Studie ukázala, že „offline“ reklama na internetové projekty má menší účinnost než banner, a je samozřejmě dražší.
Dotazníkový průzkum britské firmy Rare Medium svědčí ve prospěch toho, že na internetové projekty se dělá reklama nejvýhodněji na Internetu. Dotazováním tisíce respondentů se ukázalo, že jenom 8 z nich navšívilo web poté, co shlédli „offline“ reklamu (televize, časopisy, billboard atd.), ve které se objevila adresa webu vybízející k návštěvě. Přeloženo do řeči „CTR“ čili click-through rate to znamená účinnost „offline banneru“ 0,8 %, což je nižší než průměrná účinnost internetového banneru; ta se pohybuje okolo jednoho procenta. Průměrná cena za
reklamní zásah pomocí offline reklamy je přitom výrazně vyšší než u internetového banneru.
České zkušenosti jsou ale sporné. Reklamní kampaň portálu Centrum.cz mu, jak se zdá, úvodní hodně potřebný nárůst návštěvnosti přinesla; šlo také o vůbec první masivní „offline“ kampaň českého webu a kampaň byla záměrně docela kontroverzní. Následné občas se objevující kampaně Seznamu a Atlasu už nijak podstatně nevychýlily růst návštěvnosti těchto portálů směrem nahoru. A konečně opravdu intenzivní kampaň Českého Telecomu mimo Internet na Quick přinesla, jak uvádí nejnovější výsledky auditu i-Audit, tomuto webu dvojnásobnou návštěvnost oproti Seznamu v počtu IP adres (lidí, kteří tuto adresu použili), ale v počtu zobrazených stran je Quick přehluboko za Seznamem. Lidé si tedy Quick ze zvědavosti či možná při připojení otevřou, ale používají nadále Seznam.
Jak mimochodem uvádí studie Rare Medium, nejúčinnějším „traffic driverem“ je informace, doporučení od známého – 30 % respondentů (na rozdíl od humorného 0,8 % na základě reklamy) totiž odpovědělo, že na konkrétní internetovou adresu šli proto, že jim to doporučil známý, kterého považují za „renomovaný zdroj“ informací o Internetu. A naopak, celých 50 % z nich opustilo užívání určité služby právě kvůli tomu, že jim známý sdělil špatnou zkušenost s ní. Z toho vlastně vyplývá jediné: v prvé řadě, vytvářejte kvalitní a zajímavé weby, které odpovídají tomu, co uživatelé chtějí; u špatných vám nepomůže ani jakkoli masivní reklama.