Nintendo chce také přijít se „svou PlayStation“

Firma Sony ale jasně zabodovala a svítí jako stálice; pro zbývající dva konkurenty nebude snadné se s tím vyrovnat, a navíc mají časové zpoždění.
PlayStation 2 od Sony je zřejmě největší hit v historii herního průmyslu, zastiňující i slavného GameBoye od Nintenda a především, přesahující i do osobních počítačů a Internetu. PS 2 je natolik mimo veškerou konkurenci, že si Sony mohla dovolit neslýchané: uvést produkt nejdřív v Japonsku a nechat na něj celý ostatní svět čekat další rok. U Sony vědí, že tím neztrácejí, ale naopak vyhrávají: konkurence se nekoná a svět šílí po PlayStation stále intenzívněji.

Nikdo ale nevládne navždy a úhlavní konkurent Sony v konzolích, firma Nintendo, chystá odvetu (a nově chce na tento trh vstoupit i Microsoft s X-Boxem, což je všeobecně známo. Microsoft tak dlouho tvrdil, že konzole nemají smysl, až je nakonec začne sám vyrábět). Stroj od Nintenda má název Gamecube (dříve známý pod kódovým názvem Dolphin) a má se jednat o 128bitovou (!) herní videokonzoli. Velmi zajímavý je videoakcelerátor firmy ATI s vestavěnou RAM pamětí. Méně pěkná už je doba uvedení: firma nyní uvádí, že stroj bude na trhu v roce 2001, přičemž původní plány hovořily zhruba o létě letošního roku. Sony tak dostává další rok k dobru a totéž platí i pro jiného významného konkurenta, další japonskou firmu Sega (ta trošku ztrácí) a koneckonců i pro Microsoft, který by v té době už měl mít X-Box také venku. Nintendo se alespoň snaží inovovat své stávající produkty o komunikační schopnosti: tradiční Game Boy (kapesní herní zařízení) má být obohacen o bezdrátový přístup k Internetu, dále vzniká zařízení propojující staré Game Boye s mobilními telefony a tím rovněž s Internetem.

Herní byznys, nad kterým kdysi „seriózní“ softwarové firmy ohrnovaly nos, vyrůstá ve stále větší a lukrativnější průmysl. Tradiční software navíc chytá „open source virus“: potřebných je totiž jenom několik typů programů, a skoro u každého se dnes nalezne lepší či horší produkt ze skupiny free software; navíc je jasné, že v blízké budoucnosti bude existovat ucelená a kvalitní nabídka volně šiřitelných programů takřka pro cokoli. Hry jsou ale něčím úplně jiným: Doom může být zdarma, ale jeho třetí inkarnaci si rádu zakoupí statisíce hráčů. Hry jsou módní záležitost, a třebaže se také pořád objevuje stále více volně šiřitelných her, lidé stejně tak stále více her kupují. U hry nezvažujeme její užitečnost a nekupujeme tisíciuživatelské licence pro firmy; koupě hry je dána vydrážděním zákazníka nadšenými recenzemi, obrázky a obrovskou chutí si hru okamžitě zahrát. I proto je zostřující se konkurence v počítačových hrách a vstup Microsoftu do této oblasti logický: není mnoho oblastí, kde se na softwaru dají dobře vydělávat peníze, a toto je určitě jedna z nich.

Diskuze (2) Další článek: Prohlížeč ProductView Express pro internet

Témata článku: Microsoft, Open source, Herní konzole, Playstation, Nintendo, Dolphin, Doom 3, Ps 4 herní konzole, Kapesní herní konzole, Mobilní telefony recenze, Sega, Playstation 5 herní konzole, Playstation 3 herní konzole, Konkurence, Sony Playstation 3, Game Boy, Playstation 4 herní konzole, Game, Obrovský smysl, Doom, Sony Playstation

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů