Nová zbraň marketérů: Umělá inteligence z traileru pozná, na jaké publikum film zapůsobí

Nová zbraň marketérů: Umělá inteligence z traileru pozná, na jaké publikum film zapůsobí

Marketing je věda a málokde má takový význam, jako v Hollywoodu. Tamní reklamní mágové potřebují co nepřesněji vědět, jaká témata přitáhnou jaké publikum, aby mohli kampaň co nejlépe zacílit. Výzkumníci ve studiu 20th Century Fox proto vytvořili algoritmus, který to dokáže poznat z traileru.

Zajímavé na technice je, že algoritmus dokáže budoucí publikum odhadnout čistě na základě vizuální informace, která se v traileru skrývá. Výzkumníci ho totiž vytrénovali na základě vztahu mezi stovkami trailerů a informacemi o následné návštěvnosti filmů.

Algoritmus tak dokáže například odhadnout, že když se v traileru objevují určité motivy a barvy, přitáhne to jinou demografickou skupinu lidí, než když se v něm objevují jiné motivy a barvy. To lze samozřejmě odhadnout i bez podobných technologií jen na základě zkušenosti, ale algoritmus pracuje s reálnými historickými daty a exaktně.

Studio Fox k tomu používá umělou inteligenci v cloudu TensorFlow poháněnou grafickými čipy NVIDIA Tesla P100, jak se společnost pochlubila na svém webu. Podle ní je to poprvé, co filmaři podobný systém použili. Potvrdila také, že účel algoritmu je čistě ke zlepšení marketingu filmů.

Důležitost filmových trailerů čím dál více roste. Hlavě v dnešní době, kdy kina musí zápasit se streamovacími službami, které sice nabízí premiérové filmy až o něco později, ale pohodlněji z domova a hlavně daleko levněji. I díky podobným technologiím tak tvůrci můžou získat přesnější informace, co do trailerů umístit, aby veřejnost do kina nalákali.

Diskuze (14) Další článek: Google se snaží zabránit nejhoršímu. Dva výřezy v displeji budou maximum

Témata článku: Umělá inteligence, Strojové učení, Hudba, filmy, seriály, Neuronová síť, TensorFlow, Vizuální informace, Podobný systém, Studio Fox, Inteligence, Streamovací služba, Přesná informace, Century Fox, Algoritmus, Hollywood, Podobná technologie, Film, Publikum, Marketér, Dnešní doba, Nová zbraň


Určitě si přečtěte

Externí SSD se může hodit. Je rychlé, malé zvenku, velké uvnitř a cena už se snese

Externí SSD se může hodit. Je rychlé, malé zvenku, velké uvnitř a cena už se snese

** Vyzkoušeli jsme rychlé externí SSD Samsung T5 ** Externí SSD je lepší než flešky i velké plotnové disky, většímu rozšíření doposud bránila především cena ** Samsung T5 zvládne i chytré šifrování a připojení k mobilu

David Polesný | 27

Američtí mariňáci si tisknou kasárna z betonu na 3D tiskárně

Američtí mariňáci si tisknou kasárna z betonu na 3D tiskárně

** Americká námořní pěchota nedávno představila 3D tištěná kasárna pro vojáky ** Ty jim tiskne velká 3D tiskárna na beton ** Výsledkem je solidní obytný prostor, který je slušně chráněný před nepřátelskou palbou

Stanislav Mihulka | 18

PortraitPro: Vyzkoušeli jsme program, který prý udělá z každé „žáby“ krasavici

PortraitPro: Vyzkoušeli jsme program, který prý udělá z každé „žáby“ krasavici

** V digitálním světě nemůžete věřit všemu ** Nová generace 3D fotoeditorů zvládne divy ** Vyzkoušeli jsme PortraitPro, který vám změní i kontaktní čočky

Jakub Čížek | 10


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku