Nová Tesla Model S a Model X: auta přišla o kulatý volant a mají delší dojezd

Elektromobily Tesla Model S a Model X se už několik let vyrábějí bez vizuálních změn, výrobce jen postupně vylepšoval vnitřní techniku a hlavně software. Nyní ale přišel čas na plnohodnotnou modernizaci neboli facelift. Zvenku se auta sice až tak moc nezmění, ale obrovské změny se odehrají uvnitř. 

Displeje a pohodlí

Okamžitě upoutá pozornost volant. Obě auta přicházejí o klasický kulatý věnec a před řidičem je volant podobný tomu, jaký měl seriálový K.I.T.T. Jak se s takovým volantem bude tzv. ručkovat? Tesla možná už moc nepočítá s tím, že byste museli s volantem až tak pracovat. Auto umí samo řídit i samo zaparkovat. Volant si vezmete do ruky jen tak pro kontrolu nebo jen na úsecích, kde vás to bude bavit, a k tomu zjednodušený ovladač bude stačit. Výhodu má bezesporu v tom, že lépe uvidíte na provozní displej.

Displeje, to jsou další silně dominantní prvky interiéru – jeden menší je tedy nad volantem, ale hlavní palubní displej se 17" obrazovkou zůstává uprostřed. Už však není orientován na výšku, ale na šířku. A aby to děti neměly na koukání daleko, přibyl ještě 8" displej pro cestující na zadních sedadlech. Vizuální zážitky pak mohou doplnit ty akustické - přepracovaný audiosystém má 22 reproduktorů a aktivní potlačení okolního hluku. 

Aktualizováno: kulatý volant je stále ve hře

Na webu Tesly byla v rámci konfigurátoru objevena fotografie, která ukazuje interiér nového Modelu S s běžným, kulatým volantem. Tato volba sice není aktuálně v konfigurátoru možná a fotografie již z webu zmizela, ale je zjevné, že je na kulaté volanty Tesla připravena. Možná je zařadí jako volitelnou výbavu později, pokud by se nový volant ukázal jako častá záminka pro zamítnutí nákupu u potenciálních zákazníků. Anebo pokud by Tesla měla problém s homologací.

Klepněte pro větší obrázek

Další zajímavostí je fakt, že na displeji Tesly bude možné hrát největší herní hit poslední doby – Cyberpunk 2077. Pochlubil se tím sám Elon Musk na Twitteru. Když budete čekat na dobíjení, nudit se evidentně nebudete. 

Klepněte pro větší obrázek

Pod hlavním displejem jsou dvě šachty na mobilní telefony s bezdrátovým dobíjením, k dispozici je také všem pasažérům konektor USB-C pro dobíjení. Telefonem bude možné auta i odemykat, podobně jako to už umí mladší modely 3 a Y. Vylepšena jsou dále například sedadla, která vepředu i vzadu nabídnou vyhřívání i odvětrávání. 

Klepněte pro větší obrázek 
Nový Model X od Tesly. Také ten dostal zvláštní volant a další inovace

Prvky interiéru jsou pro oba modely de facto stejné a liší se akorát prostornost v závislosti na tom, zda sedíte v sedanu nebo SUV. Tesla sdílením dílů ušetří na výrobě. Je to podobné jako v případě menších mladších modelů 3 a Y, které rovněž mají mnoho společného. 

Přes 840 km na jedno nabití

Venkovní mezigenerační změny jsou jen minimální, lehce se změnilo tvarování nárazníků a ozdobné lišty už nejsou chromované, ale černé. 

Změny se ale dále objevily v nabídce verzí. Základem pro Model S je nově verze Long Range s pohonem dvěma motory, dojezdem 663 km a zrychlením z nuly na sto za 3,2 s. Stojí 2,5 milionu korun. Za příplatek jsou na výběr dvě verze se třemi elektromotory označené Plaid a Plaid+. Vrcholná verze Plaid+ za 3,8 milionu korun zrychlí na stovku za 2,1 s a na jedno nabití údajně urazí přes 840 km.

Model Y se nyní nabízí ve dvou verzích. Základní Long Range se dvěma elektromotory za 2,8 milionu korun ujede až 580 km a zrychlí za 3,9 s. Příplatková verze Plaid za 3,3 milionu dostane tři motory a slibuje zrychlení na stovku za 2,6 s a dojezd 547 km. 

Nové verze aut už jsou k objednání na webu výrobce, první dodávky budou uspokojeny už během února (doplněno: únorový termín platí pro USA, v Česku budou nové Tesly až od září).

Diskuze (58) Další článek: Google zablokoval přehrávač videí českého vývojáře. Vadila mu podpora titulků ve formátu ASS

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,