Nezávislé letenkové weby vedou, ale aerolinky dohánějí

Diskuze čtenářů k článku

Pavel Marek  |  26. 04. 2001 09:23  | 


Se články o prodeji letenek se roztrhl v mediich vlastnenych cpressem pytel . Není to náhodou tím , ze Cpress zacal provozovat vlastní web s touto tematikou ? Ať žije objektivní a nezávislá žurnalistika. Na tomto příkladě lze jednoznačně demonstrovat rozdíl mezi novináři a pisálky. To platí obecně pro všechna periodika .

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Donát  |  26. 04. 2001 15:34  | 

Dovoluji si upozornit, že prodej letenek figuroval v průzkumu největších čistě elektronických obchodů společnosti Deloitte & Touche v roce 2000 jako druhá nejúspěšnější kategorie, jen v těsném odstupu za hudbou. Bylo to díky společnosti Fractal, která otevřela svůj internetový prodej letenek v lednu roku 2000.<BR>
Průzkum je uveřejněn například na <A HREF=http://novaekonomika.cz/index.php3?s1=0&s2=5&s3=1&s4=3&what=&limit=10&od=0&user_url=&m=1&typ=zpravy_hn&recid=8593
">Nové ekonomice</A>.<BR>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom Doktor  |  26. 04. 2001 20:34  | 


Pokud se jednalo o průzkum největších ČISTĚ elektronických obchodů zřejmě tam neměla společnost Fractal co pohledávat? Fractal se zabývá konferenčním a obchodním cestovním ruchem, a fungoval jako cestovní kancelář někdy od roku 95 nebo 96. Že si pak vystavil ceník letenek na web ještě neznamená, že by byl ČISTĚ elektronickým obchodem.

Jinak s ostatními názory souhlasím. Pište konečně o něčem zajímavém, třeba ledničkách  - svetletenek.cz sice funguje, ale letenky do některých destinací tam nalézt nelze, a když tak často za násobky tržních cen u kamenných obchodů.

Tom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Donát  |  17. 05. 2001 14:32  | 

Zde je spíše problém s definicí pojmu "čistě elektronický obchod". Například každý prodejce letenek musí mít akreditaci YATA, musí to tedy být existující "kamenná" firma. Podobná omezení ale platí i o online prodejcích jiného sortimentu. Pokud bychom tedy chtěli být skutečně rigidní, kategorie "čistých" elektronických obchodů by byla prázdná. K zařazování podniků do této kategorie jsme proto zvolili poněkud měkčí kritéria.
V konkrétním případě Fractalu byl prodej letenek převažujícím obchodním kanálem této firmy; možná i díky zařazení do našeho průzkumu ukázal cestu i svým následovníkům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Donát  |  26. 04. 2001 15:48  | 

Nezdá se mi vhodné, aby vlastník firmy, která podniká v určitém oboru, psal nepřesné články o daném oboru, které se tváří jako neutrální analýzy. Příliš mi to připomíná Bobovizi, se kterou jsme se měli bohužel možnost setkat v době zcela nedávné. Nejedná se přitom pouze o letenky.

Řekl bych, že etika publicistické profese by měla hrát vyšší roli, než krátkodobý obchodní zájem. Jsem ale optimista, a tak stále věřím tomu, že se dožijeme dnů, kdy tomu tak bude.

Jiří Donát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom Doktor  |  26. 04. 2001 20:44  | 


Plně souhlasím s panem Donátem, jen bych pana Hlavenku nepodezříval z ničeho neobvyklého. Živě je pouze jedním z mnoha českých médií, které si v "nezávislých článcích" hřeje vlastní polívčičku. Další internetové servery by mohly následovat. Živě však, jak se zdá i z mnoha komentářů k předchozím článkům, sleduje především inteligentní obecenstvo čtenářů, kteří dokážou sami rozlišit hranice mezi sebepropagací a kvalitním odborným článkem, a to i v případech kdy autoři ten sebepropagační náhodou zapomenou zařadit do rubriky tiskové zprávy (pokud žádná taková není, měla by se rychle zařídit, obsahu je zde pro ni již více než dost).

Také bych rád dodal, protože cestovní ruch je oblast které trochu rozumím, že články o letenkách a Živě, jakkoliv propagující svetletenek.cz, jsou alespoň mnohem odbornější než články na toto téma v ostatních médiích. Je až s podivem, co někteří ostatní "odborní" novináři bezelstně uvěří pracovníkům PR oddělení a jsou schopni přetisknout i bez nejmenší logické úvahy.

 

Tom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pharmer  |  27. 04. 2001 19:37  | 

mit tu moznost ohodnotil bych clanek 0°F a to za lakovani ctenaru necim o svetovem prodeji letenek, kdyz to k cemu autor cely clanek smeroval se radoby nenapadne skryva v poslednim odstavci..   Pan Hlavenka si zas prihral..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest herních monitorů

Jak zabezpečit mobil v rukou dítěte

Radíme s nákupem grafické karty