Dobrý den,
myslím si, že kromě pár velkých shops/malls s dobrou značkou a pověstí zákazníci raději oceňují menší a přehlednějsí specializované internetové obchody.
Ty by měly nabídnout široký výběr zboží v daném segmentu, na který se specializují. Samozřejmostí je hluboká odborná znalost toho, co prodávají. Spousty zákazníků volají na infolinku nebo píší a důkladně zvažují parametry, použití, chtějí se poradit.
Vždy raději nakupuji ve speciálce než v "obchoďáku", kde hned vedle elektroniky je zelenina nebo spodní prádlo. Stejně tak vím, že když vidím úplně stejné obchody, které přebírají databázi velkých distributorů IT (eD system, AT Computres...) tak se všichni tváří, že mají všechno, ale o tom co prodávájí neví nic, nedokáží poradit, maximálně doporučí výrobek podle výše své provize...
Jako velmi velký problém stále vidím placení (i když se to zlepšuje) = aby se zákazníci nebáli plati předem kartou, eBankou apod. a pak netrnuli starchy, zdali jim zboží dojde apod. Spousta "obchodníků" je bohužel stále piráty na volném moři a rozhodně nedělají dobré jméno ostatním.