Nevyhazujte peníze na internetovou reklamu mimo Internet

Diskuze čtenářů k článku

Robert Němec  |  20. 04. 2001 19:47

Reklama na internetu se vyplatí jen když mohu oslovit moji cílovou skupinu (pokud jsem úzce zaměřen). Jestliže budu nabízet krmivo pro ryby prodáváné rybářům, musím najít na internetu server, který se tímto již zabývá.


Inzerovat na Seznamu by se mi moc nevyplatilo (maximálně v nějaké oborové sekci - ale to jen pro nováčky na internetu). Když jsem ale jediný server s tímto tématem, težko mohu někde na internetu výhodně inzerovat. Inzerce v nějakém tišteném časopise týkajícím se rybářství bude podle mne mnohem účinější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:47

Proč by měla být? Předpokládejme, že na Internetu je dnes 5% rybářů - víc jich nebude, když je tam slabých 10% populace.

Stránka inzerce v těchto časopisech obvykle vyjde na 3-4 Kč na jeden výtisk (jednoho čtenáře); při pětiprocentním zásahu (protože lidi, kteří na Internetu nejsou, jsou pro vás samozřejmě zatím nedůležití) jsme na nějakých 150-200 Kč za zásah jednoho potenciálního zákazníka. To mě připadá málo a při cílení na "rybářský server" na Internetu nepochybně dosáhnete lepších výsledků.;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  20. 04. 2001 19:47

Asi jsem se špatně vyjádřil. Já jsem hovořil o případu, kdy na internetu není žádný jiný specializovaný server na rybářství.


Jestliže budu tedy inzerovat na velkých všeobecných serverech, bude tam max. 5 % rybářů (u ještě specializovanějších oblastí ještě míň). CTR bude tak kolem 0,0025 % (5 % rybářů, každý rybář potřebuje tak 20x shlédnout banner, aby si ho všiml). CPT bude 200 Kč.


Za získání jednoho rybáře zaplatím 40*200=8000 Kč.


I kdyby byly rybáři 10x všímavější, stále to bude šílená částka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:47

Tak jak to píšete, máte jistě pravdu, i když takhle nízká CTR není ani u těch nejvíce specializovaných bannerů. Získáte např. spoustu lidí, kteří např. rybářství fandí, zajímají se o ně atd.
Nicméně ona je to otázka trošku nerelevantní, protože dnes už na skoro každou speciální oblast máte na Internetu servery - na rybářství je jich dobrá desítka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 04. 2001 19:47

A není nakonec lepší zaplatit pár dolarů až desítek dolarů a nechat si zaregistrovat svoje "rybářské" stránky třeba do 1500 (patnáctiset) vyhledávacích služeb po celém světě ? (jak to některé společnosti inzerují)

Nehledě na to, když vaše "rybářská" stránka bude unikátní (třeba v regionu Čechy) tak to dříve nebo později nejaký redaktor "rybářského" časopisu rozmaže za darmo :o))))))

Pokud máte hezkou stránku , která se zabývá počítačovou bezpečnostní (nebo hackerama) pošlete mi link na e-mail , ušetříte si prachy za bannery .

Radek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  20. 04. 2001 19:47

Já teda nevím, školy nemám, ale když se tam podívá 8% je to pořád 8% a ne 0,8. A je to celkem dost. Clickrate u bannerů je podle všech seriozních zdrojů 0,5%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:47

Omluva - překlep v článku. Má být "8 z 1000", ne "8% z 1000". Spravíme.

Jinak clickrate u bannerů je dost různá, nám (linx) vychází spíš k 1%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RAdek  |  20. 04. 2001 19:47

Návštěvnost stránek neznamená, že si stránku lidé opravdo prohlížejí. Většina počítačů, např. ve státních úřadech stratuje na Seznamu, protože administrátor to tak uživatelům nastavil ("..kde jinde by měli začít, když jsou to naprostí počítačoví laici...")

Bannery jsou neetické!!! horší než spam !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:47

Toto default nastavení Seznamu (či také Atlasu pokaždé, když si upgradujete browser) je jediná výjimka. U ostatních serverů to tak platí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor