Docela by mne zajímal zdroj, odkud autor čerpal tyto informace, protože jsou to nesmysly.
V čem?
Docela by mě zajímal Váš zdroj tvrzení, že jde o nesmysly.
Tak tohle jsem nevedel a celak bych to spis u nas. Myslel jsem, ze datalink je jasne dana specifikace. No, dobre jim tak 😃
NATO používá standard LINK 16. Ten je sice šifrovaný, ale nevyhovuje specifikacím Stealth, je zachytitelný a díky němu je zachytitelný i letoun. Proto v USA se snaží vyvíjet nové linkové propojení, které by vyhovoval Stelath letadlům, ale zatím jej nesjednotili a nestandardizovali.
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. Tohle fakt nevymyslíš.
Protože jednoduše je v tomto případě taky draze.
"... tak u toho nejspíš moc nepřemýšleli." Tohle je odvážné tvrzení. Nebude spíš ten důvod oddělených datalinlků v tom, aby nedošlo ke kompromitaci obou sítí najednou? (Po úniku dat do Číny, co probíhal v posledních 6 letech z Honywelu je to ale asi stejnak jedno) Nebo v tom že pravděpodobnost, že F-35 a F-22 budou na společné misi není dostatečná, aby opodstatnila přidanou hmotnost avioniky na F-35 (a vznik samostatné verze sériově vyráběného letounu) pro komunikaci se staršími systémy z F-22?
Důvod je historický, prostě F-22 jsou o dost starší. Bohužel USAF se stále neumí rozhodnout, co s F-22 dále, jeslti modernizovat na aktuální standardy, nebo ne.
Tak co vím tak už několik let jsou primárně v jednotkách na území USA (včetně - Havaj a Aljaška), jediné nějaké nasazení mimo USA proběhlo v Sýrii (+ pár výletů např. Japonsko),jinak to všude odlétali jiné stroje letectva a Hornety US NAVYy, kdysi jsem četl nějaký článek že jich mají tak tak pro PVO Spojených států a moc se nepočítá že by se někam koukli.Ani bych se nedivil kdyby se jim do nějaké modernizace nechtělo a ty peníze by přelili do F-35 (nebo do nějakého nástupce 22) s tím že 22 si nechají pro PVO se zálohou v podobě komunikačního uzlu (ať už U-2, nebo i jiné platformy, družice, AWACS apod..)Dyť jak dlouho jen debatovali jestli obnovit linku 22 či ne ...
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 5. 2021 18:42
Právě neschopnost nasazení F/A-22 v kampani proti Lybii kvůli nekompatibilitě datalinku a IFF byla tvrdě kritizována, takže se alespoň jejich intralink upravil aby mohl přijímat alianční Link 16. Četll jsem, že kdyby na Raptorech chtěli udělat plně kompatibilní datalink a IFF muselo by se konstrukčně sáhnout na drak, čímž by se snížila jejich obtížná zjistitelnost.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.