Nešťastný vývojář ukazuje, proč není dobré být závislý na Googlu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 96

Názory k článku

03. 05. 2021 15:57

Vsichni jsme obeti digitalniho fasismu, jenom si to nekteri jeste neuvdeomuji. Ja mam cerstvou zkusenost s "permanentni" blokaci uctu u Sony, za jedno slovy jedno blbe potencionalne sproste slovicko. Protoze nejaky frustrat co se ve skole moc neucil, skoncil jako opicka s nazvem "manager chatu". A dovolani moc neni, ze pry muzete vznest dispute a my se na to koukneme. Vysledek nejisty. Kazdy mame nekde ucet, ucty ( napriklad tend gmail ) maji nekteri roky, maji na nej navazane registrace a sluzby dalsich stran ( minimalne ) treba jako recovery mail. Jen se nam tu hezky ovecky sectete, my pak vase data pouzijeme proti vam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 04. 2021 23:51

Spolehnout se na jedinou firmu že vám zajistí vše je lákavé, ale naivní. Zálohování zas tak komplikované není a může běžet zcela automaticky. Používám Duplicati - každou hodinu mi zazálohuje změny (a dělá to inteligentně) na různé cloudy i lokálně (na jiný disk), šifruje. Jsem v klidu. Ještě pro úplný klid duše občas data dám na externí disk, který mám uložený v železném pouzdru - nevěřím, že by cloudy přežily sluneční bouři jaká byla v 19. stol. A nechci aby na mě platilo přísloví "data v cloudu, data v čoudu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 04. 2021 16:10

Není dobré být výhradně závislý na čemkoliv. To platí i v životě (pamatuju třeba na ledovkovou kalamitu, která zastavila veškeré elektrické vlaky). Vždy je dobré mít minimálně jednu alternativu. A ani to nemusí zablokovat zlý server, stačí když bagrista překopne kabel, a do kladu se nedostanete. Teda je ještě možné udělat si túru po městě, třeba se najde nějaký hot-spot.... Ale spíš jde o tu myšlenku mít nějakou alternativu.
A softit přímo do klaudu, to by mě teda opravdu nenapadlo. Minimálně pár posledních verzí by mělo být uloženo lokálně (ty starší pak zazálohované i lokálně). Čímž vůbec nic nenamítám proti zveřejnění na jejich platformě, ale neměl by to být jediný exemplář.
Jak je to s filmem těžko můžu posoudit, já teprve nedávno (10 let už to možná bude) přešel z magnetických pásků na stříbrné kotoučky, ale na stream jsem ještě nepřešel a nějak mi ani nepřišlo, že by to mělo nějaké výhody (navíc při tom, jak nás zásobuje televize svými cca 50 kanály (díky kvantitě se z té břečky vždy něco vybere) ani nevidím důvod si předplácet něco dalšího).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2021 13:53

Clanek je o cloveku, ktery nečte podminky sluzeb. Tak se neni cemu divit.Film si nekoupil, ale pouze pronajal - to je prvni faktumGmail mel pravdepodobne zdarma a ikdyby placeny, neni v tom rozdíl, podminky pouziti jsou velmi podobne. Druhe faktum.Takze kdyz si nekdo chce pronajimat aplikace a hry za plnou cenu (treba Playstation), jeho volba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 02. 2021 15:51

Přesně tohle mi na cloudu vadí.A proto jednou za rok účty měním. Založím nový gmail, napojím na něj svůj Android telefon a starý účet postupně nemilosrdně zahodím včetně všeho obsahu (důležité věci samozřejmě zálohuji).Pokud tohle neděláte, neověříte své zálohy a snadno zpohodlníte. Takhle jsem na ztrátu účtu zvyklý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 02. 2021 15:29

Za mě je problém hlavně v recovery různých hesel, bankovnicví a podobně a pak třeba v tom, že neznám jinou galerii co umí to, co google photos (iphotos se tomu trochu blíží), o YouTube, nebo mapách platí to samý... nextcloud dej fajn, ale umí toho tak 1% co tyhle služby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 02. 2021 12:20

V této chvíli jsem závislý na Google dvěma způsoby - Android telefon, GMail. Plus nějaké přihlášení přes Google, ale to jsou většinou e-shopy (nahraditelné)
Teď babo raď - pro každou z těchto závislostí, jak řešit? Pokud budu odříznut (jsem pravicový, konzervativní, ženatý, běloch, nejhorší kombinace), jak řešit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 02. 2021 11:49

Podle mě článek ukazuje ještě něco jiného. A to nulovou úroveň supportu u těchto gigantů jako je Google, MS, Apple, FB apod. Prostě už nemůžete zvednout telefon, zavolat ŽIVÝHO člověka nedej bože abych dokonce chtěl češtinu a s ním řešit KONKRÉTNÍ můj problém. Buď už tento způsob vůbec neexistuje (včera jsem zrovna řešil problém driveru k HP tiskárně s robotem) nebo se někam dovoláte ale cvičená opice na lince umí řešit jen naprosto obecné problémy radami typu "a zkusil jste to vypnout a zapnout?".Support v roce 2021 u těchto firem už prostě víceméně neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 02. 2021 10:20

Docela by se hodila nějaká šikovná aplikace, která by všechno zálohovala všude. Nastavit si přístupy do různých cloudů a co se má zálohovat a pak by to posílalo šifrované zálohy gmailů k Microsoftu, microsoftí věci googlu, vlastní data na obě strany. a všechno ještě na nějaký lokální NAS. Když jeden vypadne, zůstanou další. Je vcelku malá pravděpodobnost, že ve stejném okamžiku uživatele odstřihnou všichni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2021 22:22

Chtělo by to dotáhnout nextcloud tak aby uživatele mohli sami mezi sebou snadno dělat šifrované zálohy a mít loadbalancing. Mohlo by to funvo jako P2P síť. A ideální by byla implementace na levných domácích routerech které by dodávali i ISP a které by měli svobodný software, automatické aktualizace a možnost připojovat sata disky.
Ještě by se do toho měla implementovat sociální síť která by nahradila Facebook. Ala diaspora*, nebo něco jako protokol Matrix.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2021 18:29

nedal bych jim ni korunu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 02. 2021 17:41

Nešťastný vývojář ukazuje, proč není dobré být závislý na Googlu.
------------------------------------------------------------------------------------------------Kolik mu je roků ?To na to přišel dnes ?
To brzo !
Základem jsou Vlastní Zálohy, na Vlastním Úložišti !
A ne jednom !Je to sice otrava - ale jistota je kulomet .Pak se takový Průser nemůže stát .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 02. 2021 15:43

No jsem zvědav s jakým vysvětlením přijde google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2021 15:29

Za hloupost se platí, kdyby si nejdříve přečetl podmínky použití, tak by ho nikdy ani nenapadlo používat cloud třetí strany.
Učet u Googlu mám jedině k tomu abych si pod něj mohl jednou za 3-4 roky registrovat nový telefon s Androidem, jinak všude od Google jedu bez účtu (i to Youtube).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 02. 2021 15:27

Klasika. Podobně jsem na tom byl, když jsem se nemohl dostat do schránky na seznam.cz. Podpora ze strany seznam.cz naprosto nulová. Bohužel plno účtů mám vázaných na tuto schránku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2021 15:05

Asi někde pochválil Trumpa. To je horší než dětské porno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 02. 2021 14:56

A tohle je přesně jeden z důvodů, proč jsem se už několik let zpět od Googlu (a většiny Big Tech společností) odpoutal čím jak nejvíc to jde; od Googlu mi zůstávají pouze Mapy a YouTube, pokud se nepletu.Za pár euro měsíčně si u Hetzneru pronajímám dedikovaný server a self-hostuji si mail server, „cloudové“ úložiště propojené s online officem ve stylu Google Docs, média server, Git server, CI server, správce hesel, DynDNS službu a samozřejmě několik webů – a večer usínám s klidem na duši a vědomím, že o data přijdu jenom tak, že si je sám vlastní neschopností odprásknu i se zálohami, a ne proto, že se znelíbím nějakému šaškovi z Googlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  09. 02. 2021 14:25

Nechápu tohle "zhroucení ze ztráty dat". Sám mám důležitá data jen pár dokumentů s úřední platností atd., která zálohuji na více místech, ale to je všechno velmi malý objem dat a je velmi snadné to mít na více místech bezpečně zálohováno...Ale kdybych přišel o roky staré e-maily asi by mě to moc netrápilo, protože všechny záležitosti, kterých se týkaly, jsou uzavřené a e-mail nemá úřední platnost, takže o nic moc nejde.Google nabízí možnost si data stáhnout (stahovat) a následně si je ukládat kamkoliv jinam: https://takeout.google.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2021 14:05

Z toho plyne poučení, které se opakuje neustále. Zálohovat, zálohovat, zálohovat. Mít data u jednoho poskytovatele je hloupé už jen proto, že se může u daného poskytovatele něco přihodit (Tedy i nezáměrně.) a máte po "žížalkách". Proto si např. e-maily nechávám pomocí filtrů posílat v kopii i do jiné schránky u někoho jiného. Navíc na e-maily stále zcela zastarale používám PC e-mailovou aplikaci (SMTP/POP), takže mám veškerou korespondenci lokálně a i kdybych přišel o konektivitu, jsem schopen se ke korespondenci, kontaktům a kalendáři dostat.Co se týká ostatních dat, pak podobně. Vše co dávám na net, mám i lokálně.
Dělám vše proto, abych měl zálohy a pokud by se pokazil disk, tak mám kopii, atd. atd...Zde bych si dovolil parafrázi. Důvěřuj, ale zálohuj...Jedinou bolístkou je, že pokud poskytovatel online aplikací a zakoupených online médií zablokuje účet, tak přijdu o tyto nakoupené aplikace a média. To je riziko, se kterým se musí počítat. Nicméně mě, BFU, postačí aplikace zdarma či za cenu zcela směšnou, že případná finanční ztráta je tak maximálně na povzdechnutí, protože už jsem za svůj život přišel o víc...Mimo jiné, ti, kteří mají Android a aplikace zakoupené na Google Play, tak tyto lze získat jako instalační soubory a pokud by Google zrušil účet, tak se dají instalovat bez nutnosti přístupu do Google Play. Nouzově pak přežít než se člověk rozhodne, zda přejde ke konkurenci nebo zůstane pod jiným účtem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2021 13:50

Me na tom nic neprekvapuje, z daleka neni jedinej...Ja odjakziva pristupuju k tomu, co je v cloudu tak, ze muze kdykoliv zmizet.
Cloud pouzivam dlouhy leta, ale zaroven vsechno, co mam v cloudu zalohuju domu na NAS - vcetne emailu, kontaktu a kalendare a to nepouzivam free mail hosting, ale placenej, protoze tam verim vic, ze mi to bezduvodne nesmazou 🙂
Obcas se mi lidi smejou, ze to se zalohovanim prehanim... jasne v idealnim pripade zalohu nikdy nepouziju, ale co kdyby 🙂Proste data, ktery jsou nezalohovany nejsou dulezity data. Treba emaily jsou hodne dulezity data...Clanek imho nema za cil sirit paniku, ale jen upozornit na to, ze jsme vsichni mali pani a Google a ostatni si muzou v tomhle delat co chteji a obrana je dost tezka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2021 13:22

Už léta tady píšu, a pokaždé za to schytávám spoustu mínusů, že používání cloudu a spol. je cestou do pekla. Jakmile svá data a přístup k nim svěříte někomu třetímu, jste potenciálně vydíratelní a znenadání můžete ztratit přístup k nim. Toto je jenom další příklad v řadě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2021 13:13

Chápu že článek je rekapitulace nějakého stavu. Ale je to v podstatě šíření demagogie.Všechny ty uložiště a cloudové služby slouží velmi dobře a velmi spolehlivě. A zcela jistě spolehlivěji než jakékoliv domácí řešení. Obdobně u malých a středních firem je to velmi silný a bezpečný nástroj za relativně levné peníze.Nicméně každá z těch služeb upozorňuje na to, že je dostupnost 99,9xx % a tím pádem má uživatel brát v potaz i zálohování těchto dat.
Je lhostejno zda jsou primární data na cloudu a synchronizují se někam jinam (PC/NAS/jiný cloud atd.) a nebo obráceně.
Existuje plno programů zabývající se zálohováním do/z cloudu/Outlooku které jsou freeware.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 02. 2021 13:07

Tu myšlenku bych ještě rozvinul tím, že za spoustu problémů podle mě může IPv4. Je to právě nedostatek adres, který úspěšně zabil tu myšlenku decentralizace.
Podle mě, to že bylo málo adres před patnácti, dvaceti lety otočilo kormidlem vývoje směrem k NATům, serverům a prakticky potřebě všechno hostovat.
Myslím si, že spousta lidí by klidně i svůj vlastní "cloud" provozovala, ale když je problém se k němu připojit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (34)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor