až x-té ruky; o skutečné povaze konkurenčních bojů typu Microsoft vs Netscape nevíme přímo vůbec nic. Koncový uživatel (nepodnikatel) je v roli úplně běžného zákazníka - buď si jejich zboží koupí, pak jej používá, nebo nekoupí, koupí si jiné nebo žádné, taky dobře. Úplně stejně jako u jiného typu zboží nebo služeb.
Ovšem to hlavní se přesně a právě týká toho, zda člověk podniká nebo ne a jaké má zkušenosti. Většina firem dělá přesně to, co jim povolí zákon a konkurence, a jdou v tom tak daleko, jak je jim dovoleno dojít. Každý chce zničit svého konkurenta všemi prostředky, které má k dispozici; ne každému se to ovšem podaří takovým způsobem, jako Microsoftu, takže tam je to vidět. Podnikání není zrovna etická činnost; jsou firmy, které podnikají eticky a budiž jim čest a sláva, ale setkal jsem se v praxi sám s velkým množstvím firem, které se vás například při uzavírání smluv snažily vysloveně ošidit - vsunout do znění něco dříve nedohodnutého, čekat, zda si toho všimnete a podobně. A spousta firem smlouvy považuje za cár papíru a nedodržuje je - to u Microsoftu mám pocit, že své smlouvy uzavřené se svými zákazníky dodržuje. Prosím, všimněte si, že se tady nesnažím mentorovat, jak by se mělo podnikat a jak by bylo hezké podnikat - pouze udávám, že dle mé zkušenosti není Microsoft ve smyslu podnikatelské etiky ani horší, ani lepší než jiné firmy.