Nintendo nebude používat čipy MIPS

Uprchlíci od SGI nakonec úspěšnější - začínající firmě Artx se podařil pozoruhodný kousek: herní...
Uprchlíci od SGI nakonec úspěšnější - začínající firmě Artx se podařil pozoruhodný kousek: herní gigant Nintendo dá přednost jejím čipům před procesorům MIPS (Silicon Graphics) ve svých herních konzolích. Současně Silicon Graphics upustila od původně ohlášeného soudního procesu proti Artx, týkajícího se porušování autorských práv. Jedná se především o procesory do nově spouštěné generace herních konzol nazvané Nintendo 64.

Živě komentuje: dvojnásob hořká pilulka pro SGI. Jednak proto, že firmu Artx založili "utečenci" od SGI - bývalí vysocí manažeři právě projektu spolupráce s Nintendem, jednak proto, že MIPS ztrácí tuto výsostnou roli dodavatele špičkových herních čipů ve prospěch neznámé, pár měsíců staré firmičky. Zcela soucítím se SGI - je jasné, že bývalí manažeři, kteří vyrostli za peníze SGI, si dokázali lukrativní byznys v době, kdy SGI procházela nemalou krizí, šikovně nasunout do vlastní kapsy - a asi tak šikovně, že je SGI ani nemá za co žalovat. Přitom jde skutečně o velký byznys - tvrdí se, že až tři čtvrtiny všech čipů, které MIPS vyrábí (i když jde o čipy nejlevnější) jdou právě do herních konzol od firem Sony a Nintendo. Každopádně je ale příčinou i ta skutečnost, že SGI byla v minulých letech tak trošku bez velitele, čehož bylo možné takto využít.

Váš názor Další článek: ISDN (od Telecomu) je tady

Témata článku: , , , , , , , , , ,