Nové Centrum na českém internetu

V noci na dnešek probíhá změna portálové dvojky českého internetu. Centrum.cz se převlékne do nového kabátku, získá nové funkce. Domácích stránek bude pět v jedné, návštěvníci využijí fotoalba, vytvoří si svůj Webík, nebo se připojí ze svého mobilu.

Nová domácí stránka serveru

Představitelé portálu Centrum na včerejší tiskové konferenci odtajnili připravované změny. Novinky se naživo objeví v noci na dnešek. Zpočátku se bude zobrazovat ještě stará domácí stránka, z níž však bude možno přepnout na novou. Ta bude do ostrého provozu nasazena společně se startem marketingové kampaně 4. října.

Nový vzhled Centrum.cz

Nově byla vytvořena struktura výchozí stránky. Ta získává strukturu 5 v 1, což má být největší změna vzhledu a funkčnosti v dosavadní historii portálu. Koncepce pěti stránek v jedné přináší větší prostor pro zobrazování informací. Každá ze stránek je potom reprezentována záložkou, která nabízí přímý přístup k tomu nejdůležitějšímu z jednotlivých témat. Pruh záložek najdeme na snímcích obrazovky těsně pod formulářem pro vyhledávání: přehled, komunikace, zpravodajství, volný čas a moje.

Do vyhledávání přibyly nové aplikace, mimo jiné jízdní řády. Proužek s rychlým přehledem zpráv se přesunul zprava do středu stránky. Uživatelům bude nabídnuta možnost personalizace jak v oblasti obsahu, tak i v grafické podobě, kde se zpočátku nabízí šestice různobarevných layoutů. Přihlášení uživatelé získají navíc například možnost zobrazení výpisu doručených zpráv přímo na titulní stránce portálu. Odtud je možné nakonfigurovat přihlašování i do řady jiných freemailů, návštěvníci tudíž nezůstanou vázáni na využívání e-mailové služby Centrum.

Domovská stránka Centra v černém

Prezentované novinky mají za cíl posunout Centrum na úroveň moderního webu. Využívá se technologie AJAX, která zajišťuje lepší uživatelskou přívětivost stránek především odsunutím potřeby znovu načítat celou stránku při změně jen části obsahu.

Fotoalba na Centru

Na moderní web patří i multimédia, která reprezentuje především multimediální zpravodajství serveru Aktuálně.cz, internetová rádia dostupná přímo z výchozí stránky Centra či možnost založení uživatelských fotoalb a jejich hodnocení. Social networking, reprezentovaný dnes především XChatem, bude podpořen novinkou nazvanou Můj Webík. To je interaktivní, uživateli editovatelná, grafická elektronická nástěnka. Centrum se tak pouští i do fenoménu Webu 2.0.

Jedna z mnoha možných podob elektronické nástěnky Můj Webík

Novinky pro mobily

Centrum se před nedávnem v podobě Supermap prodralo i do našich mobilních telefonů. Připravují se další novinky. Z mobilů bude dostupné vyhledávání Centra včetně porovnávání cen, vyhledávání firem či prohlížení televizních programů. Do blízké budoucnosti se chystají i další mobilní aplikace. Vše je v současnosti dostupné na adrese wap.centrum.cz, nový mobilní portál se připravuje na adrese mobilni.centrum.cz. Využití nových služeb vyžaduje stáhnout javovou aplikaci.

Bobík se vrací

Portál Centrum.cz za první pololetí ve srovnání s minulým rokem zvýšil tržby i počet uživatelů. Tržby vzrostly ke konci června meziročně o 58 % na 224 milionů korun, přičemž celý internetový trh rostl o přibližně 40 %. Server Aktuálně.cz si v současné době je schopen vydělat na svůj provoz, přičemž do roka by jeho příjmy měly pokrýt počáteční investice. Návštěvnost portálu se na konci června meziročně navýšila o 16 %, přičemž počet zobrazení dokonce o 68 %.

Novinky na Centru budou v příštích dnech představeny v počínající marketingové kampani. Centrum připravilo nové logo a připravuje i kompletní znovuuvedení značky. Firma nově definovala cílovou uživatelskou skupinu, kterou mají být mladí návštěvníci. Marketing nebude vyzdvihovat racionální benefity produktů, ale zaměří se na pouhé nalákání mladých uživatelů na web.

Hlavním nosným bodem nové kampaně bude celonárodně známý pejsek Bobík, kterého Centrum považuje za svůj nejcennější emocionální majetek. S reklamními spoty se setkáme především ve vysílání televize Nova. K dispozici bude více konců, které budou uživatelé moci objevovat i hodnotit přímo na stránkách Centra. Manažeři portálu očekávají vznik nové bobíkománie, která by za vložených třicet milionů korun měla přinést skokový nárůst návštěvnosti v řádu nízkých desítek procent (více než 10 % a méně než 50 %) během prvních dvou až tří měsíců. Koncem roku uvidíme, zda se investované prostředky zhodnotí.

Diskuze (53) Další článek: IDF 2006: Computer jako jediný z ČR přímo v San Franciscu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,