Překlep v této větě by stál za opravu: "Díky tomu ne pomaleji opotřebovává."
Jenže to Grétu moc nepotěší. :)
Čekal jsem, že poběží monotónně někde na pozadí, ale otáčky a zvuk vlastně docela přirozeně následují plynový pedál.Klíčovou výhodou je, že spalovací motor pracuje v optimálním rozsahu otáček bez častých rázů. Tak v tomto si článek trošku protiřečí. Buď bude mít monotónní zvuk, nebo v ideálních otáčkách nepracuje. Právě změny otáček značí, že se nedrží té jedné ideální hodnoty. Možná proto má tak nečekaně vysokou spotřebu.Problém s ideálními otáčkami je samozřejmě ten, že pro určité rychlostní rozpětí budou moc a pro další zase moc málo. Vyřešit by to šlo motorem, který je stavěný na dvoje otáčky - rychlé a pomalé - a/nebo větší baterií, ze které by auto mohlo jet při nižších rychlostech a do které by se vešlo více energie při přebytku z motoru.
V Honde (v mojom prípade Jazz) majú "zvukovú simuláciu" preraďovania. Je to čisto len pre efekt, lebo "ľudia sú na to zvyknutí z bežných spaľovacích motorov". Čiže keď človek stúpi na plyn (rozumne, nie úplne na podlahu) a v batérii nie je dosť energie, samozrejme sa zapne spaľovací motor, ktorý sa snaží mať zvukový prejav ako v bežnom nehybridnom aute. T. j. pri istej úrovni mú klesnú otáčky, ktoré sa znova postupne zvyšujú. Z hľadiska toho pohonu to nemá žiadny technický význam, ide fakt cielene len o ten zvuk. Myslím, že z podobného dôvodu je to tak urobené aj v tom Nissane – lebo sme na to zvyknutí. Lebo fakt je v tom Jazze dosť nepríjemné, keď pri jazde v nižších rýchlostiach po meste naraz vybehnú otáčky vyššie, než je človek zvyknutý zo spaľováku, nabije sa trochu baterka a potom sa spaľovací motor úplne vypne. To je jediná vec, čo mi tak trochu na tom aute vadí – že sa nedá po meste jazdiť popamäti "podľa zvuku".
Dieselové lokomotivy to takhle dělají už půl století.
A Slovenská strela od roku 1936. Že by Japonci kopírovali Sousedíka? Ale asi se s tím moc jednoduše nejezdilo, ovládal se spalovák i elektromotor, to dnes automatika zvládne líp.
Tento koncept nie je znovy a pouzivaju ho aj ine automobilky. Problem tu je v efektivite spalovacieho motoru. Preto ma taku "velku" spotrebu. Pokial sa podari motor nahradit inym s lepsim pomerom efektivity.(napr turbinou) razom pojde spotreba dole. Rozhodne ale lepsi koncept nez cisty elektromobil.
Pro pohon 4x4 by to ale bylo super. Tady by úspora váhy byly mnohem větší.Bohužel ale elektromotory v náboji kol jsou zatím na počátku vývoje.
Ďalší, čo sa nezamyslí a napíše pohon 4x4.4x4 je 16. Čoho 16 je poháňaných? Zubov v prevodovke?Auto s pohonom všetkých kolies je keď už 4/4. Lebo 4/4 = 1 - t.j. je hnaná celá jednotka.Bežné autá sú 2/4 - (2 zo 4), čiže hnaná je polovica.To, že skoro všetci používajú 4x4 neobstojí. Rovnako ako veľa ľudí povie raz toľko a myslia 2x toľko.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 5. 2023 11:44
Problém je v tom, že jsi nevzdělaný a ještě debil. Ne, první číslo je celkový počet konců náprav a druhé celkový počet konců náprav, které jsou poháněny. Totéž pak 6x4 = 6 konců náprav (tedy tři nápravy), z nichž jsou 4 konce (tedy dvě nápravy) poháněny. To opravdu nemá s násobením nebo dělením nic společného. Jsi spadl z Marsu nebo co, že to nevíš? IQ 50?
Názor byl 2× upraven, naposled 26. 7. 2023 12:28
Pripomina mi to Opel Ampera, ktora sa skoro vobec nepredavala. Skoda len, ze nie je aj plug-in verzia s vacsou bateriou. Inak pekne.
Ampera byla slusna v elektrickem rezimu. Jak se pripojil spalovak, zrala obdobne jako srovnatelne velke benzinove auto
Takže benzíňák s kroky navíc 😀
v podstatě elektromobil doplněný o benzínový motor a nádrž. Dobré pro někoho kdo chce levný a spolehlivý plugin hybrid a nechce při občasné delší štrece trávit čas na nabíječkách
Takže to má místo jednoho motoru dva, přitom ten jeden pohání ten druhý. No proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.
Zase odpadne převodovka, spojka, altík... Sice celkově složitější, ale rozhodně to dává větší smysl než klasický pHEV s dojezdem vyšroubovaným ke 100km na elektro, který si táhne opravdu oba plnohodnotné pohony - elektro i spalovák.
Co tím myslíte? U diesel-elektrických lokomotiv (naprostá většina, co jezdí na naftu) to funguje přes půl století bezproblémově.
Nissan odpojil spalovací motor od kol a zahodil převodovku. Qashqai e-Power je benzínový elektromobil.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Dobře to mělo uděláno BMW ve svém prvním elektromobilu .Byly tam trakční akumulátory + Elektrocentrála v automatickém režimu .Takže se nabíjelo a když se jelo dále, než stačila kapacita baterie, tak naběhla centrála, poháněla auto + dobíjela trakční baterie !Na stabilní jízdu to plně postačovalo .
Já naopak nechápu, jak to, že Toyota nezačala svý hybridy právě s tímto systémem. Přece ta chybějící převodovka musí být znát. Taky musí být znát možnost kontrolovat otáčky toho ICE nezávisle na požadavcích řidiče. První vlaštovka byla Ampera, teď toto. Mitsu a Honda jsou klasické hybridy s možností oddělení motoru od kol, ale to spojení tam je a používá se.Prius mohl mít dneska 2 motory do kol, a buď jen baterku nebo ICE s malou baterkou nebo ICE s velkou baterkou. Bez diferáku, bez převodovky, spojky, poloos, homokinetických kloubů atp.
Ideální řešení by bylo e.motory v kolech ale ty motory nejsou zas tak malé a lehké.Kde se vzalo 200kg navíc když to má jen 2kw baterii a schází 50kg převodovky?to má jen samotný elektromotor skoro 200kg😬 To mohli dát V6 twinturbo mildhybrid a udělali by lépe 😉
Kromě e-motoru tam máte i generátor na spalováku, pěkných pár kilo mědi, které to propojí, zmíněnou baterii, kabely k ní (salámy co pustí 100+ Ampér) a hromadu elektroniky, ktérá to řídí. Ono to naskáče...
Prave proto, ze tenhle system Nissanu a Hondy je idealni jen v nizkych rychlostech, musi mit spojku pro prime spojeni spalovaku ke kolum nekde od 70 km/k. I tomu vsak dochazi dech nekde okolo 120km/h a pak uz se auto dost trapi (stejne jako starsi Priusy s 1,5L motorem, ty bylu take spatne v Evropskych dalnichnich rychlostech). Toyota zadnou spojku nepotrebuje.Elektromotory do kol jsou momentalne nerealne kvuli vaze elektromotoru a razum, tlumicum apod.A autor clanku by si mel precist zakladni definici hybridu, uvod clanku obsahuje dost nesmysly.
To auto je o 200kg těžší než běžný benzín.Je to suv tak na dálnici požere už z principu ale mě když jezdím hlavně mimo město tak do 110km/h by se hodil a mohl být úsporný.Cena bude milion plus.
VAZENI PRATELE ZE ZIVE & SPOL,Ac to rikam velmi nerad, prestoze jsem az dosud chapal, ze musite mit z neceho prijem, moje frustrace a trpelivost s vasim reklamnim systemem pretekla. Nezlobte se na mne, ale kdyz uz delate neco tak otravneho, jako jsou reklamy a jejich zobrazovani co 15 sekund pres clanek (mobil), tak to alespon delejte tak, aby nepadaly prohlizece. Kdyz se mi behem cteni clanku, pripadne diskuse nekolikrat restartuje mobilni Safari (coz je sice sracka, ale to vas vubec neomlouva v tom, ze to pro ni nemate odladene), nezbyva nic jineho, nez zacit pouzivat jiny prohlizec. A protoze likvidujete pohodli prohlizeni vasi stranky cim dal vice, nezaslouzite si jiz nadale mou podporu vaseho prijmu z reklamy. Tudiz, specialne kvuli vasem strankam, instaluji ad blocker a nastavuji ho tak, aby slusni vydavatele, kteri vedi, kde je mira, dostavali sve opravnene revenue. Pokud by nekdo chtel argumentovat tim, ze s tim mate praci a za praci je normalni platit, tak ano, za dobre odvedenou praci je zapotrebi platit. Jenze tohle neni dobre odvedena prace. Mrzi me to predevsim smerem k tvurcum obsahu, ale aspon treba vyvinou tlak na vyvojare a vedeni, protoze co je moc, to je moc.
Mam to uz davno. Presne ako vravis, na mobile sa to nedalo citat.
Ja blokovac reklam pouzivam standartne. Ked si chcem nieco kupit vyhladam si to. Nie som zastanca aby stranky masivne otravovali a vyrusivali pri citani citatalov s reklamami. Btw. Dalsie zlo co stranky bezne pouzivaju je javascript. Pozri si zdrojove kody. Zistis ze js byva neoptimalizovane, su v nom riesene veci ktore sa v nom nehodia robit. Potom stranka je pomala, zabera vela ram, vytazuje neprimerane vela procesor. Druha vec ohladom javascriptu je linkovanie. To je velmi nebezpecne. Zakladne pravidlo pre bezpecnost je pouzivat javascript subory, ktore na nachadzaju na serveroch danej stranky. Coz sa nekona a su vkladane javascript subory tretich stran. Velmi nebezpecne. A takto by som mohol pokracovat pisat velmi dlho. Proste stranky si nezasluzia svojim pristupom prijem z reklam. Nezasluzia si zbierat o nas data, ktore nasledne budu predavat a podobne.
Stačí Brave ne? Ale aj tak mám neviem prečo, radšej Safari. Na počítači mám ale radšej Chrome.
Existujú dva druhy áut. Ekologické a lacné.
Nesuhlasim. Staci sa pozriet na to, ako sa ceny spalovacich aut a elektromobilov pomaly vyrovnavaju. Akurat.. nie ze by elektromobily lacneli, ale spalovacie motory dostavaju take pokuty od EU, ze ich cena ide hore 😃
Tenhle koncept se zkoušel desítky let a ve větším měřítku se ujal jen u lokomotiv, kde je potřeba přenášet obrovské výkony. U osobního automobilu je mechanický převod účinnější, ztráty převodem se udávají kolem 6%. Tyhle ztráty jsou při konverzi na elektřinu vyšší.
Máte pravdu, ale tohle řešení umožňuje rekuperovat energii při brždění a provozovat motor v optimálních otáčkách. Předpokládám tedy, že při dálničním provozu vyjde celková efektivita lépe pro klasickou převodovku, u městského poskakování mezi semafory pro toto řešení.
Kdyz to maji oddelene, muzou pouzit setrvacnik a mensi motor. Tim, ze motor nema zatez, tak se muze plynule rozbihat, ikdyz zatim energie nestaci na prekonani prekazky. Pripadne je mozne spalovaci motor uplne prestavet na turbinovy (virovy, jako u vodnich elektraren) nebo tryskovy.
Setrvačník v autě byl zkoušen mnohokrát, ale problém je nejspíš ten, že roztočenému setrvačníku se moc nechce měnit směr (v zatáčkách, náklonu, přejezdu horizontu/zpomalovacího prahu), takže to nikdy kdovíjak slavně nedopadlo, nebo alespoň nevím o nějakém převratně řešeném setrvačníkovém autě - dokonce i v těch dětských nakonec zvítězil jiný typ pohonu... 😉
Ja myslim ze dobrou integraci do ekovozidel predvedl jiz jeden vyrobce! Spolecnost Mattel.
Jezdi to ve formuli. Nebo alespon jezdivalo. Zajimava vec, ale do oktavky to nechcete 😀
Panečku elektrický přenos výkonu ... vynález starý přes 100 let, běžně používaný na lokomotivách. U aut (malých výkonů) to nedávalo smysl, kvůli hmotnosti a ceně. Ale zmrzačení trhu dotacemi a pitomými požadavky ekofašistů vytahují na světlo kde co 😀😀😀
Je to proste zjednoduseny hybrid. Takto usetria vela trapenia s vyvojom, ktorym si presla za dlhe roky Toyota. A maju hybrid, ktory sa da lahko skalovat na plug-in hybrid. A motor mozu pouzit aj nejaky uplne uleteny, ktory sa bezne v autach neda pouzit.
Zajimave, uz to zacina jit peknym smerem. Misto 2kWh baterky mohli dat kondenzator, ten nebude mit takovy problem s zivotnosti. Nabijecich cyklu u takove baterecky bude opravdu mnoho. Brzo by mohla prijit jeste plugin verze klidne i se slabsim motorem a silnejsim elektromotorem. A stejne bych si to nekoupil 😀
U superkapacitoru by stejně AKU být musel, on se totiž rychleji vybíjí a po delší době by motor nenastartoval.
Klidne tam muze byt LTO baterie. Proto nizka kapacita. Ale zase extremni nabijeci a vybijeci proudy, ono kdyz ty 2kWh vybijete za dve minuty, tak to mate vykon 60kW jen z baterii To vam spoustu kratkodobych situaci pokryje podobne jako ten kondenzator.Porad ma ale mnohem vetsi kapacitu nez ten kondenzator, zivotnost v desitkach tisic cyklu, respektive proste 10 let (umre starim).Jako bonus jsou dost eko a bezpecne.LTO se pro auta moc nehodi, ale tady to je presne pro ni.
Automobilky si sami sebe podkopavaju nohy. Namiesto toho aby vyvijali realny elektromobil, robia tieto hluposti. Buducnost k nim nebude naklonena
Osobne som im za to vdacny. Elektromobily imho este nejaku dobu nebudu pre kazdeho, resp mi pridu dost limitujuce a preto su alternativy vitane.
Hybrid je uzasne zarizeni, ktere kombinuje negativni vlastnosti obou systemu :)Porad to ma spalovaci motor a tak musi mit vse co spalovaci motor potrebuje ke svemu chodu. Onot se to nezda, ale je to motor, prevod, chlazeni, mazani, palivovy system, elektronika, vyfuk, sani... No ale musi to mit i vse k elektrickemu pohonu jako jsou baterie, motory, AC/DC a DC/AC, frekvecni menic, ridici elektronika, nejspis i dalsi chladici okruh... Je jedno jak mala baterie je, ty soucatky se tam proste musi dat a nejsou skalovatelne jak baterie.
Zalezi od toho aky hybrid. Ja mam dva full hybridy, toyota yaris a lexus NX. Ziadne zasuvky ani podobne kraviny, a ked jazdis zo zohratym motorom, po meste ides vzdy pod 5, ale casto aj pod 4 litre. Pritom cena auta nie je prehnana a spolahlivost polozi na lopatky takmer vsetko, bez drahych komponent na opravu.
Jenže Japonci moc pro elektromobilitu nejsou. Toto je velmi starý koncept, kdy elektromotor fakticky nahradí převodovku. Jak to je v textu, už před 1. světovou Škoda takto dělala dělostřelecké tahače pro rakousko-uherskou armádu. V 2. světové Porsche zkoušel takto řešit pohon těžkých tanků a dodnes tak fungují dieselové lokomotivy. Takže výhody to jasně má.
Je to dost zvláštní koncept. Jestli to chápu správně tak ten elektromotor a baterka tam jsou jen kvůli lepším vlastnostem elektromotoru oproti spalovacímu a kvůli rekuperaci (což ovšem na spotřebě není moc znát). Kdyby tam dali místo 2 kWh baterie třeba 20 kWh a umožnili nabíjení ze zásuvky, tak to dojede třeba 100 km čistě na elektřinu a to už spoustě lidí na běžné ježdění s domácím nabíjením ze zásuvky stači. Spalovací motor by se využil až při občasných delších cestách. Takhle mi to moc smysl nedává.
cena vetsi bateievaha vetsi baterienarocnost rizeni vetsi baterieekologicka zatez vetsi baterie
Matlaku narocnost rizeni skutecne nevychazi z velikosti baterie, ale z topologie navrhu...
Cena akumulátorů půjde nahoru, protože materiálů hlavně lithia nejsou velké zásoby ani v zemi. A jakmile se elektromobily víc rozšíří, tento nedostatek se výrazně do ceny akumulátorů projeví. A třeba v Tesle výměna akupacku stojí 750 tisíc korun. Takže už teď to je hodně. Navíc u této koncepce a Japonci elektromobilitu moc nebaští, je to naprosto dostatečné.
V japonsku je nabíječka Ev nankazdem 5. Rohu
Může být, ale klidně víc pro potřeby hybridů. Všechny technologie, které Japonci přijmou se tam rychle šíří. Nabíječky samy o sobě neříkají proč. Tam je 4K obraz i vysílání běžná věc a 8K už taky neohromí.
S tím nemůžu souhlasit. Lithia je dost. Jde jen o náročnost těžby.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že udávaná spotřeba hybridů je většinou mnohem míň závislá na jízdním stylu a člověk se může poměrně dost spolehnout na její úzké rozpětí. Kdežto u běžných benzínů jsou ty čísla spíš zbožné přání, které platí jen s lehkou nohou a prázdným autem.
To asi dost záleží, mám starší BMW a i když to valím po dálnici, tak jedu za nějakých 8-9 litrů na 100km a po cestě mi většinou dojezd ještě roste nahoru. Nicméně kouknu na ukazatel benzínu v nádrži a vím, kolik s tím asi tak ještě ujedu, než mi palivo dojde.
V podstate asi ide o rovnaký systém, ako už niekoľko rokov používa Honda v modeloch, ktoré sú normálne dostupné na našom trhu (CR-V, Jazz, HR-V a čoskoro aj Civic).
Tak tak. Jen ten od Hondy bude podle me spolehlivejsi.
Není to pravda. Honda a Mitsu mají stále přímé spojení motoru s koly. Jsou to klasické hybridy. Mají jen tu fci navíc, že umí odpojit motor od kol a používat ho jako generátor. V podstatě kurvítko navíc.
Zbytečný výkřik, je to v podstatě naopak. Honda MŮŽE připojit spalovací motor přímo na kola, nejde o stále spojení. Děje se tak jen v určitém rozsahu rychlostí (zhruba 70-110 km/h, ale není to pravidlem, závisí ještě na dalších podmínkách), když je efektivnější nehnat energii vyrobenou spálením benzínu přes elektriku, kde vznikají nějaké nadbytečné ztráty. Drtivou většinu času ovšem Hondou hýbe elektromotor. Přímé spojení by se s trochou představivosti dalo přirovnat k zařazení pětky u manuálu. S tím, že "šestka" u Hondy (myšleno potřebou jet rychleji) jde zase přes elektromotor.Nemá se na tom moc co pokazit, kurvítko to není, zkuste si to napřed nastudovat.(Hondou s e:hev jezdím téměř každý den + něco o tom vím)
Nissan to má v asii roky, mě to velmi vyhovovalo, ale očekávám, že v ČR to bude dražší než normální benzíňák. Navíc asi v ČR bude lidem vadit, že to prostě moc přes 100kmh nejede.I v článku se to píše, že ípava v Japonsku mají od 2017.5,3 l/100 km v kaškaji nebo jak se to jmenuje autora zklamalo je mazec, mě to v note (v ČR asi micra?) jezdilo kolem 5 a přišlo mě to hodně málo, však to na peníze výjde jak EV (a to beru ceny normální, ne dálniční nabíječku 12kč za kWh), akorát člověk neplatí pořizovačku jak EV. V EU nevím jaká bude cena. Nicméně teda tolik to žere normálně, nějaký dobrodružnější použití tak klidně dojezd klesa tak o 4 km na 1 km.Za 5.3, alespoň mě nejezdí ani DÍSLOVÁ oktávka, a to nejezdím nějak rychle, moc nechápu to zklamání.Naprosto souhlasím s tím, že je to prostě auto na benzín se všemi výhodami elektromobilu, čekal jsem, že to spojí nevýhody obou světu, ale realita je fakt, že to spojilo výhody.
Názor byl 3× upraven, naposled 23. 3. 2022 19:36
Otázka je, za kolik to jezdí reálně. Pokud opravdu za 5,3, tak bych to sice taky čekal lepší, ale asi ok. Pokud to je jen tabulkový údaj podle metodiky X.Y a reálně to bude stejně o litr výš, jak skoro vždy, tak už to fakt žádná hitparáda není.
Reálně za 5 v note, takze v kaskaj bych cekal tech 6, je docela jedno jestli město, mimo město nebo 4 proud s oddelenymi pruhy, jediny kdy me to zralo snad 20 byla takova silena horska cesta, kde bylo na vjezdu obrovska tabule ze je to jen pro zkusense ridice a ze si maji lidi hodne dobre rozmyslet jestli pokracovat. Nebyla to cesta kde by byl vsude asfalt atd. Tj. nic co by clovek casto potkal.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2022 10:20
Tak ze si koupit slozitejsi, drazsi a horsi a to se vyplati....To nevymysli ani Horst Fuchs.
"auto na benzín se všemi výhodami elektromobilu"Myslíte nespalování dinousaurů, jednoduchost konstrukce, boží akceleraci a možnost "tankovat" doma? 😀Je to nesmysl. Reálně je to obětování úplně všech pozitiv EV jediné vlastnosti. Dojezdu.
asi zalezi jak to kdo vidi, bozi akcelrace docela je, je to prave super jak to nema vykon, ale kourtak, tak kdyz clovek potka rx8 na nejaky silnici kde je to od semaforu k semafru, tak fakt sranda, ale proste celkove je to takove klidne a po meste to umi byt svizne; tankovat se moc nemusi obecne, protoze to proste zere malinko, ale chapu, ze ruzni lidi to vidi ruzne.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2022 10:19
Nejenom dojezdu, ale i hmotnosti a pořizovacím nákladům.Od války stoupla cena Lithia 5x a niklu 2x.Na auto do města nebo druhé auto do rodiny pro někoho kdo nemá rodinný dům je to ideální. Řeší to ten největší problém spalováků - extrémně neefektivní jízdu po městě.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2022 16:55
K tomu, za kolik jezdí Oktávka a že 5,3 je nedosažitelné. Benzínová z r. 2019, 1.5 TSi 110 kW. Jarní prázdniny, do Rakouska s totálně narvaným autem, velká rakev na střeše, jízda vždy maximální rychlostí kromě dálnice, na dálnici max. 120 km/h na tacháku (zrovna se tankovalo za 45,- litr a nebylo jisté, jestli bude na benzinkách benzín i na cestu zpátky). Cesta tam i zpět 5,3 l/100 km (reálná, spočítaná podle natankováno/ujeto). Po okreskách ve dvou lidech v autě i pod 5 l/100 km, na dálnici 140 km/h na tacháku = 132 reálných je spotřeba cca 6,5. Teda ona je určitě větší, ale když se připočte než se člověk na dálnici dostane plus potom než se dostane do cíle... Do práce to samozřejmě záleží na hustotě provozu ve městě, je to cca 10 km a pohybuje se to od 5,5 do 6,5. Celkově na nádrž mívám nejčastěji 5,8-6,2 bez rakve, hlavně podle podílu stání v kolonách ve městě. Na dálnici jezdím normálně těch 140 na budíku, to Rakousko byla výjimka.
Je to zázrak.
takovej system melo audi na dakaru a docela jim to slapalo.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.