Pro první čtvrtletí roku 2000 se očekává meziroční nárůst prodeje PC o dvacet procent, tvrdí IDC. V Asii, která se dostala z trablů, to má být dokonce o 32 % víc, v USA o 20 %, v západní Evropě překvapivě jenom asi 11%. Lidé od IDC očekávají podobně robustní růst po celý letošní rok; připomeňme, že podobným tempem (20-25 %) roste počet prodaných počítačů celosvětově už nějakou dobu. IDC ovšem stejnými – přesněji řečeno, jinými – ústy tvrdí, že prodej ne-PC zařízení, zejména kapesních formátů, prodeje osobních počítačů ještě během několika let předhoní.
Jak to tedy bude? Pravdivá mohou být obě tvrzení, což vyústí ve skutečnost, že domácnosti i firmy budou doslova prošpikovány inteligentní elektronikou, navíc připojenou na Internet. Stejně tak budeme mít možná i několik přístrojů tohoto typu, když vyrazíme na cesty – například budík bude na dálku obsluhován vaším šéfem, který vám posune buzení o půl hodiny dopředu kvůli posunuté poradě, foťák bude odesílat fotky automaticky z paměti ke zpracování do digitální fotosběrny… vymyslet si můžeme cokoli.
Co ale asi nedojde naplnění, je smrt pécéčka (častý slogan IBM). Jednak stále rychle klesá cena a roste výkon, a v dohledné době se to nezastaví – bez nejmenší pochyby. Dále, a to je možná důležitější: pécéčka se postupně (i když pomalu) přetvářejí ve stroje, se kterými by neměly být problémy. Tento vysněný ideál tak brzy nenastane – víme, že pécéčka jsou genericky problémové mašiny s obdobně genericky problémovými operačními systémy, ale postupné zjednodušování a standardizace je evidentní. Velcí výrobci PC přicházejí se stále dokonalejšími iteracemi k „black boxu“, krabici, která je nastavená, do které se nevrtá a která funguje. „Pro“ pécéčko hlasuje Internet – zatím není alternativa k práci s Internetem než přes stolní počítač (je jedno, zda PC nebo Mac, i Mac je personal computer), a ani brzy nebude, a konečně, lidé přidělují stále více svého počítačového času k práci s Internetem, tj. prohlížeč jim vlastně nahrazuje ostatní programy.