Nielsen//NetRatings: Američané už mají internetu dost

Nejnovější analýza společnosti Nielsen//NetRatings ukazuje, že narozdíl od zbytku světa je americký trh nasycený online službami. Mimo USA a Německo roste doba strávená na internetu i počet sezení stále až v dvouciferných číslech. Nejaktivnější jsou uživatelé z Hongkongu a Francie.

V uplynulých letech byly Spojené Státy zemí, která definovala rozšiřování internetu do domácností a využívání online služeb od čtení online médií přes hraní online her až po nákupy na internetu. Každý rok přitom přinášel informace o dalším růstu.

Aktuální čísla získaná v měření společnosti NetRatings za únor 2005 ale ukazují, že každý růst má svůj konec. Čas, který Američané v průměru stráví na internetu připojeni z domova, v meziročním srovnání dokonce poklesl, byť pouze o dvě procenta. Jde o jediný pokles mezi dvanácti zeměmi, které NetRatings do svého měření zahrnují.

Hongkong a Francie na špičce

Ostrovní část Čínské lidové republiky je technologiemi proslulá, není tak divu, že právě Hongkongu patří první příčka hned ve dvou kategoriích, největší meziroční nárůst času stráveného online i absolutní doba připojení k internetu za jeden měsíc. Objem využití internetu stoupl u hongkongských uživatelů meziročně o celých 25 % na průměrných 21 hodin, 53 minut a 24 sekund.

Druhá příčka v počtu strávených hodin na internetu mimo práci patří také Asiatům, s velkým odstupem na ni dosáhli Japonci s průměrně 14 hodinami, 50 minutami a 42 sekundami strávenými online. Třetí nejdelší dobu tráví na internetu Francouzi, za měsíc 14 hodin 25 minut a 38 sekund. Třetí příčka v oblasti meziročního nárůstu objemu používání domácího připojení k internetu patří Itálii. Tamních necelých osm hodin měsíčně na uživatele je ale zároveň suverénně nejkratší doba věnovaná domácímu využití internetu.

Američané na internetu strávili o dvě procenta méně času než před rokem, druhou nejhorší dynamiku růstu vykázalo Německo se čtyřprocentním nárůstem.

 Země  Čas strávený online, únor 2005 
(hodiny:minuty:sekundy) 
 Meziroční nárůst 
 Hongkong 21:53:24  25 %  
 Francie 14:25:38  19 %  
 Itálie 7:59:57  15 % 
 Japonsko 14:50:42  12 % 
 Austrálie 11:39:06  10 % 
 Velká Británie   11:20:34  8 % 
 Švédsko 10:29:33  8 % 
 Švýcarsko 10:52:28  7 % 
 Brazílie 13:13:58  6 % 
 Španělsko 11:36:56    5 % 
 Německo 12:31:22  4 % 
 USA 13:44:04  -2 % 

Na internet každý den?

Zajímavé informace poskytuje i druhá tabulka s výsledky. Jde o počet jednotlivých sezení u internetu. Žebříčku opět vévodí Hongkong s třiceti sezeními za měsíc s 26 % meziročním nárůstem počtu kontaktů s internetem. Pokud toto číslo srovnáme se strávenou dobou na internetu, zjistíme, že průměrně stráví uživatel z Hongkongu na internetu najednou méně než hodinu. I nejaktivnější uživatelé internetu tak s aktivním připojením stráví pouze hodinu za den, do tohoto čísla se nepočítá práce na internetu v zaměstnání, ale i tak je průměrné využívání internetu stále pod úrovní, které dosahuje například sledování televize.

Druhé pořadí stejně jako v předchozím případě patří francouzským uživatelům, kteří se na internet přihlásili v průběhu února 27krát, což je o 17 % častěji než ve stejném období roku 2003. Oběma zemím přitom patří stejná pozice i v absolutním počtu internetových "sessions". Třetí místo v četnosti internetových sezení patří Australanům, kteří se během sledovaného měsíce v průměru posadili k domácímu počítači s internetem jednadvacetkrát, meziroční nárůst přitom dosáhl hodnoty 15 %.

Itálie i z tohoto srovnání vychází nelichotivě, doma si k internetu sednou Italové přibližně obden, za sledovaný měsíc to bylo patnáctkrát, což představuje desetiprocentní nárůst ve srovnání s rokem 2003. Příliš se neliší ani dvě poslední místa ve srovnání dynamiky růstu, Německo a USA si jen vyměnili příčky, Němci dopadli nejhůře, průměrný počet sezení u internetu v Německu poklesl o jedno procento, ve Spojených státech tento ukazatel stagnoval. Dvacet tři sezení měsíčně pro Německo a 25 pro USA je ale řadí mezi nadprůměr.

 Země  Počet sezení u internetu, únor 2005   Meziroční nárůst  
 Hongkong 30  26 % 
 Francie 27  17 % 
 Austrálie 21  15 % 
 Itálie 15  10 % 
 Švýcarsko 23  9 % 
 Velká Británie  21  9 % 
 Japonsko 25  9 % 
 Španělsko 22  8 % 
 Švédsko 20  7 % 
 Brazílie 19  5 % 
 USA 25  0 % 
 Německo 23  -1 % 

Nejčastější cíl? Microsoft, Time Warner a Yahoo!

Součástí statistických měření Nielsen//NetRatings je také seznam nejnavštěvovanějších webových stránek. První místo obsadily weby provozované společností Microsoft, druhá příčka patří konglomerátu Time Warner, pomyslnou bronzovou medaili získaly weby společnosti Yahoo!. Na Google zbyla medaile bramborová.

Pro nás může být překvapivé, že pátou "společností" s nejnavštěvovanějšími weby je americká vláda. Následuje eBay, Amazon, InteractiveCorp, RealNetworks a Walt Disney. Tato čísla vycházejí z obecných statistik návštěvnosti webových stránek a nezohledňují weby, které uživatelé navštěvují z domova.

Co bude dál?

Podle analytiků, kteří se živí odhadováním budoucnosti na základě dostupných informací, musejí společnosti ve Spojených státech nabídnout nové služby, které uživatele přilákají k internetu na delší dobu. Stále ještě čekáme na významnější rozvoj služeb tipu Video on Demand respektive tzv. Triple Play, která k připojení k internetu a přístupu k placenému obsahu ještě přidává internetovou telefonii. Právě služby Voice over IP se v posledních měsících dočkaly významnější pozornosti koncových uživatelů díky službám jako je Skype nebo SIPhone a podle zatím neoficiálních informací se v této oblasti dočkáme zajímavých novinek i u nás.

Diskuze (13) Další článek: IBM oslavilo 20 let Lotus notes, představuje novou verzi

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,