Notebooky: je lepší mobilní Athlon XP nebo Celeron Tualatin?

Diskuze čtenářů k článku

Halen  |  28. 01. 2003 11:01

Ano, je to tak, mobilní Athlony XP mají z mobilních procesorů nejmenší spotřebu. A to v tomto notebooku ještě není Ultra Low Power Athlon XP, který má napájecí napětí (VCore) 1,10V, frekvenci 1300MHz a při plném zatížení tepelnou ztrátu pouze 16W. Zato notebook Acer s mobilním P4/1,6GHz se hodí hlavně pro práci člověku, který má neustále zmrzlé ruce a kolena. Topí to všude, do klávesnice, zespodu do displeje ... Děs.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  16. 01. 2003 23:21

Takže si to shrneme:
NB s Athlonem oproti NB s Celeronem stojí o 1000 Kč méně; vydrží na jedno nabití pracovat delší čas; nabíjí podstatně rychleji (-45 min); při normální práci se vůbec nespouští větráček; pracuje rychleji se soubory; má rychlejší CPU - výkonově se vyrovná mobilním P4. Podstatný mínus vidím jen v nedostatečně rychlé grafice (což se dle mého názoru dá oželet - tedy pokud zrovna nechcete hrát na NB hry). Přesto na autora dělá větší dojem NB s Celeronem. Proč rovnou neřekne, že je zarytý "intelista" a i přesto, že ho NB s AMD velmi překvapil by si ho nekoupil jen proto, že prostě má rád Intel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dominik Adler  |  17. 01. 2003 21:48

Vidíte , já jsem zase měl z článku pocit, že autor je zarytý AMD-ista a Intelu přiznal výhru jen s krajním odporem. Autor zřejmě bude objektivní a naše pohledy jsou způsobeny tím, že já jsem Intelista a Vy AMD-ista. . Pěkný den...

Máme TravelMate 225XV a myslím, že jde o velmi dobrý notebook. Vybíral jsem douho a pečlivě. S notebookem nebyly vůbec žádné problémy (4 měsíce) je na něm doma LAN (UPC), v práci WirelessLAN, a ještě jinde i modem využijem. Je na něm WinXP Prof., všechno běhá svižně a vydrží při normální práci s přehledem tři a půl hodiny, tak nevím, co s ním autor dělal. Mohu ho vše doporučit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oulecky  |  16. 01. 2003 21:35

Při nízkém vytížení Aspiru se vůbec nespouští větráček chlazení, zatímco u TravelMatu ano, není však prakticky slyšet.

... větráček chlazení ... a větráček vytápění chybí ?

... není prakticky slyšet ... a teoreticky ano ?

... Aspir ... no tak tohle nenechám bez komentáře. Takhle zhovadile počeštěný výraz jsem už dlouho nečetl.

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Š.  |  16. 01. 2003 11:26

Dost by mě zajímalo, jak jste dosáhli 1435 bodů v 3D Marku u TM225. Mám hodně podobný notebook - HP Omnibook XE3 (mob.Celeron 1.13GHz + i830M) a v 3D Mark 2001 SE mám při default benchmarku 643 bodů (mám poslední drivery, WinXPh+SP1, DX9). Myslím, že k podobným výsledkům jako já došli i při podrobných předvánočních  testech Aceru TM225 na http://www.notebooky.cz/recenze/testovaci_protokoly/acertm225spec021201.html . Skóre 1435 bodů se dá dosáhnout tak leda při 640x480, to by ale i skóre druhého Aceru muselo být trochu jinde (ikdyž VIA KN133 je jednoznačně mnohem horší než i830). Pepa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  16. 01. 2003 11:49

Je to prosté - oba testy jsou v rozlišení 640 x 480 bodů, 16 bitů; v jiném rozlišení jsou výsledky už hodně špatné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Š.  |  16. 01. 2003 13:00

Díky za odpověď, tak v tom případě ja na tom VIA KN133 mnohem hůř, než jsem čekal... Ave i830M (a nebo ATI320IGP), co se integrovaných grafik a čipsetů týká. Pepa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  16. 01. 2003 18:39

Když kupujete NB tak vždy typ s minimálně GF2 Go nebo Ati Mobility M6 (M9) a to i v pžípadě že ho nechcete na hraní protože výkonostní rozdíl je znatelný i ve Windows, DivX atp. Je to lepší investice než o 100MHz výkonější CPU

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ganec  |  16. 01. 2003 09:14

Ako to, ze neni chipset s porovnatelnou grafikou pre mobilne athlony?
Existuje predsa chiset od ATI IGP320M. Daku recenziu som cital v juni, posledna na tomshardware je:
<A HREF = "http://www6.tomshardware.com/mobile/20030102/index.html"> http://www6.tomshardware.com/mobile/20030102/index.html </A>

Grafika by mala byt porovnatelna .. aspon vykon v 3Dmarku je podobny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nothing  |  16. 01. 2003 08:56

Mobile Intel Celeron 1.5 GHz, 14,1" XGA-TFT, 128 MB DDR-RAM PC-266, 20 GB HDD, DVD/CDRW, Grafika sdílená 64 MB, AGP 4x. váha 2,4 kg, volitelně interní Wireless 802.11b

cena 39.950,- bez DPH

žádný AMD, žádný PIII celer

www.xeron-czech.cz

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zipiik  |  16. 01. 2003 10:08

Mobile Intel Celeron = "PIII Celeron". PIII Celeron je neoficialni nazev, ktery rika, ze ma 256kb cache a FSB 133MHz, tedy stejne jako stolni PIII. Starsi mobilni Celerony takovou vybavu nemely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  16. 01. 2003 12:08

Stolni Pentium III ma dnes 512kB cache. Pentium III Celerony maji 256 kB a vyrabeji(li) se do frekvence 1,4 GHz, takze pokud tam je 1,5GHz, veril bych, ze se jedna o Pentium 4 Celeron.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nothing  |  16. 01. 2003 13:29

Ano jde o Pentium 4 Mobilní Celeron

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zipiik  |  16. 01. 2003 16:03

sorry, omlouvam se. ale v tom pripade je pro dnesni aplikace mozna lepsi PIII-Celeron 1.3GHz nez PIV-Celeron 1.5GHz. aspon u spolnich PC plati, ze rychly Tualatin je lepsi nez pomala PIV (nedej boze PIV-Celeron /kvuli male cache/).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Musil  |  17. 01. 2003 21:04

Neexistuje žádný PIII Celeron. Oficiální názvy jsou Intel Pentium procesor, resp. Intel Celeron. To, že mají různou velikost cache, frekvenci sběrnice nebo další rozdíly je pak zohledněno buď v názvu, např. Intel Celeron 1.1A, nebo ve specifikaci.

Pentium-Celeron je spojení, které se objevuje buď z neznalosti, nebo ze snahy splést zákazníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dominik Adler  |  17. 01. 2003 21:36

To tu myslím ani nikdo netvrdí. Jde o jádro, na kterém je daný procesor založen, tedy o slangové označení. Například pokud řeknu PIII Celeron tak je to Intel Celeron založený na jádře Pentia III (a to určuje jeho vlastnosti). To je známá věc a ani firma Intel se tím nikdy netajila. Jen pro Vaši informaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Musil  |  18. 01. 2003 13:38

Firma Intel se nikdy netajila tím, že Pentia a odpovídající Celerony mají stejnou architekturu. Každopádně ta architektura se lehce měnila v různých detailech dost často: PII (Klamath, Deschutes, Mendocino) PIII (Katmai, Coppermine, Tualatin), takže když řeknete PIII Celeron a neřeknete minimálně frekvenci, tak Vám je možná jasné o co jde, ale já to z toho nepoznám. A když řeknete Celeron a označení (např. 1.1A), tak vám kdokoliv, kdo se v branži pohybuje, řekne jaký konkrétně proc. to je (t.j. Tualatin, 256KB L2 cache, 100MHz FSB, 1.475VCore). Proto bych raději, kdyby se v odborných diskusích používala označení, která jsou oficiální, jasná a jednoznačná. Samozřejmě, pokud je dotyčný laik, asi je mu jedno jestli to je PIII nebo Celeron, odborník by však měl být přesný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  22. 01. 2003 08:58

nechci se do vás navážet, ale kdybyste byl odborník, za kterého se zřejmě považujete, věděl byste, že v dnešní době se již jiné celerony než s jádrem tualatin nedodávají (a ani ty už se nevyrábějí), takže diskuse o Celeron - PIII Celeron je trošku plácání do vody....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joe  |  16. 01. 2003 08:49

zaujimave su tie grafy 3D Mark2001 SE a Prevod do Divx, kde prvy chapem, ze je taky aky je, pretoze je TravelMate vyhral o raz taky pocet bodov, ale ten druhy graf je absolutne skreslujuci, pretoze Travelmate ma iba o 27 sekund viac ale podla grafu to vyzer, ako keby mal tiez raz takty prepad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoB  |  16. 01. 2003 09:24

Uznavam, ze ten graf je skreslujici, ale podotknul bych, ze to nejsou sekundy, ale minuty  Takze nejaky rozdil tu prece jen je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JaraB  |  19. 01. 2003 09:05

Ten graf převodu do DivX je podle mě opravdu špatný. Nepoužití celé stupnice je zkreslující a já byc to použil jen pokud bych chtěl nepozorné čtenáře obelstít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Durko  |  16. 01. 2003 09:27

"Iba" o 27 minut.....teda skoro 1/2 hodina.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PeS  |  18. 01. 2003 01:14

No, vono ani nejde o to, jestli je to půl hodina nebo půl minuta, ale spíš o to, že podle toho grafu to vypadá, jako by propad TravelMatu byl 100% a víc, ačkoli ve skurečnosti je to 10%...

PeS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Durko  |  16. 01. 2003 09:28

"Iba" o 27 minut.....teda skoro 1/2 hodina.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BFU  |  16. 01. 2003 08:39

JAk je to se zahříváním? NB s P4 se po chvíli práce nedají udržet na klíně jak se spodek zahřeje? JAk je to tady u těch dvou? Díky za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  16. 01. 2003 10:11

Jsou v pohodě, subjektivně se mi zdá, že TravelMate 225X s Celeronem je na tom lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  16. 01. 2003 17:30

mam compaq presario 2800T ma to aj ati radeon 7500m a tiez sa to dokaze pekne rozzhavit. Ale na kolenach sa to drzat da.  Inac  vcool sa celkom na notebookoch oplati prevadzkovat, procak je citelne chladnejsi(p4m 1600)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lamac  |  16. 01. 2003 00:26

Tak jSEM PRVNIII

jasne ze amd je lepsi, to je zcela jasny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  16. 01. 2003 07:50

Až na tu grafiku, to je slabota...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Štěpánek  |  16. 01. 2003 00:18

Zdravim

Sice se v mobilnich cipsetech nevyznam, ale kdyz je to stolny CPU, tak to ma asi i stolny cipstet, ne? Tak proc potom nepouzily KM133, ten je lepsi (grafika savage 2000). Kdyz uz teda lpjej na tech 133 pametech.

Zdenek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  16. 01. 2003 01:48

Ten Athlon neni stolní, ale mobilní (teda doufám, že mluvíte o AMD)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  16. 01. 2003 07:53

Oba procesory jsou mobilní a jsou tedy použity mobilní čipové sady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor