Vývojářské studio Niantic, zodpovědné za fenomén Pokémon Go, uvolnilo svou technologii rozšířené reality mezi vývojáře třetích stran a ve videu ukazuje, jak v práci s ní pokročili. Tvůrci svůj software nazývají Real World Platform a v zásadě se dokáže postarat o to, aby virtuální objekty dokázaly více interagovat s reálným okolím.
Softwaru pomáhá neuronová síť, která dokáže vyhodnotit objekty v reálném světě a „skrýt“ za ně virtuální postavičky. To je velmi zásadní vývojový krok rozšířené reality, jelikož se ve většině her a aplikací všechny objekty staví přímo do prostředí a jedinou schopností vázanou na reálný svět je jejich pevné ukotvení v prostoru. To se nyní změní a především ve hrách to bude obrovským přínosem. Ostatně se podívejte na rozdíl ve videu níže a pochopíte, o čem mluvíme:
V tuto chvíli jde samozřejmě jen o demoverzi a ukázku technologie, která by mohla v brzké budoucnosti radikálně změnit mobilní videoherní branži a vývoj aplikací pro rozšířenou realitu.