Notebook Acer TravelMate X349: atraktivní nuda

  • Vyvážená kombinace výkonu, odolnosti a ceny
  • Design zrovna nezaujme, ale je funkční
  • 14" displej s okraji znamená mírně větší tělo notebooku

Řada TravelMate u Aceru už mnoho let představuje pracovní notebooky, u kterých se více než na vnější design hledí na užitné vlastnosti. TravelMate X349 tak nejspíš přehlédnete. Nudné tmavě šedé vnější provedení bez designových výstřelků nezaujme. Logo na víku displeje umístěné do rohu také evokuje spíš starší styl Aceru než dnes tak moderní velká loga uprostřed víka. Design tady Acer už pár let nemění a naopak jej šíří dál. Levnější Swift 3 je takovou barevnější kopií TravelMate X.

Acer TravelMate X349

Core i5-7200U ● HD Graphics 620 ● 8 GB DDR4 ● 14" Full HD IPS matný ● 256 SSD NVMe ● HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB-C, čtečka SD, audio, čtečka otisků prstů ● 802.11ac, Bluetooth 4.0 ● 48,3 Wh ● 34,1 × 23,6 × 1,8 cm ● 1,6 kg ● Windows 10 Pro


model NX.VEEEC.002

Když se ale podíváte podrobněji, není tělu moc co vytknout. Celokovová konstrukce působí robustním dojmem, naznačený klínovitý profil šikovně skrývá tloušťku a mezi konektory je i USB-C s výstupem na monitor. Nadstandardní je úhel rozevření displeje přesahující 180 stupňů. Podnikový notebook pochopitelně volí raději matný displej, který tu má 14" a Full HD rozlišení. Jasem ale zrovna neoslňuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design sází na nenápadnost a praktičnost, dokazuje to ostatně velký úhel vyklopení displeje

Rovnoměrně podsvícená klávesnice neskrývá nějaké velké záludnosti v rozložení. Stisk je na notebook pocitově trochu vyšší, ale rychlosti psaní to rozhodně nevadí. Vypínač v rohu klávesnice jako u ostatních Acerů reaguje s prodlevou, takže jej omylem nestisknete. Vpravo pod klávesnicí leží čtečka otisků prstů. Jak si zvyknete na rychlé přiložení prstu pro přihlášení do systému, nebudete chtít nic jiného.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtečka otisků prstů významně usnadňuje přihlašování do systému

Některé notebooky ji integrují do touchpadu, ale ani tady umístění nevadí. Prst stačí přiložit, nemusíte šoupat po snímači. Touchpad lze stisknout po celé ploše, ale vystačíte jen s lehkým klepáním prsty. Podpora gest je kompletní a prst příjemně klouže po povrchu touchpadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ventilátor ústí vpravo pod displejem a při práci jej téměř nezaregistrujete. Klávesnice rozložením nepřekvapí, podsvícení je pěkně rovnoměrné

Testovaná konfigurace obsahuje Core i5 sedmé generace, 8 GB RAM a 256 GB SSD. Takovou solidní volbu pro běžnou bezproblémovou práci. Rychlé SSD je zde připojené na sběrnici NVMe, ale vysoké rychlosti přes terabajt za sekundu dosahuje jen v čtení, jinak se to chová jako rychlejší standardní SSD. Akumulátor o kapacitě 48 Wh stačí na necelých osm hodin surfování nebo sledování filmů, v úsporném nasazení si sáhne až na 12 hodin. Ale u moderních procesorů Intelu se potvrzuje, že je velký rozdíl mezi spotřebou v zátěži a bez zátěže. Proto při běžné práci počítejte spíš s časy okolo šesti hodin.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výbava konektory patří ke standardu. K USB-C můžete případně připojit výstup na monitor

Podniková výbava tady znamená hlavně systém Windows 10 Pro, na notebooku nenajdete konektor dokovací stanice a uvnitř paměť nerozšíříte. Dokování tak musíte řešit přes USB-C, přes které se ale notebook nenabíjí.

Naměřili jsme

3DMark _ SSD
Klepněte pro větší obrázek
Ice Storm 12196
Cloud Gate 5839
Sky Diver 3762
Fire Strike 829
PC Mark 8
Home OpenCL 3469
Home 2706
creative OpenCL 4480
Creative 2806
Work OpenCL 4265
Work 2898
Výdrž
film 7:44
kancelář 12:28

TravelMate X si asi srdcem vybírat nebudete. Když vám ho ale v práci přidělí jako pracovní stroj, po čase zjistíte, že ho vlastně máte rádi. Není to nejmenší notebook zejména kvůli většímu displeji s normálními okraji. Není ani nejlehčí kvůli celokovovému provedení. Reproduktory nenaplní místnost mohutným zvukem, ale film po práci si na tom pohodlně pustíte. Notebook hlavně působí celistvým dojmem, nic tu zásadně nekazí dojem, každá část doplňuje ty zbývající. Prostě nuda, ale atraktivní.

Témata článku: Video, Notebooky, Testy, Acer, Work OpenCL, Sledování filmů, Storm, Paměti ram do notebooku, Pracovní stroj, Swift, Velký rozdíl, Vnější provedení, OpenCL, Notebook Acer, Rychlé USB-C, Sky diver, Nuda, Úhel, Acer Swift, Moderní procesor, Vypínač, Nejmenší notebook, Vnější design, Úsporné nasazení, Dokovací stanice

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 165

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

Na webu najdete hromadu rad, jak zrychlit počítač a Windows. My jsme na to šli opačně a naopak jsme hledali činnosti, které ho nejvíce zpomalují. Toto je třicítka těch základních.

12.  11.  2017 | Jakub Čížek | 91

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

** Každá elektrická krabička má konektor pro napájení nebo baterii ** Jenže pozor, jednou by to tak nemuselo být ** Drobná elektronika se může živit rádiovými vlnami

14.  11.  2017 | Jakub Čížek | 15

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 52

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Karel Javůrek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje