Neuvěřitelná přetahovaná o společnost MediaOne

54 miliard je víc než 48 aneb jak se dva přetahují a třetí se diví.
Našinci zřejmě připadne souboj společností Comcast (jedna z největších amerických kabelovek) a staré dobré AT&T o firmu MediaOne jako skoro nepochopitelný: v jednom z největších spojení v historie se ženichem MediaOne nakonec stane právě AT&T. Původní nabídka Comcastu zněla na 48 miliard dolarů a obchod už byl skoro uzavřený, jenomže pak přišla AT&T s naprosto nečekanou nabídkou padesáti čtyř miliard. Aby to Comcast tak nebolelo, obdrží od MediaOne „útěchu“ za odřeknutou transakci ve výši... jedné a půl miliardy dolarů.

Čím je tato společnost tak atraktivní, že o ni nastala tato grandiózní hra na přetahovanou? MediaOne je třetí největší kabelovkou v USA s asi pěti milióny předplatitelů, ale to není hlavní důvod tohoto zájmu. Podstatné je, že MediaOne se jako jedna z prvních amerických společností vrhla do vysokokapacitního („broadband“) internetového připojení a dnes vlastní zřejmě nejširší plošnou infrastrukturu umožňujícího tyto internetové přenosy. Samozřejmě ještě nejde o pokrytou celou Ameriku, ale v nejhustěji obydlených a nejlukrativnějších státech je už MediaOne pevně usazený. Služba ve vysokorychlostním Internetu, kterou MediaOne nabízí, se nazývá RoadRunner – ta sice obsahuje jak běžné weby, tak i audio a video data; zhruba dvoumegabitová kapacita samozřejmě nabízí úplně jiné možnosti obsloužení zákazníka. Vysokorychlostní Internet, reprezentovaný v USA právě nejčastěji kabelovými operátory, se stává stále žhavější věcí, a velké telekomy jako je právě AT&T, které si tuto infrastrukturu nevybudovaly, ji nyní hledí rychle – a také draze – získat.

Váš názor Další článek: Novodobá závislost jménem IRC

Témata článku: , , , , ,