Nové datové tarify T-Mobile: Příjemné zlepšení, paušál ale chybí

Diskuze čtenářů k článku

tonda  |  01. 05. 2003 20:26

Ahoj, taky jsem si poridil eurotel za pausal, jsem zvedavy na fakturu .

     Máte někdo představu o počtu zákazníků Eurotelu? Viděl jsem jen nějakou tiskovku, kdy bylo uvedeno, že počet zákazníků se zvedl o desítky procent (nepochopil jsem, kolik to je, desítky procent z nuly). A datový provoz že se zvedl 8x. To je dost slušný výsledek za první měsíc.

     Ptám se proto, jestli to může z principu síť nějakého operátora vydržet. Pro polovinu lidí v Čechách (a na Moravě) je to první dostupný paušál na internet a počet zákazníků může snadno vylézt na desetitisíce. Takových, co stáhnou 1.2GB jako tady někdo v diskuzi, nebo jiných, co budou dva tři dny testovat přenosovou rychlost bude nezanedbatelné množství. Kolik teoreticky volných kanálů pro GPRS může mít takový ET? Stovky tisíc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  02. 05. 2003 15:09

Tem stovkam tisic by se dalo verit. Bude to nasobek poctu BTS na celem uzemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  30. 04. 2003 21:56

Opravdu verite tomu, ze az Eurotel nalaka nejake zakazniky, tak to zase nezmeni? Ja ne. Vsichni tri operatori tvori v podstate statem garantovany monopol a jsou v tesnem kontaktu. Mimochodem, podivejte se na stranky T-Mobile pro USA. Tamni pausaly pro volani mne opravdu n.....y. Nechteli byste za par korun volat z T-Mobile na T-Mobile zdarma a o vikendech take zdarma, a pritom mit jeste 600 volnych minut? Ja jo. Ti Americani jsou opravdu chudy narod. Ale my, my jsme za vodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  01. 05. 2003 00:36

 Věřím tomu že to Eurotel nezmění,protože cílem každé firmy není jenom přitáhnout zákazníky,ale hlavně udržet si je. Pokud by to změnil,tak ti zákazníci zase jednoduše odejdou,případně ten tarif Nonstop deaktivují a všechno snažení ET přijde vniveč. Je to uplně jednoduché,neb jak rychle by ET zákazníky nabyl,tak by je potom velice rychle pozbyl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  01. 05. 2003 13:55

Mozna ze se casem neco zmeni, ale dokud budou pro me podminky prijatelne a na trhu nebude lepsi nabidka, tak zustanu... Pro me je GPRS jen nouzovka, stale snim o pripojeni 512/128kbps bez limitu za cca 1000Kc. Verim, ze jednoho dne to bude realne i v CZ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  02. 05. 2003 15:08

Verim tomu, ze to nezmeni minimalne do konce roku. Jestli se da verit tomu, ze tim pripravuji zakazniky na pouzivani datovych sluzeb a postupne prechod na UMTS, ktere by chteli spustit uz pristi rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  30. 04. 2003 14:27

nezapomeňte na to, že GPRS Paegasu je více než dvakrát rychlejší díky lepšímu kódování (a tuším tam ještě používají ten program pro kompresi).
Takže rozhodně do konce července je podstatně levnější a rychlejší T-mobile, pak se uvidí. Jestli se neupisujete k žádné době, tak bych bral ten T-mobile.
Nezapomeňte také připočíst nejlevnější paušál, se kterým je to možné.
P.S.: aby nedošlo k mýlce - nejsem z T-mobile, používám MT jiného operátora

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vrabcak  |  30. 04. 2003 16:33

Program pro kompresi muzete pouzivat i u jinych operatoru a s tim CS3 a CS4 to neni take tak zhave, pokud nejste primo pod BTS. S tou cenou to neni take tak ruzove, krome tarifu musite pricist jeste aktivacni poplatek, na 3 mesice se to nevyplati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  01. 05. 2003 00:25

No,ono uplně 2x to není,ale rychlejší to je. Rychlost při CS2 na jeden timeslot je 13,78kbps a při CS4 to je 21,4kbps.  Ale na druhou stranu,při CS4 je spojení méně stabilní a chybovější než při CS2. Takže... A nejlevnější paušál se kterým je to možné použít je u Eurotelu Individual,protože v tom případě neplatíš paušál žádný,platíš měsíčně jen 1050Kč za Data Nonstop a toť vše,narozdíl od TM kde k tomu platíš paušál navíc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 04. 2003 13:00

Tak tomu říkám BOMBASTICKÁ nabídka. Eurotel GPRS mám 3 týdny,zatím stáhnuto 1,2GB a platit budu 1,050Kč,za to samé u T-Mobile bych platil více než 16,000Kč...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gyro  |  30. 04. 2003 15:08

Abys nebyl náhodou překvapenej. Pár lidem už přišel účet na 30-150 000-než začneš stahovat jako divej párkrát si na ET radši zavolej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  30. 04. 2003 15:43

Jo? Kterejm?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  01. 05. 2003 00:13

Pozdě,stahoval jsem jako divej a přišla mi faktura na 1200 Kč  Ne,ty stotisícové částky jsou samozřejmě nesmysl,pokud to někomu přišlo tak stačilo zavolat na ET a vše bylo v pořádku,jistě že to nikdo platit nemusí a ET pošle novou fakturu... Takže buď v klidu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nishkam  |  01. 05. 2003 10:25

tak pozor na nove levne mobily a jejich nastaveni. Vcera si zrovna kamarad koupil novy mobil dovezeny z Polska, kde mel prednastaveny polsky profil. A pak po nove aktivaci Eurotelu nekolik hodin wapoval... pres Polsko. Jeste ze mu zavolala rano operatorka, takze prisel pouze o 3000,- Kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Obyvatel  |  30. 04. 2003 12:57

Jedine tak se da oznacit tahle nabidka oproti Eurotelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gogo  |  30. 04. 2003 12:00

Oba velcí operátoři v ČR mají minimálně od zimy v síti pro GPRS dedikované timesloty na naprosté většině území.  Mechanismus přidělování timeslotů navíc je také u obou stejný - tj. voice má prioritu, nejedná-li se o dedikovaný timeslot.

Tvrzení o "vycpávkách" popřípadě o neodebírání "kanálů" je tedy nepodložený blábol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  30. 04. 2003 13:11

ano, a podle srovnání obou providerů ve stejných lokalitách (2 stejné notebooky a telefony vedle sebe) je na tom s kapacitou sítě Eurotel lépe. To nemluvím o víkendových výpadcích T-Mobile v síti, které call centrum řeší - "my nic hlášeno nemáme, zavolejte v pondělí, to tu bude specialista na hlasové služby"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DarkWeb  |  30. 04. 2003 13:13

(HS)CSD má taky přednost před GPRS timeslotem - s tím se dá základovka taky pěkně zaflákat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Datel  |  30. 04. 2003 10:45

takze vyhoda globalni skupiny se projevila v tom, ze proti pausalni nabidce ET nemuze nic postavit? To je slusny vysledek.. )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  30. 04. 2003 14:23

spise bych to videl na opatrnost TM, nebot jak je mi znamo ze spousty ohlasu, tak on ten tarif ET neni az tak uplne ruzovy, spolehlivost nic moc a rychlost slabsi nez TM, myslim ze nechteji riskovat pretizeni site a nasledne problemy, jake ma ET...Taktez je mozne, ze uvodni 3 mesicni akce NONSTOP za 734 prokazi ze si to sit TM muze dovolit a takovy pausal pak bude nastalo (asi za vic)

jinak p.Holcik je na velkm omylu, kdyz tvrdi ze TM nema preferenci hlasu pred GPRS a ET ano, to je skutecne nesmysl, staci se zamyslet nad prijmy z hlas.sluzeb a z GPRS...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  30. 04. 2003 16:11

Myslím, že než přetížení sítě, nechtějí riskovat ztráty zisku z nelimitivaného internetového připojení. Všichni mobilní operátoři jsou banda zlodějů hledící na svůj zisk a na zákazníky kašlou! V dnešní době kdy se uskutečňují milióny hovorů denně, při platbě za 1 minutu musí mít operátoři astronomické zisky a měli by se spíše snažit o zlevnění a zkvalitnění svých služeb, než se snažit pokračovat v okrádání zákazníků!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  30. 04. 2003 19:14

Kde se uskutecnuji miliony hovoru denne? Mel si spis namysli ze v CR se posilaji miliony SMSek denne, ne? Vzhledem k tomu ze co vim tak tam temer nikdo nema pausal na mobilu tak si vsichni trikrat rozmyslej nez nekam zavolaj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  30. 04. 2003 19:33

Pokud vím, tak mobilní telefony vlastní v České Republice několik miliónů lidí. Takže když každý zavolá jen jednou denně, a to jistě volají i víckrát, tak to jsou milióny hovorů. Zkus si spočítat kolik asi operátoři jen za jeden den získají při stávajících poplatcích za jednu minutu! Budou ti asi vstávat vlasy hrůzou nad tou obrovskou sumou! My zákazníci se pak můžeme jen divit nad drzostí těchto firem tvrdit, že na tom nevydělávají a nemohou tudíž zlepšit své služby. Minuta hovoru by ve skutečnosti, podle podkladů ze zahraničí, měla stát pouze 0,30 haléřů!!! Oni si ale ůčtují přes 3 koruny a ještě mají tu drzost nám tvrdit, jak jsou levní!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  30. 04. 2003 22:50

Pokdu je cela moje rodina nejak representativni tak vsichni delaj maximalne jeden, dva hovory za par dni, rozhodne ne minimalne jeden denne. A myslim si ze takovych je drtiva vetsina lidi co ma mobily. Me spis fascinuje ze nikdo v CR nema mobil na pausal, preci jen tak clovek nemusi pred kazdym hovorem premyslet kolik ho to bude stat (zvlast kdyz vsechny hovory po statech sou v pausalu a domaci area je pres ctyri staty).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  02. 05. 2003 15:01

Tak potom stavim proti tomu nasi rodinu kde se uskutecnuje tech hovoru denne i nekolik desitek. Kdyz to zprumerujeme ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  02. 05. 2003 14:59

To jen potvrzuje to, ze uz se nepocita po 1 kB ale po blocich. Proste zkasnout uzivatele za neco co neodebral. Stejne jako s celou prvni minutou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor