Podle mě za to může tento efekt: (měl bych ho nějak pojmenovat a napsat o něm wiki článek): Jakmile vznikne nějaká služba/produkt, tak se postupem času kvalita zvyšuje, postupně se vychytávají chyby a podobně, hledí se na vstupy od inženýrů/technických lidí. Jenže v určitém momentu se už dosáne "dokonalosti" . Zároveň se daná služba/firma rozroste do molochu, kde je spousta managerů, co potřebují vykazovat nějakou činnost. Jenže co s tím produktem? Musí se pořád inovovat, nejde říct "tohle je super, takhle to necháme na dalších 5let". No a tak se vymýšlí kraviny, zbytečnosti, UI se naopak zhoršuje (protože už v předchozích verzích bylo dotaženo k dokonalosti). Tohoto efektu jsem si všimnul snad všude - Gmail, tady mapy, email od microsoftu, UI v Adobe (photoshop, premiere), UI Facebooku.... konec konců i ty Windows....