Aleš Koutný
20. 4. 2001 • 18:51

Až získá ebanka záštitu nějakýho silnýho partnera, tak tam uložim všechny svý peníze (myslim i nějaký větší úspory), protože tak fantastický možnosti, jaký tenhle způsob vedení účtu poskytuje, nemá nikdo další. Podle mne mají náskok minimálně 4 roky i teď. Mám zkušenosti se třemi dalšími bankami a to se nedá rozumně srovnávat - super účet, super lidi - funguje to skoro pořád - nechápu, proč už nemaji desetinásobně víc lidí.
Ať žije ebanka !!!

bla
20. 4. 2001 • 18:51

Považuji za blábol tvrdit, že "nezáleží na tom, že velké banky neunesou nesmyslně nízké poplatky, ale že malá privátní Expandia by měla mít ještě nižší?"!!!
Lidi zapomeňte na socík, prostě za kvalitní služby rád zaplatím víc, nebo rád dál trpím ve spořce, moravii apod.
A pokud vím, tak Expandia nikdy nechtěla mít statisíce klientů. Od začátku říká, že potřebuje tak 50000 těch, kteří její služby umí ocenit.
Prostě tady zbytečne nadáváte na poměry.
Bla

Jiří Hlavenka
20. 4. 2001 • 18:51

Ceny za vedení účtu - samozřejmě že částky 150-200 Kč nejsou z hlediska světové úrovně vůbec vysoké, ale naopak z pohledu běžné výše vkladů (tj. úroků) a taky české mzdy jsou odrazující. V momentě, kdy činí úroky méně než poplatky, to je psychologicky velice nepříjemné, odrazuje to od používání služeb banky.
Nejde o to, jestli je expandia malá a privátní, ale o to, že elektronizace a Internet podstatně snižuje náklady bank na transakce a vedení účtu, až na úroveň haléřů. Pokud se vše dělalo přes překážky ve velkých budovách s ostrahou a tunama úřednic, těžko jsme mohli před výší těchto cen namítat. V momentě, kdy tyto věci děláte de facto sami (sami se obsloužíte přes web), je to úplně jiná káva.
Stejně tak je úplně humorné tvrdit, že Expandia "nechce mít statisíce klientů"; banka nežije z toho, že ji někdo za její služby ocení teplým slovem, ale z množství poplatků. A právě JENOM díky většímu množství klientů se EB může dostat do zisku, neboť její fixní náklady jsou de facto stejné či velmi blízké při deseti, dvaceti, padesáti či stu tisíci klientů - pořád je to jeden server (zjednodušuju). EB je zatím ve ztrátě právě proto, že má málo klientů, jejichž příjmy (poplatky, vedení účtu, míra vkladů) nevyváží výdaje banky.

to@nestojízato
20. 4. 2001 • 18:51

Ale pane hvelko,
vy moc rád polemizujete a máte názor na vše na světě. Potiž je, že nejste bankéř, ale člověk od pera. Jak mám tedy brát vážně vaše "selské rozumy" typu "jenom díky většímu množství klientů se EB může dostat do zisku". Jak můžete vědět, při kolika klientech se EB uživí? Co když jí stačí méně dobře platících lidí, jen potřebuje více času ? Znáte snad náklady a výnosy banky, znáte dlouhodobou strategii? Já ne, já bych si tedy to, co píšete, psát nedovolil. U bank je každé veřejné posuzování vždy choulostivou věcí - řekl bych, ze když vaše články někdo z expandie čte, tak musí být asi dost naštvaný.
Nemocí pisálků v této zemi je, že chtějí za každou cenu blábolit absolutně o čemkoli. Bohužel často bez toho, aby si dali práci o věci něco důkladně zjišťovat. A to, že mohou někoho náhodou poškodit - to už je jen "vedlejší efekt" - hlavně když je splněno. Nemám pocit, že by jste si něco o eb zjišťoval. To, jak píšete, je spíše jakési osvícené mudrování. Tedy styl, který velice nesnáším. Možná na vás můj vzkaz dýchá rozčilením a je to tak. Ne, nejsem z expandie. Ale sám mám s podobnými novinářskými "metodami" zkušenost z jiné instituce, kde rádoby kamarádští novináři naší firmě tak dlouho "pomáhali", až podryli její důvěru natolik, že se toto významnou měrou podílelo na jejím neslavném konci. Z vašeho článku o eb mám podobný pocit a rozčílil mě proto velmi. Vždyť vaším posláním by mělo být tento jedinečný bankovní ústav u nás spíše všema deseti podporovat, sám jste na internetu známou figurkou, což vám tak dává slušnou autoritu.
Banku používám, žádný nadprůměrný přijem nemám a přitom mi úroveň poplatků nějak zásadně nevadí. V práci mám internet, takže jsem velice spokojen. Ano, je to dražší než odporné sporožiro. Toť vše. Avsak je to 100 x lepší. Cena tím pádem není nijak přemrštěná. Přes dvě stovky mě při tomto srovnání ani trochu nemrzí. Jde o vyjádření ceny času a komfortu a kdo to nechápe, ten ať se plahočí po pobočkách jiných bank. Až v těchto krajích bude nějaká banka nabízet levněji obdobné služby ve stejné nebo dokonce lepší kvalitě, pak se zamyslím, ale teď - co vlastně kritizujete?

Zdravím vás a přeji lepší pero.

Jiří Hlavenka
20. 4. 2001 • 18:51

Milý pane Tonestojízato,
kromě toho, že se vám poměrně zdatně nepodařilo trefit do mého jména, jste neuvedl ani svoje - takže tradičně anonym a v duchu anonymu - napadání a urážení (figurka, pisálek, "selské rozumy").
Ale k jádru věci: kupodivu mám skutečně dost informací na to, abych si za tím, co jsem napsal, stál - a mohu leccos dokladovat.
Mimochodem EB sama, například v přednáškách svých vrcholových manažerů, uvádí svůj plán a vývoj: 100 000 aktivních klientů v roce 2003 (ředitel banky Jan Kala, konference Internet99, letos v Bratislavě).
Podstatná čísla o fungování Expandia Banky (zatím výrazná, ale s rostoucím počtem klientů stále se zmenšující PROVOZNÍ ztráta) jsou také veřejně známá.
To, že lidé jako vy nebo já máme v EB účet a aktivně jej využíváme, a že nám nevadí výše poplatků, nemá nic společného s tím, že velkému počtu dalších lidí TOTO VADÍ a dokonce jako zásadní překážka k zřízení a provozování účtu. A stejně tak platí, že tito lidé si neumějí dobře spočítat hodnotu svého času - je to prostě jen konstatování skutečnosti.

Tolik k podstatnému z vašeho příspěvku. Zbytek je bohužel, s prominutím, jen prázdná sláma.

Mike
20. 4. 2001 • 18:51

Ja sam jsem si zridil ucet v EB, ale jenom proto, ze jinak mi EB nechtela vyhru z eCity vyplatit. Zatim tam mam ulozenou jen svoji vyhru a zadne dalsi penize tam neposilam. Az finance vycerpam, necham ucet zase zrusit. Ono platit mesicne 160,-Kc za vedeni uctu je opravdu prehnane. Ostatni poplatky bych celkem snesl, ale tenhle tedy rozhodne ne. Vzdyt napr. ve Sporitelne platim za vedeni uctu 90,-Kc ROCNE! (coz je necelych pet procent)

fly
20. 4. 2001 • 18:51

Myslim, ze kdyby byly v EB poplatky a uroky na urovni beznych bank, lide by si cestu do EB nasli. Spousta lidi potrebuje mesicne zaplatit do 10 prikazu k uhrade, mit prehled o aktualnim stavu uctu a sem tam vybrat nejakou hotovost. A na prepazkach je prece nemusi nikdo obsluhovat. Mozna pro banku neni zajimy klient s pravidelnym zustatkem cca 10000-30000 korun, ale takovych je dost a v jednote je sila,... Jenomze uroky by mi mely vydelat aspon na poplatky aniz bych musel mit na konte milion.

Petr Souček
20. 4. 2001 • 18:51

Pan Peterka na http://www.novinky.cz/Index/Internet/2801.html pise, ze na vsechny operace bude platit standardni cenik EB, tak nevim. Me tedy jeste zadna obalka s informacemi neprisla a na http://www.eman.cz/ zcela v tradici eCity nejsou vubec zadne informace. Ovsem pretrpel jsem nekolik minut cekani na 0800110120 a ziskal jsem informaci, ze na http://www.ebanka.cz/ecity_uct.htm je kompletni cenik. A skutecne - prikaz k uhdrade stoji 7 nebo 11 Kc, to je tedy nejdrazsi, co jsem kdy videl. A limit na platby 2000Kc mesicne, taky nic moc.
Spis by me zajimalo, jestli se bude eCity ucet vic podobat normalnimu EB uctu, tj. pomerne dobre sluzby, nebo eCity, tj. chaos.

Určitě si přečtěte

Články odjinud