nForce A7N266 - The first blood

Diskuze čtenářů k článku

branuo  |  15. 08. 2002 20:45

po update - biosu na ver.1003,
- driverov
po disablovani PCI IRQ steering a pod...
a optimalizovani BIOSu
-------------------------------------------
ZVUK STALE CHRCI
avsak chrcanie zretelne nieje problem svabu AC97,
poradte prosim , dakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan Chladek  |  15. 11. 2001 11:13

Zaujalo me to ze ten MCP chip umi enkodovat vecicky z DirectSound do AC3 a posilat na digitalni vystup. Nevi nekdo nahodou neco o nejake zvukovce, ktera by umela to same a byla to PCI nebo USB? Rad bych aby me zvukovka (treba i pomoci SW reseni) enkodovala vsechno z DirectSound do AC3 a posilala to digitalne (idelani by bylo opticky) ven, kam bych si pichnul svuj DD/DTS receiver/dekoder. To by pro me bylo idelani reseni. Vlastne by to ani nebyla zvukovka v pravem slova smyslu, nepotrebuju analogovy vystupy (a diskretni 5.1 uz vubec ne), rad bych nejaky takovyhle elegantni reseni. Zkousel jsem k tomu donutit SB Live 5.1 Platinum, ale at jsem delal co jsem delal tak mi z optiky/koaxu lezlo vzdycky jenom stereo. Mozna i ke kartam od Creative existuje nejaky driver, ktery by delal to co potrebuju. Ty karty jsou schopne poustet AC3 jenom pokud se prehrava DVD pomoci DVD-ROMky. Jinak na digital masti jenom stereo a prostorovej zvuk se musi brat z diskretnich analogovych vystupu. Ach jo .. za ty prachy Jeste ze ten SB Platinum nebyl muj ..Poradte please. DIK!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  16. 11. 2001 11:53

Herkules rulez. To by ses divil jak sensaura svisti po optice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  19. 11. 2001 17:16

Zdravim,

mam stejnej dotaz. Budu vdecnej, kdyz mi das vedet jestli jsi na neco prisel. Zatim sem to resil tak, ze sem AC3 ciste dostal z pocitace pres MPEG HW kartu, ktera ma koax vystup. Jelikoz ale uz tahle karta je trochu zbytecna (mam kongiguraci co to zvlada bez ni) uvazuju o nejaky zvukovce co by mela digitalni vystup se vsema kanalama... Mam externi receiver s dekoderem a nechci do nej poustet 6 analogovejch signalu, jak rikas. Je nejaky reseni ? Ma napr. jina karta nez SB Live tenhle vystup ?

dik Martin

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pedro  |  14. 11. 2001 22:01

mi to nějak připomíná PCCHIPS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gelord!  |  14. 11. 2001 00:47

S tymi MX cipsetmi mas asi pravdu. Na High-end dosku by si mal kazdy uzivatel napojit co sam chce a nie to co sa zvysilo vyrobcovy hardwaru...

Ja som stale za 'staru' dobru MSI K7T 266 DDR Pro2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  13. 11. 2001 23:17

Ta doska nie je urcena High end gamerom... A kto chce v buducnosti doplnat tak moze. Nie ako u inych integrovanych rieseni. Uvedomte si aky tam je zvuk. Nebolo to v clanku spomenute. Po pridani CNR ci ANR ci ako sa tak karta vola k tomu mate siet soft modem a AC5.1 dekoder. Myslim, ze pre cloveka ktoremu staci Quake III 1024*768/32 pri 60FPS je to uplne dostacujuce ak si zachova priaznivu cenu. Ak by som chcel High-end volim inu zostavu. Je pravdou, ze tie dosky uz mali byt davno na trhu. Nvidia by taktiez mohla zabudovat lepsi chip ktory by aspon trochu vylepsil to uzke miesto v priepustnosti. Ak by vsak takato doska stala do 8000SK tak je to urcite dobra kupa...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hurricane  |  13. 11. 2001 22:59

Zdravim

Absolutne nechapu, proc se autor tak dosiroka zabyva kombinacemi s externimi grafikami. Cozpak si nekdo koupi tuhle desku aby s ni provozoval externi grafiku? Jenom kvuli TwinMemory? No a kdyz to jeste k tomu neumi dual-monitor (v clanku se pise, ze se interni grafika po pripojeni externi automaticky disabluje). Kdyby ta deska nemela AGP slot, VUBEC nic by se nestalo. A s tou pseudo-zvukovkou se taky moc nevytahly. Kdyby to melo NORMALNI analogovy 5.1 vystup (tedy s integrovanym dekoderem Dolby Digital, nekdy take AC-3). Proste pripojim zesilovace a 5 repraku + subwoofer a uz se pekne prehrava DVD.

Na to, jakou to melo reklamu, je to peknej smejd.

Hurricane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nalim  |  13. 11. 2001 14:29

Rekl bych ze nVidia zaspala a uvedla tento zazrak az moc pozde, dnes jiz nic noveho pod sluncem, kvuli grafice si rozhodne desku s timhle chipsetem kupovat nebudu, pokud vubec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nakadah Al Jaffa  |  13. 11. 2001 19:30

Svatá pravda. Tenhle board mi připadá jako nějaký voříšek, taková pouliční směs. Odevšeho trochu. Čistokrevný board je holt BOARD.
Ale těžko hodnotit něco co sem neměl v rukách. Apropo muj stařičký ABIT BH6 i440BX je sice už starý vlčák, ale kvůli vořechovi ho nevezmu do stodoly s nabitou brokovnicí. Ukaž co umíš NForce!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  13. 11. 2001 12:28

Po pravdě jsem čekal trochu víc. Rozhodně podstatně vyšší výkon u plného provedení 128 ve srovnání s KT266. Podporuje tahle deska DDR 333 ? Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joro  |  13. 11. 2001 19:15

Mno... - popravdě řečeno PC333 nejsou (jak dosud) podporovány. Ale jestli si četl pozorně tak víš, že omezením je nízká propustnost sběrnice procesoru (Athlon XP - 2.1GB/s) - natolik, že nepomůže ani Twinbank (teoreticky cca 4.2GB/s). PC333 s 2.7GB je někde uptostřed.

To, že lze vůbec jít nad 2.1GB propustnosti sběrnice FSB je dáno datovým prefetchem a také tím, že se zvýšuje efektivita využití současného pásma. Zdá se, že totálním praktickým limitem je 1.1GB/s (nepřetaktuješ-li sběrnici) - což je efektivita cca 50%.

To není zlé, zvážiš-li režie:

  • operačního systému

  • sběrnice DDR (ta sama si "ukusuje" tak 20%)

  • memory kontroléru

  • A co z toho plyne? Pánove - nečekejte, že se s pamětí v současném taktu sběrnici půjde výrazněji výše - NE

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    chip  |  13. 11. 2001 12:22

    Obsauhuje tahle deska od asusu sitovka ( ta od msi pry ne)?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Joro  |  13. 11. 2001 19:05

    Jo je tam sitovka:

    Featuring the RealTek RTL8100 Fast Ethernet LAN controller - the motherboard fully supports the 10BASE-T/100BASE-TX protocol.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    chip  |  13. 11. 2001 22:58

    a je tam pridanej dalsi chip, nebo to pouziva chipset? Ten Realtek se mi nejak nezda...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ElHo  |  14. 11. 2001 10:44

    realtek je v pohode, taky ho pouzivam

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  14. 11. 2001 15:52

    Realtek je OK. Ale asi to bude "šváb" navíc, je-li to myšleno tak.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    chip  |  14. 11. 2001 17:48

    a to je prave divny v chipsetu nForce je sitovka integrovana

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Dusan Bolek  |  13. 11. 2001 09:04

    No musim rici, ze tenhle chipset mne prilis nenadchl. Nepochopil jsme proc na high-end chipsetu integrovano vsechno co jde, asi holt maji moc MXovych chipu tak je tam pridavaji, nicmene to akorat zvedne cenu.
    Jeste mne zaujala poznamka o logickem layoutu desky. No nevim, ale prakticnosti umisteni ATX napajeciho konektoru si nejsem uplne jist.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Joro  |  13. 11. 2001 09:35

    To by ses divil jak je ten konektor dobre umisteny (ale fakt).

    Jo a koncepce desky? Taky to zcela nechápu...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Dusan Bolek  |  13. 11. 2001 09:54

    No nevim, ale tahnout kabely od zdroj pres skoro cely board az na druhou stranu mne neprijde jako idealni, ja ani nevim mam-li je dostatecne dlouhe. Osobne preferuji konektor hned u socketu.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Koumes  |  16. 11. 2001 13:44

    Pro me neexistuje zvukovka ktera nema Sensauru.platit za ni v chipsetu je blbost. TO je jako by tam byl podelanej soundblaster.

    Kdo jedou slysel sensauru, neda na ni dopustit.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor