Velké firmy jako Google, Apple či Microsoft mají vlastní písma, kterými se snaží odlišit od konkurence. Kromě toho často k tvorbě vlastního fontu vedou i další důvody včetně finančních. To se týká i Netflixu, který díky svému Netflix Sans ušetří ročně miliony dolarů, uvedl The Verge.
Font byl vytvořen designovým týmem Netflixu ve spolupráci s Dalton Maag a bude se využívat ve všech propagačních materiálech. Nahradí tak dosavadní Gotham, za jehož použití v kampaních musela firma platit poplatky. Díky jeho nahrazení tak, dle svých slov, ušetří ony miliony dolarů ročně. Nový font je volně dostupný na trhu, zakoupit a využít jej tedy mohou i další subjekty.

Netflix Sans v promu na seriál House of Cards. (foto: Noah Nathan)
Při tvorbě se tým vedený Noahem Nathanem řídil i aktuálním logem Netflixu s typickými prohnutými prvky. Noah se také na svém webu pochlubil ukázkami, jak vypadají promo fotografie pro oblíbené seriály Netflixu jako je Stranger Things, The OA a další. Jak se výsledek povedl můžete posoudit sami. Reálného využití fontu bychom se měli dočkat v průběhu roku.
Kde sledovat filmy legálně na internetu?