Neznámá hudební skupina dosáhla milionu přehrání na Spotify. Konečný výdělek vás asi překvapí

Hudební trh zažívá obrovskou změnu a přechází nejen z fyzických médií, ale hlavně od modelu nákupu jednotlivých skladeb k jejich streamování. To znamená, že se zisky z předplatného rozkládají dle jednotlivého počtu přehrání samotnými posluchači, kteří platí jen velmi nízké měsíční předplatné.

Jaké jsou ale v této oblasti výdělky? To se rozhodla prozradit jedna neznámá hudební skupina zaměřená na velmi úzké spektrum posluchačů (EDM), která se náhodou dostala do známého playlistu, který odebírá obrovská spousta lidí. Dostat se do těchto playlistů je extrémně těžké, ale jakmile se tam dostanete, máte obrovskou šanci na to, že získáte nové posluchače a začnete vydělávat.

Klepněte pro větší obrázek
Ukázka výše odměn za jednotlivá přehrání na Spotify. Výpis pro zmíněných milion přehrání má více než tisíc takových stránek

Jak je vidět v obrovské tabulce, příjem z každého poslechnutí sklady je naprosto miniaturní. Co když ale dojde k celkovému počtu milionu přehrání? Bude z vás nová superhvězda s obrovským množstvím peněz? Bohužel nikoli. Za 1 023 501 přehrání totiž skupina měla příjem jen 4 955 dolarů, což je asi 115 tisíc korun, na které ještě navíc zdanění. Milionu přehrání se podařilo dosáhnout v rámci období 8 měsíců. Průměrný příjem za přehrání skladby byl 0,004891 dolaru. Celý vygenerovaný seznam přehrání od Spotify si můžete prohlédnout na Scribd (dokument byl zveřejněn anonymně, běžné zveřejnění zjevně nepovolují podmínky Spotify).

Je tak vidět, že neznámí hudební umělci si na nových streamovacích platformách příliš nevydělají. Na druhou stranu, bez Spotify by se o nich nedozvěděla taková spousta nových posluchačů, což může v konečném důsledku zvýšit zisky sekundárně, například zvýšeným prodejem lístků na koncerty či prodejů předmětů pro fanoušky.

Diskuze (39) Další článek: Původně kritizovaný filtrační systém Tesly pomáhá lidem postiženým ničivými požáry v Kalifornii

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,