Nešťastná anténa podkopává Apple, akcie reagují

Diskuze čtenářů k článku

22. 07. 2010 08:36

Zo skúsenosti viem, že väčšina majiteľov výrobkov od firmy Apple NIKDY neprizná, že ich zariadenie by v niečom mohlo byť nedokonalé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 09:45

Re: terminator800: Tiez mam tu istu skusenost. Ak sa vyskytne problem, bud ho prehlasia za standard, alebo povedia, ze spravne je to u Apple a konkurencia to ma zle. To pisem ako majitel (mimo inych) Macbooku Pro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 12:51

Presne o tom hovorím Inak Apple neupieram, že vie svoje produkty dobre predať a marketingovo podporiť. A hneď aj píšem, že Iphone rozhodne nezatracujem. Chybička sa jednoducho stane.

P.S. Zaujímal by ma však počet reklamácií, keby Apple nemal takých ortodoxných zákazníkov, ktorí radšej oželejú kvalitu signálu, len aby nemuseli reklamovať :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 07. 2010 16:32

terminator800: urcite v tom je i marketing ale hlavne kvalita.

Muj priklad: mam macbook pro 17 a pred cca 4 rokmy jsem za nej dal neco kolem 65 litru bez dph. Makam na nem krom soboty kazdy den 10 az 12 hodin a to prevazne na nem bezi spolu Pshotosho, Illustrator 3 browsery, localhost + min 10 mensich programu. Za cele 4 roky jsem nemel jedinou vadu (nepocitam 2x vymena baterky) a system jsem preinstalovaval 4x a to z duvodu prechodu z Tiger -> Leopard -> Snow Leo + vymena hdd.

Z tohoto duvodu ma u mne ta firma velke + ne proto ze je to Apple nebo Jobs a pod...

Jen pro srovnani Windows jsem musel preinstalovavat co 4 mesice a odpalene zdroje, garifiky, zvukovky a pod nebudu ani pocitat.

takze u mne dobry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 21:14

ten jobs to je ale charakter, takovej přisciplej žalobníček

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 18:10

AKCIE : zbytecna histerie - kdybyste rozumeli akciovym trhum tak byste vedeli ze ty hodnoty akcii padaji applu (a jen ted a o trochu, nebojte porostouuli ) ne kvuli antene ale kvuli tomu za kazdy pritepo## web typu zive o tom informuje na celem svete az nasledne jen kvulitomuto, asi jako kdyb vznikla ta ,,krize,, ta panika taky vznikla a strhla trh sebou az potom co na tokovych mediich jako CT24 a spol po celem svete zacali 1000X denne rikat slovo krize, navic s temi antenami je to pakatel, urcite by to slo potrit nejakou dieletrickou pastou (vrstvou) nezantelnou - dodatecne, navic ja sem mel nolie tem vyopadaval signal furt tahle znacka se tomu nemuze vybec rovnat - spise nez o uzemenei jde o to ze lidska kuze a clovek prodlouzi velikost anteny = nejoptimalnejsi delka anteny = podle velikosti vlny = podle frekvence, urcite castecne vylepsi sw update (inteference s jinymi signaly)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 17:24

Heh,ako niekto zozral si odporucanie ConsReps bez overenia aj s navijakom :D Ale hlavne ze tito ludia nadavaju majitelom veci od Apple do ovci ROFL :D

Ja by som ale chcel vediet: CO to vlastne merali v tom ConsReps? Odpoved „signal“ nestaci! Lebo aky? Vstupny? Vystupny? Na akej GSM frekvencii? Preco ten telefon vykazoval, ze nema signal? Preco meraci pristroj zobrazil pociatocnu hodnotu signalu 15 dBm, ked norma pre mobilne telefony je 21–33 dBm?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 13:57

Nedalo mi to, a musel jsem se zaregistrovat, abych na tento naprosto dementní článek reagoval. Ano, nový iPhone má problémy s anténou, avšak akcie applu ztrácely kvůli nervozitě z vyhlašovaných výsledků a letos se tak dělo i u Intelu i u Amd, které mimochodem včera také rostly a také porostou a také měli dobré hospodářské výsledky. Tím chci říct, že to jak se akcie chovaly a chovat budou nemusí mít nic společného s tím, jak závažný problém chybné řešení antény nového iPhone bude mít. A pokud, tak se to může racionálně projevit až v příštích kvartálních výsledcích, kde se možná projeví náklady Apple na řešení této situace. Rád bych pochváli příspěvek človíčka, který poukázal růst US akcií, který v 99% kopíruje US indexy jako je NASDAQ, NYSE či asi nejlépe průkazný technologický index.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 13:56

Jinak pro lidi co si myslí, že se to týká jenom iPhonu :http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 13:53

Taky bych chtěl být takto podkopaný

http://www.iphonetips.cz/apple-novinky/apple-rekor... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 12:33

"drobná chyba může mít v byznysu fatální následky"

- Tohle v žádném případně není drobná chyba. Je to fatální nedostatek - Telefon se kterým si nezavoláte... To je žárovka, která nesvítí - šmejd!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 13:51

Nechci zlehcovat 'zavahani' Apple, ani 'nezavisle' testy, ale na ten fatalni nedostatek si oficialne zatim stezuje jen zlomek uzivatelu, navic snad jen v USA, a skoro nikdo se do reklamaci resp. vraceni pristroje zhave nezene.

Ze by to nebylo az tak horke resp 'vycurankove' cekaji, jak cela 'kauza' dopadne, aby se pripadne prizivili na odskodnem?

Obdobne bylo napadeno naprosto mizive procento uctu iTS - navic zrejme vinou spatneho zabezpeceni majiteli - nicmene v okurkove sezone a v nelitostnem konkurencnim boji a honbe za senzacema mely media o cem psat a vyhanely bubaky z koutu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 07. 2010 08:42

Pri výrobe vo veľkom je jedna reklamácia na kvalitu signálu z 200 telefónov celkom slušné číslo.

Mne to pripadá, že sa chovajú dosť chrapúnsky. Predsa priznám chybu problémové kusy vymením (ak sa jedná naozaj len o 0,5 percent vyrobených zariadení) a nezvolávam mimoriadnu tlačovku, na ktorej zhodím zariadenie inej firmy.

To je to isté ako keby Toyota zvolala tlačovku a na nej by prezentovala problémy s plynovým pedálom na nejakom type BMW. Proste je to hyenizmus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 12:18

Například moje nokie E66 má naprosto ubohý signál v místech kde ostatní telefonují jak z praku. A co nadělám? Nikdo o tom nepíše... pomáhá chytit za koečky prstů a dát dál o hlavy.

T-mobile mi pravidelně ukončuje telefoní hovory během jízdy v autě když se telefon hlásí na jinou věž. Problém? asi ne. Ale určitě je to víc ukončenejch hovorů než maj všechny iphony na světě do kupy v důsledku vady antény...

Domnívám se že jediná chyba SW byla že dovolil zobrazit tak rapidní a rychlej pokles signálu. Kdyby telefon zobrazoval stále o dost víc než míň, tak si toho nikdo z majitelů nevšimne. Spíš by ještě machrovali jak maj dobrej telefon. Tedy problém není v telefonu ale v lidech.

A všude po světě platí že čím víc se ho..o maže, tím víc smrdí. Na to nezapomínejte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 13:05

Hmmm, slyšel jsem to o E52, ale ne o E66, tam všichni tvrdili, že to nedělá. A nakonec máme ty E52, ale že by signál nějak rapidně kolísal se říct nedá. Tak nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:44

Mně se hlavně nezdá to označení "telefon". Vždyť tohle vůbec není uzpůsobeno a vhodné na volání. Takovýto přístroj si člověk pořizuje snad jako organizér, hračku, na Internet a kdeco, ale na volání ? Jsem jediný, komu přijde logickým mít v IPhonu internetovou SIM kartu a k tomu jeden mrňavý telefonek s velkou výdrží na baterku, jenom na volání ?

A taky se mi zdá řešení ve stylu: "Nelíbí se Vám ? Tak ho vraťte a dostanete zpátky peníze."; jako nejlogičtější a nejvíc "customer friendly".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 10:46

To jsou zase hlody

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 09:20

ten kdo svoje problemy resi tak ze ukazuje na problemy ostatnich je podle me ubozak,a pokud to prezentuje verejne i na strankach tak je pro me sr*c

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 09:00

Zdá se, že okurková sezóna dosáhla vrcholu. Akcie aapl je dnes za cca 152 usd, lze zítra očekávat nový článek: Splaskla bublina, akcie rostou, anténa je OK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 09:33

Oslí můstek - aha, je červenec, pod každý článek, co se mi nelíbí, přilepím Okurková sezóna. Tak, sem jim to nandal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 10:53

Četl jsi vůbec co jsem napsal? Pochopil jsi psaný text, nebo jsi pouze reagoval na ikonku jablka co mám u jména?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:42

Oživeno – ceny akcií letí opět vzhůru:

Děkuji redakci, že nemusím čekat ani do zítřka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 08:33

Apple si nadělal do vlastního hnízda. Za pád akcií si může především sám.

Ještě než se na problém přišlo, začal prodávat bumper (jakési "pouzdro" pro iPhone) což předtím u žádného zařízení nebylo. Pak se přišlo na problém a někdo začal spekulovat, že o tom Apple ví a že proto uvolnili tohle "pouzdro". Apple ale jen tvrdil, že ne, že je to prostě jen pouzdro, současně tvrdil, že se jedná jen o softwarový problém. A tiskovka to dorazila, když celý kruh lží zakončila citovanou větou "iPhone 4 problém nemá, ale kdo si myslí, že má, tak mu na to dáme pouzdro které problém řeší."

Ptám se... pouzdro které je jen pouzdro a Apple jej nevydal pro opravu tohoto problému, řeší problém, který ve skutečnosti (dle slov Apple) neexistuje. Ale přesto jej Apple nabízí jako řešení tohoto "imaginárního" problému?

Apple se prostě zamotal ve svých vlastních lžích, moc dobře věděl o problému už předtím, přesto se ho snažil za každou cenu ututlat a když to praskne, tak stejně tvrdí, naše zařízení problém nemá, ale máme na něj řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 09:16

--Apple si nadělal do vlastního hnízda--

taky bych si chtěl "nadělat do vlastního hnízda" o 78 procent vyšší meziroční čistý zisk

http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/telekomunik... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 10:03

nic proti, ale tento problem sa na vysledkoch za ten kvartal nemal ako prejavit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 10:44

a ty si vážně myslíš, že se to na prodejích nějak markantně projeví?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:06

ja si to nemyslím iPhone je telefón pre takýchto apple Geekov http://chod.sk/ak9l2... ktorí by si ho kúpili aj keby to bol obal na midlo, stačilo by keby im jobs povedal že je to Smartphone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:07

mydlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 08:20

WiFi na prvním iPodu je taky katastrofa. Asi po měsíci přestala WiFi chodit s tím, že sítě sice viděla, ale k žádné se nedokázala přihlásit. Po pročtení diskuzních fór jsem zjistil, že to není žádný vyjímečný problém.

Když byl mobil reklamován v Praze, tak verdikt zněl oxidace. To mě docela pobavilo, protože se na to dá svést cokoliv. Nejede vám fén, pračka, auto? Hádejte, jak se výrobce může zbavit odpovědnosti za reklamaci...

Od téhle zkušenosti se výrobkům od Apple radši vyhýbám. Ať se nejdřív naučí dělat HW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 08:48

To má spíš na svědomí místní servis. A bohužel dokud tu nebude oficiální zastoupení Applu, asi se to nezlepší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 09:07

Tohle je běžný stav, oxidace jsou problém. Nikdo vám neřekne, že oxidace za tento problém nemůže, protože jakmile začne oxidovat měděná destička spojů, nikdo neví jak to ovlivní chování celého zařízení a tak od toho dává každý servis ruce pryč. A je to pochopitelné, protože pokud přivezete reklamovat bourané auto, že se mu občas zasekne motor, taky od toho dá servis ruce pryč, protože není jejich chyba, že zařízení má poškození, které může být příčinou těchto komplikací.

Na druhou stranu u některých telefonů stačí málo a oxidace uvnitř začnou, skrz to není potřeba telefon utopit, zmoknout s ním, nebo ho tahat na bazén do vlhkého prostření, některým stačí zpocená kapsa kalhot a oxidace je v "plném proudu". Navíc stačí přejít ze zimy do tepla nebo obráceně a i suché prostředí změní zmrzlý telefon na kondenzující elektronický obvod. Z toho pohledu ale není nošení telefonu s sebou ven přece v rozporu s běžným užíváním. Takže zařízení samotné by mělo být alespoň trochu ke kondenzacím odolné.

Servisu nelze zazlívat, že takovýto telefon odmítne, pokud by na to totiž výrobce přišel, že servis opravuje i takováto zařízení, neproplatí jim ani práci ani náhradní díly a servis by tak zaplatil opravu z vlastní kapsy. A je naivní si myslet, že autorizovaný servis má ceny náhradních dílů nízké. Často je za originální konektor nebo jinou součástku, výrobcem účtována až nesmyslně vysoká cena, přitom běžná cena takového konektoru je třeba desetinová.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 11:10

Myslím, že původní pisatel to myslel tak, že "oxidaci" používá český servis s oblibou jako výmluvu a důvod, proč telefon v záruce zdarma neopravit. Osobní zkušenost nemám, ani neznám nikoho, kdo by měl se servisem podobné spory, nevím, nakolik je oxidace v iPhonech obvyklá, ale často se na fórech podobné příspěvky objevují.

A pak jsem usuzoval, že pokud by tu měl Apple oficiální zastoupení, že by si podobné (údajné) nekalé praktiky servisu více pohlídal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 08:13

Tu věc jsem ve státech držel v ruce a dokonce s ní i volal,je fakt,že když to blbě chytíte,tak signál spadne,ale to u mého SE taky,když se vám to povede blbě chytit v místech kde je mizerný signál,tak u ATaT máte po hovoru (s mým SE ovšem taky),ten útlum tam je (jako na každém telefonu),pouze pokud se vám povede trefit se rukou tak blbě (je to místo asi 2mm široké),je ten útlum opravdu výrazný,ale kupodivu ne stálý,signál asi za půl minuty zase vystoupá (no,ale na přerušení hovoru to bohatě stačí).

Řekl bych,že problém spíš padá na hlavu blbých majitelů z ameriky,stejně jako v případě Toyoty a jejího problému s plynem,kdy se nakonec ukázalo,že blbý majitel si spletl pedál (a to už američani mají pedály v autě jen dva).Takže vlastně ano,nekupujte si iPhone4 pokud máte ve zvyku během hovoru telefon ošmatávat,ale jedno vím určitě (pokud nepoužíváte headset),že při tomhle stylu spíš než na problém s anténou,dřív narazíte na problém blízkého setkání vašeho nového iPhone4 s chodníkem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 08:49

No pokud byl u Toyoty problém v blbosti majitelů, tak proč svolávala miliony aut na výměnu pedálu? A proč se pak šéf Toyoty potupně omlouval všem zákazníkům? Ten jejich přístup byl zpočátku úplně stejný jako u Applu - produkt je naprosto v pořádku, vadný je uživatel. Když se ten samý problém projevoval u více zákazníků, už nebylo možné je všechny označit za vadné, tak musela Toyota s pravdou ven. Na své tiskové konferenci ale nezačala hned ukazovat na konstrukční chyby jiných výrobců aut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:32

Aha, problém není v iPhonu, problém je v tom, že uživatelé drží telefon blbě. v návodu je nějaké správné držení telefonu popsáno? Něco jako "ukazováček a palec pravé ruky drží pravý horní roh telefonu a ukazováček a palce levé ruky naopak levý dolní roh telefonu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 01:06

jobs ojebava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 01:03

Proti Applu nic nemám, ale tentokrát Jobs silně ujel s tou kritikou RIM. Není dobré omlouvat své chyby tím, že začnu poukazovat na špatnosti druhých, i když toho pána chápu. On evidentně nesnáší kritiku, nesnáší konkurenci a telefony Blackberry jsou zárukou kvality, takže rozjíždí špinavou hru, aby odvedl pozornost a pošpinil konkurenci hnusnými pomluvami...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 05:13

Jobsov zbabely a podly pristup je jedna vec, ale ze RIM su zarukou kvality ? Ten bezny problem ze na novych kusoch priamo od vyroby nesla WIFI bude asi dokaz tej kvality co ... nabuduce radsej pouzi google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 14:50

Bavíš se o jednom problému, který vznikl s wifinou. Tak ti položím otázku : Která společnost nemá za sebou nějaký podobný problém? Já si myslím, že každá společnost má těhle průs**ů hodně.

A která z nich začala omlouvat svůj problém tím, že začala na svých webovkách trapně poukazovat na ostatní konkurenční značky? Odpovím si sám : Asi žádná. Tedy, alespoň já si nevybavím žádnou společnost, která by se takto trapně chovala. To má ve zvyku snad jen Apple a MS.

A RIM skutečně vyrábí nejkvalitnější mobily. (resp. jedny z nejkvalitnějších mobilů současnosti) To je něco, co těžko vyvrátíš.

Píšeš : ,,nabuduce radsej pouzi google.'' Na to ti můžu odpovědět jen jedno : ,,Nabudúce radšej použi svoj mozok, nie Google!''

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 15:23

A která z nich problém vyřešila umožnění vrácení peněz do 30 dnů od koupě bez ptaní otázek? Která problém řešila tím, že VŠEM majitelům nabídne pouzdro zdarma? Odpovím si sám: žádná. HTC se dosud tváří, že problém se signálem na HTC Nexus One neexistuje.

Doporučuju, abyste se sám vlastní radou řídil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 16:31

Jestliže firma prodává produkt, který je nějak vadný, tak má dvě možnosti :

a) Produkt opravit. Lépe řečeno : Odstranit závadu.

b) V případě, že to opravit nejde (nebo to ta firma opravovat nechce či nestihne), tak musí stejně vrátit peníze.

A možná o tom slyšíte prvně, ale ve vyspělém světě jsou záruky trochu delší, než jeden měsíc, takže je ta lhůta celkem relativní.

Pokud si člověk koupí nějaký vadný výrobek, který mu jinak připadá dobrý, tak se dá předpokládat, že bude ochoten výrobek dát do nějaké opravy. Asi jen velmi malé procento uživatelů Iphonu 4G bude chtít kvůli této vadě vrátit prachy.

Takže se Vás zeptám : Vám připadá ta třicetidenní lhůta nějak výjimečná? Osobně mi to spíš připadá jako laciné gesto + snaha o zametení kritiky pod koberec. Myslím si, že to dnes v průmyslu chodí trochu jinak. Podívejte se třeba na auto. průmysl! Když některé automobilky kdysi svolávaly auta do servisů, tak se jednalo výhradně o nějaký velký průšvih. Dnes některé automobilky svolávají auta často i kvůli prkotinám. Důvod? Došlo jim, že když budou problémy ignorovat, přehlížet, nedej bože řešit vrácením peněz, tak si stejně nepomůžou, takže se o své zákazníky raději starají. A když nějaká automobilka stáhne x set tisíc vozů na servis, tak to dost věrných zákazníků ocení, protože ta společnost dokáže přiznat chybu, postarat se o včasnou nápravu.

Možná je to blbý příklad, ale připadá mi to normální. Apple slíbil nápravu i vrácení peněz. A tím to také mělo hasnout. Vůbec na tom nevidím nic, co by mělo být nějak výjimečné. Udělali přesně to, co udělat měli. Vlastně až na to, že si neodpustili to ukazování na chyby ostatních, což mi normální nepřipadá.

A znovu opakuji, že si nevzpomínám na to, že by nějaká společnost řešila svůj průšvih tím, že by na svém webu trapně zveřejnila prezentace konkurenčních problémů ve stylu : ''ALE TIHLE A TIHLE A TIHLE MAJÍ TAKÉ VADY''.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 16:53

Tak zrovna EU je se svou dvouletou zárukou docela výjimkou. USA má např. jen jeden rok (což se mj. projevuje na zdejších vyšších cenách). Jenomže srovnáváte dvě naprosto odlišné věci, srovnáváte tzv. Money back guarantee (neboli možnost vrácení výrobku, pokud s ním není uživatel spokojen) a tzv. warranty (tedy klasickou zárukou v případě vadného výrobku, kde máte nárok na jeho opravu).

V dalším odstavci srovnáváte dvě naprosto odlišné věci. Automobilový průmysl (úsměvné zejména v kontextu Toyoty) a mobilní průmysl. Proč to automobilky neřeší vrácením peněz je zřejmé. Auto není spotřební zboží s výrobní i nákupní cenou "pár šupů" a výrobcům automobilů se vyplatí je svolat kvůli prkotinám než kvůli vrácením peněz, kdyby tomu bylo naopak, vsadím se, že by raději vraceli peníze.

Já znovu opakuji, ukažte mi firmu z MOBILNÍHO odvětví, která nabídla zákazníkům vrácení peněz, či problém nějakým způsobem vyřešila. Nezajímá mě, jak u toho firmy brblá či nebrblá, ale zda se snaží problém nějakým způsobem řešit. Znovu jako příklad uvádím např. HTC, která dělá, že problémy neexistují a nestaví se k tomu naprosto nijak (což je dle Vás asi lepší řešení, než s trochou brblání chybu uznat a zjednat nějaké řešení ?).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 17:38

Jen tak mezi námi : Já jsem jasně uvedl, že se jedná možná o blbý příklad (a to právě i v tom cenovém rozdílu), ale něco na tom bude, že? Ta pointa Vám jaksi unikla. Minimálně to, že ty společnosti vyhledávají možné vady, nebojí se přiznat chybu a řešit problém. V tomto smyslu je ten příklad celkem dobrý. Samozřejmě nemůžeme porovnávat výrobní náklady např. koncernu VW s výrobními náklady společnosti Apple, když údajně stojí výroba jednoho Iphone 4 asi 3000 kč.

Na druhou stranu já zase tvrdím, že pokud ta společnost nabízí nějaké vrácení peněz do třiceti dnů, tak je to pouhé laciné gesto, protože si je ta společnost dobře vědoma faktu, že většina uživatelů tohoto přístroje nebude chtít kvůli tomuto problému peníze zpět. Je to o psychice lidí, nic víc. Kdyby ta společnost věděla, že se opravdu naštve x set tisíc zákazníků, kteří budou vrátit peníze, tak by něco takového vůbec nenabízeli.

A zrovna bych to opět porovnal s tou automobilkou : Myslím si, že kdyby se našla automobilka, která by nabízela za slušnou cenu výjimečný vůz, tak by klidně v případě nějaké poruchy mohli šéfové nabídnout dvě věci : Buď jednoduchou opravu nebo vrácení peněz v nějaké lhůtě. (Určitě by většina lidí neměnila jinak skvělé auto, když to auto vlastně hrozně chtěli, mají ho jinak hrozně rádi, je stylové, je krásné, prodala jim ho hrozně solidní společnost)

Určitě by to nemělo nějaký negativní dopad. Vlastně si myslím, že by to byla dobrá reklama. A přesně na to Apple hraje : Mají dobrý telefon, výborný marketing, Iphone je masově oblíbený telefon, trhají s tím rekordy.

A pak tu máme tu zmíněnou záruku : To už se budu opakovat, ale Apple tu závadu stejně musí odstranit, pokud si to zákazník přeje. A jestliže to nedokáže, tak bude muset ty prachy vrátit.

Takže Vám znova opakuji zase já : Společnost Apple neměla moc na výběr. A když nabízejí vrácení peněz, tak to není žádná dobrosrdečnost a laskavost strejdy Jobse. Pouze ví, co si mohou dovolit. Je jim jasné, že se najde sotva ''pár'' jedinců, kteří budou chtít peníze zpět.

A já osobně proti tomu ani nic nemám. Slíbili nápravu, tak fajn. ALe proč si, sakra, neodpustili ty pomluvy na svém webu? Odpovím si sám : Protože chtěli trapně odvést pozornost od svých problémů, navíc to byla trapná příležitost k tomu, aby pomluvili konkurenci. A to Vám nepíšu jako zapálený uživatel Blackberry. I kdybych nevlastnil produkt od RIM, tak by mi to nepřipadalo slušné. Dokonce na to existuje skvělé přísloví ZAMEŤ SI PŘED SVÝM PRAHEM, (STEVE)!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 17:52

Ono srovnání s automobilkami nepovažuju vzhledem k charakteru produktu za relevantní. Totiž na autě výrazně více znát opotřebení a není tak snadné je prodat jako "refurbished" telefony či je renovovat a prodat jako nové.

Pokud si na ni bude stěžovat zákazník v záruční lhůtě, tak ji jistě opravit bude muset. Nicméně je otázkou, proč by to ten zákazník dělal a byl tak bez telefonu po dobu opravy, když pokud by se mu problém projevil hned ze začátku tak by dostal okamžitě peníze.

Mě se přiznám, že moc nezajímá, co firma píše za předpokladu, že nabídne řešení a sjedná nápravu. Je mi jedno, když třeba nějaký eshop se bude vymlouvat tím, že ostatní fungujou tímto způsobem taky, když mi zároveň nabídne takové řešení, které mě jako zákazníka uspokojí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 18:38

Chlape, je to příklad. V obou případech se jedná o průmysl. Jen o jiné odvětvtí. Pointa pořád zůstává stejná...

K tomu druhému odstavci : Většina lidí má doma nejeden telefon, takže to neřeší. A většina lidí se toho telefonu jen tak nevzdá, když chtějí zrovna Iphone 4. (To je ta věc, kterou už jsem zde vypisoval)

Navíc tento problém řeší Apple tou výměnou krytu, takže tím tyto starosti odpadají...

A já osobně Váš přístup moc nechápu. Každopádně je to vaše věc. K tomu Vašemu příkladu s eshopem : Já budu právě raději, když se zrovna ten provozovatel nebude trapně vymlouvat ve stylu ''OSTATNÍ TO DĚLAJÍ TAKÉ''. Daleko je lepší, když to nedělá vůbec a snaží se ty chyby nějakým způsobem eliminovat sám od sebe. Kdybychom tyto výpadky tolerovali, tak bychom se asi brzy dočkali toho, že by ta úroveň eshopů klesla na dno, takže bychom se asi pravděpodobně museli kvůli každé objednávce hádat s nějakým blbem po telefonu. A čeho bychom se dočkali? Odpovědi typu : Ale ostatní to dělají také!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 18:59

Ale průmysl a charakter výrobku je odlišný. Stejně tak nemůžete říct, že po týdnu vrátíte rohlík s tím, že chcete vrátit peníze, přestože je to také průmysl.

Když chtějí zrovna iPhone 4, tak ho chtějí a zřejmě jim ty chyby nevadí nebo v jejich oblasti problém se signálem není. Pokud by byl a nezavolali by si s ním, tak ho můžou vrátit a dostat peníze zpět a koupit si třeba Droid či BlackBerry nebo cokoliv jiného. Když si někdo koupí iPhone, prvních 30 dní se s ním nedovolá a bude mu padat signál, tak by ten dotyčný byl imho padlý na hlavu, kdyby si ten telefon nechával a pak se šel ozvat až po nějakých třech měsících s tím, že ho chce opravit. Vždyť by byl sám proti sobě.

Ale to nejsou výmluvy, protože k uspokojivému řešení dojde. Když mi e-shop napíše, že třeba "omlouváme se, přestože na tento problém narazíte u mnoha jiných e-shopů, nabízíme vám toto a toto řešení", to přece není výmluva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 22:25

Pořád mi jde o ten princip...Řezník Krkovička mi prodá klobásy, ve kterých budou ostré kosti, chrupavky, chlupy z jeho podpaží. Já mu to půjdu vrátit s tím, že při konzumaci nastal problém s tím, že jsem byl hrozně moc hladovej, ale nejsem čokl, abych konzumoval něco, co mi připadá odporné.

V takovou chvíli mi jde především o tu pointu : Já jsem se chtěl najíst, měl jsem hroznej hlad. Místo toho jsem dostal nějakou prasárnu, takže jsem se nenajedl a hlad jsem nezahnal, což mi v tu chvíli připadá jako vážný problém. A co tam asi můžu chtít jiného, než sjednání nějaké nápravy? (Tím myslím výměnu klobás za nějaké, co se dají jíst + omluvu, popř. vrácení peněz + omluvu)

Rozhodně však jako hladový zákazník nemám zájem poslouchat bagatelizování mého problému s příslibem nápravy chyby + nějaké pomluvy typu ,,My máme sice v klobásách ostré kosti, chrupavky a chlupy, ale konkurenční řezník Ovárek do toho mele holuby z nosu a filcky z rozkroku své ženy.'' Co je mi sakra do toho? A proč bych měl uznávat kritiku někoho, kdo se v tu chvíli nemůže ani bránit? A proč bych měl té kritice věřit, když to je z úst někoho, komu kvůli tomuto incidentu chodí málo lidí do krámu?

Je to furt dokola, takže je tohle moje poslední reakce na toto téma. Jobs je vlastně takovej Krkovička. Zachoval se jako nenažranej dobytek. Mohl svou chybu přiznat, průšvih napravit. Co udělal? Tak nějak zbagatelizoval problém, slíbil nápravu a trapně zveřejnil problémy druhých na webu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:13

Myslím že šlo hlavně o to, poukázat na skutečnost, že i jiné společnosti, které se navíc zabývají telefony takřka výhradně, mají obdobné problémy, ale vždy se to jen přejde a nikoho to netrápí, ale když se to stane Applu, tak je to tragédie nevětšího rozsahu, a všichni jdou po Jobsovi jako inkvizice po čarodejnici.

Neříkám že je to fér, ale ze strany novinářů to taky není fér, a stejně tak celý byznys není fér. Kdyby byl tak máme dobu kamenou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 12:16

Prdlačky, do Nokie se kope imrvére, ale jak se jedná o Apple, tak se každý může po*rat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 14:53

To je pravda. I když, do Nokie se poslední dobou kope celkem oprávněně. (Ovšem ne kvůli technickým průšvihům, ale spíše kvůli tomu, co v současnosti prodávají)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 15:25

Kde? Můžeš mě na ty články odkázat? Asi jsem je přehlídl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 07. 2010 08:29

Namátkou mě napadl ten článek, jak prodávají mobily teroristům. Rozmazávalo se to 3 neděle. Ale klidně toho najdu víc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:23

Nezastavam se Jobse, ale na druhou stranu ho chapu. Kdyz vidim medializaci tohohle a uprimne uz se bojim i usnout abych nevidel rozebirani tohohle problemu (pro rejpaly nadsazka) :) On musel vyrukovat s necim "neutralnim". Vzhledem k tomu ze posledni dobou po nem media jdou jak slepice po flusu, tak nemohl rict, ze udelal chybu. Nemyslim si, ze to bylo z arogance, ale je to jen muj nazor.

Co se me osobne tyce, tak bych byl radej kdyby rekl, ze "Ano mame problem", "Ano pracujeme na jeho odstraneni, aby se uz pripadne v budoucnu nestaval", "Zakaznikum co si ho koupily a maji tento problem, prosim seckejte, bude oprava dejme tomu do pul roku (nemyslim bumper, ale HW oprava)"...

Tim chci rict. Chapu proc to zahral do OUTu, ale pro me tim klesnul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 14:56

S tím naprosto souhlasím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 00:54

Škoda, že si autor nezapnul do grafu i celkový NASDAQ nebo ještě lépe technologický. Viděl by až podezřele podobné křivky. Turbulence na trhu víc ovlivnil vývoj kolem Eura a Řecka, btw.

Jinak, musí zamrzet, napsat článek "cena akcií klesá" v den, kdy stouply o $6 a díky ohlášeným výsledkům za Q3 zítra vyletí o dalších 10.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 07:27

No jo, odborníci z živě.cz se opět odkopali. A protože vůbec netuší o čem mluví, netakticky vybrali den po ohlašování kvartálních výsledků, které dopadly tak jak dopadly, akcie APPL posílily (konečně po asi měsíci).

Co je však velmi překvapující, je fakt, že fenomén iPhone antény je natolik silný, že ovlivňuje cenu akcií i u konkurence. Vždyť považte, že zlotřilý a předražený Apple způsobil od vypuknutí oné "aféry" pád ceny akcií u Microsoftu a DELLu o cca 20 procent

Nokie o cca 40 procent

...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 07:38

to víš musí si do nepřítele kopnout, kdo ví kdy zase budou mít příležitost, ale na rozdíl od Microsoftu Apple nerozšiřuje polopravdy jako Microsoft (např. o holém PC nebo o berňáku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 13:59

A pokud se kouknete do minulosti, uvidíte že akcie applu vždycky padaly po novém iPhonu - je to tím, že akcionáři vyhypovali akcie vysoko a pak se jich zbavily aby vydělali co nejvíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 00:40

Návrh applu jinými slovy:

Chcete si s ním (iPhone 4) užívat bez rizika? Používejte ochranu. A nebo abstinujte..

:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:19

Tak tohle me pobavilo takhle jsem se uz dlouho nezasmal :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 00:27

Já to vidím stejně jako autor. Problém tu je, byl tu i softwarový - ten je odstraněn a zbyl tu tedy jen ten hardwarový. Fyzický problém antény nemá smysl popírat, jen teda nevím, zda bylo nejlepší řešení ukazat prstem na ostatní značky, i když ty mají podobný problém zcela jistě taky: http://www.youtube.com/watch...

U Apple iPhone 4 je ten problém trošku viditelnější a i když by se mu jistě dalo vyhnout (praváci to přežijou a leváci jej nebudou prostě svírat dlaní, ale vystačí si s palcem), média to zbytečně (logicky pro čtenost) nafukují.

Na telefonu za takovou cenu je to sice smutné, nicméně Apple nabídl řešení snad všem a pokud někdo odmítne obal, který mimo jiné telefon za cca 15-20k Kč (odhaduju cenu, nic nevím) částečně chrání, může jej v pohodě vrátit (i když to asi nikdo reálně nespáchá). Apple se zachoval velice správně (kdyžtak můj nazor rozpitvanej u mě na blogu).

PS: Těším se na Nesouhlasím--

S pozdravem MichalV

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 00:52

ja teda suhlasim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 01:36

já nesouhlasím .. dle Vás tedy utratím takové nehorázné peníze abych se ve výsledku musel nakonec nějak omezovat? Co když nemám rád plastové obaly? Přeci já se nebudu přizpůsobovat iPhonu, ať se iPhone přizpůsobí mě a když toho není schopný tak je to chyba jeho né moje. Je mi jedno jestli mě náprava bude stát pár korun, pokud utratím přinejmenším 450$ dolarů za telefon, tak očekávám, že ten telefon bude fungovat a né že si za ty šílené peníze koupím akorát předražený produkt s neodstranitelnou vadou. Jak pak můžu vůbec této značce nějak věřit, pokud nejsou schopni před vydáním produktu odhalit takovou banální chybu? Chápu Váš objektivní pohled na situaci, ale nesouhlasím s tím, že Apple nabídl nějaké řešení, tohleto si bude muset bohužel odpykat. Tohle je můj pohled na věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 02:55

Tak si ho sakra nekupujte... anebo to vratte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 08:21

V ČR to vrátit nejde. Tady není USA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 09:32

Což je ovšem velice překvapivé, že ano? Obzvláště když se tu iPhone 4 vůbec oficiálně neprodává...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 10:11

Až tu bude iP4 v nabídce např. iStyle CZ, můžeme se bavit o free Bumperu nebo vrácení peněz. V Applu asi berou omezení do 5 zemí (aktuálně) jako pravidlo, že ho někdo porušil asi v Cupertinu moc řešit nebudou. I když si toho zájmu nepochybně váží...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 11:59

Pokial bude iPhone4 na ČR/SR bude problem odstraneny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 14:11

Kazdy HW ma problemy, jako levak si nedovedu predstavit volani a krecovite drzeni telefonu. Ale je to pouze technika, a co clovek nadela... Budu-li jej chtit, poridim si s obalem a uzivam si dalsiho milionu ficur, co konkurence nema. Nebudu-li chtit, vezmu neco jineho (sam uzivam HTC vyrobky only, s iphone se dostavam do styku pres hromady znamych, takze o nich taky neco vim). Zbytecny flame.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 16:20

To by me zajimalo, co vsichni maji s temi levaky, ja jsem pravak, ale telefon casto drzim v leve ruce, kdyz telefonuji a pravou rukou neco pisu. Neni tedy nejmensi problem mit telefon v leve nebo prave ruce. Jak proboha ridite auto, kdyz je radici paka na prave strane? Jako pravak jsem se musel hodne rychle naucit radit levou, kdyz jsem poprve ridil v Anglii a taky to bylo bez problemu. Takze telefonovat levou nebo pravou musi byt lehke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 06:52

vrácení peněz nespokojeným zákazníkům neni řešení? Ty seš asi nějakej divnej, neexistuje čistější a férovější řešení než vrácení plné částky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 07:37

Nevím proč, ale po přečtení článku i diskuze jsem si vzpomněl na starý vtip:

Kolik programátorů z Microsoft je třeba na výměnu žárovky? Žádného, prohlásí tmu za standard. ...

Že by stejnou cestou šel i Apple?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 16:07

a co ine ma robit? problem je minoritny, nieje to vybuchujuci procesor, alebo po zahriati vo vrecku uplne nefungujuci displey. ak ti chyba vadi priliz, pristroj vrat. predali/vyrobili ich uz dost nato aby sa im neplatilo koli takej prkotine komplet menit technologicky dizajn a vyrabat vsetky nanovo. v dalsej verzii si na to isto daju vacsi pozor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 10:05

Zaprvé děkuji za slušný názor. Souhlasím, že podřizovat se telefonu za takovou částku je určitě znepokojivé. Samozřejmě je to chyba Applu, to už ani on nepopírá. Sám Jobs to řekl v tom, že všem teda pošlou Bumper (že si ho někdo nějakým způsobem vozil ze zahraničí... pochybuju, že jim to Apple zašle za moře) a pokud by to někomu bylo málo, což chápu v tom, že obal se nemusí líbit zrovna všem a jako náplast na triviální porblém telefonu za takovou cenu jej nemusí každý příjmout, můžou zákazníci, kteří jej získali normální cestou v aktuálních pěti zemích, dostat své peníze zpět. Dokonce i bez restocking poplatku.

Řešení vyměnit 3 miliony prodaných kusů prostě nepřichází v úvahu a to, s čím se vytasil Jobs, mi příjde naprosto dostatečné. Ale nezazlívám někomu že ne. Celkově tento problém podkopává důvěru ve značku, to ano, nicméně u mě osobně si ji Apple takto vstřícným řešením opět získal (jsem ovce? no tak co no...)

Ještě k těm ostatním telefonům: asi i ony mají problém, jen teda u iP4 se média zapříčinila o jeho viditelnost a zákazníci se toho magického proklínaného místečka v rámu teď (dle mého) zbytečně bojí. Podle mě je to jen otázka psychiky - signál padá i jinde, jen tam nikdo neřeší kde je weakspot a hraje si s telefonem vesele dál. - Můj názor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 10:58

Tak je neutracej. Kazdopadne abych se vyhnul nejakym flejmum ohledne apple ovci a tak. Ono je jedna strana mince tohle. Kazdopadne dalsi testy provedene take servery co se tim zabyvaji (gizmodo, anandtech nebo jak se jmenuje) na druhou stranu ukazuji ze iP4 ma daleko lepsi prijem nez vsechny predesle iphony.

Nebudu se zastavat Apple, je to pruser a nemelo by se to stavat a nebudu komentovat ze ostatni telefony to maji taky, protoze to je i neni pravda (protoze kazdy telefon je nutno drzet jinak aby signal poklesl). Proste je to jen propirany vsude a uz me to nebavi. Ne, ze bych nepouzival Apple produkty, ale stve me to treba i s MS a jeho propiranim neustale kvuli bezpecnostnim chybam, coz je ... Kazdy OS ma svoje bezpecnostni chyby a to ze se u ostatnich o nich tolik nemluvi neznamena ze je nemaji ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:02

Souhlas!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 08:30

No jsem levak a silne by mne stvalo, ze si musim davat pozor, jak telefon drzim, zvlast pri volani. Na druhou stranu jestli to resi kryt, tak osobne by mi nevadil, stejne je pouzivam (a davat kryt zdarma je asi to nejlepsi, co se da ted delat). Ale ti, co si koupili mobil driv, nez apple uznal (aspon nejak) tuhle chybu a nepouzivaji obal, tem to muze silne vadit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 08:47

Pokud vím, bumper jde získat i dodatečně a zadarmo. A jinak je tu stále možnost telefon vrátit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 09:01

To ja vim, myslel jsem to z pohledu zakazniku, co si koupi po predchozich kladnych zkusenostech novy model a ceka je takove prekvapeni. A znam dost lidi, co maj iphone jen v pouzdru (ponozce), protoze se jim jinak nelibi, vlastne neznam nikoho, kdo by mel nejaky bumber nebo silikonovy pouzdro

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 09:39

Mám plastové pouzdro na svém iPhonu 2G prakticky od začátku, jednak jako ochranu a jednak díky němu neklouže v dlani. A vím o dalších třech, co mají pouzdro na 3G

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 09:55

Lidi jsou ruzny Ja ho mam na Desire taky, dokonce jeste i tu kozenou ponozku, investice se musi chranit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 00:12

Chudák Apple, zase do něj všichni kopou!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:01

Jj, do uspesnych je treba kopat

zde akcie Apple vs Microsoft za poslednich 6 mesicu - modra krivka Apple, cervena krivka Microsoft

http://finance.yahoo.com/echarts...

vysledky Apple zde

http://finweb.ihned.cz/c1-45067420-zisky-apple-i... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:08

Vidím, že vy jste to evidentně pochopil. Můžet případně rozvést, jaký význam má pro uživatele problematického iPhonu trend vývoje akcií MS? To se jako má kouknout na graf a pak mu ten iPhone pojede?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:22

jenže ten článek je i o akciích a jejich vazbě na produkty, takže nechápu co řešíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 12:05

precti si vransenuv prispevek

co ma krivka microsoftu spolecneho s jáBlkofounem?

aha uz vim, jsme v diskuzi o stevovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 16:55

Co? Třeba to, že cena akcií vždy neodráží pouze aktuální mediální obraz společnosti. Tedy polopaticky a s čím nesouhlasím: že pokles akcií apple měla na triku bublina s anténou. Spíš bych řekl, že příčina byly burzovní spekulace před ohlášením finančních výsledků apple. Tečka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 12:52

V clanku se pise, ze Apple akcie padaji v reakci na spatnou antenu u iPhone, pricemz pravy duvod padu akcii je nejistota na trzich, zejmena pak dluhova krize, ktera se muze rozsirit do sveta. A aby to slo videt, tak jsem dal ke srovnani i dalsi akcie a protoze je Apple z IT, tak jsem tam dal dalsi IT firmu. Zvlaste, kdyz MS slavi velke uspechy s Win 7, tak by jeho akcie prinejmensim mely zustat na sve hodnote, ale jak muzes vudet, tak padaji i pres uspesne prodeje Win a Office. A duvod je proste nekde jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 07. 2010 11:17

by mě zajímalo za co jsi dostal to minusko

Asi proto, že Yahoo Finance falšuje grafy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 07. 2010 13:29

Tak ještě litovat Microsoft by nebylo košer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor