IMHO existuje mnohem více dobrých skupin než jsou ty, které jsou komerční hvězdy. Ale souhlasím - je tu mnoho (možná většina ) lidí, kteří si koupí to, co je jim cpáno na Nově a spol. jako hit. Nakonec proč ne? Ale NESMÍ to být JEDINÁ cesta. Musí zde existovat ona alternativa přímého prodeje autorem a nebo i toho, že autor umožní poslouchat svoji hudbu komukoli zadarmo (což mimochodem současný český autorský zákon znemožňuje ) a nebo ... . A z celého SDMI mám pocit, že jde především o udržení kontroly nad "svým" trhem a ne o práva umělců.
Pár zajímavých odkazů:
http://www.wired.com/news/culture/0,1284,33978,00.html
http://www.mp3.com/
K tomu marketingu - Internet výrazným způsobem zjednodušuje oslovení zákazníka a problematizuje nabídku postavenou v převážné míře na marketingu. Proto si např. program na PalmPilot koupím na americkém webu a ne o 30% procent drážší od překupníků v Čechách. Nebo pokud chci kupovat něco do počítače, tak není nic jednoduššího, než prohledat newsy a web na špatné zkušenosti a hned mám reálnější obraz o produktu, než ten, který se mi snaží naservírovat marketing výrobce.
Ještě jeden nápad - CDčka si kupují především teenageři a ti IMHO budou výrazně ochotnější prolézat web než průměrná populace.