Netflix má vlastní font. Díky němu ušetří miliony dolarů ročně

Velké firmy jako Google, Apple či Microsoft mají vlastní písma, kterými se snaží odlišit od konkurence. Kromě toho často k tvorbě vlastního fontu vedou i další důvody včetně finančních. To se týká i Netflixu, který díky svému Netflix Sans ušetří ročně miliony dolarů, uvedl The Verge.

Font byl vytvořen designovým týmem Netflixu ve spolupráci s Dalton Maag a bude se využívat ve všech propagačních materiálech. Nahradí tak dosavadní Gotham, za jehož použití v kampaních musela firma platit poplatky. Díky jeho nahrazení tak, dle svých slov, ušetří ony miliony dolarů ročně. Nový font je volně dostupný na trhu, zakoupit a využít jej tedy mohou i další subjekty.

Klepněte pro větší obrázek
Netflix Sans v promu na seriál House of Cards. (foto: Noah Nathan)

Při tvorbě se tým vedený Noahem Nathanem řídil i aktuálním logem Netflixu s typickými prohnutými prvky. Noah se také na svém webu pochlubil ukázkami, jak vypadají promo fotografie pro oblíbené seriály Netflixu jako je Stranger Things, The OA a další. Jak se výsledek povedl můžete posoudit sami. Reálného využití fontu bychom se měli dočkat v průběhu roku.

Kde sledovat filmy legálně na internetu?

Diskuze (18) Další článek: EA učí umělou inteligenci, jak hrát hry. Používá k tomu střílečku Battlefield

Témata článku: Microsoft, Google, Apple, Hudba, filmy, seriály, Netflix, Design, Autorské právo, Licence, Fonty, Milión dolarů, Oblíbený seriál, Propagační materiál, Gotham, Sans, Stranger Things, Reálné využití, The OA, Velká firma, Dolar, House of Cards, Font, The Verge, Nový font, Poplatek

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost