Nevěříte Extrémnímu programování? Zkuste klasiku: Rational Unified Process

Diskuze čtenářů k článku

Petr Rovny  |  06. 06. 2005 14:51

Na vas serial jsem narazil diky googlu ale nejak se nemuzu dobrat k dalsim dilum, byly-li jake. Muzete mi prosim odpovedet a dat do odpovedi odkazy na dalsi dily serialu o RUPu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukis  |  27. 07. 2004 11:37

Clanek je dosti obecny a je v nem par nepresnosti, ktere jsou dost pochopitelne, protoze se jedna o uvod do jakehosi serialu (tesim se na dalsi dily:)) a pri takhle kratkem popisu nelze byt uplne presny.

Co se tyce ceny, tak je kazdeho vec, co si koupi a co ne. Osobne mi cca 700$ za RUP neprijde mnoho, pri implementaci teto metodiky a v pilotnim projektu se tato castka skutecne ztrati.

U Rose mam jiny nazor a musim rici, ze nejsem sam. Pred lety to byl supr program, ovsem usnuli na vavrinech a dnes je to malo muziky za hodne penez. Napriklad Enterprise Architect je dle meho soudu dnes uz lepsim programem a za nejakych 150$ Rose nabizi samozrejme bezchybnou spolupraci s ostatnimi aplikacemi Rational, ale pri porovnani jejich ceny versus uzitna hodnota si myslim, ze je lepsi se bez nich obejit a nahradit je levnejsimi a mnohdy kvalitnejsimi tooly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  01. 08. 2003 13:55

Pane Kadleci, tento clanek mi pripada jako placena reklama.
Rekne o existenci, vychvali ale v podstate nic.
co Vy na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Kadlec  |  02. 08. 2003 01:24

Dobrý den, takový je Váš názor a pokud jej chcete zastávat, nijak Vás nepřesvědčím o tom, že je mylný. Ale je  Nejsem nijak propojen ani s firmou Rational ani s žádným z jejích distributorů. Tento článek je pouze prvním ze série článků o RUP, proto obsahuje jen velmi obecné informace. V dalších článcích najdete metodiku popsanou mnohem podrobněji, hlouběji. V každém případě děkuji za Vaši připomínku: v příštích článcích si budu dávat větší pozor na příliš pochvalná vyjádření o komerčních produktech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Perki  |  29. 07. 2003 19:54

pomale, drahe a nemam rad, myslim Rational

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drake  |  30. 07. 2003 10:30

Souhlas,

je to pomalu to nejdražžší a přitom stojí to za prd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš Kovářík  |  30. 07. 2003 22:54

V letním semestru sme měli předmět, kterej se tím zabýval. Přednášející Rational Rose miluje a tak sme na tom dělali semestralni projekt. Ten program je fakt na prd. Dal jsem si hodně skromnou instalaci a 1 Giga na disku bylo v čudu. Přitom mi ten program nepřijde nijak extra. Na podzim si ho zas budu muset pustit do počítače .. ach jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Perki  |  31. 07. 2003 01:13

Myslim, ze Rational Rose je len jedna cast z RUP, kde sa pomocou UML robi analyza, to by sa dalo este pouzit, ale cele RUP pouzivat by som nechcel, aj my sme to mali pouzivat na jednom predmete na UML, ale ja som odmietol, pretoze som si nechcel zaspinit disk na jeden semester a radsej som pouzil freeware

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohuslav Roztočil  |  31. 07. 2003 16:23

RUP není proto, aby se na něm cvičili studenti.
Je to proces pro vývoj "větších" IS, na kterých pracují desítky lidí. Zabývá se řízením projektu, spoluprací, řízením kvality, řízením změn, ... Nedovedu si předtavit, jak na vysoké škole v rámci nějakých labin simulují činnost softwarové firmy.
A proto si myslím, že názory studentů v tomto směru nelze brát jako směrodatatné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohuslav Roztočil  |  31. 07. 2003 16:23

RUP není proto, aby se na něm cvičili studenti.
Je to proces pro vývoj "větších" IS, na kterých pracují desítky lidí. Zabývá se řízením projektu, spoluprací, řízením kvality, řízením změn, ... Nedovedu si předtavit, jak na vysoké škole v rámci nějakých labin simulují činnost softwarové firmy.
A proto si myslím, že názory studentů v tomto směru nelze brát jako směrodatatné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohuslav Roztočil  |  31. 07. 2003 16:24

RUP není proto, aby se na něm cvičili studenti.
Je to proces pro vývoj "větších" IS, na kterých pracují desítky lidí. Zabývá se řízením projektu, spoluprací, řízením kvality, řízením změn, ... Nedovedu si předtavit, jak na vysoké škole v rámci nějakých labin simulují činnost softwarové firmy.
A proto si myslím, že názory studentů v tomto směru nelze brát jako směrodatatné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Perki  |  31. 07. 2003 19:42

A este som nenapisal, ze som isty cas pracoval v jednej firme, kde to pouzivali alebo skusali pouzivat, alebo chceli programatorov donutit pouzivat, pretoze to zakupili. A okrem toho pokial sa ludia s tym nenaucia najprv robit predtym ako idu robit projekt, ale pocas projektu sa to maju naucit, tak to nefunguje. Takze som nemal RUP len v skole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Kadlec  |  01. 08. 2003 00:57

Dokonce bych to ještě dále rozvedl - pokud má být ve firmě nasazení XP úspěšné, nestačí ani dostatek času všech zainteresovaných; i podle firmy Rational Software je nutný někdo, kdo již má pokud možno s RUP nějaké zkušenosti, jinak existuje jistá pravděpodobnost neúspěchu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IT Developer  |  03. 09. 2003 09:37

Vypada to ze jsi RUP mel jen na skole kdyz ho spojujes s ROSEm. Jinak s tvrzenim: "A okrem toho pokial sa ludia s tym nenaucia najprv robit predtym ako idu robit projekt, ale pocas projektu sa to maju naucit, tak to nefunguje." zcela souhlasim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš Kovářík  |  02. 08. 2003 00:03

Souhlasím s tím, že smyslem RUP není jeho výuka na škole. Vy si to možná představit nedovedete, ale předmět Projektování Programových Systémů se skutečně vyučuje na Fakultě Informatiky VUT. Ačkoli důraz je tu na práci s UML. Nutno přiznat, že to je celkem neoblíbený předmět a hodně studentů ho opakuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IT Developer  |  03. 09. 2003 09:34

ROSE NENI CAST RUPu, je to zcela odlisny produkt ktery je distribuovan zvlast.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IT Developer  |  20. 08. 2003 12:31

Tak v prvni rade RUP neni zadnej pomalej program. Neni to vubec program, ale METODIKA, cili soubor cinnosti a postupu pri vyvoji software. Zadruhe je to sice draha ale uzitecna vec (za kterou spousta firem ochotne zaplati pozadovanou castku). Je sice nesmysl vyvijet s kamaradem nejakou malou gamesku podle RUPu (ono by to ani prakticky nebylo mozne), ale pri vyvoji vetsiho IS se da spravnou aplikaci RUPu odstranit velke mnozstvi chaosu a nesmyslu z vyvoje - a nebo taky naopak, pokud se zacne zavadet RUP do projektu az nekdy po pul roce a jeste to dostane na starost nejaky machr ktery nevi vo co bezi tak to jsou jen vyhozeny penize. Mel jsem moznost zucastnit se obou techto pripadu

P.S.: Koukam ze tady asi nekdo neudela dalsi semestr )))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš Kovářík  |  20. 08. 2003 21:52

áj tý divelopře. Nikdo tady netvrdí, že RUP je program (přinejmenším já to nikde nepsal). Nemám nic proti RUP jako takovýmu, akorát mám výhrady k programu Rational Rose (Enterprise edititon mám-li být přesný).

PS: jen na okraj - ještě jsem neopakoval ani jeden předmět, a doufám, že ani nebudu. Nepřeju ani nikomu jinýmu, aby repetici musel podstupovat. Tím spíš mi to nepřipadná zábavný.

PPS: nejsi ty ten "nějaký machr"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IT Developer  |  03. 09. 2003 09:28

Dobra, ale Rational Rose nema s RUPem nic spolecneho krome vyrobce. Rose je nastroj na vytvareni diagramu podle specifikace UML. Machr nejsem, nebo si to alespon nemyslim, jen delam svoji praci a doufam ze ji delam dobre.

Psal jsi ze Rose je naprd - no nevim, ale ono se to musi nejprve navrhnout nezli se to zacne implementovat a Rose je jeden z mnoha nastroju ktery navrh umoznuje, takze tvrzeni ze je naprd nebude zas tak zhave. Musim ale priznat ze v dobe kdy jsem jeste nevedel o co jde tak jsem take tvrdil ze Rose je naprd, nicmene dnes musim uznat ze je to jeden z nejlepsich (ne-li nejlepsi) z dostupnych UML nastroju.

Takze preji hodne stesti u zkousek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Ženčák  |  29. 07. 2003 11:39

Pro komplexní pochopení metodiky UP a následně i RUP vřele doporučuji:

Ivar Jacobson, Grady Booch and James Rambaugh – The Unified Software Process, ISBN 0-201-57169-2

S pomocí této knihy se do metodiky dostanete mnohem rychleji než "proklikáváním" komerčního produktu RUP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Kadlec  |  30. 07. 2003 20:40

Souhlasím, ostatně proklikáváním se RUP v podstatě ani naučit nedá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
René Stein  |  29. 07. 2003 08:44

1) Bylo by asi dobré zmínit, že existuje volně dostupná metodika UP - Unified process. RUP je komerční a komplexnější variantou UP.

2) RUP je založen na 3 základních axiomech (Vy jste jmenoval jen případy užití).

       a) Vývoj projektu je řízen případy užití a riziky.

       b) Důraz je kladen na stabilní architekturu.

       c) Vývoj je inkrementální a iterativní.

3) Cílem fáze "elaboration" není pouze "definovat základy architektury", ale naopak vytvořit takový návrh, u nějž bylo ověřeno, že zvolená architektura je plně vyhovující (většinou je sestrojen funkční prototyp, který je dále rozvíjen). Stabilní funkční prototyp je předpokladem vytvoření závazného časového harmonogramu, který nebude rizikový pro zadavatele ani realizátora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenda  |  29. 07. 2003 00:34

Jedná se o celosvětově používanou, velmi propracovanou, robustní, komplexní přístup k vývoji a k životnímu cyklu software.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Kadlec  |  29. 07. 2003 01:12

 Omlouvám se...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bjarne  |  17. 10. 2005 20:43

Je sice hezky, ze se omlouvate, nicmene ta chyba tam je stale!!! A to je ten clanek stary pres 2 roky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2011 20:01

to je sice hezky,že se omluvil, ale teď už je to přes 7 let, a ta chyba tam furt je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor