Nová zbraň marketérů: Umělá inteligence z traileru pozná, na jaké publikum film zapůsobí

Nová zbraň marketérů: Umělá inteligence z traileru pozná, na jaké publikum film zapůsobí

Marketing je věda a málokde má takový význam, jako v Hollywoodu. Tamní reklamní mágové potřebují co nepřesněji vědět, jaká témata přitáhnou jaké publikum, aby mohli kampaň co nejlépe zacílit. Výzkumníci ve studiu 20th Century Fox proto vytvořili algoritmus, který to dokáže poznat z traileru.

Zajímavé na technice je, že algoritmus dokáže budoucí publikum odhadnout čistě na základě vizuální informace, která se v traileru skrývá. Výzkumníci ho totiž vytrénovali na základě vztahu mezi stovkami trailerů a informacemi o následné návštěvnosti filmů.

Algoritmus tak dokáže například odhadnout, že když se v traileru objevují určité motivy a barvy, přitáhne to jinou demografickou skupinu lidí, než když se v něm objevují jiné motivy a barvy. To lze samozřejmě odhadnout i bez podobných technologií jen na základě zkušenosti, ale algoritmus pracuje s reálnými historickými daty a exaktně.

Studio Fox k tomu používá umělou inteligenci v cloudu TensorFlow poháněnou grafickými čipy NVIDIA Tesla P100, jak se společnost pochlubila na svém webu. Podle ní je to poprvé, co filmaři podobný systém použili. Potvrdila také, že účel algoritmu je čistě ke zlepšení marketingu filmů.

Důležitost filmových trailerů čím dál více roste. Hlavě v dnešní době, kdy kina musí zápasit se streamovacími službami, které sice nabízí premiérové filmy až o něco později, ale pohodlněji z domova a hlavně daleko levněji. I díky podobným technologiím tak tvůrci můžou získat přesnější informace, co do trailerů umístit, aby veřejnost do kina nalákali.

Diskuze (14) Další článek: Google se snaží zabránit nejhoršímu. Dva výřezy v displeji budou maximum

Témata článku: Umělá inteligence, Hudba, filmy, seriály, Strojové učení, Neuronová síť, TensorFlow, Vizuální informace, Century Fox, Podobná technologie, Streamovací služba, Studio Fox, Hollywood, Film, Podobný systém, Nová zbraň, Dnešní doba, Publikum, Přesná informace, Inteligence, Algoritmus, Marketér


Určitě si přečtěte

USA se vrací do vesmíru! NASA představila devět statečných pro první lety soukromých lodí

USA se vrací do vesmíru! NASA představila devět statečných pro první lety soukromých lodí

** NASA zveřejnila nové termíny prvních demonstračních letů dvou soukromých kosmických lodí ** Známe už také jména prvních astronautů ** Jako první poletí k ISS Crew Dragon od SpaceX

Petr Kubala | 15

eObčanka: Jak a proč si zřídit elektronický občanský průkaz s čipem

eObčanka: Jak a proč si zřídit elektronický občanský průkaz s čipem

** Občanka s čipem už je standardně vydávaným osobním dokladem v Česku ** Umožní využívat Portál občana a funkce elektronické státní správy ** Pokud ji chcete naplno využívat, musíte si čip aktivovat

David Polesný | 114

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 28

Temný režim a spousta vychytávek. Vyzkoušeli jsme nový macOS 10.14 Mojave

Temný režim a spousta vychytávek. Vyzkoušeli jsme nový macOS 10.14 Mojave

** Vyzkoušeli jsme veřejnou betu macOS 10.14 Mojave ** Hlavní novinkou je temný režim a velký důraz na soukromí ** Jako první beta je systém překvapivě rychlý a dobře použitelný.

Martin Miksa | 35


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny